Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wymiana plynu wspomagania po mojemu

Płyn układ wspomagania 1.6

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 października 2019 - 22:05

Witajcie. W związku z upierdliwością wymiany tego soku z buraków (Mopar ATF+4) w układzie wspomagania postanowiłem ułatwić sobie (i może Wam) metodykę tej operacji. Modyfikacja polegała na zamontowaniu zaworów odcinających poszczególne odcinki węża łączącego zbiorniczek i rurkę zwrotną oraz zamontowanie jednego trójnika dla rozdzielenia w układzie. Zamieszczam zdjęcia bo opis za wiele nie da. Teraz wymiana jest bezproblemowa i czysta. Jeden zawor odcinam przed zbiorniczkiem na powrocie, a ten za trójnikiem otwieram i płyn zapitala do butelki jak silnik i pompa pracują. Dolewki trzeba pilnować, ale to już małe piwo.

Załączony plik  20190824_115609.jpg   35,54 KB   5 Ilość pobrań

Załączony plik  20190824_115627.jpg   33,21 KB   3 Ilość pobrań

Załączony plik  20190824_115632.jpg   27,53 KB   3 Ilość pobrań

Załączony plik  20190824_132613.jpg   45,78 KB   3 Ilość pobrań

Powodzenia w przeróbce.
Zawory i trójnik kupić można na Allegro. Przewód gumowy ciśnieniowy wzmacniany o wewnętrznej średnicy 8mm można kupić w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym. Opaski zaciskowe 8-16mm w każdej Casto albo na Allegro. Całość modyfikacji kosztowała ok. 70 zł.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 14 października 2019 - 22:09


#2 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 października 2019 - 09:20

Pomysł pewnie dobry, choć moim zdaniem (jeśli zrobione na stałe), biorąc pod uwagę fakt, że robi się to sporadycznie (a jak się zrobi raz, porządnie, wszystko jest sprawne, to tylko raz, no może dwa ;)), to chyba niepotrzebne ingerowanie w całość układu.



#3 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 października 2019 - 16:48

Tak jak Darek wyżej napisał.

Ale po co? hmm

 

Pomijam już zakup zaworków i innych "dupereli" kiedy do przepłukania układu wystarczy jakiś słoik czy butelka podłożona pod wężyk.



#4 PT-roman

PT-roman

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 105
  • Dołączył:  12 wrz 2019
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Romek
  • Skąd::ffh
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 października 2019 - 18:58

Ja użyłem słoika po ogórkach. Wklejałem już zdjęcie, jak wyganiałem stary płyn pompką do roweru. Mój autorski sposób. :)

Co powiecie o płynie Multi ATF Motula, bo taki zalałem. Tak samo do skrzyni.
Wybrałem ten, bo wg. producenta zastępuje ATF4 i leję taki do automata w drugim aucie, gdzie jest polecany.27790911a1ab2e35debd0cce538206d7.jpg

#5 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 października 2019 - 19:13

Podobno nie ma zamienników.

Nie chciałem testować, czy to prawda.

Zmieniłem na oryginał. I jest OK.

W kwestii pozbycia się płynu po prostu włączyłem silnik.


Użytkownik vanpeer edytował ten post 15 października 2019 - 19:16


#6 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 października 2019 - 20:42

Robiłem podobnie jak vanpeer..., i w kwestii stosowania zamienników, i w sposobie wymiany płynu.  :ziomal



#7 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 października 2019 - 22:32

Generalnie macie rację, ale ja postanowiłem, że dla zachowania trwałości układu wspomagania będę wymieniał płyn, co 2 lata (olej Mopara można już kupić za 45 zł). Po za tym podczas normalnej wymiany łatwo uwalić króciec na zbiorniczku, co skutkuje zalaniem paska osprzętu, a jego guma tego nie lubi. Sama idea wymiany płynu została zachowana - też wypompowuje stary płyn silnikiem, ale teraz mogę to robić szybko i bez ryzyka uszkodzenia zbiorniczka.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Płyn układ wspomagania, 1.6

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych