Kilka pytan technicznych i pytan o gadzety dla piciaka
#1
Napisano 06 January 2013 - 23:43
Mam kilka pytan technicznych i o gadzety do piciaka
1) Jakich uzywacie gumowych dywanikow ? Czy sa gdzies do kupienia jakies naprawde dobrze dopasowane ? z welurowymi widze nie ma problemu
2) Czy 2.0 benzyniaka mozna gdzies dokupic oslone pod silnik ?
3) Piciak garazowany jest pod chmurka. W zwiazku z tym nosze sie z zamiarem zakupu pokrowca na cale auto, jakiegos takiego lepszego, grubszego ze sciagaczem - uzywal ktos kiedys cos takiego ? Jakies wrazenia ?
4) Zona nim jezdzi i lubi ciepelko. Zeby szybciej lapal temp. zastanawiam sie nad czasowym zakryciem atrapy chlodnicy jakas zasona (cos jak tektura, ale bardziej cywilizowanego) co o tym myslicie ?
5) Jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni manualnej. Czy musi to byc idealnie taki plyn jak napisany w instrukcji czy moge mu w razie czego dolac 75W90 ?
6) Plyn wspomagania tez jest inny niz byc powinien, nie wiem jaki. Na oko i zapach Dexron II albo III. Zmienic ?
#2
Napisano 07 January 2013 - 09:07
Co do skrzyni biegów - z lewej strony skrzyni znajduje sie gumowy korek z cyplem - po wyjęciu korka (należy go wyrwać) powinno wyciec trochę oleju - poziom powinien być do dolnej krawędzi otworu lun 2 -3 mm poniżej. Powinien byc zalany ATF +4 mopar - taki jak do automatycznych skrzyń biegów. W roczniku 2001-2002 serwis manual [podawał olej specjalny Mopara do skrzyń manualnych, ale potem został on zmieniony przez producenta na Mopar ATF+4. I takim zalewamy ta skrzynię. Nie dolewaj żadnego innego oleju nawet jak poziom będzie niskawy - lepiej zmienić na taki jak powinien być. Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-01-07, 09:09 ]
chłodnic zniczym nie zakrywaj - chłodnica to nie tylko chłodnica wody, ale tez skraplacz klimatyzacji, który jest przed chłodnicą wodna. Jeśli zakryjesz obie, to może dojść do uszkodzenia układu klimatyzacji (nadmierny wzrost ciśnienia w układzie na skutek braku chłodzenia czynnika). Pozdrawiam
#3
Napisano 07 January 2013 - 09:29
Z plynem do wspomagania nie bedzie problemu - z tego co widze w przystepnej cenie jest na allegro. C o do skrzyni biegow - ten korek znajduje sie gdzies pod maska czy szukac go pod spodem auta ?
Co mi powiesz na temat oslony pod silnik ? Warto sie bawic w cos takiego ? Pytam, bo troche razi mnie w oczy szerzaca sie korozja po rurach od spodu silnika.
Co myslisz na temat pokrowca na auto ?
I jeszcze jedna sprawa - automatyczny wlacznik/wylacznik swiatel mijania. Bawil sie ktos w cos takiego ? Warto zainstalowac ? Moja zona czesto zapala auto przy wlaczonych swiatlach co skutkuje przyspieszonym zuzyciem i tak niezbyt trwalych H7.
#4
Napisano 07 January 2013 - 09:34
Żarówki w PT predzej się spala jak wyłacza stacyjke a dopiero później przełącznikiem żarówki - testowałem to na oscyloskopie w momencie gaszenia auta jest pik napiecia do 15,1V .Nie pytaj się dlaczego producent tak zrobił - jest to definitywnie problem z zewnętrznym regulatorem jaki jest zastosowany w PT , jest odłączane od niego napiecie sterujące a alternator jeszcze się kreci - wiec automat swiateł tego ci nie poprawi
#5
Napisano 07 January 2013 - 09:37
#6
Napisano 07 January 2013 - 09:38
[ Dodano: 2013-01-07, 09:43 ]
KornelPL oprócz tego, że nie będziesz widział tej korozji.
Rozumiem, ale mi chodzi o zamontowanie oslony pod silnikiem. otwierajac maske i tak bede widzial te przebrzydle rury - wlasnie, czy cos z tym robic czy zostawic tak jak jest ? czy nie dojdzie do perforacji ?
http://allegro.pl/or... ... 04680.html
Czy taka oslona bedzie pasowac do 2.0 benzyniaka ? Troche moze sie przy tej oslonie upieram, ale np w mojej Alfie 156 zamontowanie tego typu wynalazku (w oryginale tez nie bylo, kupilem polska robiona przez rezaw-plast) nieco przyspieszylo rozgrzewanie sie silnika i poprawilo higiene auta od spodu.
#7
Napisano 07 January 2013 - 10:02
Nie ma skoku napięcia szkodliwego przy rozruchu - jest tylko przy wyłączaniu auta. Dla tego często są sytuacje jedziesz masz światłach wyłączasz auto na chwile uruchamiasz drugi raz i nie świeci już.
#8 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 07 January 2013 - 10:53
z tego co pamiętam związane jest to z opornością bierną indukcyjną. W czasie wyłączania zmniejszają się obroty, co związane jest z malejąca częstotliwością, co z kolei powoduje chwilowy wzrost prądu...
#9
Napisano 07 January 2013 - 12:17
#10
Napisano 07 January 2013 - 18:26
odnośnie dywaników: zrób sobie szablon z papieru a potem pasuj poszczególne rodzaje/gumowe/.Ja w ten sposób dopasowałem i to takie z rynną.Są super w zimie bo śnieg lub błoto nie przenosi się na boki
[ Dodano: 2013-01-07, 18:29 ]
aha
pokrowiec raczej nie na dłuższą metę.Po pewnym czasie mogą się pojawic zmiany na lakierze tam gdzie materiał przylega do powierzchni
#11
Napisano 07 January 2013 - 18:50
#12
Napisano 19 June 2015 - 15:38
Witam
Szukam korka wlewu oleju do skrzyni biegów manualnej który to może być ?
Załączone pliki
#13
Napisano 23 June 2015 - 10:22
Co do pokrowca to zdecydowanie nie polecam. Moja mama używała pokrowca (w innym aucie) i zniszczyła lakier w aucie. Każda drobinka piasku itp która się dostanie z wiatrem pod pokrowiec trze i rysuje lakier gdy tylko dostanie trochę luzu i zawieje wiatr.
#14
Napisano 23 June 2015 - 11:51
Paweł zaznaczyłem na foto wlew oleju do skrzyni,a zarazem jest to kontrolka poziomu oleju
Załączone pliki
#15
Napisano 24 June 2015 - 11:22
W 2.2 CRD też tak jest ?
#16
Napisano 24 June 2015 - 13:10
3) Piciak garazowany jest pod chmurka. W zwiazku z tym nosze sie z zamiarem zakupu pokrowca na cale auto, jakiegos takiego lepszego, grubszego ze sciagaczem - uzywal ktos kiedys cos takiego ? Jakies wrazenia ?
Wrażenia bezcenne
-Jak myślisz dlaczego nie widać takich pokrowców na ulicach?
-Bo po to samochód ma dach, żeby na niego padało,
Po pierwsze zniszczysz sobie lakier, po drugie po miesiącu Ci się znudzi i nie będziesz chciał tego ciągle zakładać i zdejmować.
PS,
W jaki sposób udaje ci się "garażować pod chmurką" no chyba ja czegoś nie wiem
Użytkownik MAKLERSTAN1 edytował ten post 24 June 2015 - 13:12
#17
Napisano 25 June 2015 - 20:25
Osobiście kupiłem kiedys pokrowiec dla samuraia, wiadomo, plandeka.
Ale odechciało mi sie po jakims czasie i zostawiłem na działce.
Jedyne zastosowanie takiego pokrowca (wg mnie) to przypadek gdy jedziesz na działką, w pobliżu same sosny i żywica kapie na autko
#18
Napisano 25 June 2015 - 21:10
W 2.2 CRD też tak jest ?
W crd nie ma takiego wynalazku jest normalny korek metalowy od strony długiej półosi .
#19
Napisano 26 June 2015 - 14:29
Andrzeju , dziękuję za odpowiedż.
#20
Napisano 29 June 2015 - 19:10
Paweł zaznaczyłem na foto wlew oleju do skrzyni,a zarazem jest to kontrolka poziomu oleju
Kilka dni temu uzupełniłem olej w skrzyni biegów manual do poziomu gumowego korka i wszedł prawie 1 litr.
Dzisiaj odebrałem Pitka z warsztatu i wymiany simeringa na półosi na Mopara i mechanik powiedział, że było za dużo oleju ok 1 litr (że jak jest tak dużo to się podnosi pieni i są wycieki) i kontrolka poziomu jest na jakiejś śrubce a nie do poziomu korka gumowego ?!
I teraz nie wiem co zrobić aby skrzyni nie zarżnąć :|
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Co dziś zrobiłeś/łaś dla swojego Pitka |
Offtopic | kuba_p |
|
|
|
Pytanie niecodzienne |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
|
|
Pogoda nie tylko dla bogaczy ;) |
Offtopic | kade |
|
|
|
Uszczelka pod głowicą (padła) pytanie o wymianę.Uszczelka pod głowicą i 1 więcej |
Techniczny podstawowy | lowermann |
|
|
|
PO13 - pytanie |
Techniczny podstawowy | Kasia888 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych