Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

zachowanie się wskazówki temperatury silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#21 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 grudzień 2010 - 19:05

Dziwna sprawa ale prawdziwa - jak ostatnio po ok.30 dniach wsiadłem do mojego pieszczocha to on po prostu nie chciał zaskoczyć" aku" ledwo dało radę zamruczeć i koniec. Kupiłem "lek" / ładowarkę do akumulatorów żelowych/ podłączyłem i jak pokazała ,że 'aku' ok. to po jednym obrocie terkotał. Pamiętajmy ,że nie wystarczy samo obracanie wałem ale jeszcze ważna jest prędkość z jaką się obraca. :kawka

#22 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2904
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 grudzień 2010 - 20:25

leopaw, moj obraca dosc szybko, ale dlugo nie zaskakuje. Musze znow na noc w serwisie zostawic, zeby rano podlaczyli pod kompa.

#23 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 30 grudzień 2010 - 13:49

leopaw z tego co pamietam to w instrukcji (zdaje sie ze to dotyczylo benzyniakow co prawda) bylo napisane ze pobor pradu w trakcie nieuzywania auta moze spowodowac wyladowanie akumulatora w 21 dni...

#24 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8218
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 grudzień 2010 - 23:24

Kilka dni w te mrożne dni/noce mój pitek stał zupełnie bez ruchu! nawet nie odpalany.
Oniesmiolony podchodze kluczyk-czekam az kontrolka zgasnie od świec żarowych i..........kręci, ale z bolem mówie :cenzura pitek!!!
...zrozumial odpalił co za ulga! hihi :kciuki

Panowie, dyskusja zaczyna wykraczać po za temat :cwaniak - adames

[ Dodano: 2010-12-30, 23:28 ]
Adam :)

#25 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 01 styczeń 2011 - 16:49

okazało się że musiałem dolać 1 L płynu(teraz stan ok) i jest tak jak ogrzewanie na full [img][img]http://s1.postimage.org/xrkqc6is/Zdj_cie0077.jpg[/img][/img] jak ogrzewanie wyłączone[img][img]http://s1.postimage.org/xrunk9hg/Zdj_cie0078.jpg[/img][/img] auto stało. czy to normalne?

#26 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 01 styczeń 2011 - 16:57

u mnie tez sie porusza w tych granicach. po dluzszej jezdzie na stale dochodzi do tego drugiego i tak juz zostaje :)

#27 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2011 - 17:30

romanikxxl,
Przed wymianą termostatu, wtedy kiedy jeszcze był "sprawny", to wskazówkę miałem zawsze tak jak na tym drugim zdjęciu. Potem jak termostat "siadł" to miałem na poziomie 1/4 skali . Teraz bez względu czy jadę z włączonym czy wyłączonym ogrzewaniem , wskazówka jest idealnie pośrodku skali, a moment otwarcia termostatu i puszczenia obiegu przez chłodnicę, jest praktycznie niezauważalny.
Środek skali odpowiadać powinien temp 90*C, więc w tym miejscu powinna znajdować się wskazówka, jeśli jest poniżej to jest to wina termostatu, on po kilku latach eksploatacji ma chyba prawo działać gorzej :cwaniak
Żeby na 100% mieć pewność, to wyciągnij termostat, włóż go do garnka z wodą i postaw na kuchence gazowej. Weź lampkę żeby było dokładnie widać.
Pamiętaj żeby mieć termometr ze skalą pow 100*C .
Przy 90*C powinien termostat się otworzyć, jeśli się szybciej otwiera niż temp która jest wytłoczona na termostacie, to termostat nadaje się do wymiany.
Natomiast jeśli miałeś za mało płynu w układzie chłodzenia, to ogrzewanie musiało być słabsze, nagrzewnica jest powyżej silnika i jak było mało płynu, to ona się zapowietrzała, nie było prawidłowego przepływu płynu przez nagrzewnicę.

#28 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 01 styczeń 2011 - 18:16

adames, no właśnie wiem że powinna być na środku bez względu czy z ogrzewaniem czy bez! ale tak mam po wymianie termostatu!i wiem z doświadczenia że coś jest nie tak! termostat ze sklepu do d...y?

#29 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2011 - 18:26

Teoretycznie nie powinien byś zepsuty, ale w życiu wszystko jest możliwe, jak możesz, to sprawdź go tak jak opisałem, będziesz miał pewność.
Czy masz ten stary termostat? Jego również sprawdź.

#30 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 01 styczeń 2011 - 18:45

adames, czy wiesz co to oznacza? będe musiał swoje oddać Żonie :lol

#31 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2011 - 18:49

Jutro jest niedziela, więc pewnie nigdzie nie jedziesz, sprawdzenie termostatu powinno zająć Ci łącznie z jego demontażem i ponownym montażem jakąś godzinkę. Jak nie masz termometru lub nie masz gdzie tego zrobić, to ja jestem w poniedziałek cały dzień w domu, więc z Lubina możesz przyjechać do mnie. Razem to zrobimy, wypijemy kawę i poznamy się bliżej :cwaniak

#32 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 01 styczeń 2011 - 19:17

adames, co dwie głowy to nie jedna :kciuki o której napisz to postaram się w poniedziałek wpaść bo mam nocke a i nie mam garażu.

#33 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2011 - 20:24

Jak pisałem, jestem cały dzień w domu, więc bez problemu możesz przyjechać.
Szczegóły na PW.

#34 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 02 styczeń 2011 - 11:29

dalej to samo :/ jak jade to wskazówka podchodzi do połowy i zaraz opada czy mam ogrzewanie czy nie jak stoję to i wskazówka stoi na połowie

#35 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2011 - 16:44

Sprawdzaliśmy razem z romanikxxl, termostat. Okazuje się że termostat pracuje prawidłowo więc przyczyny trzeba szukać gdzieś dalej.
Silnik jest chłodzony poprzez włączający się wentylator, który załącza się w momencie otwarcia termostatu , przy jeszcze zimnej chłodnicy.
Natomiast drobna uwaga dla tych, którzy będą chcieli wymienić samemu termostat.
Sam termostat można wyciągnąć odkręcając tylko obudowę termostatu, jednak dla prawidłowego założenia, potrzeba jednak odkręcić kolektor dolotowy.
Termostat trzeba włożyć do obudowy we właściwym położeniu, on nie jest symetryczny i nie w każdym położeniu pasuje.
Ponadto trzeba zwrócić uwagę na prawidłowe założenie uszczelki na termostat.
Są tam nacięcia na które trzeba trafić wypustkami uszczelki.
Uszczelka ma od zewnątrz wystający element, który trzeba osadzić na odpowiednim rowku obudowy.
Dopiero po włożeniu termostatu do obudowy możemy ją przykręcić do silnika.

#36 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 04 styczeń 2011 - 16:58

Swięte słowa :brawo

#37 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16981
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2011 - 17:00

romanikxxl,
Paweł sprawdzałeś temp. na elm327 jaka widzi komputer silnika ? czy nie miałes czasu na razie .

#38 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 04 styczeń 2011 - 17:07

cos mi się pcmscan skopał i nie miałem odczytów live.narazie wgrałem nowy pcmscan ale młoda auto wzieła

#39 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16981
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2011 - 17:12

która wersje masz ja uzywam 2.4.8 - jak by co to moge ci podeslac sprawdzona co dobrze chodzi .

ok wieczorem ci podesle

#40 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 04 styczeń 2011 - 17:17

miałem 2.4.12 teraz 2.4.9 ale nie moge dzisiaj sprawdzić czy działa. zakładając hipotetycznie że odczyt będzie się pokrywał ze wskazaniami na zegarach to sterownik a jak nie to czujnik?możesz podesłać swoją wersje to wrazie :w: się szybko przeinstaluje.wersja 2.4.12 była troche niestabilna





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych