Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Chiptuning


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
254 odpowiedzi w tym temacie

#161 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpnia 2013 - 13:55

adames, nie, choc lubie nim jezdzic. Ale tylko wygodne fotele i wyglad jeszcze mnie trzymaja przy tym wynalazku jakim jest PT w dieslu. :mayhem

#162 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 248
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpnia 2013 - 14:36

Ale tylko wygodne fotele i wyglad jeszcze mnie trzymaja przy tym wynalazku jakim jest PT w dieslu.

:lol :lol :lol

#163 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpnia 2013 - 15:20

MayheM,
Barbarzyńca :andreeas7

#164 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 września 2013 - 20:03

MayheM, A na jaka chorobe zapadłeś??? Ja co prawda się nie znam na ludzkich dolegliwościach, ale takie psioczenie na żółwika i przyrównywanie do kołnierza swetra to wyraźny objaw rozstroju nerwowego lub niskiego stężenia alkoholorubiny we krwi. Da sie to naprawić - nie martw się. :lol

#165 Pawel

Pawel

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  25 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Arnold

Napisano 13 marca 2014 - 21:48

adames, Odgrzewam kotleta jak juz tu ktos powiedział, zastanawiam sie na zachipowaniem mojego PT. Juz minol więcej niż rok od czasu jak zrobiles to ze swoim , Możesz napisać co teraz o tym sadzisz? Warto? No i jaki chip wybrać. Mieszkam na śląsku, ale jesli trzeba będzie to śmignę do Legnicy . Z tym że to dopiero latem .

#166 Bezimienny Gość.papamila_*

Bezimienny Gość.papamila_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 marca 2014 - 12:20

Czipowałem boxem silnik mercedesa w 2,0 B class w automacie
przyrost mocy zauwazalny, spadek zużycia na poziomie ok 0,5l w doł
przejezdzilem tym z 40.000km
slowem wrażenia b pozytywne,
boxa mam również w hyundaiu santa fe- wrażenia podobne
kampera ducato 2,3 Multijet 130KM zaś czipowalem, na 155KM zmieniając mapę ale kamper to już inna bajka- tam szło nie o moc ale o elastyczność

#167 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 marca 2014 - 18:28

Paweł, boxa mam wyciągniętego od dłuższego czasu, przez pewien czas testował go Mieciu. Czy warto?
Na pewno wyraźnie odczuwalne jest lepsze przyspieszenie, auto jest ciągnie już poniżej 2tys obrotów, czyli zanim turbina zaczynie robić swoje :cwaniak
Jeden minus to to puszczanie czarnych bąków jak tylko lekko dotkniesz pedał gazu. to jest wkurzające bo dzieje się to nawet jak jedziesz na tempomacie. Co dziwne, nie ma tego przy temp poniżej +5*C.
Ja zrezygnowałem z jeździe z boxem.
Mam możliwość po promocyjnej cenie 300zł czyli po znajomości, zwiększyć moc "bawiąc się" w mapowanie silnika, ale chyba też nie będę poprawiał fabryki.

#168 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 marca 2014 - 19:24

A ja stwierdzam, ze te bąki to sa najprawdopodobniejprzez EGR, ktory nie nadąża albo nie domyka sie do konca. Zwlaszcza, ze jak go zaslepialem w PT to do momentu wyskoczenia bledu silnika, auto jezdzilo bez bąkow. Zaobserwowalem taki objaw tez przy okazji innego auta, po wymianie EGR wszystko nadal dziala OK. Wiec albo cos z podcisnieniem, ktore steruje EGR w PT, albo sam EGR i wydaje mi sie, ze wymiana na nowy (bo nie wiem czy czyszczenie przywroci mu pierwotną sprawnosc), moze tu zniwelowac objaw tych bąków.

#169 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 23 lipca 2014 - 14:17

Sam się zastanawialem nad mapowaniem silnika lub czipem. Ale po dyskusjach i oględzinach mojego napędu w aucie stwierdziłem, że mógłbym go tym zabić :torba .
Doszedłem do wniosku, że czip czy mapowanie ma sens przy silnikach zdrowych nowych lub bardzo dobrej kondycji. Bo to zaraz coś wylezie jakieś zawory jakies turba zwłaszcza w dyzlu.

Myślę sobie ze najlepiej by było ogarnąć silniczek po remoncie zamontować mu większe lub wydajniejsze turbo przemapować sterownik by dopasować dawkę paliwa do ilości powietrza z lepszej turbinki i może możę 180/160 koni wyjdzie hmm
Tylko pytanie ile remont silnika, koszt silnika, koszt turba, zmiany silnika w aucie i tej ingerencji całej w sterownik :torba .

No i jak to zniesie skrzynia biegów, sprzęgło i jak taki zaprzęg się zatrzyma czy zniosą to seryjne hamulce i zawieszenie jak sie ustosunkuje do tego ?

#170 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 lipca 2014 - 14:26

Bielas,
Odpuść , będzie wszystko się sypać przy takiej mocy , przy 150 KM już są problemy z przeniesieniem napędu , nie wspominając o hamulcach .

#171 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 23 lipca 2014 - 15:05

Właśnie dlatego doszedłem do takich wniosków. Ale może kiedyś jak w totka wygram- mogę nie wygrać to jedyna słaba strona planu.
Możę kiedyś podejmę się czegos takiego PT na sterydach. :diabelek

#172 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 września 2014 - 17:52

Od ponad 3 tygodni jeżdżę na nowszym chipie. Urządzenie to jest zupełnie inne, bo podłącza się je pod wejście OBD wtyczką 16pinową, a nie jak poprzednie pod listwę wtryskową.
Różnica w porównaniu z poprzednim chipem jest bardzo duża. To co mnie i nie tylko mnie wkurzało, to te puszczanie "czarnych bąków" przy lekkim dotknięciu gazu. Z tego powodu poprzedniego Chipa odstawiłem i jeździłem bez niego, było po prostu wstyd tak jeździć.
Po zamontowaniu tego nowego, wszystko wydaje się że jest ok.
Brak "dziury turbo", auto ładnie przyspiesza już od około 1700obr, nie puszcza kłębów czarnego dymu i co równie istotne, zauważyłem mniejsze spalanie paliwa.
W teście jaki obecnie robię, to po zatankowaniu 39l przejechałem jak na razie 505km i nadal rezerwa się nie zaświeciła, a kasowałem licznik po zaświeceniu się kontrolki.
Jazda 50/50% miasto, trasa.
Podczas następnego tankowania powinienem przetestować tylko jazdę w mieście, gdzie auto mi pali 9l/100.
Nowy chip przed zamontowaniem był zresetowany i podobno przez pierwsze km uczył się, tylko nie wiem czego hmm
Tutaj info o tym produkcie, a o następnych spostrzeżeniach dam znać.
https://www.proracin... ... l?Itemid=0

#173 Grucha

Grucha

    Uzależniony

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 553
  • Dołączył:  18 maj 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Mikołajki
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 września 2014 - 23:27

Adames informuj, bo może to być fajna alternatywa dla poprzednika.
Na stronce producenta same superlatywy, oby to była prawda :kawka

#174 Szymon

Szymon

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 138
  • Dołączył:  13 cze 2014
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Wieluń-Żagań
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 12 września 2014 - 04:17

Power commandery, power boxy, chipy i inne wynalazki szybciej doprowadzą do awarii niż do komfortu jazdy. W motocyklu wymiana lub dołożenie jakiegokolwiek modułu, chipa lub innego badziewia musi być zestrojona z układem paliwowym w przeciwnym razie całość nie będzie chodziła jak należy lub doprowadzi do trwałego zniszczenia jednostki napędowej.

#175 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 września 2014 - 05:41

Szymon,
Wszystko się zgadza Szymon , ale tu korzystasz z informacji sterownika bezpośrednio po OBDII i nie jest wpływ na jeden parametr (ciśnienie paliwa) tylko chip współpracuje już z kompletem (EGR,cisnienie paliwa , turbina) i co najważniejsze na bierzaco koryguje parametry i mapę silnika w zaleznośći od obciązenia i zapotrzebowania na moc. :kawka

#176 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 września 2014 - 12:57

Po ostatnim teście jazdy, tylko po mieście ale na krótkich odcinkach po 7,5km (tyle mam do pracy) czyli jazda z niedogrzanym silnikiem z kilkukrotnym testowaniem chipa, czyli mocnym depnięciem w pedał gazu, spalanie na wyniosło 8,5 l na setkę. Jest to chyba mój rekord w takiej jeździe bo dotychczas podczas takiej jazdy spalanie było 9l/setkę.
Obecnie do testów chip został wysłany do Jędrka.
Z ciekawością czekam na Jego wrażenia z jazdy po zamontowaniu tego chipa.

#177 uczucie84

uczucie84

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 351
  • Dołączył:  10 maj 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4
  • Imię:Grześ
  • Skąd::Bielsk Podlaski
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 września 2014 - 18:06

A ja tak z ciekawosci pytam Andrzeju ta Corveta to twoja???

#178 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 września 2014 - 18:41

Nie nie moja , ale trochę włożyłem w nią pracy - auto Tomka gospodarza ostatniego spotkania przy grilu :piwo

#179 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 października 2014 - 07:26

Objecałem Adasiowi że opisze swoje wrażenia po mojej eksploatacji ostatnio otrzymanego do testów urzadzenia firmy ProRancing OBD podłaczanego pod OBDII

Dołączona grafika

Montaż jest bajecznie prosty , podpinamy urządzenie pod złącze OBDII , resetujemy urządzenie przyciskiem i zaczynamy przygodę z tuningiem.
Urządzenie jest tak skonstruowane że uczy się i analizuje parametry przekazywane ze sterownika i modyfikuje w celu uzyskania poprawy .
Juz po chwili od zamontowani i odpalenia auta praca jest równa i wyrażnie czuć poprawę elastyczności silnika (lepsza kultura pracy) .
Z dnia na dzień urządzenie sprawowało się coraz lepiej , nie spowodowało żadnych skutków ubocznych , dymienia , problemów z rozruchem , szarpania czy tez nierównej pracy - jedyny niuans urządzenie delikatnie podniosło wolne obroty .
Efekt miesięcznej jazdy jest pozytywny , auto przy moim stylu jazdy spoliło o ok 0,7l mniej niż bez chipa .
Myślę że firma ProRancing i pan Miziorek zrobił kawał dobrej roboty którą spokojnie można polecić - chip jest zarówno do aut benzynowych jak i diesla gdzie ma dużo większe możliwości modyfikacji .

Dziękuje Adamie za użyczenie chipa do testów :piwo

#180 marek1221

marek1221

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 227
  • Dołączył:  11 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2CRD touring M
  • Imię:marek
  • Skąd::Grodków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2014 - 09:08

Chyba sobie zrobię prezent na gwiazdkę i go zamówię.(myślę o tym wpinanym w OBD)
Panowie używacie go nadal ? pozytywne opinie podtrzymane ?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych