gaśnie silnik 2.2crd
Started By
janusz
, 27 cze 2011 08:00
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 27 czerwiec 2011 - 08:00
Wczoraj jadąc autostradą z Wrocławia po przejechaniu 120 km zgasł silnik jechałem z szybkością 145km/h prawdopodobną przyczyną jest zbyt mała dawka paliwa podawana przez pompę paliwa i pompa wysokiego ciśnienia przy takich obrotach silnika nie może wytworzyć odpowiedniego ciśnienia na listwie więc jutro zabieram się do pracy chcę wymontować pompę z baku i sprawdzić czy czasem nie jest zabrudzony filtr na niej lub coś innego.Nadmieniam że filtr paliwa wymieniałem miesiąc temu a zbiornik paliwa był prawie pełny ,po odpaleniu silnika zrobiłem próbę i ponownie zgasł po 3km z szybkością 150km/h.Myślę że to morze być pompa po oględzinach opiszę i zamieszczę fotki. Morze ktoś ma inny pomysł czekam na sugestie.
#2
Napisano 27 czerwiec 2011 - 08:18
janusz, zamiast rozbierac podłacz pod komputer i sprawdz cisnienie jakie melduja czujniki na szynie , zreszta jesli tam masz awarie to bład bedziesz miał metoda kluczykową sprawdz i podaj na forum .Jest jeszcze mozliwośc że masz uszkodzona pompe wstepna w zbiorniku (koniec szczotek i przerywa na zapchany filterek nie masz co liczyć)
#3
Napisano 27 czerwiec 2011 - 08:24
Mam błąd 1130 nie mogę go znależć w kodach błędu
#4
Napisano 27 czerwiec 2011 - 09:05
janusz, mówisz i masz :
Fuel Rail Pressure Malfunction Small Leakage Detected i zazwyczaj za ten błąd odpowiadaja dwie usterki :
- jesli silnik gasnie w czasie pracy to jest to wina nadmiernego ciśnienia i wina stoi po stronie regulatora ciśnienia przy pompie wysokiego ciśnienia
- jeżeli nie chce zapalić - to jest to wina zbyt niskiego ciśnienia najczęściej w wyniku puszczania zaworu przelewowego na końcu listwy zasilającej
Fuel Rail Pressure Malfunction Small Leakage Detected i zazwyczaj za ten błąd odpowiadaja dwie usterki :
- jesli silnik gasnie w czasie pracy to jest to wina nadmiernego ciśnienia i wina stoi po stronie regulatora ciśnienia przy pompie wysokiego ciśnienia
- jeżeli nie chce zapalić - to jest to wina zbyt niskiego ciśnienia najczęściej w wyniku puszczania zaworu przelewowego na końcu listwy zasilającej
#5
Napisano 27 czerwiec 2011 - 10:38
Z tego co piszesz to winowajcą jest prawdopodobnie zawór przelewowy nie upuszcza nadmiernego ciśnienia może się zatarł. Tylko dziwi mnie to że muszę dość długi czas jechać na wysokich obrotach aby zgasł nie dzieje się to na postoju mimo że przez 30 sekund trzymam go na maksymalnych obrotach.
#6
Napisano 27 czerwiec 2011 - 11:12
janusz,
ja jednak bym obstawiał regulator w pompie wysokiego ciśnienia , a tak na realu to komputer i jazda próbna z badaniem ciśnienia w czasie pracy szkoda wywalać kasę za czujniki w błoto zwłaszcza że są one drogie
ps.chyba że masz gdzie pożyczyć i podstawiać na prubę
ja jednak bym obstawiał regulator w pompie wysokiego ciśnienia , a tak na realu to komputer i jazda próbna z badaniem ciśnienia w czasie pracy szkoda wywalać kasę za czujniki w błoto zwłaszcza że są one drogie
ps.chyba że masz gdzie pożyczyć i podstawiać na prubę
#7
Napisano 27 czerwiec 2011 - 12:58
Z komputerem jest problem bo takowego nie posiadam a nie znam w pobliżu nikogo aby coś takiego miał a w Zabrzu w aso to same barany wyczyszczą cię z kasy i nic nie pomogą sprawdzę czujniki może któryś ma zły styk .A potem wyciągnę pompę z baku jeśli to nie pomoże trzeba udać się do jakiegoś dobrego doktora.Dziękuję za porady do zobaczenia janusz.
#8
Napisano 27 czerwiec 2011 - 13:09
Sprawdż dokładnie styki przy czujniku na pompie wysokiego cisnienia , zbiornika nie wywalaj narazie - poszukaj manometru do pomiaru cisnienia i wepnij go miedzy filtrem a pompa wysokiego cisnienia i tu sprawdz w czasie pracy cisnienie musi być pow 3bar. jesli tu bedzie spadac to ponów pomiar na dolocie do filtra i bedziesz miał 100% odpowiedż czy pompa w zbiorniku jest ok - po co odrazu wywalac zbiornik i tak nie pomorze to w ustaleniu przyczyny awarii
#9
Napisano 27 czerwiec 2011 - 13:19
Poszukam jakiegoś manometru i posprawdzam ciśnienia dzięki !.
#10
Napisano 30 czerwiec 2011 - 00:06
janusz, Taki objaw może też byc skutkiem niesprawności wtryskiwaczy - zbyt duży przelew nam którymś powoduje taki spadek ciśnienia na listwie, że niemożliwe jest otworzenie wtryskiwaczy. Tak naprawdę bez normalnej diagnozy to szukanie w ciemno. Moim zdaniem pompę w zbiorniku sobie odpuść - nawet gdyby nie działała samochód będzie robił - może tylko dłużej odpalać. Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-06-30, 01:07 ]
Pomysł z zaworem proporcjonalnym na listwie też wydaje sie słuszny - jeśli po zdemontowaniu znajdziesz uszkodzony teflon na końcówce to jesteś w domu. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-06-30, 01:07 ]
Pomysł z zaworem proporcjonalnym na listwie też wydaje sie słuszny - jeśli po zdemontowaniu znajdziesz uszkodzony teflon na końcówce to jesteś w domu. Pozdrawiam.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Silnik wentylatorasilnik wentylator OEM |
Techniczny podstawowy | Szymek_T |
|
|
|
Problem z silnikiem |
Techniczny podstawowy | handokan |
|
|
|
Składam silnik czym posmarować panewki |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
Temperatura silnika spada do ZERA po osiągnięciu powyżej 145 kmh |
Techniczny podstawowy | ALL |
|
|
|
PT 1.6 po mocnym rozgrzaniu silnika biegi wchodzą (i wychodzą) z oporem. |
Techniczny podstawowy | Zenonzlasu |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych