Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wymiana rozrządu 2012


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#21 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 marzec 2012 - 21:32

Dajcie spokoj z tą bezkolizyjnością moi mili. Trzeba wymienić rozrząd i nie ma co drżeć czy pasek wytrzyma czy nie.....

#22 Marek___x

Marek___x

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 82
  • Dołączył:  12 sty 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4
  • Imię:Marek

Napisano 23 marzec 2012 - 21:35

Adames rzeczywiście jakby strzelił przy wyjezdzie na urlop fajnie by nie było, ale ja nie mówię żeby całkiem nie wymieniać tylko po przebiegu jak zalecają w usa i nie przesadzać z tymi 90 tys co podają w polskich aso. Pozatym jeżeli byłbym pewny mechanika nawet bym się nie zastanawiał i wymienił ale po ingerencji w silnik osoby niekompetentnej lub kompetentnej ale robiącej pod presją czasu byle szybciej zrobić też nie wiadomo czy się dojedzie na urlop a jak się dojedzie czy będzie klima czy silnik nie wypadnie i tak dalej. Wymiana oleju to co innego bo mogę sobie to sam zrobić i mam pewność że wszystko będzie Ok. Ale to tylko moja opinia i dopiero się zastanawiam się co zrobić czy wymienić rozrząd przy przebiegu 60 tys mil czy to olać.
AnitaLG silniki 2,0 są kolizyjne raczej na pewno chociaż w życiu pewne są tylko śmierć i podatki. Dopytać się możesz w aso ale niezależnie czy są kolizyjne czy nie powiedzą że są bo dziwne by było jakby nie chcieli zarobić. Jest aso w Krakowie gdzie byłem i chcieli mnie skasować na 279 za wymianę obudowy termostatu co ja w domu załatwiłem silikonem za 10 zl (obudowa okazała się dobra) no i aso w zabrzu podobno zerzną całą kase z leszcza jak przyjedzie.

#23 Psyborg

Psyborg

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 882
  • Dołączył:  07 sie 2011
  • Rok Produkcji:1995
  • Silnik:V6 2.5l 24V 1
  • Imię:Marcin

Napisano 23 marzec 2012 - 22:33

Jeśli jesteś pewny przebiegu i przeszłości auta, to weź książkę serwisową w dłoń i tego się trzymaj.
Żeby dmuchać na zimne, to też trzeba mieć z czego, a producent raczej nie zaniżył warunków eksploatacji.

Serwisy ASO - tylko takie, gdzie kierownik serwisu jest Twoim znajomym. ;)

#24 Bezimienny Gość.Antałek_*

Bezimienny Gość.Antałek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 marzec 2012 - 23:04

A czy jest sens wymieniać rozrząd w 2.4 jak silnik jest prawdopodobnie bezkolizyjny o czym świadczą wypowiedzi na forum jak i informacje którą otrzymałem od znajomego z usa. Może lepiej jak dawać samochód jakiemuś partaczowi jezdzić do granic wytrzymałości paska i rolek

Nie no Kolego, ja też się cieszę że pasek jak się zerwie to silnik prawdopodobnie ocaleje, ale co w przypadku jak pierdyknie podczas wyprzedzania zestawu i z naprzeciwka pojedzie TIR???.
To tylko guma wzmocniona przez kilka włókien jakiegoś sznurka. Chcesz swoje życie i innych temu powierzać?. Moim zdaniem jak tylko masz wątpliwość co do daty ostatniej wymiany to nie podejmuj takiego ryzyka tylko wymień.

#25 szewczenko

szewczenko

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 87
  • Dołączył:  19 lis 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 Pb/LPG
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Lubin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 marzec 2012 - 23:55

A czy jest sens wymieniać rozrząd w 2.4 jak silnik jest prawdopodobnie bezkolizyjny o czym świadczą wypowiedzi na forum jak i informacje którą otrzymałem od znajomego z usa. Może lepiej jak dawać samochód jakiemuś partaczowi jezdzić do granic wytrzymałości paska i rolek

Nie no Kolego, ja też się cieszę że pasek jak się zerwie to silnik prawdopodobnie ocaleje, ale co w przypadku jak pierdyknie podczas wyprzedzania zestawu i z naprzeciwka pojedzie TIR???.
To tylko guma wzmocniona przez kilka włókien jakiegoś sznurka. Chcesz swoje życie i innych temu powierzać?. Moim zdaniem jak tylko masz wątpliwość co do daty ostatniej wymiany to nie podejmuj takiego ryzyka tylko wymień.


Ania ma rację bezpieczeństwo to podstawa.
Ja sprawdziłem że mam przejechane 103 000 km, gdzieś wyczytałem że oryginalny pasek może wytrzymać do 120 000 km czy to możliwe?

#26 Psyborg

Psyborg

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 882
  • Dołączył:  07 sie 2011
  • Rok Produkcji:1995
  • Silnik:V6 2.5l 24V 1
  • Imię:Marcin

Napisano 24 marzec 2012 - 00:05

Moja książka serwisowa podaje wymianę paska rozrządu przy 90tys. mil (144tys. km) jako zalecaną, ale nie konieczną. Książka kończy się na 102tys. mil, więc nie wiem co dalej - nowe auto? :p

#27 szewczenko

szewczenko

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 87
  • Dołączył:  19 lis 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 Pb/LPG
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Lubin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 marzec 2012 - 18:47

Moja książka serwisowa podaje wymianę paska rozrządu przy 90tys. mil (144tys. km) jako zalecaną, ale nie konieczną. Książka kończy się na 102tys. mil, więc nie wiem co dalej - nowe auto? :p


No to już jestem spokojniejszy, dzięki!

#28 gabi300

gabi300

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 121
  • Dołączył:  16 lut 2011
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0+LPG

Napisano 24 marzec 2012 - 20:12

A czy jest sens wymieniać rozrząd w 2.4 jak silnik jest prawdopodobnie bezkolizyjny o czym świadczą wypowiedzi na forum jak i informacje którą otrzymałem od znajomego z usa. Może lepiej jak dawać samochód jakiemuś partaczowi jezdzić do granic wytrzymałości paska i rolek

Nie no Kolego, ja też się cieszę że pasek jak się zerwie to silnik prawdopodobnie ocaleje, ale co w przypadku jak pierdyknie podczas wyprzedzania zestawu i z naprzeciwka pojedzie TIR???.
To tylko guma wzmocniona przez kilka włókien jakiegoś sznurka. Chcesz swoje życie i innych temu powierzać?. Moim zdaniem jak tylko masz wątpliwość co do daty ostatniej wymiany to nie podejmuj takiego ryzyka tylko wymień.


Ania ma rację bezpieczeństwo to podstawa.
Ja sprawdziłem że mam przejechane 103 000 km, gdzieś wyczytałem że oryginalny pasek może wytrzymać do 120 000 km czy to możliwe?

A ja mam pytanko z innej beczki.W przyszłym tygodniu będę kupował części do wymiany rozrządu.Czy po nr i oznaczeniu silnika ,można stwierdzić jaki napinacz posiadam.
Mam do kupienia kompletny rozrząd za 450 +tłumik drgań za ok 200pln.Oczywiście po roku produkcji biorę pod uwagę napinacz hydrauliczny(tzw tłumik drgań).Do wymiany zabierałem się niestety rok i najechało się przy tym ok 16tys.Co zrobić aby się nie zdziwić po rozebraniu całości.Czy można jakoś podejrzeć jaki napinacz posiadam.Czy trzeba zdjąć całą obudowę rozrządu.

#29 Marek___x

Marek___x

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 82
  • Dołączył:  12 sty 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4
  • Imię:Marek

Napisano 24 marzec 2012 - 20:28

Psyborg napisał/a:
Moja książka serwisowa podaje wymianę paska rozrządu przy 90tys. mil (144tys. km) jako zalecaną, ale nie konieczną. Książka kończy się na 102tys. mil, więc nie wiem co dalej - nowe auto? :p


No to już jestem spokojniejszy, dzięki!
_________________
Paweł jak jesteś spokojniejszy to mimo wszystko podchodzisz do sprawy jak ja :) Pasek wytrzyma 90 tys mil przy warunkach w usa a nie w warunkach polskich miast i czy jesteś pewny przebiegu i warunków eksploatacji samochodu?
Jeżeli uważasz że bezpieczeństwo to podstawa wymieniaj! Ale jak wymienisz u partacza to będziesz jeszcze mniej bezpieczny.

#30 FreeDy

FreeDy

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 260
  • Dołączył:  12 lis 2011
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:3280ccm
  • Imię:Witek
  • Skąd::Jawor
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 marzec 2012 - 21:34

A ja mam pytanko z innej beczki.W przyszłym tygodniu będę kupował części do wymiany rozrządu.Czy po nr i oznaczeniu silnika ,można stwierdzić jaki napinacz posiadam.
Mam do kupienia kompletny rozrząd za 450 +tłumik drgań za ok 200pln.Oczywiście po roku produkcji biorę pod uwagę napinacz hydrauliczny(tzw tłumik drgań).Do wymiany zabierałem się niestety rok i najechało się przy tym ok 16tys.Co zrobić aby się nie zdziwić po rozebraniu całości.Czy można jakoś podejrzeć jaki napinacz posiadam.Czy trzeba zdjąć całą obudowę rozrządu.


Dołączona grafika

hydrauliczny :cwaniak

200zł?? nie udało mi się znaleźć nic poniżej 700zł - jakiej firmy?? hmm

#31 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 marzec 2012 - 22:16

Moze sie myle ale napinacz hydrauliczny to nie tlumik drgan.

#32 szewczenko

szewczenko

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 87
  • Dołączył:  19 lis 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 Pb/LPG
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Lubin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 marzec 2012 - 22:43


A ja mam pytanko z innej beczki.W przyszłym tygodniu będę kupował części do wymiany rozrządu.Czy po nr i oznaczeniu silnika ,można stwierdzić jaki napinacz posiadam.
Mam do kupienia kompletny rozrząd za 450 +tłumik drgań za ok 200pln.Oczywiście po roku produkcji biorę pod uwagę napinacz hydrauliczny(tzw tłumik drgań).Do wymiany zabierałem się niestety rok i najechało się przy tym ok 16tys.Co zrobić aby się nie zdziwić po rozebraniu całości.Czy można jakoś podejrzeć jaki napinacz posiadam.Czy trzeba zdjąć całą obudowę rozrządu.


Obrazek

hydrauliczny :cwaniak

200zł?? nie udało mi się znaleźć nic poniżej 700zł - jakiej firmy?? hmm


Ja dostałem cenę 650 zł w Lubinie sklep na PERONIE - polecam

#33 gabi300

gabi300

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 121
  • Dołączył:  16 lut 2011
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0+LPG

Napisano 25 marzec 2012 - 09:44


A ja mam pytanko z innej beczki.W przyszłym tygodniu będę kupował części do wymiany rozrządu.Czy po nr i oznaczeniu silnika ,można stwierdzić jaki napinacz posiadam.
Mam do kupienia kompletny rozrząd za 450 +tłumik drgań za ok 200pln.Oczywiście po roku produkcji biorę pod uwagę napinacz hydrauliczny(tzw tłumik drgań).Do wymiany zabierałem się niestety rok i najechało się przy tym ok 16tys.Co zrobić aby się nie zdziwić po rozebraniu całości.Czy można jakoś podejrzeć jaki napinacz posiadam.Czy trzeba zdjąć całą obudowę rozrządu.


Obrazek

hydrauliczny :cwaniak

200zł?? nie udało mi się znaleźć nic poniżej 700zł - jakiej firmy?? hmm

Nie wiem jaka firma.Napiszę jakoś pod koniec tygodnia jaka firma.
NA allegro można też zobaczyć napinacze w rozsądnej cenie .http://allegro.pl/na... ... 19544.html Nurtuje mnie tylko jedna sprawa czy napinacz nie rozsypie się jeżeli kosztuje połowę mniej niż normalnie.

#34 Bezimienny Gość.Antałek_*

Bezimienny Gość.Antałek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 marzec 2012 - 01:18

Moze sie myle ale napinacz hydrauliczny to nie tlumik drgan.

Pytałam męża i mówi że w zasadzie można go tak nazwać bo ponoć działa na podobnej zasadzie jak amortyzator w zawieszeniu. Wewnątrz jest olej który tłumi drgania rolki napinającej pasek, a zarazem ją napina niedopuszczając do luzowania sie paska. Teoretycznie dopóki jest sprawny i nic z niego nie wycieka to można go użytkować przez znacznie dłuższy okres czasu ( zazwyczaj wytrzymuje 2 wymiany paska ).
Czasami koniec jego żywota objawia się charakterystycznym hałasem podczas rozruchu zimnego silnika, podobnym do stukania zaworów ( nie bardzo wiem o czym do mnie rozmawia ) :ziew

#35 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 marzec 2012 - 15:17

Antałek,
Słuchaj męża, z czasem poznasz wszystkie tajniki mechaniki naszych pitków, a może i zostaniesz mechanikiem/czką ;P

#36 gabi300

gabi300

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 121
  • Dołączył:  16 lut 2011
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0+LPG

Napisano 03 kwiecień 2012 - 19:35

Moze sie myle ale napinacz hydrauliczny to nie tlumik drgan.

Pytałam męża i mówi że w zasadzie można go tak nazwać bo ponoć działa na podobnej zasadzie jak amortyzator w zawieszeniu. Wewnątrz jest olej który tłumi drgania rolki napinającej pasek, a zarazem ją napina niedopuszczając do luzowania sie paska. Teoretycznie dopóki jest sprawny i nic z niego nie wycieka to można go użytkować przez znacznie dłuższy okres czasu ( zazwyczaj wytrzymuje 2 wymiany paska ).
Czasami koniec jego żywota objawia się charakterystycznym hałasem podczas rozruchu zimnego silnika, podobnym do stukania zaworów ( nie bardzo wiem o czym do mnie rozmawia ) :ziew

Amoże ktoś wie jak się ma oznaczenie silnika do rodzaju rozrządu(hydrauliczny-mechaniczny).Z tego co wiem to śa oznaczenia 16i jakieś litery i 18+litery.Ja dziś patrzyłem i mam 18+ litery ale je zapomniałem więc jutro dopiszę .Proszę o odpowiedż jeżeli ktos wie o co chodzi z tymi opznaczeniami.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych