błąd P0340 - czy to typowa usterka w PT?
Started By
Bezimienny Gość.paulb_*
, 05 lis 2013 15:29
7 odpowiedzi w tym temacie
#1 Bezimienny Gość.paulb_*
Napisano 05 listopad 2013 - 15:29
Dzień dobry
Po długim weekendzie PT odmówił dowiezienia mnie do pracy :|
Kilkaset metrów od domu w trakcie jazdy silnik "stęknął ciężko", zgasł, straciłem wspomaganie i hamulce, na szczęscie jakoś udało mi się skręcić na pobocze i zatrzymać.
Po zatrzymaniu próbowałem go po chwili odpalić, ale nie udało się.
Aha, jeszcze zaświeciła się kontrolka oleju.
Zanim laweta zabrała PT do serwisu, sprawdziłem kluczykiem błędy i mam
P0340,"Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka".
Rozrząd robiony w całości - łącznie z hydraulicznym napinaczem około 60 tys. km. temu.
Jak myślicie - na co się przygotować ? Tylko czujnik, czy pasek zerwany/luźny, czy jeszcze coś?
Z zagranicznych forów wnioskuję, że usterka taka bardziej z powszedniejszych.
ehhh, cytując innego użytkownika forum : 'moja miłość do PT niebezpiecznie maleje'
Po długim weekendzie PT odmówił dowiezienia mnie do pracy :|
Kilkaset metrów od domu w trakcie jazdy silnik "stęknął ciężko", zgasł, straciłem wspomaganie i hamulce, na szczęscie jakoś udało mi się skręcić na pobocze i zatrzymać.
Po zatrzymaniu próbowałem go po chwili odpalić, ale nie udało się.
Aha, jeszcze zaświeciła się kontrolka oleju.
Zanim laweta zabrała PT do serwisu, sprawdziłem kluczykiem błędy i mam
P0340,"Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka".
Rozrząd robiony w całości - łącznie z hydraulicznym napinaczem około 60 tys. km. temu.
Jak myślicie - na co się przygotować ? Tylko czujnik, czy pasek zerwany/luźny, czy jeszcze coś?
Z zagranicznych forów wnioskuję, że usterka taka bardziej z powszedniejszych.
ehhh, cytując innego użytkownika forum : 'moja miłość do PT niebezpiecznie maleje'
#2
Napisano 05 listopad 2013 - 15:38
paulb,
Ciężko coś w chwili obecnej wnioskować - czy silnikiem można kręcić ? , czujnik wałka rozrządu faktycznie siada (jak w każdym aucie ) i może tylko na tym się skończy awaria - reszta rzeczy zaobserwowanych to zbieg okoliczności poi zgaśnięciu silnika .
Ciężko coś w chwili obecnej wnioskować - czy silnikiem można kręcić ? , czujnik wałka rozrządu faktycznie siada (jak w każdym aucie ) i może tylko na tym się skończy awaria - reszta rzeczy zaobserwowanych to zbieg okoliczności poi zgaśnięciu silnika .
#3 Bezimienny Gość.paulb_*
Napisano 05 listopad 2013 - 15:46
paulb,
Ciężko coś w chwili obecnej wnioskować - czy silnikiem można kręcić ? .
Tak, bezpośrednio po zatrzymaniu się, próbowałem go odpalić - bodajże 4 razy, sillnik "kręcił", ale oczywiście już nie zapalał.
Po dowiezieniu auta do serwisu już nie próbowałem zapalać, bo akumulator prawie siadł - laweciarz zostawił klucz w stacyjce i światła ciągneły prąd przez cały czas - a to, że aku mam jeszcze oryginalne i od dawna do wymiany, to już inna historia
#4
Napisano 05 listopad 2013 - 15:58
Czy jak kreciłeś obrotomierz pokazywał obroty ? - bezposrednio na prace silnika największy wpływ ma czujnik polozenia wału , informacja z niego jest synchronizowana z informacja z czujnika położenia wałka rozrzadu , jesli jest niezgodnośc silnik jest wygaszany dla uniknięcia awarii .
Praktycznie aby dobrze zdjagnozowac potrzebne auto w reku - tak to będzie tylko gdybanie.
Praktycznie aby dobrze zdjagnozowac potrzebne auto w reku - tak to będzie tylko gdybanie.
#5 Bezimienny Gość.paulb_*
Napisano 15 listopad 2013 - 13:06
Otóż musiałem zabrać auto od 1 mechanika i ostatecznie PT wylądował u mechanika, który wcześniej robił mi rozrząd.
Mam diagnozę, trochę dziwna sytuacja - zweryfikujcie :
wcześniej miałem błąd Power steering pressure sensor PO551 i był wymieniany czujnik, w trakcie wymiany trochę płynu się ulało i sam uzupełniałem płyn w zbiorniczku na czuja, tak mnie więcej 3/4 zbiorniczka.
Mechanik twierdzi, że w trakcie jazdy płyn rozgrzewał się (wiadomo) i przelewał się ze zbiorniczka, pozalewał pasek i przyległości - silnik itd. i z tego powodu pasek rozrządu strzelił w czasie jazdy.
Wierzyć czy nie wierzyć? Przypomnę, że pasek miał 2 lata i około 50kkm.
pozdrawiam
#6
Napisano 15 listopad 2013 - 13:31
paulb,
Jest możliwe aby przeskoczył , ale do zerwania bezpośrednio od polania płynem raczej nie .Sprawdź dokładnie zawory bo wygląda że tam będzie problem zerwania paska po przeskoczeniu na kolach rozrządu.
Jest możliwe aby przeskoczył , ale do zerwania bezpośrednio od polania płynem raczej nie .Sprawdź dokładnie zawory bo wygląda że tam będzie problem zerwania paska po przeskoczeniu na kolach rozrządu.
#7 Bezimienny Gość.paulb_*
Napisano 18 listopad 2013 - 12:24
andreeas7 serdeczne dzięki za podpowiedzi !
Auto odebrane od mechanika - wymieniony pasek rozrządu, 2 rolki. Dodatkowo mechanik spuścił płyn wspomagania i potem wlał go z powrotem i oczywiście mam pytania.
- mechanik znalazł jeszcze, że dolna poduszka silnika jest na wykończeniu, ale jej nie wymieniał i pojawia się pierwsze pytanie: silnikiem w trakcie pracy na wolnych obrotach "telepie". Na pewno tego nie było przed awarią, pojawiło się teraz. Co może być - faktycznie ta poduszka?
- druga sprawa - pompa wspomagania wyje przyj skręcaniu. Płynu w zbiorniczku jest dosyć mało i płyn się mocno pieni, mechanik powiedział, że musi się system odpowietrzyć - skręciłem koła parę razy do oporu, przejechałem około 50 km i nadal słychac pompę. Chyba muszę dolać płynu? Od razu powiem, że mój korek ma ułamaną miarkę, więc proszę o info do jakiego poziomu powinien być zimny płyn w zbiorniczku?
pozdrawiam
#8
Napisano 18 listopad 2013 - 12:36
paulb,
Mechanik nie ustawił właściwie dolnej łapy i dlatego telepie silnikiem - wracaj niech poprawi wymiar kontrolny 119 mm przy górnym kielichu prawym - naciaga sie silnikiem i dopiero skręca łapy
Co do ilości płynu bez miarki ciężko ale coś ok 3 cm od góry zbiorniczka - nie mam teraz benzyny na warsztacie może któryś z użytkowników zmierzy ci u siebie ile ma ? .
Mechanik nie ustawił właściwie dolnej łapy i dlatego telepie silnikiem - wracaj niech poprawi wymiar kontrolny 119 mm przy górnym kielichu prawym - naciaga sie silnikiem i dopiero skręca łapy
Co do ilości płynu bez miarki ciężko ale coś ok 3 cm od góry zbiorniczka - nie mam teraz benzyny na warsztacie może któryś z użytkowników zmierzy ci u siebie ile ma ? .
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pogoda nie tylko dla bogaczy ;) |
Offtopic | kade |
|
|
|
test kluczykowy "nie działa"kluczykowanie, kody błędów |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_user_* |
|
|
|
Dzień mężczyzny, życzenia |
Offtopic | Pt Wiola |
|
|
|
nie zrozumiała usterka |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
Uskok w środku sworznia, czy to normalne? |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych