
Chrysler Voyager
#1
Napisano 17 March 2012 - 17:30
Czy ktos wie jaka jest roznica miedzy Chrysler Grand Voyager a Chrysler Town&Country,chodzi mi o model od 2008 czyli aktualna wersja.
#2
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 17 March 2012 - 19:42
#3
Bezimienny Gość.rawiczaninn_*
Napisano 18 March 2012 - 20:16
#4
Bezimienny Gość.fabio_*
Napisano 18 March 2012 - 20:57
#5
Napisano 19 March 2012 - 08:22
Silniki 2,8crd to byly mercedesa czy venturi diesel wloski,bo z tego co doczytalem na necie jest to silnik 2,5 diesel VM wloski zmodyfikowany a nie mercedes?
Ale i tak bede w benzynie bral 3,8l lub 4,0l.
#6
Napisano 19 March 2012 - 08:58
2,5 - włoszczyzna.
Z własnego doświadczenia odradzam diesle, bo przy tych cenach paliwa są nieopłacalne. Znajomy na Chryslera Grand Voyagera diesla rocznik 2006. Spalanie - ok. 11-12 litrów na 100 km. Słyszałem, że potrafią być awaryjne.
Ja mam Dodge Grand Caravan 3,8 AWD 220 KM z 2003. Pali ok. 17-18 litrów LPG na 100 km. Silnik bezobsługowy ( rozrząd na łańcuchu ).
Z tego co słyszałem to wszystko powyżej 3,8 zaczyna robić się paliwożerne i minimum spalania to 20 litrów.
Powodzenia w poszukiwaniach.
PS. zapraszam tu http://www.tajemnicevoyagerow.pl/
#7
Napisano 19 March 2012 - 10:06

#8
Napisano 19 March 2012 - 10:34
wlasnie z tej strony i opisu wynika ze 2,8CRD to nie mercedes tylko rozwiercony 2,5L VM wloski?
Turbo diesle w Chryslerze
2.5L TD VM SYSTEM
Pierwszym dieslem (i jedynym) zastosowanym do napędu był silnik włoskiej firmy VM Motori. Jest to 2,5L (2499 cc) turbo diesel o oznaczeniu kodowym ECN ale fabryczny kod to 425 OHV. Jest to 4 cylindrowa, rzędowa jednostka z blokiem żeliwnym i dość charakterystycznymi czterema oddzielnymi aluminiowymi głowicami, standardowej konstrukcji (2 zawory na cylinder) z wałkiem rozrządu umieszczonym w bloku, napędzanym poprzez koła zębate, wyposażony w intercooler oraz system wtrysku Bosch. Średnica cylindra wynosi 92 mm, a skok tłoka 94 mm. Po 1996 roku wprowadzono łańcuch rozrządu, ale konieczność częstych wymian i awaryjność zmusiły producenta do prób z różnymi odmianami tego typu napędu, aż do roku 1998 kiedy to powrócono do napędu przez koła zębate. Silnik ten zaprojektowany początkowo do napędu kutrów morskich miał problemy z temperaturą jako silnik zastosowany do napędu pojazdów. Moc silnika to 114 KM (85 kW), a moment obrotowy wynosi 262 Nm. Na uwagę zasługuje to że w latach rozpoczęcia produkcji był to najszybszy diesel na świecie. Kolejną wersją tego silnika to wersja R 425 OHV to ten sam silnik w którym zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa w celu osiągnięcia czystszych spalin.
2.5L CRD
W 2001 roku zmodyfikowano silnik VM poprzez przeprojektowanie głowic i wprowadzenie nowoczesnych technologii dystrybucji paliwa. Oznaczenie kodowe R 425 DOHC oraz zmieniana nazwy na CRD. Zastosowano zamiast czterech osobnych jedną wspólną głowicę z dwoma wałkiem rozrządu i o 4 zaworach na cylinder. Do napędu wałków zastosowano pasek zębaty oraz system wtrysku paliwa typu common rail .
Schemat wtrysku typu common rail
(system wtrysku wykorzystujący bardzo wysokie ciśnienie powyżej 1000 barów oraz wspólną magistralę zasilającą wtryskiwacze) III generacji o ciśnieniu 1600 barów. Silnik ten nie ma zmienionej pojemności skokowej i osiąga moc 141 KM (105 kW) i moment obrotowy o wartości 340 Nm. Nisko osiągalny moment jest wielką zaletą tego silnika gdyż jest on już dostępny przy 2000 obr./min. Wyposażony w turbosprężarkę typu VGT (Variable geometry turbochargers - zmienna geometria łopatek turbiny) dzięki czemu nie występuje efekt tzw. turbo dziury i pozwala na osiągnięcie optymalnej pracy turbiny w całym zakresie obrotów. Zastosowano też dwa wałki balansowe umieszczone w misce olejowej w celu wyrównania pracy silnika.
2.8 CRD
R 428 DOHC to wcześniejsza jednostka powiększona do pojemności 2.8 L (2766 cc). Osiąga moc o wartości 156 KM (120 kW), a moment obrotowy 340 Nm. Silnik ten wprowadzono gdyż coraz więcej było próśb o mocniejszy silnik do większych pojazdów. Powiększanie pojemności tego silnika do 2.8L było stosunkowo prostym zadaniem dzięki standardowym mokrym tulejom. Ten sposób, wymusił jednak nie tylko wymianę tulei, ale też tłoków i wałka rozrządu. Efektem był silnik o wszystkich cechach jednostki R 425 DOHC, ale o zwiększonym o 10% momencie obrotowym osiąganym już w niższym zakresie obrotów. Silnik ten jest idealny dla minivanów i SUV'ów. Pozostałe cechy są takie same jak w silniku 2,5L.
Copyright © 2009 Voyager Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
#9
Napisano 19 March 2012 - 11:20


Jak chcesz się dowiedzieć coś o tych autach - zadzwoń do
Q-Motor Service
Godziny Pracy:
Pn-Pt: 8.oo-16.oo
05-830 Nadarzyn
ul. Komorowska 37
Tel.: 22 729 83 25
Tel. kom.: 502 735 098
poproś do telefonu kolegę Parkera z forum voyagerów i wszystko Ci powie.
#10
Napisano 19 March 2012 - 12:21
jestem posiadaczem voyagera 2,5CRD ze zwiększoną programowo mocą do 170KM i spalanie w mieście wynosi 10l/100km a na trasie schodzi poniżej 7l/100km chociaz nie mam lekkiej nogi. średnie spalanie tzn. większość miasto (moja luba dojeżdża do pracy 12km) 9,2l/100km. tak było ostatnio. wieczorem spojrzę na komputer i napiszę ile jest teraz.
#11
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 19 March 2012 - 14:09
Town&country nie bylo w dieslach
hihi masz rację


#12
Napisano 19 March 2012 - 14:48
#13
Napisano 19 March 2012 - 16:51
#14
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 19 March 2012 - 18:55
http://www.tajemnicevoyagerow.pl/
tam jest forum też
a tu mamy forum PT Criusera
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Windschott Wiatrołap Chrysler PT Cruiser |
Ogólnie | Wróbel |
|
![]()
|
|
25 lecie produkcji Chrysler PT Cruiser |
Ogólnie | Edysia |
|
![]()
|
|
Ogólnopolski zlot Chrysler PT CRUISER PAŁUKI 2025 |
Nasze Spoty | MichałŁ |
|
![]()
|
|
OGÓLNOPOLSKI ZLOT CHRYSLER PT CRUISER NAREWKA 2024 - „W KRAINIE ŻUBRA" |
Nasze Spoty | dominik |
|
![]()
|
|
Kupie KOŁO ZAMACHOWE CHRYSLER PT CRUISER 2.0 ( sprzeglo ) przedlift.. |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Maxilampus |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych