
Problem z centralnym zamkiem-done!
Started By
FreeDy
, 16 Nov 2011 20:14
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 November 2011 - 20:14
Witam, szukałem podobnych wątków ale nie znalazłem.
Otóż mam jeden kluczyk bez pilota, jedyny centralny jaki działa to w klapie bagażnika otwiera - zamyka wszystko, mogę również zrobić to od środka przyciskami w drzwiach.
Jednak otwieranie zamków z kluczyka na zewnątrz powoduje otwarcie jedynie pojedynczych drzwi czy to od strony kierowcy czy od strony pasażera. Z zamykaniem dokładnie to samo - zamki działają jak by nie było centralnego. Jakieś pomysły??
Otóż mam jeden kluczyk bez pilota, jedyny centralny jaki działa to w klapie bagażnika otwiera - zamyka wszystko, mogę również zrobić to od środka przyciskami w drzwiach.
Jednak otwieranie zamków z kluczyka na zewnątrz powoduje otwarcie jedynie pojedynczych drzwi czy to od strony kierowcy czy od strony pasażera. Z zamykaniem dokładnie to samo - zamki działają jak by nie było centralnego. Jakieś pomysły??
#2
Napisano 16 November 2011 - 20:22
Nasze pitki tak mają.
Jak raz przekręcisz kluczykiem to otwierają się tylko drzwi kierowcy, jak przekręcisz ponownie, to otworzą się wszystkie.
Ściągnij sobie instrukcję obsługi dostępną na forum, a będziesz mógł to usunąć. Wtedy po przekręceniu kluczykiem, otworzą się wszystkie zamki.
Jeśli po przekroczeniu magicznej prędkości 24km/h zamykają się wszystkie rygle w drzwiach, to też to można usunąć.
Informacje te są na 11 i 12 stronie instrukcji obsługi
Jak raz przekręcisz kluczykiem to otwierają się tylko drzwi kierowcy, jak przekręcisz ponownie, to otworzą się wszystkie.
Ściągnij sobie instrukcję obsługi dostępną na forum, a będziesz mógł to usunąć. Wtedy po przekręceniu kluczykiem, otworzą się wszystkie zamki.
Jeśli po przekroczeniu magicznej prędkości 24km/h zamykają się wszystkie rygle w drzwiach, to też to można usunąć.
Informacje te są na 11 i 12 stronie instrukcji obsługi

#3
Napisano 16 November 2011 - 20:34
Znalazłem adames linki w których podajesz gdzie jest instrukcja. niestety dwukrotne przekręcanie kluczyka nie działa, a właściwie działa tak samo jak pojedyncze, potrójne i każde kolejne również za to słychać jak za każdym przekręceniem odzywa się centralny zamek w klapie bagażnika.

#4
Napisano 16 November 2011 - 20:38
W takim razie trzeba chyba rozkręcić drzwi ( może coś się rozłączyło) , ale poczekajmy na naszego Jędrusia, On powinien mieć większa wiedzę niż ja

#5
Napisano 16 November 2011 - 21:51
Dzwi do rozebrania i sprawdzenia napiecie na siłownikach.Nie wierzę aby wszystkie naraz sie uszkodziły ale skoro chodzi bagaznikto na to wygląda.Jest tez mozliwe że popekały przewody w przelotkach do dzwi ?.
W PTcuiserze dzwi PP,TP,TL i bagaznik sa zblokowane na jednych przewodach i oddzielnie zasilanie jest tylko do PL.
Może tez być uszkodzona centralka od zamka i mozna by od niej zaczac sprawdzanie .
Centralka zamocowana nad radiem pod górna osłona podszybia.
W PTcuiserze dzwi PP,TP,TL i bagaznik sa zblokowane na jednych przewodach i oddzielnie zasilanie jest tylko do PL.
Może tez być uszkodzona centralka od zamka i mozna by od niej zaczac sprawdzanie .
Centralka zamocowana nad radiem pod górna osłona podszybia.
#6
Napisano 16 November 2011 - 22:07
Nie są uszkodzone, problem jest z wysterowaniem, klapa bagażnika otwiera wszystkie i zamyka, muszę się temu przyjrzeć bliżej

#7
Napisano 17 November 2011 - 02:43
FreeDy,
Jesli z wkładki bagaznika możesz wszystko odtworzyc (nie doczytałem ) i zamknąc to masz odłaczone od bembenka przewody sterujące w dzwiach (robią tak serwisy chryslera w momencie aktywacji fabrycznego alarmu aby potencjalny złodziej przekrecając wkładke w dzwiach nie mogł go rozbroić - tylko oryginalnym pilotem).
Masz tu schemat całego centralnego :

Przyjemnej pracy w sprawdzaniu
Jesli z wkładki bagaznika możesz wszystko odtworzyc (nie doczytałem ) i zamknąc to masz odłaczone od bembenka przewody sterujące w dzwiach (robią tak serwisy chryslera w momencie aktywacji fabrycznego alarmu aby potencjalny złodziej przekrecając wkładke w dzwiach nie mogł go rozbroić - tylko oryginalnym pilotem).
Masz tu schemat całego centralnego :

Przyjemnej pracy w sprawdzaniu

#8
Napisano 17 November 2011 - 19:07

Widzę że motory/ silniczki centralnego posiadają switche po obu stronach drzwi przednich, oba mogą być wypięte? andreeas7 napisałeś że to sprawka serwisu, raczej alarmu fabrycznego nie mam, mam jeden kluczyk wygląda dość oryginalnie bez pilota, więc po co....?

kolejność: drzwi kierowcy ->moduł wejścia->drzwi pasażera-> prawe tylne->lewe tylne->klapa bagażnika

#9
Napisano 17 November 2011 - 20:05
FreeDy,
Alarm fabryczny jest klaksonowy , działa tylko z po uruchomieniu krancówki - jesli kluczykiem ja wyłaczysz to alarm jest automatycznie wyłaczony ,dlatego serwisy odłaczały swich z wkładki zamka aby w ten sposób nie mozna było zdeaktywowac alarmu tylko pilotem.O tym czy masz alarm czy tez nie: mozna poznac po kontrolce na liczniku.W kazdym bąć razie jest w każdym PT przed liftem uruchamiany z testera firmowego DRBIII.
Dokup dwa piloty , wprogramuj na serwisie i ciesz sie w pełni funkcjonalnym centralnym zamkiem
Alarm fabryczny jest klaksonowy , działa tylko z po uruchomieniu krancówki - jesli kluczykiem ja wyłaczysz to alarm jest automatycznie wyłaczony ,dlatego serwisy odłaczały swich z wkładki zamka aby w ten sposób nie mozna było zdeaktywowac alarmu tylko pilotem.O tym czy masz alarm czy tez nie: mozna poznac po kontrolce na liczniku.W kazdym bąć razie jest w każdym PT przed liftem uruchamiany z testera firmowego DRBIII.
Dokup dwa piloty , wprogramuj na serwisie i ciesz sie w pełni funkcjonalnym centralnym zamkiem
#10
Napisano 17 November 2011 - 22:40
Godzinka roboty i zrobione
4 wkręty typu philips i 2 torx T25 tapicerki potem szpachelka i wymontowanie tapicerki/boczka, odpiąć należy kostkę do zamykania od wewnątrz auta, potem cięgno otwierania.....i
I niestety niewiele widać, dalej: 2 śruby na klucz 10 wymontować należy prowadnicę szyby.
następnie 2 torxy T25 z boku drzwi potem wyciągnąć należy czarna wkładkę w prawą stronę trzyma ona bębenek,odpiąć jeszcze 2 cięgna i wyciągnąć go należy do zewnątrz potem kluczyk w zamek i obrócić w prawo oto on:
Jak widać switch na miejscu (kontrolki w zegarach nie mam a więc i alarmu też)
Szczerze powiem nie udało mi się odpiąć samego switcha ale zauważyłem, że strasznie lata i tu był pies pogrzebany wystarczyło go unieruchomić i wszystko działa
Przekręcam w prawo i po ok 2 sek zamykają się wszystki drzwi, potem 2 razy w lewo i wszystkie się otwierają, wykonując szybkie zamknięcie i otwarcie drzwi raz przekręcając można jedynie manipulować zamkiem drzwi kierowcy
Jest jeszcze ciekawostka
Pod cyferkami switcha widać języczek jest na nim zamocowany kawałek szklanego plastiku w kształcie wskazówki od zegara, po wymontowaniu centralny nie działa w ogóle.
andreeas7 zacny plan aczkolwiek pewnie kosztowny, jeszcze to przemyślę - dziękuję

4 wkręty typu philips i 2 torx T25 tapicerki potem szpachelka i wymontowanie tapicerki/boczka, odpiąć należy kostkę do zamykania od wewnątrz auta, potem cięgno otwierania.....i
I niestety niewiele widać, dalej: 2 śruby na klucz 10 wymontować należy prowadnicę szyby.
następnie 2 torxy T25 z boku drzwi potem wyciągnąć należy czarna wkładkę w prawą stronę trzyma ona bębenek,odpiąć jeszcze 2 cięgna i wyciągnąć go należy do zewnątrz potem kluczyk w zamek i obrócić w prawo oto on:

Jak widać switch na miejscu (kontrolki w zegarach nie mam a więc i alarmu też)

Szczerze powiem nie udało mi się odpiąć samego switcha ale zauważyłem, że strasznie lata i tu był pies pogrzebany wystarczyło go unieruchomić i wszystko działa

Przekręcam w prawo i po ok 2 sek zamykają się wszystki drzwi, potem 2 razy w lewo i wszystkie się otwierają, wykonując szybkie zamknięcie i otwarcie drzwi raz przekręcając można jedynie manipulować zamkiem drzwi kierowcy
Jest jeszcze ciekawostka

Pod cyferkami switcha widać języczek jest na nim zamocowany kawałek szklanego plastiku w kształcie wskazówki od zegara, po wymontowaniu centralny nie działa w ogóle.
andreeas7 zacny plan aczkolwiek pewnie kosztowny, jeszcze to przemyślę - dziękuję

#11
Napisano 18 November 2011 - 06:42
eins zu null for you! gratulacje

Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z centralnym zamkiem / pilotami![]() |
Techniczny podstawowy | kmnix |
|
![]()
|
|
Światła stop - problem. |
Techniczny podstawowy | nero49 |
|
![]()
|
|
Problem z radiem |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.handokan_* |
|
![]()
|
|
Spadanie obrotów na D i przerywanie zapłonu na postoju, przy wrzuceniu na N Lub P problem ustaje |
Techniczny podstawowy | lowermann |
|
![]()
|
|
Problem z CD |
Techniczny podstawowy | Patka |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych