Skrzypiące zawieszenie
#1
Napisano 17 październik 2011 - 19:44
Mam pytanie dotyczące możliwości co daje taki odgłos skrzypienia.
Podczas przejeżdżania np. przez hopki na jezdni, w momencie zjazdu z hopka słychać niemiłe dla ucha skrzypienia.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
pozdrawiam
#2
Napisano 17 październik 2011 - 19:47
#3 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 17 październik 2011 - 19:50
#4
Napisano 17 październik 2011 - 20:03
#5 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 17 październik 2011 - 20:08
#6
Napisano 17 październik 2011 - 20:35
#7
Napisano 17 październik 2011 - 20:41
Oryginalne łaczniki stabilizatora nie maja nakrętek , górna guma łacznika stabilizatora ma wpuszczoną do wewnątrz podkładke z wewnetrznym gwintem (łącznik skręca się pospolitą "żabką"
#8
Napisano 17 październik 2011 - 20:45
#9
Napisano 17 październik 2011 - 20:54
Nic to nie przeszkadza że nakręciłeś nakrętki - teraz na śrubach są dodatkowe kontry
#10
Napisano 17 październik 2011 - 20:55
Sam tez zalozylem u siebie elementy poliuretanowe.
A ogolnie, jak skrzypi tyl, to na 90% jest to lacznik Watta.
#11 Bezimienny Gość.rawiczaninn_*
Napisano 17 październik 2011 - 21:00
#12
Napisano 17 październik 2011 - 21:07
#13
Napisano 17 październik 2011 - 21:07
Radze sprawdzic czy to na pewno ten lacznik (wyjdzie na szarpakach). Jak jezdzisz autem na codzien a nie weekendowo, jedyne sluszne rozwiazanie to zakup nowego oryginalu w ASO.
Andre widze zawsze 1s wczesniej
#14 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 18 październik 2011 - 06:21
#15
Napisano 18 październik 2011 - 07:15
#16
Napisano 18 październik 2011 - 08:13
Niektórzy piszą że pomaga na 2-3 dni, pytanie jak to smarowali?
Czy rozkręcaliście tuleje i je smarowaliście?
Ja proponuje dla bardziej leniwych, przesmarować za pomocą oleju.
Nabieramy do strzykawki troszkę oleju silnikowego, nakładamy grubą igłę i wciskamy olej między gumową tuleję a drążek stabilizatora.
Odkręcając obejmy tulei stabilizatora ryzykujemy, że mogą nam się śruby urwać.
W ten sposób unikamy tego, a skrzypienie podczas jazdy ustaje.
#17
Napisano 18 październik 2011 - 12:21
#18
Napisano 18 październik 2011 - 12:48
Nie jest to profesjonalny sposób naprawy, ale pomaga.
Prawidłowo to powinniśmy odkręcić obejmy, i sprawdzić w jakim stanie są gumy. Jeśli są stare i spękane, to wymieniamy na nowe. Podobnie jak i takie, w których otwór jest wyraźnie jajowaty lub guma się"rozłazi".
Jeśli natomiast nie są wyrobione, a tylko dostał się między gumę a drążek bród, np rdza z drążka, to po wyczyszczeniu możemy spokojnie założyć ponownie naszą tuleję.
Zwróćmy uwagę na sam drążek, czy w miejscu w którym współpracuje z tuleją, nie jest już zbytnio wytarty, czyli nie ma średnicy mniejszej niż obok. Dzieje się to wtedy, gdy właśnie między tuleją a drążkiem pojawiły się zanieczyszczenia.
Sama kwestia smarowania to inny temat, dobrze by było mieć pewność, że środek smarujący nie będzie nam tej gumy rozpuszczał.
#19
Napisano 18 październik 2011 - 16:53
Do takich akcji najlepiej nadaje sie wd40 albo silikon w spreyu.
#20
Napisano 20 październik 2011 - 15:06
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
momenty dokręcania śrub przednie zawieszeniemoemnty śrub PT |
Techniczny podstawowy | Adam95 |
|
|
|
Kupię zawieszenie gwintowane do PT |
Części do PT Cruisera | Martiniofficial |
|
|
|
Tylne zawieszeniezawieszenie |
Techniczny podstawowy | Felcom |
|
|
|
zawieszenie tył |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.pitek57_* |
|
|
|
"młockarnia", przednia oś, zawieszenie, łomotaniepółoś, łożysko łomotanie |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_user_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych