Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Wymienić silnik


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Paull87_*

Bezimienny Gość.Paull87_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 marzec 2012 - 13:13

Witam wszystkich starych, nowych znajomych;)
Otóż z moim pitem mam masę problemów odkąd tylko zacząłem go posiadać.
Otóż swojego wymarzonego pitka kupiłem półtora roku wstecz i od pierwszych tygodni użytkowania było źle.
Zacznę od tego, że kupiłem go z gazem w silniku 2.0 który strzelał mi pod maską, jednak właściciel zapewniał, że wyregulowanie gazu wystarczy w zupełności. Okazało się, że nie wystarczy, bo instalacja to 2 generacja a nie sekwencja... Założyłem więc sekwencję. Ogólnie od początku zdawało mi się że mój silnik za głośno chodzi, jednak jestem ratownikiem medycznym a nie mechanikiem. Gdy przybyłem do mechanika okazało się ze z silnika cieknie olej... Co więcej mechanik twierdził, że usunął wyciek- fakt jakiś czas później nie stwierdzałem ubytku w oleju, ale ostatnimi czasy leje się z silnika w zatrważających ilościach!
Kolejna rzeczą która mnie irytuje i niepokoi jest to, że silnik w ogóle nie ma mocy... można mu cisnąć gaz a on i tak zbiera się z prędkością syrenki...! (wiem bo tato miał takową;)) Do tego nie śmiga więcej niż 150/h i to z wielkim mozołem...
Jeśli chodzi o sprawy silnikowe to podsumowując:
-Głośno chodzi
-Bierze Olej (kopci)
-ma duży (kolejny) wyciek oleju
-nie ma mocy
-i jeździł na gazie (instalacji źle dobranej do tego samochodu)

Proszę Was klubowicze o pomoc, gdyż moja desperacja sięga zenitu... Wątek poboczny jest taki, że kocham mojego pitka i chcę nim jechać do ślubu, a żenię się końcem maja i do tego czasu chciałbym by był już sprawny... Liczę się z kupnem używanego silnika ale musi to zamienić mechanik z krwi i kości, a nie domorosły majster a niestety do takich trafiałem... Tu też pytanie, mam możliwość kupna po okazyjnej cenie silnika 2.4 ale czy podejdzie on na miejsce silnika 2.0???? no i ile mnie to może wszystko kosztować?? Jak zaznaczałem w maju się żenię więc sami wiecie... ;/
Gorąco pozdrawiam i wyczekuję komentarzy, opinii i w ogóle wszystkiego co może pomóc ;)

#2 Marek___x

Marek___x

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 82
  • Dołączył:  12 sty 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4
  • Imię:Marek

Napisano 21 marzec 2012 - 15:02

WItam
Wydaje mi się że mogąa być wypalone zaworu w głowicy wskutek jeżdzenia na żle dobranej i wyregulowanej instalacji LPG. Przy wypalonych zaworach silnik jest słaby nie ma mocy/kompresji ale może być to również coś bardziej poważnego.

#3 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2012 - 19:40

Paull87, Czy jak go kupowales to wszystko bylo w porzadku? Masz niestety przykra nauczke na przyszlosc, zeby dobrze ogladac i testowac samochod przed zakupem i nie sluchac pierdzielenia, ze sie wyreguluje i bedzie OK. Koles sam powinien sprzedac juz wyregulowany gaz, a nie wciskac kity. Pozostaje Ci poszukanie dobrego mechanika i trzymanie kciukow, zeby usunal awarie.

#4 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2012 - 19:53

Paull87, nieciekawie, ale kupno nowego silnika to tez (kot w worku) nie napisałeś ile auto ma przebiegu hmm chociaz po objawach o których napisałes niewiele wnosi!
Jak napisał Marcin testowac przed zakupem, sadze ze przy takich objawach ten silnik to padaczka! i inwestycja w jego naprawe bedzie b.kosztowna bez gwarancji działania.

[ Dodano: 2012-03-22, 19:54 ]
...ale nie pij z tego powodu :lol

#5 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 marzec 2012 - 20:32

Paull87, Po pierwsze nie kupować samochodów zagazowanych,tylko zakładać instalację samemu,po drugie z daleka omijać taką fuszerkę(druga generacja przy kolektorze z tworzywa,masakra)
Piszesz ,że stara instalacja strzelała,więc jest bardzo duże prawdopodobieństwo,że kolektor dolotowy jest pęknięty.Wymontuj go i dobrze sprawdź.Wyciek oleju to może być uszczelka pod głowicą.Wypalenie zaworów też jest prawdopodobne,Jedź do konkretnego mechanika sprawdzi,ciśnienie w cylindrach,kolektor,obejrzy głowicę i postawi diagnozę.Nie koniecznie musi się skończyć wymianą silnika.
A tak niedawno ktoś tu na forum pisał,że szarpie mu na gazie,a on to olewa.Będzie następny z takimi objawami.

#6 knott

knott

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1195
  • Dołączył:  29 paź 2011
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 16V LPG
  • Imię:Sławek

Napisano 23 marzec 2012 - 07:29

Paull87, witaj - ja doskonale Cię rozumiem, też kocham mojego pitusia - szkoda że większość daje upust piętnowaniu tego co kupiłeś i jak, zamiast Ci odpowiedziec na postawione pytania i przez to pomóc.. zakładam, że, któryś z naszych doktorków podejdzie profesjonalnie do takiego tematu. Ja ze swej strony jedyne co mogę doradzić to zaryzykowałbym ca. 100zł za diagnozę i podjechał do zabrza do serwisu i jak pooglądają, to wejdziesz na warsztat i Ci powiedzą co i jak, wtedy zdecydujesz co dalej - objawy są poważne i wolałbym w ASO żeby obejrzeli co i jak. życzę powodzenia, aha jakbyś chciał też to w krakowie do końca roku w aso jest bezpłatne sprawdzenie i mam kupon to ci mogę oddać - od pon do piątku sprawdzają w godz 16-18 - nie masz daleko na armii krajowej autostradką i jak tylko chcesz to powiedz i co mogę to Ci pomogę. :piwo

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 marzec 2012 - 08:23

Paull87,
To nie jest dyskusja na internet - przed jaką kolwiek diagnozą test parametrów silnika + manualne obejrzenie co i gdzie leci , ja bym go nie przekreślał jeśli ma ciśnienie .Wycieki to normalna sprawa i zawsze do usunięcia.Zwalacie wszystko na gaz a nie tedy droga - żaden gaz nie będzie chodził dobrze jak będzie problem z benzyną i od tego trzeba zacząć.Co do instalacji drugiej generacji : BMW tez na pełnym wtrysku a masowo były montowane zwykłe instalacje i śmigało podobnie do Mercedesów i innych aut.
Zrób tak jak doradzają przedmówcy - pełny test u mechanika lub w serwisie i podstawa sprawdzenie ciśnienia na tłokach :kawka

#8 Bezimienny Gość.Paull87_*

Bezimienny Gość.Paull87_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 marzec 2012 - 11:55

Dziekuję za zainteresowanie się moim problemem, w tej chcwili tylko zajrzałem, bo nie mam czasu, lecz będę obecny wieczorkiem ;)

#9 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 marzec 2012 - 18:39

Nie mówiłem o pełnym wtrysku ,tylko o kolektorze dolotowym z tworzywa.Spalenie się mieszanki poza komorą spalania,a tak często bywa przy źle wyregulowanej instalacji,skutkuje rozerwaniem kolektora.Mam w lagunie na pełnym wtrysku instalacje tzw II generacji i działa tak jak powinna.Zdarzyło się ,że kichnęła sobie,ale wtedy oderwało tyko zaczep od pokrywy filtra powietrza,aluminiowy kolektor ocalał.

#10 Bezimienny Gość.Paull87_*

Bezimienny Gość.Paull87_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 marzec 2012 - 19:23

Tak więc zrobię, jednak mam pytanie, czy gdyby wymienić ewentualnie Wszystko co trzeba nawet głowicę itd to czy silnik będzie jeszcze kiedyś chodzić cicho a nie jak traktor... ? hmm

#11 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 marzec 2012 - 19:48

Paweł wszystko jest do zrobienia. Tylko że najpierw trzeba odkręcić głowicę, sprawdzić jej stan, stan zaworów, gniazd zaworowych (szczelność ) i przy okazji stan tłoków czy nie ma w którym dziurki.
Bądź dobrej myśli, tylko czy znajdziesz dobrego mechanika ?

#12 Bezimienny Gość.Paull87_*

Bezimienny Gość.Paull87_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 marzec 2012 - 20:10

Co do mechanika to może być problem ale sprawdzę jednego którego niedawno poznałem a u którego jeszcze nie byłem. Co do samego Pitka to jest jak moja narzeczona...
Nie mam do niego siły ale go kocham ;) :d
Dlatego też nie wyobrażam sobie żeby go sprzedać ;)

#13 Bezimienny Gość.Antałek_*

Bezimienny Gość.Antałek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 marzec 2012 - 21:44

Paull87,
Co do instalacji drugiej generacji : BMW tez na pełnym wtrysku a masowo były montowane zwykłe instalacje i śmigało podobnie do Mercedesów i innych aut.

Mogę tylko potwierdzić że gaz 2 generacji nie zrobi nic jeśli montował go gaziarz z głową. Sama miałam ostatnimi czasy Xedosa V6 z instalką BRC 2 gen. gdzie na forum Mazdaspeed trąbili tylko sekwencjaaaa. A u mnie 2 generacja zrobiła 200000 ( dwieście ) tysięcy i nadal smiga bez jednego strzału.

#14 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 marzec 2012 - 23:14

Antałek, 100% racji. Jak jest dobrze wyregulowana i zalozona, nie ma prawa nic psuc. Sam mialem taka w escorcie z plastikowym kolektorem, i gdy mi ja wyregulowano, byla rewelacja, a tez strzelalo, przerywalo itp, a gaziarze bredzili ze az uszy więdły.

#15 Bezimienny Gość.Paull87_*

Bezimienny Gość.Paull87_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 marzec 2012 - 10:50

W Poniedziałek jadę do mechanika, znalazłem jednego polecanego mi przez kolegę, wzbudził moje zaufanie bo powiedział dokładnie to samo co Wy napisaliście mi na forum, tak więc pod koniec przyszłego tygodnia odezwę się co i jak ;) no i jeszcze raz dziękuję za pomoc :)





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych