
Jakie paliwo do pitka?
Started By
adames
, 05 mar 2013 15:47
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 05 marca 2013 - 15:47
Jak pewnie kilka osób wie, bardzo prężnie na facebooku działa brazylijski club PTCruisera
Dzisiaj zamieścili ciekawą informację i to troszkę się zdziwiłem. Silniki benzynowe mamy chyba te same, więc o co chodzi z tymi oktanami?
http://www.facebook....ptcruiserbrasil
""Amigos do Pt Cruiser Brasil"
E sobre a gasolina Premium, achei mais um artigo que explica qdo ela deve ser usada !!!!!!, Aqui no Brasil temos a Premium Ipiranga com 91 octanas e a Pódium da PetrobrĂĄs com 95 octanas , Pagando pelo premium: A Federal Trade Comission, que defende os direitos dos consumidores americanos, quer que os motoristas parem de gastar centenas de milhões de dólares em uma gasolina premium que seus carros não precisam . LĂĄ no fórum temos a importante informação que a tradução do Manual do Cruiser para o português, tem um grave erro , o Pt Cruiser não foi feito para usar gasolina Premium ou Pódium , confira!!! .http://www.ptcruiser... ... 563#p14563
http://www2.uol.com.... ... arro_.html
I benzyny Premium, znalazłem jeszcze jeden artykuł, który wyjaśnia, kiedy powinna ona być używane!!!, tutaj w Brazylii mamy oktanowej Premium 91 i z Ipiranga Podium z Petrobras z 95 oktan, płacąc premię: Federalnej Komisji handlu, który broni praw konsumentów amerykańskich, potrzeba zatrzymania kierowców wydają setki milionów dolarów w benzyny premium, że nie trzeba ich samochody. Na forum mamy ważne informacje, że tłumaczenie podręcznika krążownik dla Portugalczyków, ma poważny błąd, Pt Cruiser nie wykonano próbę użycia benzyny Premium lub Podium, sprawdź się! . http://www.ptcruiser... ... 563#p14563 http://www2.uol.com.... ... arro_.html (Przetłumaczone przez: Bing)
Dzisiaj zamieścili ciekawą informację i to troszkę się zdziwiłem. Silniki benzynowe mamy chyba te same, więc o co chodzi z tymi oktanami?
http://www.facebook....ptcruiserbrasil
""Amigos do Pt Cruiser Brasil"
E sobre a gasolina Premium, achei mais um artigo que explica qdo ela deve ser usada !!!!!!, Aqui no Brasil temos a Premium Ipiranga com 91 octanas e a Pódium da PetrobrĂĄs com 95 octanas , Pagando pelo premium: A Federal Trade Comission, que defende os direitos dos consumidores americanos, quer que os motoristas parem de gastar centenas de milhões de dólares em uma gasolina premium que seus carros não precisam . LĂĄ no fórum temos a importante informação que a tradução do Manual do Cruiser para o português, tem um grave erro , o Pt Cruiser não foi feito para usar gasolina Premium ou Pódium , confira!!! .http://www.ptcruiser... ... 563#p14563
http://www2.uol.com.... ... arro_.html
I benzyny Premium, znalazłem jeszcze jeden artykuł, który wyjaśnia, kiedy powinna ona być używane!!!, tutaj w Brazylii mamy oktanowej Premium 91 i z Ipiranga Podium z Petrobras z 95 oktan, płacąc premię: Federalnej Komisji handlu, który broni praw konsumentów amerykańskich, potrzeba zatrzymania kierowców wydają setki milionów dolarów w benzyny premium, że nie trzeba ich samochody. Na forum mamy ważne informacje, że tłumaczenie podręcznika krążownik dla Portugalczyków, ma poważny błąd, Pt Cruiser nie wykonano próbę użycia benzyny Premium lub Podium, sprawdź się! . http://www.ptcruiser... ... 563#p14563 http://www2.uol.com.... ... arro_.html (Przetłumaczone przez: Bing)
#2
Napisano 05 marca 2013 - 17:02
Chodzi bodaj i inny przelicznik oktanowy - w USA np. Premium to od 91, ale to jest porównywalne z naszymi 95...
#3
Napisano 05 marca 2013 - 17:29
Zawsze mi się wydawało że jak podane jest 91oktan to tyle samo to jest (teoretycznie) w każdej benzynie niezależnie od kraju ,

#4
Napisano 05 marca 2013 - 17:36
ARON, To nie przelicznik - po prostu u nich tyle mają te benzyny. Dlatego sterowniki ze stanów sa trochę inaczej programowane pod względem wyprzedzdenia zapłonu. Widać to wyraźnie podczas porównania parametrów pracy na mapie wtrysku - w sterowniku Euro jest odrobinę wcześniej niż w sterowniku usa. To tyle.
Pomijając fakt, że u nas 95 czasami nie ma nawet 90, a najczęściej ma 92. Pozdrawiam
Pomijając fakt, że u nas 95 czasami nie ma nawet 90, a najczęściej ma 92. Pozdrawiam
#5
Napisano 05 marca 2013 - 17:47
Czyli dobrze rozumuję i pitki w Brazylii bujają się na na kiepskim paliwie>?
I pewnie u nich jest tak jak u nas, czyli zamiast 91oktan mają tyle, co kiedyś nasza niebieska benzyna
Tylko jak te silniki to wytrzymują
I pewnie u nich jest tak jak u nas, czyli zamiast 91oktan mają tyle, co kiedyś nasza niebieska benzyna

Tylko jak te silniki to wytrzymują

#6
Napisano 05 marca 2013 - 17:51
Wytrzymują, bo wszystkie silniki Chrysler'a od 1989 bodaj są przystosowane do spalania E10, więc im i troszkę mniej oktanów raczej chyba nie zaszkodzi (pomijajac osiągi), a w Brazylii bodaj i popularna jest benzyna z bioetanolem...
#7
Napisano 05 marca 2013 - 17:53
adames, Mało tego - u nich jeszcze jest bardzo duży dodatek alkoholu, co powoduje zwiększenie zawodnienia paliwa (alkohol dobrze ciągnie wodę) i przyspiesza proces starzenia się paliwa. Powoduje to dość znaczne obniżenie samej wartości opałowej paliwa. Czyli stuka i do tego jeszcze nie jedzie.
#8
Napisano 17 czerwca 2013 - 10:52
maxym72
U nas RON=98 u nich DON,AKI,PON=93 paliwo to samo tylko wynik obliczeń inny, ze względu na inne założenia.
A tu link do potwierdzenia moich słów wraz z tabelką do pokazania ile na świecie jest różnic.
Octane rating
Moim zdanie to fajne jest to że w USA można zatankować różne rodzaje paliwa od słabych do mocnych,
a u nas tylko 95/98/100
Chodź nie chciał bym tak jak w Rosji gdzie każda stacja ma swoje produkty w stylu
82/85/87/91/92/95/98 (większego nie widziałem) i dziękuję UE że mamy jakąś standaryzację i że nie muszę się martwić jadąc gdzieś, gdzie zatankuje.
Niestety nie masz racji. Na świecie istnieją dwie podstawowe normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) – obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu i tu wyniki różnią się tylko o 1-2 oktany. Do tego jest jeszcze jedna metoda DON (roaD Octane Number) lub też nazwana AKI (Anti-Knock Index) lub inna nazwa na ten sam sposób PON (Pump Octane Number), która jest równa (RON+MON)/2 i ją stosuje się w USA, Kanadzie, Australii, Brazylii i po części w innych krajach. Różnica jest ogromnaTo nie przelicznik - po prostu u nich tyle mają te benzyny
U nas RON=98 u nich DON,AKI,PON=93 paliwo to samo tylko wynik obliczeń inny, ze względu na inne założenia.
A tu link do potwierdzenia moich słów wraz z tabelką do pokazania ile na świecie jest różnic.
Octane rating
Moim zdanie to fajne jest to że w USA można zatankować różne rodzaje paliwa od słabych do mocnych,

a u nas tylko 95/98/100
Chodź nie chciał bym tak jak w Rosji gdzie każda stacja ma swoje produkty w stylu
82/85/87/91/92/95/98 (większego nie widziałem) i dziękuję UE że mamy jakąś standaryzację i że nie muszę się martwić jadąc gdzieś, gdzie zatankuje.
#9
Napisano 24 czerwca 2013 - 23:16
adames co cie tam oktany obchodza, wez nie dupcyj, sie na tym nie znasz, ciebie powinna interesowac liczba cetanowa,.. no co ty!
ups zapomnialem ze moplik pije oktany...
ups zapomnialem ze moplik pije oktany...


#10
Napisano 25 czerwca 2013 - 10:58
mopik pije wszystko
#11
Napisano 25 czerwca 2013 - 11:06
tak c2h5oh..... to nie picie tylko chlanie! ;Pmopik pije wszystko
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jak sprawdzic jaka mam wersje Pitka? |
Ogólnie | Bezimienny Gość.Twin_* |
|
![]()
|
|
jakie wersje wyposazenia pitka byly? |
Techniczny podstawowy | olaf folaron |
|
![]()
|
|
Jakie szkody przy stłuczce 20km/h? |
Ogólnie | zero |
|
![]()
|
|
Jakie to radio |
Modyfikujemy | suchy |
|
![]()
|
|
Jakie auto po PT? |
Offtopic | Bezimienny Gość.revtech_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych