Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Samochody na sprężone powietrze kontra lobby paliwowe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 12 czerwiec 2013 - 08:40

Witam,

Chciałbym was zainteresować ciekawym wynalazkiem
Dołączona grafika
a mianowicie silnikiem(samochodami) na sprężone powietrze.
http://darmowa-energ...to/spr_pow.html
http://www.slashgear...f-2009-2948172/

Ja sądzę, że ta technologia jest specjalnie wstrzymywana, kiedyś w warszawie na targach osobiście widziałem ten produkt jak jeszcze patent na to miała francuska firma MDI, chodził jak stary diesel (klekotał) ale przyspieszenia i prędkości mu nie brakowało.
Potem patent kupiła indyjska tata moto które chciało wprowadzić tani samochód na sprężone powietrze dla każdego, lecz gazety się rozpisywały że koncerny paliwowe (głownie Chevronem, Exxon Mobil, BP i Shell) zapłaciły tata za nie wprowadzanie produktu na rynek i sprawa strasznie szybko ucichła.
Chodź od czasu do czasu z różnych źródeł dowiadujemy się że ktoś chce wprowadzić hybrydę http://moto.wp.pl/ka...l?ticaid=110c11 (tylko po co hybryda a nie od razu samowystarczalny samochód)
Za to zaczęto nagłaśniać samochody elektryczne, które w ogóle są bardziej szkodliwe dla środowiska niż benzyna.
Państwa też wspierają bardziej benzynę i elektryczności bo ciężko było by narzucić podatek/akcyzę na powietrze.
W gdańsku jest też facet który przerobił cienko cienko na sprężone powietrze domowym sposobem, nie ma wydajności ale na dojazd do pracy i z powrotem mu wystarcza.

A co wy sądzicie o tej prostej technologii silnika dwusuwowego z wtryskami zamiast świec?

#2 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwiec 2013 - 08:59

MAKLERSTAN1, zapić zimną wodą Sam sobie odpowiedziałeś dlaczego :piwo NIE

#3 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 12 czerwiec 2013 - 09:03

sluna

zapić zimną wodą Sam sobie odpowiedziałeś dlaczego

не понимаю???

#4 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwiec 2013 - 09:10

MAKLERSTAN1, improwizuj :lol :piwo

#5 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 czerwiec 2013 - 21:46

Ciekawe jaką energią sprężysz powietrze w zbiornikach?
Lepsze jednak elektryczne. Zwłaszcza TESLA.

#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 czerwiec 2013 - 21:59

bagro, Biorąc pod uwagę prędkość tankowania samochodu na sprężone powietrze - około 2-5 minut oraz wage samej butli w porównaniu z wagą akumulatorów, to koszt tankowania i budowy oraz eksploatacji wali na łeb samochody elektryczne. Jak zwykle, najprostrze pomysły nie znajdą zastosowania - bo kto kupowałby akumulatory i resztę badziewia elektrycznego, w którego powstanie zainwestowano góry pieniedzy i masakryczne ilości technologicznych nowinek. A tu stawiasz sieć stacji tankowania sprężonego powietrza (wysoko do 150- 200 barów) i masz z głowy. Pneumatyczny napęd komunikacji miejskiej juz funkcjonuje, to samo z autobusami napędzanymi siłą koła zamachowego. Jest jeszcze jeden problem - jak rządy opodatkowały by taki sposób napędu samochodu - i tu myśle jest problem. Jedynym podatkiem byłby podatek od energii elektrycznej potrzebnej do wytworzenia ciśnienia. A to trochę mało, bo podnieść cen całej energii by sie nie dało. Technologia tankowania sprężonego powietrza jest na tyle mało skomplikowana, że nie dałoby sie wprowadzić akcyzy na sprężarki śrubowe. Przypuszczam, że to jeden z głównych problemów.
Ciekawostką jest, że teoretycznie każdy silnik spalinowy po małych modyfikacjach można napedzac sprężonym powietrzem - oczywiście nie będzie to idealny napęd, ale po większych modyfikacjach zacznie hulać. silników pneumatycznych jest kilka typów - od tłokowych po takie z turbiną. Do wyboru do koloru.

Pozostaje problem oświetlenia - prądnica i alternator oraz aku jak tradycyjnie, oraz ogrzewania - tutaj juz tylko elektrycznie. No i czymś trzeba grzać cylinder. Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-06-14, 23:07 ]
Czytałem gdzieś w inter na stronach GB o człowieku, który zrobił samochód na sprężone powietrze o zasięgu 300 km i prędkości średniej przelotu 60/h Dla mnie rewelacja jak na domową robotę. Moto na sprężone też widziałem - w Indiach zrobili. Sporo filmów na YT. Pozdrawiam - to jest dopiero ekologiczna technologia, a nie jakiś badziew z chemią do przenoszenia prądu. Jest to na pewno ciekawy sposób magazynowania energii - kwestia zbiornika i już.

#7 T.N.T

T.N.T

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 437
  • Dołączył:  07 lut 2013
  • Rok Produkcji:--------
  • Silnik:--------
  • Imię:--------

Napisano 15 czerwiec 2013 - 05:32

Dopóki będą paliwa kopalne dopóty będziemy tankować płakać i tankować



#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2013 - 07:25

Dokąd któryś kraj sie nie zbuntuje - a wtedy zostana nałozone na niego restrykcje gospodarcze oraz pewnie wyjdzie na jaw, że prezydent jest despotą i trzeba podjąć interwencje zbrojna w ramach obrony swobód obywatelskich. A poza tym kto bedzie się w stanie oprzeć wykupieniu fabryki za wiele, wiele złotej mamony???? .

#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2013 - 07:52

bagro, Wcale nie żaden obciach - po prostu żeby znaleźć coś na ten temat trzeba się nieźle nagrzebać. Problemem samochodów elektrycznych jest sposób magazynowania energii - zarówno pod kątem czasu ładowania, ciężaru jak i trwałości oraz kosztów wytworzenia. Dla mnie to ślepa uliczka, w którą ktos stara sie nas celowo zapakować. Spokojnie - silnik spalinowy tłokowy będzie w użyciu przez najbliższe 100-200 lat, zmieni sie tylko paliwo. Przy czym będzie to zmiana bardziej pod względem zamiany energii elektrycznej w paliwo i spalenie tego paliwa w silniku. Jak na razie to w dalszym ciągu najbardziej efektywny sposób przekazywania energii wiatru i słońca do pojazdu. Paliwem będzie albo wodór - kilka niewielkicjh problemów, albo węglowodór syntetyczny - a spalanie bedzie dalej najtańszym i najmniej zawodnym sposobem na poruszenie czegokolwiek. Na razie ludzie sa rozrzutni - kupa pierwiastków jest dostępna, więc można sie podniecać. Ciekawe, co będzie jak pozyskanie pierwiastków ziem rzadkich nie będzie już takie proste....

#10 T.N.T

T.N.T

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 437
  • Dołączył:  07 lut 2013
  • Rok Produkcji:--------
  • Silnik:--------
  • Imię:--------

Napisano 15 czerwiec 2013 - 13:46

To nie tylko kwestia kosztów paliwa ludzie muszą pracować !!!
Z motoryzacji żyje z 20% / 30% ludzkości
I tak musi być: paliwo musi kosztować, serwis musi kosztować, części muszą kosztować, ludzie muszą zarabiać !!!
Jak jeden sektor gospodarki przestaje zarabiać to nie kupuje produktów z innych sektorów i mamy bidę z nędzą a to tylko krok do globalnego konfliktu
Jeśli ktoś tego nie rozumie wystrzelić na marsa :diabelek
Howgh :piwo

#11 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 16 czerwiec 2013 - 01:27

bagro

Ciekawe jaką energią sprężysz powietrze w zbiornikach?

Duża sprężarka w kilka minut lub domowa sprężarka w kilka godzin.
Jak widziałeś kiedyś butlę nurka, lub butlę z azotem do spawania to to są takie same butle mniej więcej z podobną wytrzymałością. Koleś z Gdańska wykorzystał butle po azocie.

maxym72

Pozostaje problem oświetlenia - prądnica i alternator oraz aku jak tradycyjnie, oraz ogrzewania - tutaj juz tylko elektrycznie. No i czymś trzeba grzać cylinder. Pozdrawiam

Problem ogrzewania to jeden problem z dwóch,
gdyż prąd pozyskujesz jak w tradycyjnych samochodach prądnica akumulator,
a nawet lepiej bo podczas hamowania silnikiem i hamowania samochodu odzyskujesz sprężone powietrze.
Jeżeli chodzi o klimę to rozwiązanie banalnie proste, powietrze które wychodzi z rury wydechowej ma temperaturę ok 19'C je wykorzystuje się do schładzania, można też zimne powietrze wykorzystać do grzania, ale ta technologia jest jeszcze mało efektywna.
Cylindra nie trzeba grzać niczym, a nawet lepiej nie trzeba chłodnicy, bo powietrze chłodzi układ wydłużając żywotność materiału.

T.N.T

To nie tylko kwestia kosztów paliwa ludzie muszą pracować !!!

Przed wynalezieniem źródeł energii kopalnych też pracowali i też żyli ludzie.
Po za tym przypominam że 80% majątku znajduje się w rękach 20% ludzi i to oni tylko na tym ucierpią lub nie, jeżeli w porę się zorientują na nową technologię. A jak już zacząłem o tym pisać to napiszę to co było publikowane już dawno "Tylko jedna najbogatsza osoba na świecie z pierwszej trójki mogła by rozwiązać problem głodu na całym świecie trzy razy" tylko że jak by to zrobiła to nie miała by na czym zarabiać. Bo tak na prawdę to ci biedni napędzają kasę bogatym. Zasada jest stare polskie przysłowie obrazujące że bogaty może być tylko bogatszy, a biedny tylko biedniejszy "biednyś boś głupi głupiś boś biedny"

#12 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 czerwiec 2013 - 02:21

19 st celcjusza to zdecydowanie za dużo - jeśli piszesz o klimatyzacji, to żeby uzyskać chłodne powietr5ze musi ono wylatywać z kratek w temperaturze 3-10 stopni - inaczej kicha, poniewaz podczas drogi pomiedzy parownikiem a kratką są bardzo duże straty. Tak więc pozostaje napędzanie tradycyjnego układu klimatyzacji.
Nie pisałem o grzaniu cylindra - podczas rozprężania gazu zachodzi zjawisko gwałtownego ochłodzenia - normalne zjawisko termodynamiczne, szkoda czasu, żeby to opisywać. Wiąże sie to ze sporym obniżeniem temperatury przewodów doprowadzających powietrze do silnika i samego zaworu regulacuyjnego. Przy niskich temperaturach i dużej wilgotności powstaje problem zalodzenia przewodów - ale to mozna rozwiązać na dwa sposoby - bardzo suche powietrze, lub podgrzanie przewodów elektryczne.
No i ogrzewanie - też tylko elektryczne, bo ciepła nie bedzie skąd pozyskać.
O prądzie napisałem - alternator. I odzysk energii hamowania pod różnymi postaciami - albo pozysk sprężonego powietrza, albo ładowanie akumulatorów.

#13 T.N.T

T.N.T

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 437
  • Dołączył:  07 lut 2013
  • Rok Produkcji:--------
  • Silnik:--------
  • Imię:--------

Napisano 16 czerwiec 2013 - 16:48

MAKLERSTAN1, Bez jaj, początki "wydobycia" ropy to jakieś 450 p.n.e.
Jak chcesz porównać te dwa światy?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

To my kształtujemy własne życie jeśli zechcesz będziesz bogaty, jeśli komuś wystarczy 1200 pln i biadolenie to tylko jego wybór.
Przepraszam ale ja tak to widzę




maxym72 Można pozyskać energię w pojazdach także do ogrzewania z "wiatru" im szybciej tym więcej ( popularne źródło energii w samolotach i na jachtach )

#14 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 16 czerwiec 2013 - 19:15

A zaczęło się od kolorowego odpustowego wiatraczka mocowanego dziecku na kierownicy.

#15 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 czerwiec 2013 - 19:21

jeśli komuś wystarczy 1200 pln i biadolenie to tylko jego wybór

...LUBIE TO...ja tak żyje..i mi z tym Ok'i :cwaniak

#16 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 17 czerwiec 2013 - 08:31

T.N.T
[/b][quote]Bez jaj, początki "wydobycia" ropy to jakieś 450 p.n.e. [/quote]
Tak i wtedy to też zaczęto ją wydobywać na masową skalę gdyż stworzono silnik spalinowy,
Teraz ja, Bez jaj

[quote]jeśli zechcesz będziesz bogaty, jeśli komuś wystarczy 1200 pln i biadolenie to tylko jego wybór[/quote]
Tu chyba lekko Ci się zażartowało, zdarza się raz na miliard przypadków ale to tylko potwierdzenie dalej zasady Pareto 20 do 80.
Jeżeli myślisz że dom kilka samochodów i trochę kasy na koncie czyni ludzi bogatymi to się mylisz. Ma to tyle samo wartości co te 1200zł zarabiane przez osobę której to wystarcza. Ja mówię o prawdziwym bogactwie takim które gromadzi ogromne pokłady możliwości.


bagro
[quote]A zaczęło się od kolorowego odpustowego wiatraczka[/quote]
A odpusty to tak niedawno bo w XVI w wymyślono dla zysku :-) więc technologia stosunkowo młoda :-)

A wracając do tematu
maxym72
[quote]19 st celcjusza to zdecydowanie za dużo - jeśli piszesz o klimatyzacji, to żeby uzyskać chłodne powietr5ze musi ono wylatywać z kratek w temperaturze 3-10 stopni[/quote]
Masz rację, ale chyba przy silniku jest trochę zimniej bo jednak widziałem że klima działała dobrze i właśnie tym patentem chłodzona wydechem.
[quote]to mozna rozwiązać na dwa sposoby - bardzo suche powietrze, lub podgrzanie przewodów elektryczne.[/quote]
Nic nie trzeba podgrzewać wystarczy dobry zespół przygotowania powietrza, powietrze jest suche jak pieprz, dlatego też wymaga na olejenia wtryskuje się delikatną mgiełkę, której wystarczy oleju 0,5l na 100tyś km. Takie zastosowanie jest już stosowane w przemyśle, gdzie powietrze jest tak suche, że trzeba je trochę wzbogacić.

Jeżeli chodzi o tą technologię to uważam że europa ma wielkie szanse na wprowadzenie jako pierwsza takiej technologi, gdyż sama jest mocno uzależniona od współpracy z innymi krajami jeżeli chodzi o pozyskiwanie ropy
Firmą w której widzę przyszłość jest firma Festo,
Która mocno rozwija sprężone powietrze i wszystko co z tym związane nie tylko dla przemysłu.
Zobaczcie co oni robią BionicOpter Festo [/quote]

#17 T.N.T

T.N.T

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 437
  • Dołączył:  07 lut 2013
  • Rok Produkcji:--------
  • Silnik:--------
  • Imię:--------

Napisano 17 czerwiec 2013 - 10:12

MAKLERSTAN1 Zawsze będę zdania że każdy może być bogaty i nie miałem tu na myśli domu czy samochodu to są dobra podstawowe

Co do masowego wydobycia zaczęło się w 1814r a pierwszy pojazd na sprężone powietrze powstał w 1870r skonstruowane przez Polaka zresztą Ludwika Mękarskiego
Była nawet cała linia tramwajowa funkcjonowała w Nantes - 1879 r. – ogółem 39 km – w ciągu 34 lat jej funkcjonowania przewiozła ok. 12 milionów pasażerów
Do lat latach 30-tych dwudziestego wieku silniki pneumatyczne z powodzeniem były wykorzystywane, wyparły je lepsze silniki spalinowe

:wrrum :diabelek

#18 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2013 - 10:37

Mariusz, posiadasz wiarygodne dane przedstawiające przybliżony koszt przejechania 100km ?
Jaki ciśnienie ma "powietrze " w zbiorniku ?

#19 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 17 czerwiec 2013 - 11:13

T.N.T

wyparły je lepsze silniki spalinowe

Nie do końca lepsze, lecz łatwiejsze w produkcji i ujarzmieniu mocy.
Ludzie w epoce kamienia łupanego też wybrali lepsze "ogień" bo nie umieli zrobić kuchni indukcyjnej :-)

Nazwa
Ciśnienie musi być spore żeby przejechać 300km potrzebne ciśnienie 30 MPa, waga butli wraz z powietrzem wynosi wtedy ok 800 kg. Czas ładowania domowego to ok 4 godziny ze sprężarki 2kW a więc 2kW*4h*0,44zł= 3,52zł/300km co daje 1,18zł brutto na 100km
Oczywiście taniej może być jeszcze ze stacji gdzie energia jest tańsza, lub za darmo z energii wiatru czy słońca.

#20 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2013 - 13:25

potrzebne ciśnienie 30 MPa


30 MPa to 300 bar, to raczej musi być solidny sprzęt aby uzyskać takie ciśnienie, ile może kosztować taki kompresor ?

Piszesz o zasięgu 300km, jesteś w stanie podać jaki to był samochód ?
Pytam, bo na ogół diabeł tkwi w szczegółach...





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych