Wymienić silnik
#1 Bezimienny Gość.Paull87_*
Napisano 21 marzec 2012 - 13:13
Otóż z moim pitem mam masę problemów odkąd tylko zacząłem go posiadać.
Otóż swojego wymarzonego pitka kupiłem półtora roku wstecz i od pierwszych tygodni użytkowania było źle.
Zacznę od tego, że kupiłem go z gazem w silniku 2.0 który strzelał mi pod maską, jednak właściciel zapewniał, że wyregulowanie gazu wystarczy w zupełności. Okazało się, że nie wystarczy, bo instalacja to 2 generacja a nie sekwencja... Założyłem więc sekwencję. Ogólnie od początku zdawało mi się że mój silnik za głośno chodzi, jednak jestem ratownikiem medycznym a nie mechanikiem. Gdy przybyłem do mechanika okazało się ze z silnika cieknie olej... Co więcej mechanik twierdził, że usunął wyciek- fakt jakiś czas później nie stwierdzałem ubytku w oleju, ale ostatnimi czasy leje się z silnika w zatrważających ilościach!
Kolejna rzeczą która mnie irytuje i niepokoi jest to, że silnik w ogóle nie ma mocy... można mu cisnąć gaz a on i tak zbiera się z prędkością syrenki...! (wiem bo tato miał takową) Do tego nie śmiga więcej niż 150/h i to z wielkim mozołem...
Jeśli chodzi o sprawy silnikowe to podsumowując:
-Głośno chodzi
-Bierze Olej (kopci)
-ma duży (kolejny) wyciek oleju
-nie ma mocy
-i jeździł na gazie (instalacji źle dobranej do tego samochodu)
Proszę Was klubowicze o pomoc, gdyż moja desperacja sięga zenitu... Wątek poboczny jest taki, że kocham mojego pitka i chcę nim jechać do ślubu, a żenię się końcem maja i do tego czasu chciałbym by był już sprawny... Liczę się z kupnem używanego silnika ale musi to zamienić mechanik z krwi i kości, a nie domorosły majster a niestety do takich trafiałem... Tu też pytanie, mam możliwość kupna po okazyjnej cenie silnika 2.4 ale czy podejdzie on na miejsce silnika 2.0???? no i ile mnie to może wszystko kosztować?? Jak zaznaczałem w maju się żenię więc sami wiecie... ;/
Gorąco pozdrawiam i wyczekuję komentarzy, opinii i w ogóle wszystkiego co może pomóc
#2
Napisano 21 marzec 2012 - 15:02
Wydaje mi się że mogąa być wypalone zaworu w głowicy wskutek jeżdzenia na żle dobranej i wyregulowanej instalacji LPG. Przy wypalonych zaworach silnik jest słaby nie ma mocy/kompresji ale może być to również coś bardziej poważnego.
#3
Napisano 22 marzec 2012 - 19:40
#4
Napisano 22 marzec 2012 - 19:53
Jak napisał Marcin testowac przed zakupem, sadze ze przy takich objawach ten silnik to padaczka! i inwestycja w jego naprawe bedzie b.kosztowna bez gwarancji działania.
[ Dodano: 2012-03-22, 19:54 ]
...ale nie pij z tego powodu
#5 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 22 marzec 2012 - 20:32
Piszesz ,że stara instalacja strzelała,więc jest bardzo duże prawdopodobieństwo,że kolektor dolotowy jest pęknięty.Wymontuj go i dobrze sprawdź.Wyciek oleju to może być uszczelka pod głowicą.Wypalenie zaworów też jest prawdopodobne,Jedź do konkretnego mechanika sprawdzi,ciśnienie w cylindrach,kolektor,obejrzy głowicę i postawi diagnozę.Nie koniecznie musi się skończyć wymianą silnika.
A tak niedawno ktoś tu na forum pisał,że szarpie mu na gazie,a on to olewa.Będzie następny z takimi objawami.
#6
Napisano 23 marzec 2012 - 07:29
#7
Napisano 23 marzec 2012 - 08:23
To nie jest dyskusja na internet - przed jaką kolwiek diagnozą test parametrów silnika + manualne obejrzenie co i gdzie leci , ja bym go nie przekreślał jeśli ma ciśnienie .Wycieki to normalna sprawa i zawsze do usunięcia.Zwalacie wszystko na gaz a nie tedy droga - żaden gaz nie będzie chodził dobrze jak będzie problem z benzyną i od tego trzeba zacząć.Co do instalacji drugiej generacji : BMW tez na pełnym wtrysku a masowo były montowane zwykłe instalacje i śmigało podobnie do Mercedesów i innych aut.
Zrób tak jak doradzają przedmówcy - pełny test u mechanika lub w serwisie i podstawa sprawdzenie ciśnienia na tłokach
#8 Bezimienny Gość.Paull87_*
Napisano 23 marzec 2012 - 11:55
#9 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 23 marzec 2012 - 18:39
#10 Bezimienny Gość.Paull87_*
Napisano 23 marzec 2012 - 19:23
#11
Napisano 23 marzec 2012 - 19:48
Bądź dobrej myśli, tylko czy znajdziesz dobrego mechanika ?
#12 Bezimienny Gość.Paull87_*
Napisano 23 marzec 2012 - 20:10
Nie mam do niego siły ale go kocham
Dlatego też nie wyobrażam sobie żeby go sprzedać
#13 Bezimienny Gość.Antałek_*
Napisano 23 marzec 2012 - 21:44
Mogę tylko potwierdzić że gaz 2 generacji nie zrobi nic jeśli montował go gaziarz z głową. Sama miałam ostatnimi czasy Xedosa V6 z instalką BRC 2 gen. gdzie na forum Mazdaspeed trąbili tylko sekwencjaaaa. A u mnie 2 generacja zrobiła 200000 ( dwieście ) tysięcy i nadal smiga bez jednego strzału.Paull87,
Co do instalacji drugiej generacji : BMW tez na pełnym wtrysku a masowo były montowane zwykłe instalacje i śmigało podobnie do Mercedesów i innych aut.
#14
Napisano 25 marzec 2012 - 23:14
#15 Bezimienny Gość.Paull87_*
Napisano 29 marzec 2012 - 10:50
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Silnik wentylatorasilnik wentylator OEM |
Techniczny podstawowy | Szymek_T |
|
|
|
Problem z silnikiem |
Techniczny podstawowy | handokan |
|
|
|
Składam silnik czym posmarować panewki |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
Temperatura silnika spada do ZERA po osiągnięciu powyżej 145 kmh |
Techniczny podstawowy | ALL |
|
|
|
PT 1.6 po mocnym rozgrzaniu silnika biegi wchodzą (i wychodzą) z oporem. |
Techniczny podstawowy | Zenonzlasu |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych