Samochody na sprężone powietrze kontra lobby paliwowe
#1
Napisano 12 czerwiec 2013 - 08:40
Chciałbym was zainteresować ciekawym wynalazkiem
a mianowicie silnikiem(samochodami) na sprężone powietrze.
http://darmowa-energ...to/spr_pow.html
http://www.slashgear...f-2009-2948172/
Ja sądzę, że ta technologia jest specjalnie wstrzymywana, kiedyś w warszawie na targach osobiście widziałem ten produkt jak jeszcze patent na to miała francuska firma MDI, chodził jak stary diesel (klekotał) ale przyspieszenia i prędkości mu nie brakowało.
Potem patent kupiła indyjska tata moto które chciało wprowadzić tani samochód na sprężone powietrze dla każdego, lecz gazety się rozpisywały że koncerny paliwowe (głownie Chevronem, Exxon Mobil, BP i Shell) zapłaciły tata za nie wprowadzanie produktu na rynek i sprawa strasznie szybko ucichła.
Chodź od czasu do czasu z różnych źródeł dowiadujemy się że ktoś chce wprowadzić hybrydę http://moto.wp.pl/ka...l?ticaid=110c11 (tylko po co hybryda a nie od razu samowystarczalny samochód)
Za to zaczęto nagłaśniać samochody elektryczne, które w ogóle są bardziej szkodliwe dla środowiska niż benzyna.
Państwa też wspierają bardziej benzynę i elektryczności bo ciężko było by narzucić podatek/akcyzę na powietrze.
W gdańsku jest też facet który przerobił cienko cienko na sprężone powietrze domowym sposobem, nie ma wydajności ale na dojazd do pracy i z powrotem mu wystarcza.
A co wy sądzicie o tej prostej technologii silnika dwusuwowego z wtryskami zamiast świec?
#2
Napisano 12 czerwiec 2013 - 08:59
#3
Napisano 12 czerwiec 2013 - 09:03
не понимаю???zapić zimną wodą Sam sobie odpowiedziałeś dlaczego
#4
Napisano 12 czerwiec 2013 - 09:10
#5
Napisano 14 czerwiec 2013 - 21:46
Lepsze jednak elektryczne. Zwłaszcza TESLA.
#6
Napisano 14 czerwiec 2013 - 21:59
Ciekawostką jest, że teoretycznie każdy silnik spalinowy po małych modyfikacjach można napedzac sprężonym powietrzem - oczywiście nie będzie to idealny napęd, ale po większych modyfikacjach zacznie hulać. silników pneumatycznych jest kilka typów - od tłokowych po takie z turbiną. Do wyboru do koloru.
Pozostaje problem oświetlenia - prądnica i alternator oraz aku jak tradycyjnie, oraz ogrzewania - tutaj juz tylko elektrycznie. No i czymś trzeba grzać cylinder. Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-06-14, 23:07 ]
Czytałem gdzieś w inter na stronach GB o człowieku, który zrobił samochód na sprężone powietrze o zasięgu 300 km i prędkości średniej przelotu 60/h Dla mnie rewelacja jak na domową robotę. Moto na sprężone też widziałem - w Indiach zrobili. Sporo filmów na YT. Pozdrawiam - to jest dopiero ekologiczna technologia, a nie jakiś badziew z chemią do przenoszenia prądu. Jest to na pewno ciekawy sposób magazynowania energii - kwestia zbiornika i już.
#7
Napisano 15 czerwiec 2013 - 05:32
#8
Napisano 15 czerwiec 2013 - 07:25
#9
Napisano 15 czerwiec 2013 - 07:52
#10
Napisano 15 czerwiec 2013 - 13:46
Z motoryzacji żyje z 20% / 30% ludzkości
I tak musi być: paliwo musi kosztować, serwis musi kosztować, części muszą kosztować, ludzie muszą zarabiać !!!
Jak jeden sektor gospodarki przestaje zarabiać to nie kupuje produktów z innych sektorów i mamy bidę z nędzą a to tylko krok do globalnego konfliktu
Jeśli ktoś tego nie rozumie wystrzelić na marsa
Howgh
#11
Napisano 16 czerwiec 2013 - 01:27
Duża sprężarka w kilka minut lub domowa sprężarka w kilka godzin.Ciekawe jaką energią sprężysz powietrze w zbiornikach?
Jak widziałeś kiedyś butlę nurka, lub butlę z azotem do spawania to to są takie same butle mniej więcej z podobną wytrzymałością. Koleś z Gdańska wykorzystał butle po azocie.
maxym72
Problem ogrzewania to jeden problem z dwóch,Pozostaje problem oświetlenia - prądnica i alternator oraz aku jak tradycyjnie, oraz ogrzewania - tutaj juz tylko elektrycznie. No i czymś trzeba grzać cylinder. Pozdrawiam
gdyż prąd pozyskujesz jak w tradycyjnych samochodach prądnica akumulator,
a nawet lepiej bo podczas hamowania silnikiem i hamowania samochodu odzyskujesz sprężone powietrze.
Jeżeli chodzi o klimę to rozwiązanie banalnie proste, powietrze które wychodzi z rury wydechowej ma temperaturę ok 19'C je wykorzystuje się do schładzania, można też zimne powietrze wykorzystać do grzania, ale ta technologia jest jeszcze mało efektywna.
Cylindra nie trzeba grzać niczym, a nawet lepiej nie trzeba chłodnicy, bo powietrze chłodzi układ wydłużając żywotność materiału.
T.N.T
Przed wynalezieniem źródeł energii kopalnych też pracowali i też żyli ludzie.To nie tylko kwestia kosztów paliwa ludzie muszą pracować !!!
Po za tym przypominam że 80% majątku znajduje się w rękach 20% ludzi i to oni tylko na tym ucierpią lub nie, jeżeli w porę się zorientują na nową technologię. A jak już zacząłem o tym pisać to napiszę to co było publikowane już dawno "Tylko jedna najbogatsza osoba na świecie z pierwszej trójki mogła by rozwiązać problem głodu na całym świecie trzy razy" tylko że jak by to zrobiła to nie miała by na czym zarabiać. Bo tak na prawdę to ci biedni napędzają kasę bogatym. Zasada jest stare polskie przysłowie obrazujące że bogaty może być tylko bogatszy, a biedny tylko biedniejszy "biednyś boś głupi głupiś boś biedny"
#12
Napisano 16 czerwiec 2013 - 02:21
Nie pisałem o grzaniu cylindra - podczas rozprężania gazu zachodzi zjawisko gwałtownego ochłodzenia - normalne zjawisko termodynamiczne, szkoda czasu, żeby to opisywać. Wiąże sie to ze sporym obniżeniem temperatury przewodów doprowadzających powietrze do silnika i samego zaworu regulacuyjnego. Przy niskich temperaturach i dużej wilgotności powstaje problem zalodzenia przewodów - ale to mozna rozwiązać na dwa sposoby - bardzo suche powietrze, lub podgrzanie przewodów elektryczne.
No i ogrzewanie - też tylko elektryczne, bo ciepła nie bedzie skąd pozyskać.
O prądzie napisałem - alternator. I odzysk energii hamowania pod różnymi postaciami - albo pozysk sprężonego powietrza, albo ładowanie akumulatorów.
#13
Napisano 16 czerwiec 2013 - 16:48
Jak chcesz porównać te dwa światy?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
To my kształtujemy własne życie jeśli zechcesz będziesz bogaty, jeśli komuś wystarczy 1200 pln i biadolenie to tylko jego wybór.
Przepraszam ale ja tak to widzę
maxym72 Można pozyskać energię w pojazdach także do ogrzewania z "wiatru" im szybciej tym więcej ( popularne źródło energii w samolotach i na jachtach )
#14
Napisano 16 czerwiec 2013 - 19:15
#15
Napisano 16 czerwiec 2013 - 19:21
...LUBIE TO...ja tak żyje..i mi z tym Ok'ijeśli komuś wystarczy 1200 pln i biadolenie to tylko jego wybór
#16
Napisano 17 czerwiec 2013 - 08:31
[/b][quote]Bez jaj, początki "wydobycia" ropy to jakieś 450 p.n.e. [/quote]
Tak i wtedy to też zaczęto ją wydobywać na masową skalę gdyż stworzono silnik spalinowy,
Teraz ja, Bez jaj
[quote]jeśli zechcesz będziesz bogaty, jeśli komuś wystarczy 1200 pln i biadolenie to tylko jego wybór[/quote]
Tu chyba lekko Ci się zażartowało, zdarza się raz na miliard przypadków ale to tylko potwierdzenie dalej zasady Pareto 20 do 80.
Jeżeli myślisz że dom kilka samochodów i trochę kasy na koncie czyni ludzi bogatymi to się mylisz. Ma to tyle samo wartości co te 1200zł zarabiane przez osobę której to wystarcza. Ja mówię o prawdziwym bogactwie takim które gromadzi ogromne pokłady możliwości.
bagro
[quote]A zaczęło się od kolorowego odpustowego wiatraczka[/quote]
A odpusty to tak niedawno bo w XVI w wymyślono dla zysku więc technologia stosunkowo młoda
A wracając do tematu
maxym72
[quote]19 st celcjusza to zdecydowanie za dużo - jeśli piszesz o klimatyzacji, to żeby uzyskać chłodne powietr5ze musi ono wylatywać z kratek w temperaturze 3-10 stopni[/quote]
Masz rację, ale chyba przy silniku jest trochę zimniej bo jednak widziałem że klima działała dobrze i właśnie tym patentem chłodzona wydechem.
[quote]to mozna rozwiązać na dwa sposoby - bardzo suche powietrze, lub podgrzanie przewodów elektryczne.[/quote]
Nic nie trzeba podgrzewać wystarczy dobry zespół przygotowania powietrza, powietrze jest suche jak pieprz, dlatego też wymaga na olejenia wtryskuje się delikatną mgiełkę, której wystarczy oleju 0,5l na 100tyś km. Takie zastosowanie jest już stosowane w przemyśle, gdzie powietrze jest tak suche, że trzeba je trochę wzbogacić.
Jeżeli chodzi o tą technologię to uważam że europa ma wielkie szanse na wprowadzenie jako pierwsza takiej technologi, gdyż sama jest mocno uzależniona od współpracy z innymi krajami jeżeli chodzi o pozyskiwanie ropy
Firmą w której widzę przyszłość jest firma Festo,
Która mocno rozwija sprężone powietrze i wszystko co z tym związane nie tylko dla przemysłu.
Zobaczcie co oni robią BionicOpter Festo [/quote]
#17
Napisano 17 czerwiec 2013 - 10:12
Co do masowego wydobycia zaczęło się w 1814r a pierwszy pojazd na sprężone powietrze powstał w 1870r skonstruowane przez Polaka zresztą Ludwika Mękarskiego
Była nawet cała linia tramwajowa funkcjonowała w Nantes - 1879 r. – ogółem 39 km – w ciągu 34 lat jej funkcjonowania przewiozła ok. 12 milionów pasażerów
Do lat latach 30-tych dwudziestego wieku silniki pneumatyczne z powodzeniem były wykorzystywane, wyparły je lepsze silniki spalinowe
#18
Napisano 17 czerwiec 2013 - 10:37
Jaki ciśnienie ma "powietrze " w zbiorniku ?
#19
Napisano 17 czerwiec 2013 - 11:13
Nie do końca lepsze, lecz łatwiejsze w produkcji i ujarzmieniu mocy.wyparły je lepsze silniki spalinowe
Ludzie w epoce kamienia łupanego też wybrali lepsze "ogień" bo nie umieli zrobić kuchni indukcyjnej
Nazwa
Ciśnienie musi być spore żeby przejechać 300km potrzebne ciśnienie 30 MPa, waga butli wraz z powietrzem wynosi wtedy ok 800 kg. Czas ładowania domowego to ok 4 godziny ze sprężarki 2kW a więc 2kW*4h*0,44zł= 3,52zł/300km co daje 1,18zł brutto na 100km
Oczywiście taniej może być jeszcze ze stacji gdzie energia jest tańsza, lub za darmo z energii wiatru czy słońca.
#20
Napisano 17 czerwiec 2013 - 13:25
potrzebne ciśnienie 30 MPa
30 MPa to 300 bar, to raczej musi być solidny sprzęt aby uzyskać takie ciśnienie, ile może kosztować taki kompresor ?
Piszesz o zasięgu 300km, jesteś w stanie podać jaki to był samochód ?
Pytam, bo na ogół diabeł tkwi w szczegółach...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Odpowietrzenie wspomaganiawspomaganie |
Techniczny podstawowy | Ydtski |
|
|
|
2.2 CRD nieszczelność układu paliwowego i dziwne dźwięki |
Techniczny podstawowy | yggdrasill |
|
|
|
Wężyk podciśnienia-odpowietrzenie |
Techniczny podstawowy | Susel_125 |
|
|
|
odpowietrzenie układu chłodzenia 1,6 |
Techniczny podstawowy | nikonit |
|
|
|
[UWAGA] Rakieta kontratakuje |
Zakup kontrolowany! | Marcel |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych