Oszczędność ?
#1
Napisano 02 listopad 2011 - 17:41
#2
Napisano 02 listopad 2011 - 17:58
#3
Napisano 02 listopad 2011 - 20:02
Daj sobie spokoj z takimi pomyslami,zreszta ty tez masz turbo.
#4
Napisano 02 listopad 2011 - 20:38
#5
Napisano 02 listopad 2011 - 21:31
#6
Napisano 02 listopad 2011 - 21:38
Wydaje mi się natomiast, że podczas ponownego uruchamiania silnika zużyjesz więcej paliwa, niż to co zaoszczędzisz podczas postoju na skrzyżowaniu.
#7
Napisano 02 listopad 2011 - 22:14
Jest rozsądnym gasić silnik przy dłuższym postoju,ale na ,,światłach''uważam za bezsens.
#8
Napisano 03 listopad 2011 - 08:52
#9
Napisano 03 listopad 2011 - 15:25
#10
Napisano 03 listopad 2011 - 16:56
#11
Napisano 03 listopad 2011 - 17:23
Warstewka oleju na gładzi jest tylko do wysokości pierścieni zgarniających i uszczelniających tłoka. Powyżej tych pierścieni nie ma już oleju więc nic się nie przypali.
Czyli na chłopski rozum, film olejowy jest na powierzchniach tłoka i cylindra, ale tylko do pierwszego pierścienia, pierścieni jest 3 lub 4 . One skutecznie ścierają olej w dół do skrzyni korbowej. Tłok w GMP ( Górny martwy punkt - tłok jest na samej górze cylindra) wtedy cała powierzchnia jest pokryta olejem. Tłok przesuwa się w dół do DMP , i w tym czacie zgarnia olej w dół. Górna część cylindra pozostaje bez oleju.
Jednak powierzchnia tłoka zawsze jest pokryta olejem .
Olej do gładzi cylindra nie dostaje się ciśnieniowo, ale poprzez rozbryzg wału korbowego zanurzonego w dolnej pozycji w oleju w misce olejowej.
Pompa olejowa tłoczy olej do wszelkiego rodzaju panewek wału, korbowodu czy wałka rozrządu.
Jędruś, mam nadzieję że w miarę poprawnie to napisałem
#12
Napisano 03 listopad 2011 - 19:50
#13
Napisano 03 listopad 2011 - 19:58
#14
Napisano 03 listopad 2011 - 20:22
#15
Napisano 03 listopad 2011 - 20:26
Olej do panewek dostaje się pod ciśnieniem wytworzonym przez pompę, po zgaszeniu silnika ten olej jest tam nadal, to właśnie ta cienka warstewka oleju nazwana jest jako film olejowy.
Zapewniam Ciebie, że nawet po kilkunastu dniach postoju , gdybyś odkręcał panewki, to byłyby one pokryte olejem. W kanałach olejowych wału i wałka rozrządu pozostaje olej, który nie ma jak spłynąć do miski olejowej. Jedyne miejsce którym może się wydostać, to są właśnie otwory którymi wypływa do panewek.
Co do oleju na krzywkach.
Zrób kiedyś test i po kilku dniach odkręć pokrywę klawiatury i dotknij krzywek, one nadal będą tłuste od oleju.
Kiedyś jak jeszcze chodziłem do szkoły, to teoretycznie uczyli nas, że prawidłowa wymiana oleju powinna przebiegać dwuetapowo.
Spuszczamy olej , zalewamy silnik olejem ( chyba można to było zalać olejem wrzecionowym) i odpalamy silnik na chwilę, w tym czasie olej wypłukuje to co pozostało w kanałach olejowych i ponownie spuszczamy olej. Następnie nalewamy czysty właściwy olej i mamy pewność, że cały olej jest wymieniony.
Tylko kto by chciał się w to bawić ? I oczywiście to były inne czasu
maro20,
Człowiek czegoś nie wie, chce się coś dowiedzieć, ja mogę "zabłysnąć" a wszyscy są zadowoleni ;P
#16
Napisano 03 listopad 2011 - 20:28
#17
Napisano 03 listopad 2011 - 20:42
Pewnie wtedy wyłączałbyś i światła, więc przekaźnik też dostanie swoje.
Oszczędność na paliwie prawie żadna, a dodatkowe możliwe wydatki prawdopodobne.
Jeżdżąc w ten sposób po mieście, akumulator więcej będzie zużywał prądu niż się ładował, w pewnym momencie może braknąć tego prądu.
Właśnie podczas rozruchu silnika z akumulatora pobierane jest najwięcej tego prądu.
#18
Napisano 05 listopad 2011 - 20:26
#19 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 05 listopad 2011 - 21:17
#20
Napisano 05 listopad 2011 - 23:43
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych