Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

zawór PCV


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2011 - 14:25

czesc,

chcialem sie podzielic bulwersujaca historia :)

zachcialo mi sie wymienic zawor PCV - wg instrukcji serwisowej dawno powinno to byc zrobione.

ohoczo zabralem sie za poszukiwanie czesci.

w stanach zawor PCV znalazlem w cenie od 3 do 5 dolarow. mysle sobie, takie nic to kupie to w Polsce.

jeden telefon do dealera utwierdzil mnie w przekonaniu ze to banda zdzierców.

cena u nas to bagatela 105 zlotych!
nie wspomne o litrze oleju atf4 za 100.

powstaje wiec pytanie czy nie wymienienie tego zaworu wplywa negatywnie na prace silnika? (zakladam ze nie byl wymieniany a autko ma ok. 75 tys mil przebiegu)
czy mozna gdzies ten zawor dostac taniej ?

#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2011 - 14:30

Instrukcja serwisowa faktycznie zaleca sprawdzenie wymianę zaworu PCV raz na 80-90 tys km - według mnie trochę za bardzo restrykcyjnie. Zawór temn odpowiada za odpowietrzenie i odciąg oparów oleju z bloku - miski olejowej silnika. Jeśli jest uszkodzony może mieć wpływ na obroty biegu jałowego, zwiększone żużycie oleju silnikowego lub gaśnięcie pojazdu przy zejściu na obroty biegu jałowego. Jeśli nie masz tych problemów - daj sobie spokój. Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-03-11, 14:32 ]
barthek, Ważne jest, aby zawór ten był dedykowany specjalnie do tego silnika i samochodu - określona jest ściśle jego przepustowość oraz siła sprężyny zaworu. Pozdrawiam

#3 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2011 - 14:33

no wlasnie ostatnio pare razy mi zgasl pitek przy dojezdzaniu do swiatel - i na zimnym silniku. wkreca sie na obroty, puszcza sie gaz, zjazd obrotow ... ciut za daleko. i albo sie 'podniesie' albo zgasnie. jak sie rozgrzeje, to jest ok. obroty na biegu jalowym 'normalnie' tez OK - nic nie buja itp. wiec wykluczam silniczek krokowy ale czy slusznie?
maxym, ile u was taki zaworek kosztuje? moze tylko w wawie tak zdzieraja :)

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2011 - 14:47

barthek, Niestety tyle samo - nie pytaj dlaczego - nie my ustalamy te ceny - czasami sami zachodzimy w głowę, jak to sprzedawać. Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-03-11, 14:48 ]
barthek, Sprawdź, czy odma silnika - ta rurka od zaworka PCV nie zaciska się sama pod wpływem podciśnienia. Pozdrawiam.

#5 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2011 - 14:50

no tak skoro ma sie chryslera to trzeba duzo placic :)

dzieki za sugestie, sprawdze te rurke - aczkolwiek na 'chlopski rozum' - zimna rurka powinna byc mniej elastyczna niz ciepla?

#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2011 - 14:53

To nie ma znaczenia czy zaciska się na ciepło czy na zimno - chodzi o adaptację sterownika silnika. Jeśli zbieże informacje na ciepło z zaqciśniętą odmą to na zimno z pełnym przepływem zwariuje. Pozdrawiam.

#7 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2011 - 15:00

jak zwykle ekspercka odpowiedz :) dziekuje!

[ Dodano: 2011-03-11, 15:00 ]
no i jest maly problem. wg. chryslera inny jest zawor dla rocznika 2002 a inny dla 2003. alternatywni producenci maja albo tylko jeden - np. FRAM ma tylko 2001-2002 a inni maja 2001-2009. I badz tu madry...

#8 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 11 marzec 2011 - 18:40

Ja tez zmienialem pcv bo mi auto sie dlawilo i myslalem ze to moze byc ten zawor. Przed nowym rokiem kupilem za 65zl org. Wykrecilem stary i odmoczylem w nafcie, nie byl brudny i chodzil tak samo przed i po czyszczeniu. Stary mozna bylo wkrecic ponownie bez problemu.

#9 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2011 - 20:23

to moze odkupie od Ciebie ten zaworek celem sprawdzenia?
a problem jak ostatecznie rozwiazales bo z tresci postu bezposrednio nie wynika ?

#10 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 11 marzec 2011 - 20:37

Mysle ze mamy ten sam zawor, zdejmij odme wluz przedluzke w otwor zaworka i z czuciem odkrec, wystarczy pol obrotu i wyjdzie. Zaworek ma taka mala plasikowa zawleczke ona sie lekko zdoformuje, ale nadal bedzie trzymac po wkreceniu. Problem sie rozwiazal po wymianie termostatu. hmm Mysle zeby ten zawor sie zatkal to silnik musialby palic olej w duzych ilosciach.

#11 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2011 - 20:59

ooo a to ciekawostka, termostat powiadasz? mi jakis czas temu wyskoczyl blad zwiazany z nieprawidlowa praca termostatu - kodu nie pamietam, bo zdazylem skasowac :p ale jak termostat mogl wplywac na obroty?

#12 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 11 marzec 2011 - 21:33

Tez tak mialem ze mi pare razy zgasl. Jezdzilem na kompa w celu "skasowania parametrow silniczka krokowego". Na poczatku pomagalo, ale po czasie juz nie. W koncu wyskoczyl blad ukl. chlodzenia P0128. Padl termostat po wymianie zeczywiscie obroty sa zawsze rowne. Ale mi sie jeszcze lekko dlawil. Przypatrz sie wskazowce, sprawdz zawor to nie duzo pracy.

#13 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2011 - 10:31

no wiec zawor PCV wydaje sie dobry - ladnie grzechocze i puszcza w jedna strone :) przy okazji sprawdzilem swiece - OK. zmniejszona zostala przerwa z ok. 1mm na 0.45. niestety nic to nie dalo...

nadal ciekawi mnie jak nieprawidlowa praca termostatu wplywala by na obroty? sa jacys chetni do opisu?

#14 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 21 kwiecień 2011 - 07:11

Silnik powinien pracowac w odpowiwdniej temp. jesli wciaz jest niedogrzany to po pewnym czasie zaczyna zle chodzic, tak ja mysle. Pamietam jeszcze ze zaowazylem taka nowinke, przejezdrzajac trase taka jak zawsze na drugi dzien po przekreceniu kluczyka ta mala czerwona dioda migala dziewiec razy. Okazalo sie ze jest to sygnal ze podczas poprzedniej trasy silnik nie osiagnol odpowiedniej temp. Co do swiec ,bo tez kombinowalem to polecam zalorz platynowe np. Autolite i na dlugi czas zapomnij o nich, przy kupnie sprawdzalem jeszcze rezystencje kazdej z osobna zeby bylo idealnie, przerwa taka jak zaleca producent to nie motorynka :piwo Sprawdz ten termostat mi auto teraz chodzi ladnie. Pazdrawlayou.

#15 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2011 - 11:50

u mnie z niedogrzaniem silnika problemu nie ma - rzeklbym nawet ze ciut sie grzeje ale mysle ze to od gazu (czesciej niz kiedys wlacza sie wentylator chlodnicy na postoju).

swieczki autolite'a mam wlasnie platynowe :<

powalczylem z cewka - bez zmian. w takim razie czas zmienic termostat...

#16 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2011 - 16:01

czesciej niz kiedys wlacza sie wentylator chlodnicy na postoju


Czy wiesz , że przy ustawieniu nadmuchu na szyby , lub na szyby i na nogi, automatycznie załącza się klimatyzacja i przy okazji uruchamia się wentylator chłodnicy. Dzieje się to zawsze, bez względu na temperaturę płynu w układzie chłodzenia. :kawka

#17 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2011 - 16:05

czesciej niz kiedys wlacza sie wentylator chlodnicy na postoju


Czy wiesz , że przy ustawieniu nadmuchu na szyby , lub na szyby i na nogi, automatycznie załącza się klimatyzacja i przy okazji uruchamia się wentylator chłodnicy. Dzieje się to zawsze, bez względu na temperaturę płynu w układzie chłodzenia. :kawka


no bez jaj nie rob ze mnie idioty :) pitka mam 3 lata juz wiem jak dziala nawiew na szybe :)

#18 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2011 - 16:11

no bez jaj nie rob ze mnie idioty :) pitka mam 3 lata juz wiem jak dziala nawiew na szybe


W temacie Problem z zapłonem, napisałeś :
"pojawila sie sugestia ze moze zuzyty termostat tak wplywac na prace silnika"
http://ptcruiserclub...opic.php?t=2888

Nikt nie zamierza zrobić nikogo z i.....y, ale jak ma się problem z termostatem, czyli silnik jest niedogrzany, to dlaczego wentylator się załącza hmm

#19 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2011 - 16:16

ale ja nie mowilem, ze mam silnik niedogrzany ?
sugestia o termostacie zwiazane z tym ze inna osoba raportowala ze jej falowaly obroty a po wymianie termostatu problem sie rozwiazal...

jak to mowia topiacy sie brzydko chwyta, do dnia dzisiejszego:
- sprawdzilem zawor PCV
- wymienilem swiece i kable
- 'bawilem' sie swiecami - przerwy od 0.45 do 1.3 (fabrycznie tak byly)
- podmienilem cewke
- przeczyscilem przepustnice

a obroty jak drgaja tak drgaja... pomyslow mi juz brakuje :<

#20 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2011 - 16:36

barthek,
Jeśli więc silnik masz dogrzany, czyli wskazówka w połowie skali = 90C*, to skąd pomysł, że masz "zużyty termostat"?
To są sprzeczne informacje.
Gdyby termostat był uszkodzony, to trudno byłoby osiągnąć prawidłową temperaturę.
Termostat w silniku benzynowym, powinien otwierać się przy temp około 87*C, wtedy płyn dopiero przepływa przez chłodnicę.

Auto masz zasilane gazem, czy jeżdżąc na benzynie silnik też "faluje"?





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych