zawór PCV
#1
Napisano 11 marzec 2011 - 14:25
chcialem sie podzielic bulwersujaca historia
zachcialo mi sie wymienic zawor PCV - wg instrukcji serwisowej dawno powinno to byc zrobione.
ohoczo zabralem sie za poszukiwanie czesci.
w stanach zawor PCV znalazlem w cenie od 3 do 5 dolarow. mysle sobie, takie nic to kupie to w Polsce.
jeden telefon do dealera utwierdzil mnie w przekonaniu ze to banda zdzierców.
cena u nas to bagatela 105 zlotych!
nie wspomne o litrze oleju atf4 za 100.
powstaje wiec pytanie czy nie wymienienie tego zaworu wplywa negatywnie na prace silnika? (zakladam ze nie byl wymieniany a autko ma ok. 75 tys mil przebiegu)
czy mozna gdzies ten zawor dostac taniej ?
#2
Napisano 11 marzec 2011 - 14:30
[ Dodano: 2011-03-11, 14:32 ]
barthek, Ważne jest, aby zawór ten był dedykowany specjalnie do tego silnika i samochodu - określona jest ściśle jego przepustowość oraz siła sprężyny zaworu. Pozdrawiam
#3
Napisano 11 marzec 2011 - 14:33
maxym, ile u was taki zaworek kosztuje? moze tylko w wawie tak zdzieraja
#4
Napisano 11 marzec 2011 - 14:47
[ Dodano: 2011-03-11, 14:48 ]
barthek, Sprawdź, czy odma silnika - ta rurka od zaworka PCV nie zaciska się sama pod wpływem podciśnienia. Pozdrawiam.
#5
Napisano 11 marzec 2011 - 14:50
dzieki za sugestie, sprawdze te rurke - aczkolwiek na 'chlopski rozum' - zimna rurka powinna byc mniej elastyczna niz ciepla?
#6
Napisano 11 marzec 2011 - 14:53
#7
Napisano 11 marzec 2011 - 15:00
[ Dodano: 2011-03-11, 15:00 ]
no i jest maly problem. wg. chryslera inny jest zawor dla rocznika 2002 a inny dla 2003. alternatywni producenci maja albo tylko jeden - np. FRAM ma tylko 2001-2002 a inni maja 2001-2009. I badz tu madry...
#8
Napisano 11 marzec 2011 - 18:40
#9
Napisano 11 marzec 2011 - 20:23
a problem jak ostatecznie rozwiazales bo z tresci postu bezposrednio nie wynika ?
#10
Napisano 11 marzec 2011 - 20:37
#11
Napisano 11 marzec 2011 - 20:59
#12
Napisano 11 marzec 2011 - 21:33
#13
Napisano 04 kwiecień 2011 - 10:31
nadal ciekawi mnie jak nieprawidlowa praca termostatu wplywala by na obroty? sa jacys chetni do opisu?
#14
Napisano 21 kwiecień 2011 - 07:11
#15
Napisano 21 kwiecień 2011 - 11:50
swieczki autolite'a mam wlasnie platynowe :<
powalczylem z cewka - bez zmian. w takim razie czas zmienic termostat...
#16
Napisano 21 kwiecień 2011 - 16:01
czesciej niz kiedys wlacza sie wentylator chlodnicy na postoju
Czy wiesz , że przy ustawieniu nadmuchu na szyby , lub na szyby i na nogi, automatycznie załącza się klimatyzacja i przy okazji uruchamia się wentylator chłodnicy. Dzieje się to zawsze, bez względu na temperaturę płynu w układzie chłodzenia.
#17
Napisano 21 kwiecień 2011 - 16:05
czesciej niz kiedys wlacza sie wentylator chlodnicy na postoju
Czy wiesz , że przy ustawieniu nadmuchu na szyby , lub na szyby i na nogi, automatycznie załącza się klimatyzacja i przy okazji uruchamia się wentylator chłodnicy. Dzieje się to zawsze, bez względu na temperaturę płynu w układzie chłodzenia.
no bez jaj nie rob ze mnie idioty pitka mam 3 lata juz wiem jak dziala nawiew na szybe
#18
Napisano 21 kwiecień 2011 - 16:11
no bez jaj nie rob ze mnie idioty pitka mam 3 lata juz wiem jak dziala nawiew na szybe
W temacie Problem z zapłonem, napisałeś :
"pojawila sie sugestia ze moze zuzyty termostat tak wplywac na prace silnika"
http://ptcruiserclub...opic.php?t=2888
Nikt nie zamierza zrobić nikogo z i.....y, ale jak ma się problem z termostatem, czyli silnik jest niedogrzany, to dlaczego wentylator się załącza
#19
Napisano 21 kwiecień 2011 - 16:16
sugestia o termostacie zwiazane z tym ze inna osoba raportowala ze jej falowaly obroty a po wymianie termostatu problem sie rozwiazal...
jak to mowia topiacy sie brzydko chwyta, do dnia dzisiejszego:
- sprawdzilem zawor PCV
- wymienilem swiece i kable
- 'bawilem' sie swiecami - przerwy od 0.45 do 1.3 (fabrycznie tak byly)
- podmienilem cewke
- przeczyscilem przepustnice
a obroty jak drgaja tak drgaja... pomyslow mi juz brakuje :<
#20
Napisano 21 kwiecień 2011 - 16:36
Jeśli więc silnik masz dogrzany, czyli wskazówka w połowie skali = 90C*, to skąd pomysł, że masz "zużyty termostat"?
To są sprzeczne informacje.
Gdyby termostat był uszkodzony, to trudno byłoby osiągnąć prawidłową temperaturę.
Termostat w silniku benzynowym, powinien otwierać się przy temp około 87*C, wtedy płyn dopiero przepływa przez chłodnicę.
Auto masz zasilane gazem, czy jeżdżąc na benzynie silnik też "faluje"?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
zawór regulacji ciśnienia pokrywy zaworów |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
Zawór podcisnieniaZawor |
Techniczny podstawowy | Renciak |
|
|
|
SPRZEDAM CZĘŚCI do PT Cruiser GT 2.4 TURBO (wysprzęglik, zawór PCV, turbina, amortyzatory przód i tył, silnik krokowy, dwumasa, sprzęgło)wysprzęglik, PCV, turbina i 4 więcej |
Części do PT Cruisera | Ozzy |
|
|
|
PT Cruiser GT 2.4 TURBO (wysprzęglik, zawór PCV, turbina, amortyzatory przód i tył, silnik krokowy, dwumasa, sprzęgło)PCV, dwumasa, turbina i 3 więcej |
Części do PT Cruisera | Ozzy |
|
|
|
Zawór EGRZawór EGR |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.burmiszcz_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych