Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Zapowietrzony układ paliwowy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2011 - 18:43

Tu pytanie do Naszych mechaników!
Teoretycznie oczywiście jakie konsekwencje, i związane z faktem procedury odpowietrzenia silnika 2.2 crd. Czytałem jakiś artykuł, i tak mnie temat zaciekawił! może, ale nie powinno się zdarzyć.
Czy układ można odpowietrzyć samemu np. w trasie, czy zostaje laweta i warsztat hmm

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2011 - 19:01

sluna,
U nas nie ma problemu z odpowietrzeniem , jest wszystko na wierzchu, wszędzie dobry dostep :filtr,wtryski .Choć nie przypuszczam oby taka sytuacja sie zdarzyła gdyż i tak w pierwszej kolejnosci pompa elektryczna dobija paliwo do filtra a pózniej wystarczy juz tylko chwilke pokręcic i sam sie odpowietrzy lub delikatnie w ostatecznosci poluzowac przewód na wtrysku.
zawsze tez mozna z soba miec gumowa gruszke z zaworkiem i zaciagnąc paliwo manualnie (bardzo czesto stosowana w citroenie,peugot i renault) - bardzo dobra sprawa. :kawka

#3 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2011 - 19:12

Andrzej dzękuje za szybką odpowiedz! artykuł dot. Audi A4, i sposobem w tym modelu było odkręcanie w jakiejś kolejności wtryskiwaczy :piwo

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2011 - 19:24

sluna, Ostrożnie z odkręcaniem rurek wtryskiwaczy - tak można w tradycyjnym wtrysku mechanicznym. W crd ciśnienie na liistwie jest baaaaardzo wysokie - struga paliwa może przebić skórę i dokonać injekcji paliwa do organizmu. Podobno zanotowano przypadki śmiertelne. Zawsze przed odkreceniem rurek wtryskiwaczy przynajmniej minutę zaczekać, aż ciśnienie spadnie. Nie odkręcać broń boże na pracującym silniku. Grozi śmiercią lub kalectwem. Z odpowietrzeniem nie ma problemu - pompa wstępna tak jak pisze Andrzej tłoczy paliwo do filtra z ciśnieniem około 2-3 bar, więc wszystko odpowietrza się samo. Pozdrawiam

#5 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2011 - 21:13

Max, śmiercią-kalectwem mój Boże hmm Czyli końcowa konkluzja! nie dopuszczać do zapowietrzenia układu zasilania-zdecydowanie :piwo

Uważam, że temat można zamknąć! dziękuje za wytłumaczenie zagadnienia :piwo

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2011 - 21:26

sluna, "Czyli końcowa konkluzja! nie dopuszczać do zapowietrzenia układu zasilania-zdecydowanie "
nie w tym problem , u nas w CRD na wtryski idzie wysokie cisnienie w przedziale 300-900 bar , a konwencjonalne wtryski mają ok 130-180 bar inna zasada działania - stąd tez tak wysokie srodki ostroznosci i bezpieczeństwa o których wspomiał Maxym zarówno przy wymianie czujników listwy paliwowej jak i przewodów paliwowych idacych do wtrysków.

#7 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2011 - 22:01

Ok Andrzej dopytam jeszcze! czy jak przydaży się taka niemila sytuacja po zatankowaniu pompa sama odpowietrzy układ? a poluzowanie przewodów na wtryskach jest obcją gdyby sobie nie radzila hmm
...dobrze zrozumiałem?

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2011 - 22:12

Jesli pracuje pompa elektryczna w zbiorniku , i jakims sposobem lub po awarii przewodu paliwowego zdarzy ci sie zapowietrzyć zasilanie paliwowe -układ odpowietrzy sie sam , oby tylko akumulator był sprawny i pozwolił zakrecic kilka razy. :pociesza

#9 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 grudzień 2011 - 23:00

Odświeżę temat. Przy wymianie filtra paliwa odkręcić stary, zakręcić nowy i po robocie? Na nic nie muszę zwracać szczególnej uwagi? Oczywiście mam na myśli dieselka...

#10 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudzień 2011 - 15:27

Na nic nie muszę zwracać szczególnej uwagi?

Nie całkiem, po uruchomieniu silnika przez pewien czas kontroluj czy obudowa filtra jest dobrze uszczelniona. Zdarzały się przypadki, że uszczelka niezbyt dokładnie uszczelniała filtr i paliwo przeciekało. Na nic innego nie musisz zwracać uwagi. Wężykami przelewowymi przy wtryskach układ się sam odpowietrzy.

#11 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudzień 2011 - 18:30

Cztery filtry wymienialem w PT i było tak jak pisze Adam.Jeden filtr wymieniałem w volvo i kompletne zapowietrzenie.Za radą Andrzeja trzeba było uruchamiać za pomocą plaka i to dość długo zanim pociągnął paliwo.Teraz każdy filtr paliw zalewam do pełna przed zakręceniem.Ponadto przy naszych filtrach trzeba uważać na właściwe "zazębienie się"
plastikowego gwintu wkładu filtra z metalowym gwintem obudowy.

#12 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2012 - 01:58

W pitolu jest w zbiorniku silna pompa paliwowa wstępna - około 3 bary na wyjściu. Po wymianie filtra przekręcic kluczyk kilka razy na 10 - 20 sekund na zapłon bez kręcenia rozrusznikiem - wszystko się samo odpowietrzy i odpali bez problemu. Pozdrawiam

#13 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2012 - 09:32

Max,witamy w Nowym Roku - pomyślności!

#14 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2012 - 12:06

MiGi42, Dzięki - i nawzajewm

#15 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 styczeń 2012 - 14:55

maksio to co napisales w temacie odpowietrzania to :dance2 bo wiele osob nie wie o co w temacie biega..... ;P

#16 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 styczeń 2012 - 15:09

mieciu,jak nie wie?Włączasz kluczykiem jak do zapłonu ale bez kręcenia rozrusznikiem. Nawet słychać pracę pompy paliwa w zbiorniku do czasu uzyskania ciśnienia / wypełnienia układu do pompy wys. ciśnienia/ paliwa.

#17 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 styczeń 2012 - 18:57

romku, ja wiem ale wiele osob nie wie wiec maks dal stosowna informacje :kawka





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych