odpowietrzanie układu hamulcowego
Started By
WojciechB
, 23 mar 2012 08:52
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 23 marzec 2012 - 08:52
Jako, że to moj pierwszy post to pozdrawiam wszystkich a następnie pytanko techniczne a właściwie dwa. Czy w Pitku ma znaczenie kolejność odpowietrzania układu hamulcowego ? jeżeli tak to proszę o podanie tej kolejności. Następne pytanko jakie żarówki wykorzystywane są w podświetleniu przełączników na desce ? Mieszkam w małej miejscowości i tutaj raczej nie kupie jakiś mało popularnych żaróweczek więc dlatego pytam. Wojt
#2
Napisano 23 marzec 2012 - 09:19
WojciechB, zasada jest zawsze taka sama! odpowietrzanie zaczynasz od najdalszego a konczysz na najblizszym kole od pompy.
Co do zeróweczek podświetlania mówimy jak sądze o podswietlenie przełaczników nawiewu/kilmatyzacji?
Sprawa b.prosta demontujesz kokpit i wszystko na wierzchu! co do zarówek a sa z wąsami najlepiej wyjmij 1szt. na wzór Ja kupiłem troszeczke wyższe ale pasują, wazniejsza jest ich grubosc bo musza sie zmiescić w tzw. kominku
Co do zeróweczek podświetlania mówimy jak sądze o podswietlenie przełaczników nawiewu/kilmatyzacji?
Sprawa b.prosta demontujesz kokpit i wszystko na wierzchu! co do zarówek a sa z wąsami najlepiej wyjmij 1szt. na wzór Ja kupiłem troszeczke wyższe ale pasują, wazniejsza jest ich grubosc bo musza sie zmiescić w tzw. kominku
#3
Napisano 23 marzec 2012 - 09:20
WojciechB,
Z zasady układy ABS i ESP odpowietrzamy podciśnieniowo i procedura zawsze ta sama zaczynamy od najdalszego koła w układzie :
1 - PT
2 - LT
3 - PP
4 - PL
Z zasady układy ABS i ESP odpowietrzamy podciśnieniowo i procedura zawsze ta sama zaczynamy od najdalszego koła w układzie :
1 - PT
2 - LT
3 - PP
4 - PL
#4
Napisano 23 marzec 2012 - 10:04
Dzięki za info. I jeszcze jedno czy można odpowietrzyć układ tradycyjna metodą ? Czeka mnie wymiana zacisku na lewym przednim kole i zatanawiam sie czy poradzę sobie sam ( tj w duecie z teściem ) Z tego co wyczytałem do podstawa to nie dopuścić do zapowietrzenia pompy abs. Czy faktycznie lepiej śmignąć do jakiegoś warsztatu ? Pozdrawiam Wojt
Edit : A i jeszcze jedno silnik w Pitku żony to 2.0L i w związku tym pytanie ile w układ wchodzi płynu przy całkowitej wymianie ?
Edit : A i jeszcze jedno silnik w Pitku żony to 2.0L i w związku tym pytanie ile w układ wchodzi płynu przy całkowitej wymianie ?
#5
Napisano 23 marzec 2012 - 10:25
WojciechB, 1,0 l z przelaniem .
Możesz zrobić standartowo ale przelanie płynu przez pompe abs bez podcisnienia to meka i duzo czasu 0,5- 1 godziny na koło .Zastanów się czy warto tyle tracić .Odpowietrzanie 2 stopniowe , przelanie i wstępne odpowietrzenie , wyjazd na drogę piaszczysta i doprowadzenie do działa ABS i ponowne odpowietrzenie po tej operacji.
Przy odpowietrzaniu podciśnieniowym nie musisz robić nic
Możesz zrobić standartowo ale przelanie płynu przez pompe abs bez podcisnienia to meka i duzo czasu 0,5- 1 godziny na koło .Zastanów się czy warto tyle tracić .Odpowietrzanie 2 stopniowe , przelanie i wstępne odpowietrzenie , wyjazd na drogę piaszczysta i doprowadzenie do działa ABS i ponowne odpowietrzenie po tej operacji.
Przy odpowietrzaniu podciśnieniowym nie musisz robić nic
#6
Napisano 23 marzec 2012 - 11:37
I niejako na koniec. Czy po wymienie we własnym zakresie zacisku na nowy i bez odpowietrzania układu mogę podjechać kilka kilometrow do warsztatu aby odpowietrzyć układ bez konsekwencji w postaci zapowietrzenia pompy abs-u itp. Wiadomo że przy odkręcaniu zacisku przewód hamulcowy elastyczny bedzie zaciśnięty tak aby nie dopuścić do zapowietrzenia jak i ucieczki płynu. Wojt
#7
Napisano 23 marzec 2012 - 11:43
WojciechB,
Nie , nie możesz jechać - zapowietrzysz pompę ABS , jeśli już wymienisz zacisk to obowiazkowo przelej płyn statycznie na tym obwodzie w którym wymieniałeś zacisk i wstępnie odpowietrz.
Nie , nie możesz jechać - zapowietrzysz pompę ABS , jeśli już wymienisz zacisk to obowiazkowo przelej płyn statycznie na tym obwodzie w którym wymieniałeś zacisk i wstępnie odpowietrz.
#8
Napisano 23 marzec 2012 - 12:13
Czyli wiem juz wszystko i zaraz jadę do znajomego do warsztatu po zestaw do podciśnieniowego odpowietrzania układu. W sumie tak będzie najbezpieczniej i najprzyjemniej... Wojt
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Zapowietrzanie układu chłodzenia |
Techniczny podstawowy | Radyjko |
|
|
|
Odpowietrznik układu chłodzenia |
Techniczny podstawowy | Mikigov |
|
|
|
Odpowietrzanie układu chłodzenia 2.2 CRDodpowietrzanie |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
Zwiększenie siły wspomgania układu kierowniczego-wymiana pompy |
Modyfikujemy | CruiserT |
|
|
|
odpowietrzanie układu chłodzenia |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.CZINI_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych