Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

przegrzewanie się 2.0 16V


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 mijodek

mijodek

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  14 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Michał

Napisano 07 kwiecień 2012 - 15:40

witam, postaram się w skrócie wyjaśnić sytuację
mam Pitka 2.0 16V 2001r 141 KM
teoretycznie prosty samochód
założyłem gaz, nie taniochę, pełna sekwencja
było dobrze wszystko, przez jakiś czas, powiedzmy 3 miesiące
nagle zaczął się przegrzewać, zaczęło kipieć ze zbiorniczka wyrównawczego
wystraszyłem się, że to uszczelka głowicy tak pompuje układ
auto poszło do mechanika i ten wymienił termostat, odpowietrzył, sprawdził szczelności, wylał olej by sprawdzić czy jest w nim płyn, tak samo wymienił płyn chłodniczy i nic, wszystko grało... zalał na nowo nowymi płynami i auto odżyło. Jeździłem tak całą zimę. Pierwszy ciepły weekend i niunia znowu się zgrzała, no to pomyślałem, że znowu termostat-wymieniłem sam. Pomogło na chwilkę. Potem zrobiłem płukanie chłodnicy i całego układu - pomogło na chwilkę. Doszedłem, że nie uruchamia się wentylator, wymieniłem i nic. W końcu zmieniłem chłodnicę na nową, bo rzeczywiście nie cała była ciepła, jak auto było ciepłe i jak cud jakiś, pomogło... hura hura... natomiast wczoraj trochę żwawiej się przejechałem i znowu wszystko wykipiało.. już nie wiem... co jeszcze może być? ile ona ma czujników temperatury, bo nie załącza się 2 bieg wentylatora, jeden ma pod termostatem i czy on jest od wszystkiego? Przekaźniki sprawne, instalacja też, bo jak mostkowałem na miejsce przekaźnika, to wentylator się kręcił i na 2 biegu... czy to przegrzewanie to od tego? bo coś mi się nie wydaje. Pompa wody wymieniona 15000 km temu z rozrządem... nie wiem, hmm , plis help

[ Dodano: 2012-04-07, 16:44 ]
ps. dodam jeszcze, że na próbę pośmigałem bez termostatu i wtedy wskaźnik ledwo wychodził z niebieskiego pola... może jeszcze raz wymienić termostat? ale czemu by się tak psuły, bo to już by był 3???

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2012 - 15:49

mijodek,
Sprawdź za radą naszego doktorka Maxym72, korek ciśnieniowy chłodnicy. To częsta bolączka tych autek
http://ptcruiserclub... ... c&start=15

#3 mijodek

mijodek

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  14 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Michał

Napisano 07 kwiecień 2012 - 15:59

no to by się kurde mogło zgadzać, wymienię ten korek i termostat jeszcze raz... i zobaczymy, z góry i z dołu dziękuję, za wszystkie rady..

aha, ps. jak go gamonia odpowietrzać tak na 100%, bo znam metodę zalewania aż z odpowietrznika wyleci płyn, potem zakręcić silnikiem i tak kilka razy a potem go zagrzać do otwarcia termostatu... dobra metoda?

#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2012 - 16:16

Wystarczy, że napełnisz układ do właściwego poziomu, uruchomisz silnik i poczekasz aż się termostat otworzy.
Termostat jeśli masz sprawny, to nie ma potrzeby go wymieniać.
Jeśli masz go wyjęty, to sprawdź czy dobrze działa.
Włóż go do garnka z wodą i postaw na kuchence. Przygotuj wcześniej termometr ze skala przynajmniej do 100*C. Termostat powinien się otwierać przy około 90*C ( na termostacie będzie pisało)

#5 mijodek

mijodek

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  14 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Michał

Napisano 07 kwiecień 2012 - 16:29

termostat i tak już wymienię, bo trochę go "przytuningowałem"na poboczu śrubokrętem, żeby cosik puszczał, a nie wszystko, bo z wyjętym był za zimny, a tak nawet trzyma w trasie normę.. nie dało się jechać inaczej, bo się moment przegrzewał.. nie wiem czy dobrze działał i się nie dowiem, ale sprawdzę ten poprzedni, który używałem jakieś 3 tygodnie

#6 sebo73

sebo73

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 93
  • Dołączył:  07 maj 2011
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Sebastian
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2012 - 18:24

Nie bez znaczenia, przy odpowietrzaniu układu chłodzenia, jest także otwarcie przepustnicy ogrzewania kabiny, tak aby obieg był w pełni otwarty,

ps. co do sprawności korka przy bloku silnika, potwierdzam, utrzymuje on odpowiednie ciśnienie w układzie,

pozdrawiam, sebo73 :kawka

#7 mijodek

mijodek

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  14 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Michał

Napisano 07 kwiecień 2012 - 18:37

no tak, tej zasady też zawsze dochowywałem...
a może wiesz ile to cudo ma czujników temperatury? bo np w niektórych vw są po 2 - 1 tylko do wskaźnika i 2 do całej reszty: wtrysk, wentylatory itd


z tego co mi tu z katalogów wychodzi, to tylko 1, ten pod termostatem

#8 sebo73

sebo73

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 93
  • Dołączył:  07 maj 2011
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Sebastian
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2012 - 19:06

Przejrzałem książkę serwisową od tego modelu silnika, wygląda na to że w całym układzie chłodzenia jest tylko jeden czujnik temperatury, jeśli się nie mylę.

pozdrawiam, sebo73 :kawka

#9 mijodek

mijodek

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  14 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Michał

Napisano 07 kwiecień 2012 - 19:07

no i to by się zgadzało, dzięki wielkie:)

#10 Marek___x

Marek___x

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 82
  • Dołączył:  12 sty 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4
  • Imię:Marek

Napisano 08 kwiecień 2012 - 17:03

Michał Adames nie ma racji układ trzeba odpowietrzyć bo jak tego nie zrobisz możesz sobie uszkodzić uszczelkę pod głowicą (wskutek przegrzania). Musisz zalać układ przy odkręconym odpowietrzniku. Poczekać aż się pojawi płyn na odpowietrzniku. Zakręcić odpowietrznik, nagrzej silnik aż się termostat otworzy i odkręcić odpowietrznik, czekaj do momentu jak wyleci z niego powietrze. Dobrze tę czynność parę razy powtórzyć. Termostaty posiadają różną temperature ich otwierania, zwróć na to uwagę. Odpowietrznik masz przy obudowie termostatu.

#11 mijodek

mijodek

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  14 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Michał

Napisano 08 kwiecień 2012 - 17:07

o dzięki...
próbowałem tak też już, ale tylko raz i owszem pary potem wyleciało co niemiara, myślałem, że to koniec... spróbuję jeszcze kilka razy

#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 kwiecień 2012 - 17:18

Termostaty posiadają różną temperature ich otwierania, zwróć na to uwagę

Termostaty w silnikach benzynowych otwierają się najczęściej przy 91*C, silnikach diesla przy 87*C, ale mam np termostat od transita którego początek otwarcia wynosi 82*C.
Natomiast faktycznie silnik benzynowy powinno się odpowietrzać tak jak opisał Marek___x, czasem można podczas zalewania lekko podważyć górny wąż od chłodnicy aby mieć pewność, że tam się nie zrobił korek powietrzny. Oczywiście ogrzewanie ma być włączone.
Silnik diesla jest w tym przypadku przystępniejszy, bo wystarczy zalać go płynem, uruchomić silnik a po odpowietrzeniu uzupełnić poziom.
Tu od obudowy termostatu do zbiorniczka wyrównawczego podłączony jest wężyk, który odpowietrza układ i którym podczas pracy cały czas płyn przepływa.

#13 mijodek

mijodek

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  14 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Michał

Napisano 08 kwiecień 2012 - 19:18

Panowie, w tym badziewiu jest tak, że:
zaczynając od dołu, na wyjściu z silnika na chłodnicę -
termostat i odpowietrznik przed termostatem, czyli teoretycznie jak termostat jest zamknięty to odpowietrzamy tylko to co z silnika a nie chłodnicę... za termostatem jest wężyk do chłodnicy i na górze korek ciśnieniowy, który wypuszcza nadmiary, albo powietrze (parę) do zbiorniczka wyrównawczego. Kiedy się zagotuje, termostat puści na chłodnicę, a ciśnienie nadal jest za duże, to korek puszcza i całość ląduje w wyrównawczym i jak się przepełni wężykiem i korkiem wyrównawczego ląduje na kolektorze wydechowym i powstaje zajefajna mgła i tak ostatnio zakopciłem wiadukt na łopuszańskiej... mniejsza o to... po mojemu, to powinno się odpowietrzać też tym korkiem ciśnieniowym, ale.. :ups
zdziwiony jeszcze jestem tym, że w wyrównawczym nie ma obiegu hmm , dochodzi tam tylko jeden wężyk, właśnie ten za korkiem ciśnieniowym i o ile korek niby przepuszcza do wyrównawczego, to nie mam pojęcia jak to robi w drugą stronę... może jeszcze stan mojego oświecenia jest za mały :torba ... wnioski teoretyczne: najlepszy sposób odpowietrzenia jest taki: podwiesić czymś termostat, odkręcić - poluzować odpowietrznik, wszystkie te ogrzewania otworzyć itd, zamknąć korki i założyć wężyk na odpowietrznik. Wężyk ten do zbiorniczka jakiegoś, albo i bezpośrednio do wyrównawczego i włączyć silnik i się kochana :cenzura odpowietrzy... już nie wiem :sciana
co Wy na to?

ps. chyba, że to ciśnienie w układzie musi być zachowane...

i może kolejne pytanie, bo znalazłem na allegro korek ciśnieniowy do silnika 2.4 , czy ktoś się orientuje czy to to samo?

#14 Marek___x

Marek___x

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 82
  • Dołączył:  12 sty 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4
  • Imię:Marek

Napisano 09 kwiecień 2012 - 12:31

Do 2.4 pewnie korek taki sam. Przeczytaj na korku jest napisane na jakie ciśnienie jest zrobiony i kup taki sam. Z wyrównawczego płyn wraca wskutek podciśnienia które wciąga płyn przy stygnięciu spowrotem do okładu.

#15 mijodek

mijodek

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  14 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Michał

Napisano 11 kwiecień 2012 - 22:38

no więc historia ta mam nadzieję ma swój finał... co pomogło?
wlałem mu do środka 3 litry koncentratu preston, jednak z tym płynem to prawda, woda i zwykłe borygo się nie nadają,trzeba to czymś wzmocnić i proszę ja Was, okazało się,że jednak nowy termostat, który kupiłem, po prostu nie działał.. dziś go wyjąłem, gotowałem w garnkach różnej maści, na zmianę zimna i wrzątek i skubany nawet nie drgnął, no i nie dziwne, bo się nie miał nawet na czym zaprzeć, brakowało ośki,która się zapiera o górną część grzybka... kurna,jak to trzeba uważać:)
póki co zrobiłem jakieś 35 km, w tym 5 w korku i odpukać nie przegrzał się... choć trochę asekurowałem go ogrzewaniem... oby było już dobrze, musi się jeszcze dobrze odpowietrzyć





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych