
wkładka filtru powietrza K&N
#1
Bezimienny Gość.misiek11270_*
Napisano 23 lutego 2009 - 21:18
Ostatnio założyłem filr powietrza K&N'a tzn wkładke i musze powiedziec ze spisuje sie niezle. Pitek dostał troche momentu, nie czuc jak na niskich obrotach sie trzesie tylko nabiera obrotow. sStał sie elastyczniejszy i wogole jestem miło zaskoczoty. Polecam mimo to ze kosztuje wiecej bo ponad 200zł to i tak jest znacznie zywotniejsze od zwykłego filtru. i do tego lepsze osiagi:)
#2
Napisano 06 maja 2012 - 14:55
Osobiście polecam wydać więcej kasy na cały dolot (CAI) K&N - co prawda nie mam go w swoim PiTku, ale założyłem do silnika HEMI - różnica odczuwalna od razu, czyli lepsza (bardziej spontaniczna) reakcja na pedał gazu (elektroniczna przepustnica), dźwięk zasysanego powietrza jakby było turbo pod maską, a zużycie nie wzrosło ani o jeden mililitr. Auto nie było co prawda hamowane, ale doszedł później jeszcze wydech cat-back Flowmastera, choć już zbaczam z tematu...
CAI K&N do PiTka 2.0 kosztuje grubo ponad 1000 PLN, sama wkładka K&N parę stówek ale naprawdę wart swojej ceny. Do nabycia najłatwiej w sieci Inter-Cars.
#3
Napisano 06 maja 2012 - 15:02



#4
Napisano 06 maja 2012 - 15:42
#5
Napisano 06 maja 2012 - 19:16
servisowany jest regularnie......Nie zapominaj tylko o niego dbać - chociażby sezonowe odkurzenie go odkurzaczem od strony dolnej (przez którą zasysane jest nieprzefiltrowane powietrze)

#6
Napisano 06 maja 2012 - 19:37
#7
Napisano 06 maja 2012 - 19:48
Z tego co się orientuję, to K&N nieszczególnie robi do diesli - głównie dlatego, że są mało popularne/nieoferowane w USA lub jak już to jedynie do tych dostępnych na tamtejszym rynku. Montaż samego stożka nie zawsze poprawi sprawę, gdyż liczy się całą optymalizacja dostarczanego (zasysanego) powietrza, czyli i kanał oraz osłona termiczna od ciepła silnika.Niestety nie znalazlem takich wkladow do diesli, chyba pozostaje stozek z takich rozwiazan?
Zasysane powietrze powinno być jak najczystsze i jak najbardziej zimne, a sam stożek cudów nie zdziała, prędzej już wkładka. Może poszukaj jeszcze wśród firm: aFe Power, Volant, czy AEM...
#8
Napisano 06 maja 2012 - 19:51

Co do samej idei to mam tam pewne pojecie, fajansu nie zamierzam robic

#9
Napisano 06 maja 2012 - 20:02
#10
Napisano 15 maja 2012 - 19:04
#11
Napisano 15 maja 2012 - 23:05
#12
Bezimienny Gość.goago_*
Napisano 26 maja 2012 - 06:25
Moje autko po programie na 160 km potrafiło mocno przy kopcić, przerobiłem więc obudowę filtra. Dodałem wlot powietrza z frontu(wyciąłem dodatkowy otwór) aby dostarczyć więcej powietrza. Wydaje się jakbym dostał dodatkowe kilka koni a najważniejsze dla mnie że już nie puszcza tych czarnych bomb... Niestety jest ciut głośniej od dolotu, taki mały minus przeróbki
#13
Napisano 26 maja 2012 - 08:22
#14
Napisano 26 maja 2012 - 09:24
#15
Napisano 26 maja 2012 - 09:45
2. serwisujesz filtr co kilkanaście tys. mil (!) - w zależności od warunków jazdy, ale w rajdach/cross-country off-road zakładam, że nie bierzesz PiTkiem udziału, a nawet jak, to są dedykowane i funkcjonalne pokrowce w teren od K&N. Filtr masz dożywotni więc w efekcie już nigdy nie musisz wymieniać, a odkurzenie (to mój wymysł, choć polecam też do zwykłych papierowych) raz na rok też nie kosztuje dużo wysiłku i czasu (w końcu zobacz ile razy mieszkanie musisz odkurzać), choć żaden z producentów tego nie nakazuje... Do mycia/natłuszczania itp. jest jeden i ten sam środek - przez ok 2 lata nie musiałem go użyć ani razu i nawet go nie posiadam, więc ja nie widzę żadnego problemu, chyba, że finansowy, ale to już subiektywna sprawa... Czyli generalnie dbasz o niego rzadziej niż powinieneś sprawdzać poziom oleju, czy ciśnienie w oponach!
Np. Viper, czy Shelby Mustang GT500 maja CAI już w serii i wiele aut wyczynowych/sportowych korzysta jedynie z takiego sposobu filtracji.
#16
Napisano 26 maja 2012 - 10:20
#17
Napisano 26 maja 2012 - 14:13

,,Pt Cruiser'em sie nie jezdzi, tylko powozi'' chyba tak to było

#18
Napisano 26 maja 2012 - 14:22
i hamuje spadochronem z 200 do 0 bo fabrycznych tarcz już nie będzie

#19
Napisano 26 maja 2012 - 16:03
A co to ma do K&N-a?! Ja tam kontroluję nieregularnie, bo nieregularnie już jeżdżę, ale nie patrzę tylko na przebieg, lecz poziom oraz stan/kolor i w efekcie nie zawsze zmieniam co roku.Nie wiem jak często zmieniasz olej ,zwróć jednak uwage jak on wygląda. Jeśli wyczujesz między palcami jakieś nieczystości to pewnie panewki i gładzie już dostały ,czego Ci nie życze. Ja tak zajechałem silnik w Alfie i byłem bardzo zły.
Nie wiem skąd obawy przed K&N-em itp. filtrami, może dlatego, że nikt nie miał okazji porównać, a szkoda, bylibyście pewnie zaskoczeni, tym bardziej, że wcale nie trzeba nic innego tykać, by poczuć różnicę (CAI), tak po prostu wymieniacie i macie układ bodaj dożywotni, bez znaczenia jak auto jest użytkowane - temat prosty jak budowa cepa

#20
Napisano 26 maja 2012 - 16:27
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[KUPIĘ] rura filtra powietrza i nie tylko |
Części do PT Cruisera | kjkaczm |
|
![]()
|
|
Szum powietrza 2.2 CRD |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Nowy_* |
|
![]()
|
|
Zapowietrzanie układu chłodzenia |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Radyjko_* |
|
![]()
|
|
Zapowietrzanie się sprzegła![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Hudor_* |
|
![]()
|
|
Odpowietrzanie układu chłodzenia 2.2 CRD![]() |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych