Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Chrysler Voyager


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 marzec 2012 - 17:30

Temat moze nie na te forum,ale niektorzy sie tu znaja na amerykanach wiec moze sie wypowiedza.
Czy ktos wie jaka jest roznica miedzy Chrysler Grand Voyager a Chrysler Town&Country,chodzi mi o model od 2008 czyli aktualna wersja.

#2 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 marzec 2012 - 19:42

Chrysler Town&Country to model najlepiej wyposażony

#3 Bezimienny Gość.rawiczaninn_*

Bezimienny Gość.rawiczaninn_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 marzec 2012 - 20:16

Zgadzam się z przedmówcą no i Town&Country ma przeważnie napęd 4x4, ogólnie full wypas, skóry, DVD pod sufitem no i po 2008r pewnie nawi tyż jest, pzdr.

#4 Bezimienny Gość.fabio_*

Bezimienny Gość.fabio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 marzec 2012 - 20:57

No i chyba town&country tylko ze Stanów .

#5 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 marzec 2012 - 08:22

Ja bede z niemiec ciagal.
Silniki 2,8crd to byly mercedesa czy venturi diesel wloski,bo z tego co doczytalem na necie jest to silnik 2,5 diesel VM wloski zmodyfikowany a nie mercedes?
Ale i tak bede w benzynie bral 3,8l lub 4,0l.

#6 Lonek

Lonek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 109
  • Dołączył:  02 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:był 2.0 B+G
  • Imię:Konrad

Napisano 19 marzec 2012 - 08:58

2,8 Crd - Mercedes
2,5 - włoszczyzna.
Z własnego doświadczenia odradzam diesle, bo przy tych cenach paliwa są nieopłacalne. Znajomy na Chryslera Grand Voyagera diesla rocznik 2006. Spalanie - ok. 11-12 litrów na 100 km. Słyszałem, że potrafią być awaryjne.
Ja mam Dodge Grand Caravan 3,8 AWD 220 KM z 2003. Pali ok. 17-18 litrów LPG na 100 km. Silnik bezobsługowy ( rozrząd na łańcuchu ).
Z tego co słyszałem to wszystko powyżej 3,8 zaczyna robić się paliwożerne i minimum spalania to 20 litrów.
Powodzenia w poszukiwaniach.
PS. zapraszam tu http://www.tajemnicevoyagerow.pl/

#7 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 marzec 2012 - 10:06

Town&country nie bylo w dieslach :blabla

#8 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 marzec 2012 - 10:34

lonek
wlasnie z tej strony i opisu wynika ze 2,8CRD to nie mercedes tylko rozwiercony 2,5L VM wloski?
Turbo diesle w Chryslerze

2.5L TD VM SYSTEM

Pierwszym dieslem (i jedynym) zastosowanym do napędu był silnik włoskiej firmy VM Motori. Jest to 2,5L (2499 cc) turbo diesel o oznaczeniu kodowym ECN ale fabryczny kod to 425 OHV. Jest to 4 cylindrowa, rzędowa jednostka z blokiem żeliwnym i dość charakterystycznymi czterema oddzielnymi aluminiowymi głowicami, standardowej konstrukcji (2 zawory na cylinder) z wałkiem rozrządu umieszczonym w bloku, napędzanym poprzez koła zębate, wyposażony w intercooler oraz system wtrysku Bosch. Średnica cylindra wynosi 92 mm, a skok tłoka 94 mm. Po 1996 roku wprowadzono łańcuch rozrządu, ale konieczność częstych wymian i awaryjność zmusiły producenta do prób z różnymi odmianami tego typu napędu, aż do roku 1998 kiedy to powrócono do napędu przez koła zębate. Silnik ten zaprojektowany początkowo do napędu kutrów morskich miał problemy z temperaturą jako silnik zastosowany do napędu pojazdów. Moc silnika to 114 KM (85 kW), a moment obrotowy wynosi 262 Nm. Na uwagę zasługuje to że w latach rozpoczęcia produkcji był to najszybszy diesel na świecie. Kolejną wersją tego silnika to wersja R 425 OHV to ten sam silnik w którym zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa w celu osiągnięcia czystszych spalin.

2.5L CRD

W 2001 roku zmodyfikowano silnik VM poprzez przeprojektowanie głowic i wprowadzenie nowoczesnych technologii dystrybucji paliwa. Oznaczenie kodowe R 425 DOHC oraz zmieniana nazwy na CRD. Zastosowano zamiast czterech osobnych jedną wspólną głowicę z dwoma wałkiem rozrządu i o 4 zaworach na cylinder. Do napędu wałków zastosowano pasek zębaty oraz system wtrysku paliwa typu common rail .



Schemat wtrysku typu common rail

(system wtrysku wykorzystujący bardzo wysokie ciśnienie powyżej 1000 barów oraz wspólną magistralę zasilającą wtryskiwacze) III generacji o ciśnieniu 1600 barów. Silnik ten nie ma zmienionej pojemności skokowej i osiąga moc 141 KM (105 kW) i moment obrotowy o wartości 340 Nm. Nisko osiągalny moment jest wielką zaletą tego silnika gdyż jest on już dostępny przy 2000 obr./min. Wyposażony w turbosprężarkę typu VGT (Variable geometry turbochargers - zmienna geometria łopatek turbiny) dzięki czemu nie występuje efekt tzw. turbo dziury i pozwala na osiągnięcie optymalnej pracy turbiny w całym zakresie obrotów. Zastosowano też dwa wałki balansowe umieszczone w misce olejowej w celu wyrównania pracy silnika.

2.8 CRD

R 428 DOHC to wcześniejsza jednostka powiększona do pojemności 2.8 L (2766 cc). Osiąga moc o wartości 156 KM (120 kW), a moment obrotowy 340 Nm. Silnik ten wprowadzono gdyż coraz więcej było próśb o mocniejszy silnik do większych pojazdów. Powiększanie pojemności tego silnika do 2.8L było stosunkowo prostym zadaniem dzięki standardowym mokrym tulejom. Ten sposób, wymusił jednak nie tylko wymianę tulei, ale też tłoków i wałka rozrządu. Efektem był silnik o wszystkich cechach jednostki R 425 DOHC, ale o zwiększonym o 10% momencie obrotowym osiąganym już w niższym zakresie obrotów. Silnik ten jest idealny dla minivanów i SUV'ów. Pozostałe cechy są takie same jak w silniku 2,5L.
Copyright © 2009 Voyager Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

#9 Lonek

Lonek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 109
  • Dołączył:  02 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:był 2.0 B+G
  • Imię:Konrad

Napisano 19 marzec 2012 - 11:20

Sorry, mogłem wprowadzić w błąd :glupek - nie znam się na dieslach, bo mnie nie interesują. :torba
Jak chcesz się dowiedzieć coś o tych autach - zadzwoń do

Q-Motor Service
Godziny Pracy:
Pn-Pt: 8.oo-16.oo
05-830 Nadarzyn
ul. Komorowska 37
Tel.: 22 729 83 25
Tel. kom.: 502 735 098
poproś do telefonu kolegę Parkera z forum voyagerów i wszystko Ci powie.

#10 marimag2

marimag2

    Kolegunio

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 225
  • Dołączył:  02 lis 2011
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 marzec 2012 - 12:21

witam
jestem posiadaczem voyagera 2,5CRD ze zwiększoną programowo mocą do 170KM i spalanie w mieście wynosi 10l/100km a na trasie schodzi poniżej 7l/100km chociaz nie mam lekkiej nogi. średnie spalanie tzn. większość miasto (moja luba dojeżdża do pracy 12km) 9,2l/100km. tak było ostatnio. wieczorem spojrzę na komputer i napiszę ile jest teraz.

#11 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 marzec 2012 - 14:09

Town&country nie bylo w dieslach :blabla


hihi masz rację :lol :lol

#12 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 19 marzec 2012 - 14:48

Kiedyś gdzieś czytałem ze te silniki to montowali w Makaroniii w motorówkach.....

#13 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 marzec 2012 - 16:51

O diesla tak pytalem z ciekawosci,napewno kupie benzyne 3,8l lub 4,0L

#14 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 marzec 2012 - 18:55

wszelkie dyskusje na temat Voyagera kolega wyżej podał link
http://www.tajemnicevoyagerow.pl/
tam jest forum też
a tu mamy forum PT Criusera





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych