Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Chip tuning. Opinie użytkowników...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 jsbielsko

jsbielsko

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1346
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Jack

Napisano 18 wrzesień 2011 - 16:23

Proszę o własne opinie w temacie...

[ Dodano: 2011-09-18, 17:24 ]
znalazłem coś takiego:

http://allegro.onet.... ... 13019.html

czy ktoś to testował?

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 wrzesień 2011 - 16:31

jsbielsko,
Podałeś ten lik z podobnym pytaniem w innym temacie.
Z tego co ja się orientuję, to chyba tylko Tomek ma tak chipowane autko.
On już wypowiedział się w tym temacie, teraz możemy ewentualnie poczekać na opinie naszych mechaników.

#3 jsbielsko

jsbielsko

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1346
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Jack

Napisano 18 wrzesień 2011 - 16:35

podałem w innym temacie, ale nie wszyscy tam wchodzą...temat turbo. Zastanawiałem się czy zacząć jako osobny i myslę, że tak. Proszę wszystkich chip tuningowców o wypowiedzi. Oczywiście opinie mechaników bardzo mile widziane...

#4 Edan

Edan

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 439
  • Dołączył:  20 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 CeErDe
  • Imię:Ania i Edek

Napisano 18 wrzesień 2011 - 20:34

Teamt już był kiedyś poruszany - ja mam od dwóch (a może i więcej ) lat ale VTG - samowstawki mogą być niebezpieczne :(

#5 jsbielsko

jsbielsko

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1346
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Jack

Napisano 18 wrzesień 2011 - 20:40

właśnie, mam takie obiekcje...

#6 Edan

Edan

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 439
  • Dołączył:  20 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 CeErDe
  • Imię:Ania i Edek

Napisano 18 wrzesień 2011 - 20:51

Fakt cena kusi - jest kilkukrotnie niższa niż "przeróbka" u autoryzowanego tuningowca. Ale jet strach, że można lekutko przedobrzyć i co dalej ...

#7 jsbielsko

jsbielsko

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1346
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Jack

Napisano 18 wrzesień 2011 - 21:09

dlatego szukam kogoś, kto ten temat przerobił...

#8 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 wrzesień 2011 - 22:18

jsbielsko, temat nie polecany absolutnie. Jesli ma byc dobrze, musi kosztowac, i to najmarniej 1000zl u firmy specjalizujacej sie w tuningu, ktora dobierze parametry do TWOJEGO auta, mierzac wszystko na hamowni. Kazde auto ma inne parametry i mozliwosci, co zostanie wziete pod uwage przez tunera. A daje sobie uciac paznokiec, ze wewnatrz boxa jest jeden opornik... Tak robili w przypadku VW.

:kawka

#9 jsbielsko

jsbielsko

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1346
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Jack

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:07

czy ktoś agaist MayheM?

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:18

jsbielsko,
Każda przeróbka układu dolotowego wymaga konkretnego pomiaru na hamowni ,korekt i modyfikacji softu w sterowniku silnika.Wiekszość majstrów zawsze Ci powie że nie masz sie co obawiać bo silnik ma duzy zapas mocy nie wykorzystanej z pojemnosci silnika i jest to prawda - tylko w momencie jej zwiekszenia ulegają wzmocnieniu podzespoły wspołpracujące z silnikiem (skrzynia,sprzegło,połosie ,układ hamulcowy itp.) i nikt o tym nie wspomina , do puki nie zacznie Ci się sypać awariami samochód.
Nie powiem cieszyłbym sie ze 150 KM pod maską , ale PT to nie rakieta i wystarczy do spokojnej jazdy z tą moca co ma . :kawka

Zestawy dokładane bez kontroli na hamowni nie wchodzą w ogóle w rachube przy tuningu !!!

#11 markizik

markizik

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  15 cze 2011
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Góra Puławska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:32

andreeas7, ale np u mnie jest 150 KM... bez żadnych przeróbek... to mam się czegoś bać ? hmm

#12 jsbielsko

jsbielsko

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1346
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Jack

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:35

markizik - ty się kurka wodna ciesz!!! :lol

[ Dodano: 2011-09-19, 21:35 ]
Tobie tyle fabryka dała :cwaniak

#13 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:36

markizik, andreeas7, bez przesady, zrobienie 150KM ze 120 (u mnie np. fabrycznie 131 KM i 313Nm) nie wplynie na rozpieprzenie samochodu. Owszem, jak bedziemy nonstop deptac i katowac, to jasne, ale i przy serii bedzie sie szybciej wszystko zuzywac.

Sam mam w planie dodac mocy pitkowi, bo lubie czasem pocisnac, ale nie ciagle i co najwazniejsze - z GŁOWĄ.

Jednakze nie polecam w dalszym ciagu magicznego zestawu za 370zl z alegro pasujacego do wszystkiego :kawka

A chiptuning w dieslu sprowadza sie GLOWNIE do modyfikacji map paliwa, nic wiecej. I samo dawkowanie paliwa moze zwiekszyc moc i moment, a ten drugi uczynic bardziej plaskim w dluzszym zakresie obrotow, dajac tym samym dluzej trwajacy ciag przy przyspieszaniu.

#14 jsbielsko

jsbielsko

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1346
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Jack

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:36

jak dorosnę to też sobie kupię poliftow :diabelek ca...

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:38

markizik,
Jesli producent robi taką modyfikacje swiadomie to nie ale , porównaj na spocie 2,2CRD przed i po lifcie są różne (zwłąszcza góra silnika), zarówno sterownie turbo,EGR,kolektor ssący i interculer oraz odpowiednio zmodyfikowany soft sterownika silnika .Fakt: skrzynia i mechanika pozostała bez zmian .

Marcin
Zawsze jest cos za coś :tak

#16 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:40

Koni maja wiecej, ale moment ten sam, co daje nic wiecej jak deczko wieksza predkosc maksymalna. Zwiekszenie momentu i zmiana jest wykresu jedynie daje zauwazalne dla kierowcy rezultaty, ale i bardziej dewastuje mechanike samochodu.

#17 markizik

markizik

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  15 cze 2011
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Góra Puławska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:44

andreeas7, jsbielsko, to tak troszkę z przekory napisałem :).. :dance .. zresztą... każdy samochód, jak nie będzię wariactwa, to nie powinno się go skrzywdzić :)

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:48

MayheM,
Po lifcie jest prawie 360Nm , nie tylko koniki w górę poszły :kawka

#19 jsbielsko

jsbielsko

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1346
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Jack

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:49

no to na chwilę obecną już wiem, jeżeli chip tuning to tylko w warsztacie i nie tanie niż 1000 zł. To raczej sobie kupię zimówki... :dance

#20 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:50

andreeas7, serio? Dane techniczne, jakie przegladalem, wyraznie wskazywaly ze 300Nm... Ale chetnie bym wystartowal spod swiatel z jakims poliftem w dieslu.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych