Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


wkładka filtru powietrza K&N


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.misiek11270_*

Bezimienny Gość.misiek11270_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 luty 2009 - 21:18

Jak w temacie
Ostatnio założyłem filr powietrza K&N'a tzn wkładke i musze powiedziec ze spisuje sie niezle. Pitek dostał troche momentu, nie czuc jak na niskich obrotach sie trzesie tylko nabiera obrotow. sStał sie elastyczniejszy i wogole jestem miło zaskoczoty. Polecam mimo to ze kosztuje wiecej bo ponad 200zł to i tak jest znacznie zywotniejsze od zwykłego filtru. i do tego lepsze osiagi:)

#2 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 06 maj 2012 - 14:55

Samego filtra zamiennika (wkładkę) K&N raczej dużo odczuć się nie da, ale na pewno warto, chociażby dlatego, że nigdy nie będzie trzeba go wymieniać, a jedynie pielęgnować.

Osobiście polecam wydać więcej kasy na cały dolot (CAI) K&N - co prawda nie mam go w swoim PiTku, ale założyłem do silnika HEMI - różnica odczuwalna od razu, czyli lepsza (bardziej spontaniczna) reakcja na pedał gazu (elektroniczna przepustnica), dźwięk zasysanego powietrza jakby było turbo pod maską, a zużycie nie wzrosło ani o jeden mililitr. Auto nie było co prawda hamowane, ale doszedł później jeszcze wydech cat-back Flowmastera, choć już zbaczam z tematu...

CAI K&N do PiTka 2.0 kosztuje grubo ponad 1000 PLN, sama wkładka K&N parę stówek ale naprawdę wart swojej ceny. Do nabycia najłatwiej w sieci Inter-Cars.

#3 TOMHAL7

TOMHAL7

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 785
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak...
  • Silnik:Brak...
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2012 - 15:02

misiek11270, ARON, potwierdzam mój Pitek jeździ na wkładce K&N 2 lata i różnica jest znaczna...... :kawka polecam :kciuki :kciuki

#4 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 06 maj 2012 - 15:42

Nie zapominaj tylko o niego dbać - chociażby sezonowe odkurzenie go odkurzaczem od strony dolnej (przez którą zasysane jest nieprzefiltrowane powietrze)

#5 TOMHAL7

TOMHAL7

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 785
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak...
  • Silnik:Brak...
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2012 - 19:16

Nie zapominaj tylko o niego dbać - chociażby sezonowe odkurzenie go odkurzaczem od strony dolnej (przez którą zasysane jest nieprzefiltrowane powietrze)

servisowany jest regularnie...... :chory

#6 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2012 - 19:37

Niestety nie znalazlem takich wkladow do diesli, chyba pozostaje stozek z takich rozwiazan?

#7 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 06 maj 2012 - 19:48

Niestety nie znalazlem takich wkladow do diesli, chyba pozostaje stozek z takich rozwiazan?

Z tego co się orientuję, to K&N nieszczególnie robi do diesli - głównie dlatego, że są mało popularne/nieoferowane w USA lub jak już to jedynie do tych dostępnych na tamtejszym rynku. Montaż samego stożka nie zawsze poprawi sprawę, gdyż liczy się całą optymalizacja dostarczanego (zasysanego) powietrza, czyli i kanał oraz osłona termiczna od ciepła silnika.
Zasysane powietrze powinno być jak najczystsze i jak najbardziej zimne, a sam stożek cudów nie zdziała, prędzej już wkładka. Może poszukaj jeszcze wśród firm: aFe Power, Volant, czy AEM...

#8 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 maj 2012 - 19:51

ARON, szukalem, niestety bez rezultatow :kawka
Co do samej idei to mam tam pewne pojecie, fajansu nie zamierzam robic :)

#9 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 06 maj 2012 - 20:02

A z europejskich firm nikt nie robi - STARTECH (który już nie istnieje - jak Car & Research Development teraz) itp.?

#10 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 15 maj 2012 - 19:04

Te filtry o których mowa ,jedynie fajnie brzmią. Niestety nie filtrują tak dokładnie jak papier, zachodzi więc potrzeba częstszej wymiany oleju. Dodatkowo montaż stożka zmienia pojemność dolotu ,a zarazem moment obr. nie koniecznie na plus. Pozdrawiam P.T. maniaków!

#11 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 15 maj 2012 - 23:05

Sam stożek nie pomoże - jedynie w połączeniu ze specjalnie opracowaną rurą oraz osłoną cieplną, bo to jest pełen zestaw (CAI) - może dojść do zmiany parametrów jednostki, bo dostaje więcej zimnego powietrza, toteż jest i inne spalanie, a tym samym reakcja na gaz. Brzmienie to sprawa poboczna, ale owszem, może jak najbardziej sprawiać frajdę. Filtry te zdecydowanie lepiej filtrują, bo nie są papierowe, a bawełniane, przepuszczają większe ilości powietrza, ponadto masz dożywotnie użytkowanie przy należytym dbaniu (konserwowaniu), ale K&N zazwyczaj ma 2 opcje: zamienna wkładka albo CAI, więc dla każdego coś dobrego.

#12 Bezimienny Gość.goago_*

Bezimienny Gość.goago_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 maj 2012 - 06:25

a propos obudowy filtra w crd. Według mnie jest za bardzo restrykcyjna.
Moje autko po programie na 160 km potrafiło mocno przy kopcić, przerobiłem więc obudowę filtra. Dodałem wlot powietrza z frontu(wyciąłem dodatkowy otwór) aby dostarczyć więcej powietrza. Wydaje się jakbym dostał dodatkowe kilka koni a najważniejsze dla mnie że już nie puszcza tych czarnych bomb... Niestety jest ciut głośniej od dolotu, taki mały minus przeróbki

#13 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 26 maj 2012 - 08:22

To normalne, że jest głośniej - np. po montażu CAI (otwartego dolotu) silnik też trochę inaczej chodzi, bardziej rasowo (jakby było delikatne turbo pod maską), ale uznałbym to za ciekawy dodatek. Jeśli dobrze zrozumiałem, to wprowadziłeś kanał bezpośrednio od zewnątrz? Więcej zimnego, gęstego powietrza, mniejsze opory to i na pewno lepsza reakcja silnika i wydajniejsze spalanie mieszanki. Ja też coś tam w dolocie będę robił, ale wpierw muszę uporać się z innymi pierdołami..

#14 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 26 maj 2012 - 09:24

ARON, pozwól ,że zwróce uwage na fakt ,że jeśli lepiej przepuszcza powietrze to też gorzej filtruje. Poza tym jeśli należycie dbać to znaczy myć ,suszyć ,i natłuszczać raz w miesiącu ,to jest upierdliwe. Dla mnie to tylko zabawa...

#15 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 26 maj 2012 - 09:45

1. materiał z jakiego wykonany jest filtr (bawełna bodaj), przepuszcza więcej, filtruje co najmniej tak samo jak oryginał! Tak na boku to CAI lub wkładki oferuje w USA do różnych silników nawet Mopar Performance.
2. serwisujesz filtr co kilkanaście tys. mil (!) - w zależności od warunków jazdy, ale w rajdach/cross-country off-road zakładam, że nie bierzesz PiTkiem udziału, a nawet jak, to są dedykowane i funkcjonalne pokrowce w teren od K&N. Filtr masz dożywotni więc w efekcie już nigdy nie musisz wymieniać, a odkurzenie (to mój wymysł, choć polecam też do zwykłych papierowych) raz na rok też nie kosztuje dużo wysiłku i czasu (w końcu zobacz ile razy mieszkanie musisz odkurzać), choć żaden z producentów tego nie nakazuje... Do mycia/natłuszczania itp. jest jeden i ten sam środek - przez ok 2 lata nie musiałem go użyć ani razu i nawet go nie posiadam, więc ja nie widzę żadnego problemu, chyba, że finansowy, ale to już subiektywna sprawa... Czyli generalnie dbasz o niego rzadziej niż powinieneś sprawdzać poziom oleju, czy ciśnienie w oponach!
Np. Viper, czy Shelby Mustang GT500 maja CAI już w serii i wiele aut wyczynowych/sportowych korzysta jedynie z takiego sposobu filtracji.

#16 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 26 maj 2012 - 10:20

Nie wiem jak często zmieniasz olej ,zwróć jednak uwage jak on wygląda. Jeśli wyczujesz między palcami jakieś nieczystości to pewnie panewki i gładzie już dostały ,czego Ci nie życze. Ja tak zajechałem silnik w Alfie i byłem bardzo zły. Te filtry zastosowałbym w sporcie ,ale na codzień to już nie. Każdy jednak ma swoje zdanie ,i robi to co uważa za stosowne. Miłego ARON,

#17 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2012 - 14:13

Panowie co wy chciecie z PT zrobic hmm Zacytuje kolege Mieczysława
,,Pt Cruiser'em sie nie jezdzi, tylko powozi'' chyba tak to było :piwo

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2012 - 14:22

,,Pt Cruiser'em sie nie jezdzi, tylko powozi'' chyba tak to było "

i hamuje spadochronem z 200 do 0 bo fabrycznych tarcz już nie będzie :lol

#19 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 26 maj 2012 - 16:03

Nie wiem jak często zmieniasz olej ,zwróć jednak uwage jak on wygląda. Jeśli wyczujesz między palcami jakieś nieczystości to pewnie panewki i gładzie już dostały ,czego Ci nie życze. Ja tak zajechałem silnik w Alfie i byłem bardzo zły.

A co to ma do K&N-a?! Ja tam kontroluję nieregularnie, bo nieregularnie już jeżdżę, ale nie patrzę tylko na przebieg, lecz poziom oraz stan/kolor i w efekcie nie zawsze zmieniam co roku.
Nie wiem skąd obawy przed K&N-em itp. filtrami, może dlatego, że nikt nie miał okazji porównać, a szkoda, bylibyście pewnie zaskoczeni, tym bardziej, że wcale nie trzeba nic innego tykać, by poczuć różnicę (CAI), tak po prostu wymieniacie i macie układ bodaj dożywotni, bez znaczenia jak auto jest użytkowane - temat prosty jak budowa cepa :)

#20 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2012 - 16:27

ARON, luzuj! spoko! Po co psuc jak działa?PT ma swój styl!!!! do modyfikacji polecam WW lub B'mki...bez podkiestów





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych