Chiptuning
#161
Napisano 24 sierpnia 2013 - 13:55
#162
Napisano 24 sierpnia 2013 - 14:36
Ale tylko wygodne fotele i wyglad jeszcze mnie trzymaja przy tym wynalazku jakim jest PT w dieslu.
#163
Napisano 24 sierpnia 2013 - 15:20
Barbarzyńca
#164
Napisano 03 września 2013 - 20:03
#165
Napisano 13 marca 2014 - 21:48
#166 Bezimienny Gość.papamila_*
Napisano 14 marca 2014 - 12:20
przyrost mocy zauwazalny, spadek zużycia na poziomie ok 0,5l w doł
przejezdzilem tym z 40.000km
slowem wrażenia b pozytywne,
boxa mam również w hyundaiu santa fe- wrażenia podobne
kampera ducato 2,3 Multijet 130KM zaś czipowalem, na 155KM zmieniając mapę ale kamper to już inna bajka- tam szło nie o moc ale o elastyczność
#167
Napisano 14 marca 2014 - 18:28
Na pewno wyraźnie odczuwalne jest lepsze przyspieszenie, auto jest ciągnie już poniżej 2tys obrotów, czyli zanim turbina zaczynie robić swoje
Jeden minus to to puszczanie czarnych bąków jak tylko lekko dotkniesz pedał gazu. to jest wkurzające bo dzieje się to nawet jak jedziesz na tempomacie. Co dziwne, nie ma tego przy temp poniżej +5*C.
Ja zrezygnowałem z jeździe z boxem.
Mam możliwość po promocyjnej cenie 300zł czyli po znajomości, zwiększyć moc "bawiąc się" w mapowanie silnika, ale chyba też nie będę poprawiał fabryki.
#168
Napisano 17 marca 2014 - 19:24
#169
Napisano 23 lipca 2014 - 14:17
Doszedłem do wniosku, że czip czy mapowanie ma sens przy silnikach zdrowych nowych lub bardzo dobrej kondycji. Bo to zaraz coś wylezie jakieś zawory jakies turba zwłaszcza w dyzlu.
Myślę sobie ze najlepiej by było ogarnąć silniczek po remoncie zamontować mu większe lub wydajniejsze turbo przemapować sterownik by dopasować dawkę paliwa do ilości powietrza z lepszej turbinki i może możę 180/160 koni wyjdzie
Tylko pytanie ile remont silnika, koszt silnika, koszt turba, zmiany silnika w aucie i tej ingerencji całej w sterownik .
No i jak to zniesie skrzynia biegów, sprzęgło i jak taki zaprzęg się zatrzyma czy zniosą to seryjne hamulce i zawieszenie jak sie ustosunkuje do tego ?
#170
Napisano 23 lipca 2014 - 14:26
Odpuść , będzie wszystko się sypać przy takiej mocy , przy 150 KM już są problemy z przeniesieniem napędu , nie wspominając o hamulcach .
#171
Napisano 23 lipca 2014 - 15:05
Możę kiedyś podejmę się czegos takiego PT na sterydach.
#172
Napisano 11 września 2014 - 17:52
Różnica w porównaniu z poprzednim chipem jest bardzo duża. To co mnie i nie tylko mnie wkurzało, to te puszczanie "czarnych bąków" przy lekkim dotknięciu gazu. Z tego powodu poprzedniego Chipa odstawiłem i jeździłem bez niego, było po prostu wstyd tak jeździć.
Po zamontowaniu tego nowego, wszystko wydaje się że jest ok.
Brak "dziury turbo", auto ładnie przyspiesza już od około 1700obr, nie puszcza kłębów czarnego dymu i co równie istotne, zauważyłem mniejsze spalanie paliwa.
W teście jaki obecnie robię, to po zatankowaniu 39l przejechałem jak na razie 505km i nadal rezerwa się nie zaświeciła, a kasowałem licznik po zaświeceniu się kontrolki.
Jazda 50/50% miasto, trasa.
Podczas następnego tankowania powinienem przetestować tylko jazdę w mieście, gdzie auto mi pali 9l/100.
Nowy chip przed zamontowaniem był zresetowany i podobno przez pierwsze km uczył się, tylko nie wiem czego
Tutaj info o tym produkcie, a o następnych spostrzeżeniach dam znać.
https://www.proracin... ... l?Itemid=0
#173
Napisano 11 września 2014 - 23:27
Na stronce producenta same superlatywy, oby to była prawda
#174
Napisano 12 września 2014 - 04:17
#175
Napisano 12 września 2014 - 05:41
Wszystko się zgadza Szymon , ale tu korzystasz z informacji sterownika bezpośrednio po OBDII i nie jest wpływ na jeden parametr (ciśnienie paliwa) tylko chip współpracuje już z kompletem (EGR,cisnienie paliwa , turbina) i co najważniejsze na bierzaco koryguje parametry i mapę silnika w zaleznośći od obciązenia i zapotrzebowania na moc.
#176
Napisano 23 września 2014 - 12:57
Obecnie do testów chip został wysłany do Jędrka.
Z ciekawością czekam na Jego wrażenia z jazdy po zamontowaniu tego chipa.
#177
Napisano 23 września 2014 - 18:06
#178
Napisano 23 września 2014 - 18:41
#179
Napisano 17 października 2014 - 07:26
Montaż jest bajecznie prosty , podpinamy urządzenie pod złącze OBDII , resetujemy urządzenie przyciskiem i zaczynamy przygodę z tuningiem.
Urządzenie jest tak skonstruowane że uczy się i analizuje parametry przekazywane ze sterownika i modyfikuje w celu uzyskania poprawy .
Juz po chwili od zamontowani i odpalenia auta praca jest równa i wyrażnie czuć poprawę elastyczności silnika (lepsza kultura pracy) .
Z dnia na dzień urządzenie sprawowało się coraz lepiej , nie spowodowało żadnych skutków ubocznych , dymienia , problemów z rozruchem , szarpania czy tez nierównej pracy - jedyny niuans urządzenie delikatnie podniosło wolne obroty .
Efekt miesięcznej jazdy jest pozytywny , auto przy moim stylu jazdy spoliło o ok 0,7l mniej niż bez chipa .
Myślę że firma ProRancing i pan Miziorek zrobił kawał dobrej roboty którą spokojnie można polecić - chip jest zarówno do aut benzynowych jak i diesla gdzie ma dużo większe możliwości modyfikacji .
Dziękuje Adamie za użyczenie chipa do testów
#180
Napisano 29 listopada 2014 - 09:08
Panowie używacie go nadal ? pozytywne opinie podtrzymane ?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych