układ kierowniczy .. ?
Started By
mateo
, 15 lip 2011 20:23
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 lipiec 2011 - 20:23
Witam
Ostatnio zaliczyłem sporą dziurę. Co zdążyłem zauważyć to, że kierownica podczas jazdy jest przekrecona delikatnie w jedna strone, oraz na postoju jak lekko macham kierownica słychac stuki.
Co mi poszło? Co musze sprawdzić? Groźne to w ogóle?
Ostatnio zaliczyłem sporą dziurę. Co zdążyłem zauważyć to, że kierownica podczas jazdy jest przekrecona delikatnie w jedna strone, oraz na postoju jak lekko macham kierownica słychac stuki.
Co mi poszło? Co musze sprawdzić? Groźne to w ogóle?
#2
Napisano 15 lipiec 2011 - 20:26
Bez wjazdu na tzw szarpaki , nic nie ustalisz. Proponuję udać się na stację kontroli pojazdów i tam zdiagnozować co się stało.
#3
Napisano 15 lipiec 2011 - 20:26
Coś poszło - co? Do sprawdzenia. A na pewno geometria jak już znajdziesz przyczynę stukotania - skrzywienie kiery sugeruje, że cos w zawieszeniu się przemieściło - trzeba skorygować nastawy i sprawdzić, czy coś nie jest krzywe - np. drążek kierowniczy. Niestety nie jestem w stanie powiedzieć co Ci stuka - wygląda, że końcówka drążka lub drążek na przegubie wkręcanym w listwę przekładni. Pozdrawiam
#4
Napisano 15 lipiec 2011 - 20:28
Ok, pewnie udam sie w najblizszym czasie do warsztatu bo wole tak z tym nie jezdzic..
#5
Napisano 15 lipiec 2011 - 20:31
adames, Adaś - pitol to taki sprzęt, który na szarpakach nie daje się sprawdzić - oprócz ewidentnych luzów. Tutaj tylko brecha i mądry mech co wie jak nacisnąć, żeby odprężyć i zobaczyć luz. Końcówki drążków najlepiej sprawdzać, kiedy samochód stoi na kołach - podnośnik najazdowy. Jeśli odprężymy zawieszenie to końcówki się klinują i nic nie widać. Należy kręćić małynmi ruchami przy włączonym silniku żeby stukało i jeszcze spróbowa ć nacisnąć końcówkę ku dołowi. Wtedy dopiero w pt można znaleźć luz na końcówce. Sworznie wahaczy z kolei najle[piej sprawdzać i na odciążonym i na zdociążonym zawieszeniu - ruszamy za koło lewo prawo i obserwujemy kalamitkę - jeśli zaczyna tańczyć - to znaczy, że sworzeń będzie stukać. Tuleje wahaczy wiadmomo - widać, słychać i czuć. Pozdrawiam
#6
Napisano 15 lipiec 2011 - 20:40
U mnie na dociążonym ledwo zobaczyliśmy, że sworzeń jest wybity.Sworznie wahaczy z kolei najle[piej sprawdzać i na odciążonym i na zdociążonym zawieszeniu
Jednak po zaliczeni w dziurę, wjazd na szarpaki i faktycznie sprawdzenie geometrii kół jest konieczne, zwłaszcza, że coś jest nie tak.
#7
Napisano 16 lipiec 2011 - 09:46
mateo, wal spowrotem do tej dziury, albo znajdz inna stosunkowo niebezpieczna i dzwon na policje. Nie rob na wlasny koszt, tylko kosztami obciazysz zarzadce tej drogi. Ja tak ugralem zwrot kosztow naprawy auta po podobnej akcji.
#8
Napisano 16 lipiec 2011 - 09:48
mateo,
Marcin ma racje - zawieszenie drogie i czasem trzeba sie naszukac aby zrobic dobrze .
Jak jest okazja to korzystaj
Marcin ma racje - zawieszenie drogie i czasem trzeba sie naszukac aby zrobic dobrze .
Jak jest okazja to korzystaj
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Zapowietrzanie układu chłodzenia |
Techniczny podstawowy | Radyjko |
|
|
|
Odpowietrznik układu chłodzenia |
Techniczny podstawowy | Mikigov |
|
|
|
Odpowietrzanie układu chłodzenia 2.2 CRDodpowietrzanie |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
Zwiększenie siły wspomgania układu kierowniczego-wymiana pompy |
Modyfikujemy | CruiserT |
|
|
|
odpowietrzanie układu chłodzenia |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.CZINI_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych