Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

co o tym sądzicie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 marlas

marlas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 94
  • Dołączył:  25 lut 2010
  • Rok Produkcji:0
  • Silnik:1,6

Napisano 22 październik 2011 - 16:16

posiadam silnik 1.6 latem temperaturę silnika pokazuje na wskażniku po środku (między trzecią a czwartą kreską)nie raz dochodziła do czwartej przy włączonej jak i przy wyłączonej klimatyzacji tak jak powinno być .A teraz przy niższej temperaturze powietrza na wskażniku na trzeciej kresce przy włączonej klimie oraz przy wyłączonej,w poprzednim roku było podobnie.Podłączyłem pod scan tool temperaturę wskazuje 80-82.Podejrzewam termostat tylko mi nie pasuje to że na postoju przy wyłączonej klimie silnik osiąga własciwą temp.nawet zagrzeje się do momentu włączenia się wentylatora oraz w PT Service Manual jest tabela i opisuje:A/C On –any vehicle speed
Fan On:
Off
82.2° C (180°F)
Fan Off: 80° C (176° F)

co o tym sądzicie?
Dodam że w poprzednim roku zimą zakryłem chłodnicę dla sprawdzenia i nic się nie zmienio trzecia kreska

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 16:45

Prawdopodobnie to początki końca termostatu. Prawidłowa temp pracy to około 90*C.
Te 80*C to nie jest tragedia, ale zimą możesz odczuć słabsze ogrzewanie, ta różnica 10*C jest odczuwalna.
Jest kilka tematów na temat temp płynu
Może poczytaj np ten;
http://ptcruiserclub... ... at&start=0

#3 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 17:12

podepne sie pod temat! Adam czy poprzedniej zimy podczas dużych mrozów stosowaleś tzw. przyslonke chłodnicy? bo ja i owszem w około 50%! Temp. trzymał wzorcową, i grzał jak...tez wzorcowo, co przed całą ,,operacją'' trwało troszeczke dłużej!

#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 17:36

Darek przyznam szczerze, że myślę aby zamocować taką przysłonką. Jeżdżę głównie po mieście , a zimą jadąc te 7.5km do pracy, to dopiero na około 5 km silnik zaczyna nabierać takiej temp, że robi się w środku ciepło.
Nie przyglądałem się jeszcze gdzie taką przysłonkę zamontować, aby było dobrze.
Teoretycznie to powinna być między wentylatorem a silnikiem, ale czy da się tam coś wcisnąć?
Montując ją przed chłodnicą skutecznie blokujemy przepływ powietrza przez chłodnicę, co przy jeździe w trasie może powodować, że non stop wentylator będzie się załączał .

#5 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 październik 2011 - 17:40

Sprawny termostat załatwia sprawę,to co tracę na początkowe dłuższe osiągnięcie temperatury,rekompensuje to ,że w korkach nie zagotowuję silnika i wentylator nie włącza się co chwilę.

#6 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 17:47

Adamowski zastosowalem taki patent! sam ,,wkład'' zaraz przed chłodnicą, ale na krótkie odcinki! i to działa czyli po tzw. mieście! (bardzo szybko łapie temp.)
Natomiast trasa hm... bez czegokolwiek, bo jak zaskoczy, to trzyma jak cygan strune :piwo

[ Dodano: 2011-10-22, 18:50 ]
...acha montaż, i demontaż jest dziecinnie łatwy. No :lol

#7 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 18:14

Zastosowałem roletkę p/słoneczną przed chłodnicą.Nie starcza na całą długość/i dobrze/.Podnoszę na zimę/jesien/odpowidnio do temp -drucik do zaczepu zamka.Na trasie nic się nie dzieje.

#8 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 18:56

papug,
W silnikach benzynowych nie ma takiego problemu, CRD ze względu na specyfikę pracy i ilość płynu chłodniczego nagrzewa się znacznie dłużej.
Te silniki mają dodatkowo zamontowane grzałki, które pomagają w szybszym osiągnięciu właściwej temp pracy.
To istotny minus, plusem za to jest to, że latem nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby wskazówka temp doszła mi do trzeciej kreski stojąc w korkach.
We wszystkich moich poprzednich dieslach , zawsze stosowałem taka zasłonkę, pewnie i tutaj też coś założę.

#9 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 19:18

plusem za to jest to, że latem nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby wskazówka temp doszła mi do trzeciej kreski stojąc w korkach

i tyle w temacie...

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16926
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 19:25

sluna, Ta tylko nie bierzesz pod uwage drugiej chłodnicy od klimy zamontowanej przed chłodnica płynu : jak włanczasz odszronienie szyby to bedzie sie gotować po przysłonięciu a do -5stopni na dworzu klima jednak się jeszcze załącza

#11 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 19:34

Andrzeju może byc, ale jakoś działało bezproblematycznie?

#12 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 październik 2011 - 19:36

adames, u mnie dochodzi jeszcze grzanie parownika,który odbiera sporo ciepła z układu, więc można postawić znak równości,może jednak to nieprawidłowa praca termostatu odpowiedzialna jest za niedogrzanie silnika.

#13 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 22 październik 2011 - 19:45

Mnie sie wydaje ze załacznaie sie przy 82stopniach jest ok - tak jak powiedzial Andreas dochodzi temperatura od skraplacza klimatyzacji - dodatkowo jesli jest załączona klimatyzacja to jednak cyklicznie umie sie zalaczac wentylator - a w automatach dodatkowo w niektorych autach w chlodnicy wody jest chlodzenie oleju skrzyni biegow.

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16926
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 19:48

Panowie bez przesady w instrukcji PT CRD wyraznie jest zapisane 28km od odpalenia na uzyskanie pełnej temperatury silnika na pełnym obiegu .Diesel nie jest tak wydajny jak benzyna ale jak juz sie nagrzeje to żadna benzynka nie ma polotu w ogrzewaniu.

#15 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 20:02

e jak juz sie nagrzeje to żadna benzynka nie ma polotu w ogrzewaniu.

Tak sądze!

#16 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 20:05

papug,
Termostat odpowiada za prawidłową temperaturę płynu. Przy sprawnym termostacie , a taki mam, po osiągnięciu przez silnik tej właściwej temp, wskazówka na wskaźniki utrzymuje się równo w połowie skali. Nawet moment w którym termostat puszcza płyn przez chłodnicę, jest ledwie zauważalny na wskaźniku.
Przysłaniając silnik, chodzi tylko o to, żeby szybciej doprowadzić do osiągnięcia przez silnik temp 90*C.
Zimą jest to szczególnie pożądane i chyba wiadomo dlaczego :snieg
Jeśli jednak przysłonimy silnik, wkładając pomiędzy silnik a wentylator przysłonę, to zapobiegniemy studzeniu silnika przez mroźne powietrze owiewające silnik.
Silnik szybciej się nam nagrzewa. Pytanie tylko czy da się tam coś wcisnąć hmm
Zakładając taką osłonę przed chłodnicą , to przysłaniamy chłodnicę klimy, to opisał Jędrek, a przypomnę tylko, że przy zimnym silniku płyn przez chłodnice nie krąży.
Dodatkowo wskazania temp zewnętrznej będą niewłaściwe, zasłonięty zasłoną czujnik będzie zawyżał ją , podobnie jak wtedy, gdy stoimy z ciepłym silnikiem w miejscu.

#17 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2011 - 20:15

Adames ja już nie pije :lol

#18 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 23 październik 2011 - 21:08

i dlatego trzeba kupic cabrio - tutaj to dopiero grzeje - :d nawet probowalem rozbierac zeby zobaczyc roznice w ukaldach - niedostrzgam zadnej ale musi byc - w cabrio tak grzeje ze niejestem wstanie utrzymac reki przy nawiewie a i nagrzewa sie o wiele szybciej od zwyklego.

#19 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 październik 2011 - 21:14

Panowie bez przesady w instrukcji PT CRD wyraznie jest zapisane 28km od odpalenia na uzyskanie pełnej temperatury silnika na pełnym obiegu


Cos tu nie gra, bo u mnie wskazowka w polowie jest juz po jakichs 5km, a moze 10 w zimie.

#20 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 październik 2011 - 21:23

Co do ogrzewania w cabrio, to miałem okazje sam sprawdzić jak działa, byłem w szoku, że bardzo szybko ciepłe powietrze wydostawało się z nawiewu.
Marcin
Ja mam do pracy 7,5km. Jak w zasięgu wzroku widzę moja hutę, to wskazówka temp jest w połowie skali, tylko co z tego, skoro zaraz zatrzymuję auto na parkingu.
Jedyne pocieszenie, że wyjeżdżam ciepłym autkiem z garażu i nie muszę skrobać szyb.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych