Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Moje perypetie z PT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 czerwiec 2013 - 20:26

Witam.
Trzeci tydzień cieszę się przyjemnością posiadania PT. I w zasadzie oprócz tych chwil, gdy samochód był u mechaników w celach diagnostyczno - usprawniających, cały czas cieszę się jazdą PT. Od momentu zakupu samochód po prostu jeździł. I już.Wszystko było dobrze.
Ale - że dobrze nie wystarcza i chce się lepiej - to się zaczęło:
01. Nie podobał mi się sposób, w jaki obroty spadały do wolnych. No to wymieniony został czujnik układu wspomagania. I było dobrze... ale:
02. Zachciało mi się czujników cofania (z przodu i z tyłu - bo jak wiadomo - można też cofać do przodu ;P ). No to sobie założyłem (a raczej znajomy mechanik). No i wyszło, że:
- nie działa czujnik świateł cofania (już zamówiony), prawdopobnie słynny przełącznik zespolony chyba się właśnie rozzespolił, bo świateł przeciwmgielnych nie włączę, choćbym nie wiem, jak chciał (oj, chyba czeka mnie wizyta u forumowego doktora) i na koniec padło jeszcze podejrzenie, że akumulator chyba coś nie chce już dłużej współpracować.
03. Po podładowaniu akumulatora i zainstalowaniu gazu część czujników cofania (ta z przodu) odmówiła współpracy.
04. Dzień później akumulator definitywnie przeszedł na zasłużony odpoczynek i samochodu już nie uruchomiłem (za to reanimowały się przednie czujniki cofania 8| ).
05. Przełknąłem wstyd odpalenia PT z Kabli (na parkingu przy Auchan!!! :torba ) i w Norauto zakupiłem nowy akumulator Warty. Przy wymianie okazało się, że mam za słabe ładowanie i za duży pobór prądu przy wyłączonym silniku (elektromechanicy już się cieszą), ale przyjąłem to do wiadomości i grzecznie wróciłem do domu.
06. W domu, gdy chciałem uruchomić silnik, okazało się że po wymianie akumulatora (musieli, jak wiadomo, zdemontować filtr powietrza, a do niego przyczepione były części instalacji gazowej) samochód już się nie uruchomił. Udało mi się to dopiero po dłuższej chwili i mogłem jechać tylko na benzynie. Jak już się przejechałem i wróciłem do domu - to się okazało, że mogę już znowu przełączać na gaz.
Wiem, że kolega Andreeas7 już niedługo będzie chyba często mnie oglądał, ale ciśnie mi się takie pytanie:
Co jeszcze?
Mimo wszystko zagorzały zwolennik (jeszcze :diabelek ) jedynie słusznej marki pozdrawia

#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2013 - 20:35

pablicito, Zmień mechanika - przecież to co dotychczas piszesz to wina dłubiących przy pitolu. Pobór prądu pojawił sie pewnie po montaży czujników, albo po montażu instalacji gazowej. Może wyjmujesz kluczyk w nieodpowiedniej pozycji - powinieneś go wyjmować o jedno położenie wcześniej niż opór w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu wskazówek zegara - patrz instrukcja obsługi - jest to inaczej niż w każdym aucie, i jeśli bębenek stacyjki jest uszkodzony i kluczyk wychodzi w każdym położeniu to wtedy łatwo o pomyłke. Ta pozycja na końcu to akcesoria - wpierdziela wtedy prądu dużo i po nocy może być po ptokach. Pozdrawiam - auto jest dobre -fachman jest potrzebny. I nie wszystko na raz - na Boga - nie wszystko na raz - daj mu trochę czasu, żeby sie do niego przyzwyczaić i poobserwować. Pozdrawiam

#3 Gramen

Gramen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2083
  • Dołączył:  28 lut 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sergiusz

Napisano 02 czerwiec 2013 - 20:43

maxym72, żeby przejść w stacyjce do zasilania akcesoriów trzeba przytrzymać przycisk więc raczej to nie to tylko grzebane ostatnio w aucie.

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2013 - 20:47

Gramen, A jednak - żeby wyjąć kluczyk trzeba wcisnąc blokadę - więc jak przekręcisz za daleko a stacyjkas jest uszkodzona na trzymaku to daje sie wyjąć. To nie pierwszy przypadek - co piaty tak ma uszkodzona stacyjke, że kluczyk wyjmujesz w czasie jazdy - a więc wyjmuje się w kazdej pozycji. Czyżbyś wątpił??? Nie On pierwszy, nie ostatni. Pozdrawiam :haha

#5 Gramen

Gramen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2083
  • Dołączył:  28 lut 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sergiusz

Napisano 02 czerwiec 2013 - 21:03

maxym72, ja wciskam przycisk żeby przejść poniżej stanu 0. To trzeba wciskać żeby wyjąć w tej pozycji? To ja też mam coś nie halo bo u mnie nie trzeba? Albo nie zrozumiałem :torba

#6 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8218
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2013 - 21:06

maxym72, dokładnie tem. opisywany na forum :cwaniak ...jeszcze mnie nie dopadło :lol
pablicito ale masz chłopie samozaparcie :torba

#7 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 czerwiec 2013 - 21:33

pablicito, Zmień mechanika - przecież to co dotychczas piszesz to wina dłubiących przy pitolu. Pobór prądu pojawił sie pewnie po montaży czujników, albo po montażu instalacji gazowej. Może wyjmujesz kluczyk w nieodpowiedniej pozycji - powinieneś go wyjmować o jedno położenie wcześniej niż opór w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu wskazówek zegara - patrz instrukcja obsługi - jest to inaczej niż w każdym aucie, i jeśli bębenek stacyjki jest uszkodzony i kluczyk wychodzi w każdym położeniu to wtedy łatwo o pomyłke. Ta pozycja na końcu to akcesoria - wpierdziela wtedy prądu dużo i po nocy może być po ptokach. Pozdrawiam - auto jest dobre -fachman jest potrzebny. I nie wszystko na raz - na Boga - nie wszystko na raz - daj mu trochę czasu, żeby sie do niego przyzwyczaić i poobserwować. Pozdrawiam

Zmieniam mechanika. Tylko żal mi trochę Andreeasa, bo przy moich umiejętnościach technicznych oraz moich wymaganiach coś mi się widzi, że będę miał u niego abonament na miejsce parkingowe przy warsztacie :d .Z kluczykiem uważam, mam własny test diagnostyczny- jak po wyjęciu kluczyka po otwarciu drzwi włącza mi się gong, znaczy - za daleko wyjąłem i próbuję od nowa. Łatwo powiedzieć, że nie wszystko na raz - ale co zrobić, jak się chce mieć i rybki i akwarium hmm . Ale powoli dojdę do stanu pełnego zadowolenia, żeby nie powiedzieć/napisać: upojenia...

pablicito ale masz chłopie samozaparcie

A co tam - Syrenki też się psuły...
Gdy kupiłem pierwszego Galaxy, wymieniłem w nim wszystko, co było można (łącznie z nową turbiną). A jak już wszystko wymieniłem - to nie wytrzymałem nerwowo :foch i go sprzedałem... Z drugim Galaxy było tak samo (tylko turbina używka).
Coś czuję, że w PT też wszystko powymieniam i go..... zostawię. Galaxy to były cudne samochody, lepszych nie bylo (jak się nie psuły :diabelek ). PT jest od nich wolniejszy, słabiej się zbiera, ma mniej miejsca w środku i w ogóle...
Ale ma to coś. Jakoś tak ciężko z niego wysiąść..
Cóż - miłość nie wybiera...
Pozdrawiam

#8 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8218
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2013 - 21:38

PT jest od nich wolniejszy, słabiej się zbiera

2.2/ 2.4 i nie masz rozterki! Na miejscu masz szpeca od PT :piwo

#9 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 443
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 02 czerwiec 2013 - 21:47

pablicito gdzie kupiłeś czujnik wspomagania bo jakoś nie mogę znaleźć w sklepach internetowych i ile kosztował? Pozdrawiam.

#10 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8218
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2013 - 21:50

Mirek w sklepie AUTOWANDA wydaje mi się, że ceny mają Ok'i Może mają nie wiem bo motory mamy inne :piwo

#11 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 czerwiec 2013 - 21:53

PT jest od nich wolniejszy, słabiej się zbiera

2.2/ 2.4 i nie masz rozterki! Na miejscu masz szpeca od PT :piwo

Ale niestety nie mam ani 2.2 ani 2.4 - tylko 2.0. I tak jest dobrze. Przestałem się martwić o stan dwumasy, turbiny, wtrysków.... (martwię się za to, gdzie włożyć koło zapasowe :cwaniak).
Zresztą - ja PT nie jeżdżę. Ja się DELEKTUJĘ pokonywaniem przez PT trasy.
Na dziś kończę, gdyż jutro rano do pracy (trzeba w końcu mieć pieniądze na fanaberie związane z PT :) ), a jeszcze przez pół nocy muszę się pozastanawiać, czy mi jutro rano samochód odpali....
Pozdrawiam :dobranoc

[ Dodano: 2013-06-02, 22:56 ]

pablicito gdzie kupiłeś czujnik wspomagania bo jakoś nie mogę znaleźć w sklepach internetowych i ile kosztował? Pozdrawiam.

Sklep HADRON w Warszawie. Czujniki Logic 8 sztuk na dwie centralki ok. 630 zł. Mają też czujniki 8 sztuk na jedną centralkę za połowę tej ceny.
Pozdrawiam

#12 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8218
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2013 - 22:06

Przestałem się martwić o stan dwumasy, turbiny, wtrysków...

:lol Ja jeszcze też.

ja PT nie jeżdżę. Ja się DELEKTUJĘ pokonywaniem przez PT trasy.

co kolwiet to znaczy..z przekąsem ;)

a jeszcze przez pół nocy muszę się pozastanawiać, czy mi jutro rano samochód odpali....
Pozdrawiam

to już inna broszka :lol
Trzymaj się :piwo

#13 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 czerwiec 2013 - 06:52

Witam.
Po pierwsze - rano odpalił!!!! Za pierwszym razem!!!! Ale za to podczas jazdy z komory silnika dochodzi taki jakiś dziwny dźwięk, jakby zużytej turbiny - ale skąd tam turbina??? :glupek hmm
Po drugie -

ja PT nie jeżdżę. Ja się DELEKTUJĘ pokonywaniem przez PT trasy.

co kolwiet to znaczy..z przekąsem ;)

W tym konkrtnym przypadku to raczej z zachwytem...
Pozdrawiam

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16988
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwiec 2013 - 07:16

pablicito,
Kupuje się czujniki i centralkę samouczącą VALEO na miejsciu w Intercarsie i zapominasz o kiepskiej jakości parkometru - ale co ja tam będę pouczał :lol

#15 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 czerwiec 2013 - 07:29

pablicito,
Kupuje się czujniki i centralkę samouczącą VALEO na miejsciu w Intercarsie i zapominasz o kiepskiej jakości parkometru - ale co ja tam będę pouczał :lol

Oj tam, oj tam.... Jak już podjadę na Trzepowo w celu wyeliminowania szkód, które w ciągu tygodnia różni mi narobili - to się dopiero nasłucham... :torba
A swoją drogą te czujniki z Hadrona są dobre - martwe pole jest od 20 cm, a nie od 30 - 40 cm jak w większości. Trzeba je tylko niestety poprawnie instalować - a to już inny problem. A na razie sie samonaprawiły i działają :dance .
Trochę szkoda, że wcześniej nie wiedziałem o tym Intercarsie... ;( .
Coś intuicja mi podpowiada, że za bardzo niedługo chyba się odezwę...
Pozdrawiam

#16 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 443
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 03 czerwiec 2013 - 13:18

Interesował mnie czujnik układu wspomagania.Pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-06-03, 14:25 ]
W AUTOWANDA nie znalazłem.

#17 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 czerwiec 2013 - 16:56

...Aaaaaa... czujnik wspomagania.....
Nigdzie nie dostałem. Miałem szczęście, bo mechanik wymieniający miał CUDEM :dance2 jeden ze "starych dobrych czasów" :dance . Za to nie miał ŻADNEGO czujnika włączania świateł cofania :sciana .
Do tej pory go szukam....
Pozdrawiam

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16988
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 czerwiec 2013 - 17:14

MirekP,

chyba nie szukałeś dokładnie :
http://amerykany.pl/... ... rowniczego

cena jest jedna czy na serwisie czy tu w sklepie , czujnik występuje tylko w oryginale MOPAR 180zł + koszt wysyłki :piwo

#19 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 443
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 04 czerwiec 2013 - 21:06

Szukałem tylko w tych o których wiedziałem. Dzięki. Pozdrawiam.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych