Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Kupno PT Cruisera - silnik


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 kab

kab

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  24 kwi 2025
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 kwietnia 2025 - 13:15

Cześć wszystkim

 

Rozglądam się za PT Cruiserem, ale zastanawia mnie najbardziej kwestia silnika i dostępnych części. Czy moglibyście bazując na swoim doświadczeniu zasugerować która wersja jest najbardziej „przyszłościowa” pod względem dostępnych części? A może już jest problem z częściami do niektórych wersji? Pozdrawiam



#2 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 5 082
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 kwietnia 2025 - 14:09

:siema :ptcruiser    :on :2.2    :limited   :(przedl   :blue


  • chromek 1 lubi to

#3 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 8 020
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 28 kwietnia 2025 - 07:02

Cześć wszystkim   Rozglądam się za PT Cruiserem, ale zastanawia mnie najbardziej kwestia silnika i dostępnych części. Czy moglibyście bazując na swoim doświadczeniu zasugerować która wersja jest najbardziej „przyszłościowa” pod względem dostępnych części? A może już jest problem z częściami do niektórych wersji? Pozdrawiam

To zależy, czy będziesz kręcił się tylko po mieście, krótkie dojazdy do pracy, wtedy polecam 2,0 (z częściami nie ma problemu). Jeśli przewidujesz długie trasy, wtedy zapewne lepiej sprawdzi się 2,2. Co do 1,6 nie mam zdania, ale zapewne posiadacze mogą się wypowiedzieć.



#4 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6 739
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 28 kwietnia 2025 - 07:30

Zapomniałaś o rewelacyjnym 2,4....  :kciuki


  • Szymek_T lubi to

#5 kab

kab

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  24 kwi 2025
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwietnia 2025 - 10:27

Raczej to będzie jazda na krótkich dystansach dlatego do diesla podchodziłem sceptycznie. Znalazłem też sporo informacji o brakujących częściach do 1.6, więc chyba ten 2.0 lub 2.4 będzie lepszym wyborem 🤔

#6 pitkowechucherko

pitkowechucherko

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1 990
  • Dołączył:  23 mar 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6
  • Imię:Zosia
  • Skąd::Pruszków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 28 kwietnia 2025 - 11:43

Ja mam 1.6, do pracy, na wyjazd. Mam wersję 01r. z gazem, jak masz spoko majstra to sobie poradzi. :)



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwietnia 2025 - 13:01

Raczej to będzie jazda na krótkich dystansach dlatego do diesla podchodziłem sceptycznie. Znalazłem też sporo informacji o brakujących częściach do 1.6, więc chyba ten 2.0 lub 2.4 będzie lepszym wyborem

 

Do większości PT jest problem z częściami , a auta zmęczone i leciwe , w 2.0 pęka głowica i uszczelka pod głowicą , w 2,4 zacierają się wałki od rozrządu i jak to bywa po oczednościach  właścicieli  w końcu ktoś może wymieni łańcuch wałków balansowych które powinien być zrobiony z rozrządem : w każdym Pt tak można wymieniać problemy i brakujące części . Jedno jest pewne na pewno nie kupiłbym już 2,2 crd i nie dlatego ze jest zły swoim zrobiłem 270 tys i praktycznie bezawaryjnie tylko eksploatacja ale teraz po takim przebiegu dopiero będą się zaczynać koszty : sprzęgło , dwumasa , wysprzeglik to już 6 tys zł , wtryski 2,5 tys , pompa wysokiego 1,5 tys , turbo 1,3-1,5 tys - rozrząd powinien wytrzymać ok 400 - 500 tys km a reszta ? pompa wspomagania z pompa wody niedostępna , chłodniczka oleju niedostępna . Każdy musi podjąć własna decyzje 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 28 kwietnia 2025 - 13:06

  • pitkowechucherko lubi to

#8 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 8 020
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 29 kwietnia 2025 - 07:15

Zapomniałaś o rewelacyjnym 2,4....

Nie zapomniała, mam swoje zdanie... takie 2,4 w cabrio chętnie bym przytuliła, ale nie mam miejsca w garażu.  :cwaniak  







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych


    Google (1)