Tak jest to solidne urządzenie30 MPa to 300 bar, to raczej musi być solidny sprzęt aby uzyskać takie ciśnienie, ile może kosztować taki kompresor ?
Tak dla sprostowania to nie jest kompresor jako osobne urządzenie, tylko kompresorem jest sam silnik samochodu plus alternator.

Działa to tak że jak samochód jedzie silnik napędza alternator, jak samochód stoi to alternator napędza silnik i na postoju na swiatłach doładowuje samochód niewielką ilością, przy hamowaniu silnikiem też doładowuje butlę. Na postoju podłączasz alternator do prądu i zaczyna działać jak zwykły silnik elektryczny napędzając silnik który zamienia się w sprężarkę i ładując butlę. Taka jest zasada. 2 kW jaką podałem to moc alternatora (silnika elektrycznego) nie moc silnika samochodowego. Duże przełożenie i przy czasie 4 godzin masz 300bar.
Przyznasz chyba że bardziej genialne to może być tylko perpetum mobile?
Na wystawie był samochód 6 osobowy MPI (w 2010r)Piszesz o zasięgu 300km, jesteś w stanie podać jaki to był samochód ?

tej która już sprzedała swój patent tata moto. Z zewnątrz był jak trabant, po prostu z kompozytów żeby oszczędzić na masie w środku też oprócz poduchy i klimy nie było bajerów.
Ale już kolejna firma francuska chce robić takie samochody tylko w hybrydzie, a mianowicie Peugeot.
PS
Ja w alfie mam mały zbiornik 30l gazu w kole zapasowym i starcza mi to w mieście na 250km i w trasie na 400km I jakoś nie widzę problemów z zasięgiem nawet nie śmiem narzekać bo tanio jeżdżę jak byś miał przejechać 100km za free, też byś nie narzekał że masz mały zasięg. A z czasem na pewno infrastruktura by się zbudowała, szczególnie że koszt produkcji takich samochodów nie jest duży. Zobacz co Polacy czy Turcy zrobili z LPG
Jesteśmy rekordzistami tego paliwa na świecie, zbudowaliśmy taką infrastrukturę tylko w 20 lat
