Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

pompa wtryskowa CRD 2,2 121 km.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2013 - 21:07

Witam.

Mam w swoim PT wyciek paliwa na łączeniu pompy wtryskowej z silnikiem. Wyciek pojawia się przy rozruchu silnika. PT nie traci mocy, nie szarpie, obroty silnika nie falują jednym słowem pracuje normalnie. Jedynie po uruchomieniu silnika czuć paliwo a przy pompie w momencie rozruchu pojawia się niewielka ilość paliwa ok. 2,5ml.
Co zalecacie? do wyboru mam używkę za ok. 300pln lub regenerację pompy obecnej.
Drugie pytanie: Co może być przyczyną wycieku, czy mogło się coś poluzować, czy może faktycznie padła pompa ciśnieniowa. Przewody paliwowe od filtra do wtryskiwaczy ok.
Uszkodzenie pompy stwierdził mechanik na oko po zdjęciu osłony.
PT CRD 2,2 121km. rok 2004 przebieg 165tys.

#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2013 - 22:15

Jacek1, Używana już masz. Jeśli chcesz być pewny tego, co zrobisz, to oddaj swoją do naprawy do serwisu Bosch. Prawdopodobnie padły uszczelnienia, jak znam życie wymienia jeszcze rozklepany na zabieraku wałek napedowy i będzie śmigać. Zima zaczną sie problemy z rozruchem - cieknie, kiedy robi się chłodniej i uszczelnienia sa twarde, a śruby pokrywek straciły napięcie wstępne. Tak więc wymontować oddać do serwisu Boscha, zapłacić , zamontowac i zapomniec o temacie. Pozdrawiam

#3 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopad 2013 - 08:33

Maxym72
Jaki może być koszt regeneracji pompy w Pt CRD 2,2 121km. rok 2004.

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopad 2013 - 08:35

Jacek1, Zależy od serwisu i zakresu szkód - od 400 do 800 złotych. Z próbą i regulacją na stole.

#5 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 listopad 2013 - 11:09

Dzięki Maxym72.

W takim razie decyduję się na regenerację bo używka to zdecydowanie loteria. Lepiej zapłacić nawet 8 i 10 stówek niż kupować używkę za 350pln która w ciągu miesiąca może paść.

Pozdrawiam.

#6 dendrom

dendrom

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 24
  • Dołączył:  14 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Łukasz

Napisano 20 listopad 2013 - 22:35

Miałem podobny problem, tyle że pompa sikała konkretnie, pojechałem do jednych takich szpeców, podjeli się roboty chociaż jak się później okazało doświadczenia to oni nie mieli w temacie,
Na początku kupili zestaw naprawczy powymieniali, zamontowali i po tygodniu powtórka z rozrywki, ponownie próbowali szczęścia ale nie podołali,
W końcu zaproponowali wymianę na używkę albo regeneracja za prawie 2 tałzeny, tyle nie miałem więc zgodziłem się na używkę , tych używek to aż trzy montowali bo sikały gorzej niż "stara" aż w końcu znaleźli "suchą" i od roku (odpukać) jest dobrze.
Kasowo wyszło mnie to 400 zeta i miesiąc bez auta i sporo niecenzuralnych słów w kierunku mechaników.
Reasumując radzę rzetlnie sprawdzić serwis do którego chcesz oddać swojego czołga jeśli wyczujesz chociaż cień podejrzenia że nie dadzą rady odjedź od nich.

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 listopad 2013 - 23:09

Przecież to nie tylko wina nie doświadczonego mechanika tylko chytrosci klienta przy naprawie który chciał zaoszczędzić :lol

#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2013 - 07:45

Nie rozumiem problemu - wymontować, zawieŸć do serwisu Boscha, zapłacic za kompleksowš naprawę i zapomnieć o temacie na całe życie pitola. Trwa jeden dzień wszystko. Koszt to od 400 do 800 złotycvh w zależnoœci od zakresu. Za dwa koła to prawie nowa wychodzi... :lol

#9 dendrom

dendrom

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 24
  • Dołączył:  14 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 listopad 2013 - 10:33

Z tą chytrością macie trochę rację, niestety był u mnie dołek finansowy i poprosrtu tyle nie miałem ile chcieli wziąć ode mnie. Na końcu zresztą przyznali się że z pompami nie mieli dużo do czynienia :/

#10 Bezimienny Gość.wojtek3321_*

Bezimienny Gość.wojtek3321_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 listopad 2013 - 15:49

mnie ta przyjemność już spotkała pompa zrobiona za 800 (w BOSCH) wtryski 1200 (BOSCH) WSZYSTKO NA ORYGINALE

#11 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 listopad 2013 - 20:28

Panowie.
Dziękuję za porady. W sobotę 16-11-2013 PT postawiłem do serwisu Jeep jutoro 27-11-2013 odbieram koszt regeneracji czyli kompletnego uszczelnienia z wymianą wałka 730zł. brutto plus wymontowanie i wmontowanie 220zł. przesyłka do serwisu 30zł. gwarancja 24 m-ce
namiar na serwis:
Turbo-Tec
43-603Jaworzno
Grunwaldzka 258
tel. 326166738
www.turbo-tec.eu
Pojeździmy zobaczymy, jak coś dam znać o efektach, objawach oraz różnicy w pracy silnika. Może te informacje komuś się przydadzą.
Przed padnięciem pompy zaczął kopcić przy przyspieszaniu czarnym dymem, na zimnym silniku było słychać stuki, przy stałej prędkości ok 120km odczuwalne było przycięcie się silnika dosłownie na ułamek sekundy, w ostatniej fazie zgonu pompa zaczęła tryskać paliwem, wskazania OBD metodą kluczykową czujnik siśnienia na listwie.

#12 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 listopad 2013 - 20:34

Jacek1, Spodziewaj się, że znikna tylko wycieki. Reszta to zupełnie inna bajka - pierdykła pewnie rura pod kolektorem ssącym.

Turbo-tec - polecam firmę, regenerowałem kilka turbosprężarek - ekspresowa usługa na bardzo wysokim poziomie. Nie maja się czego wstydzić - większość urządzeń mają na półce na wymianę. Jako jedna znielicznych firm wymienia serwomechanizmy sterujące kierownicami turbosprężarek. Polecam. Zaczęli już regenerację wtrysków sterowanych piezoelektrycznie - na razie tylko siemens, ale bosch już w przyszłości niedalekiej.

#13 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopad 2013 - 20:12

Mxym72 dziś po przejechaniu paru kilometrów za moim PT zdecydowanie mniej kopci po regeneracji pompy. W chwili obecnej delikatne kopcenie pojawia się na zimnym silniku zaraz po ruszeniu, po przejechaniu tak po ok. 3 do 5 km przestaje. Nie ma już tej czarnej chmury jak z komina przy przyspieszaniu no i nie kopci podczas płynnej jazdy.
Rura kolektora jest szczelna była sprawdzana. Na teście kluczykowym wyskakuje błąd P1130, jak wyczytałem to może dotyczyć 3 wtrysku. Spodziewam się jeszcze w najbliższym czasie czyszczenia kolektora ssącego, tylko zastanawiam się jaką metodą to wykonać, mam do wyboru 2.
1) ręczna - rozebrać i jazda
2) mechaniczna metodą liqui-moly koszt w licencjonowanym warsztacie ok 500zł czyli kolektor ssący, wtryski, turbina, czas ok 3,5 godziny.
po niżej link. Co sądzisz o tej metodzie ?

http://www.liqui-mol...acje-techniczne

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopad 2013 - 20:36

Czyszczenie tylko mechaniczne - chemia nie sprawdzi czy nie ma pęknięć oraz czy pracują klapy i mieszek jest cały

#15 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2013 - 01:05

Jest zimno - to przestał kopcić, z reszta zgadzam się w 100 procentach z Andrzejem - chemia to kit i fotomontaż - sprawdzałem u siebie. Pozdrawiam

#16 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2013 - 18:18

Dzięki, dobrych rad doświadczonych dobrze poczytać.
Mechaniczne czyszczenie kolektora wyjdzie taniej, a przy okazji można za jednym zamachem wymienić rurę bo to z pewnością i tak to nie uniknione i jeszcze zostanie :kciuki .

#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2013 - 18:25

Jacek1,
Jacku czyszczenie kolektora to droga przez mękę - chemia sama z siebie tu się nie sprawdza : testowałem wszytko i nic nie było tak skuteczne jak wyskrobanie nagaru grubości 1,5 cm na ściankach , odmoczenie w ropie , wypłukanie gorąca woda oraz karcherem pod ciśnieniem i doczyszczenie reszty nitro , ponownie ropa i dopiero nadawało się do eksploatacji .Prócz tego po wyjęciu dwa razy trafiłem na rozwarstwienie kolektora na szfie zgrzewu od strony bloku i dziurawym mieszkiem od klap ssących . :cwaniak

Nic z tego w 100% nie sprawdzisz jak nie będziesz miał w ręku , drugi plus wyjmiesz kolektor to od razu zrób EGR (tylko pamiętaj do EGR trzeba spuścić 2-3 l płynu z układu bo jest tam obieg z silnika od grzałek wstępnego podgrzewania .

#18 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 listopad 2013 - 07:54

Panowie, jeszcze pytanie. Czy zaopatrzyć się w nowe w uszczelki pod kolektor ?

#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 listopad 2013 - 08:00

To groszowe sprawy (ale tylko serwis ) , zamów te zdjęte będą twarde i już zmęczone od temperatury .Zawsze możesz złożyć na silikon - ale ? jak go urwie ciśnienie i poleci pod zawory - więcej biedy jak pożytku.

#20 Stach

Stach

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 289
  • Dołączył:  20 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Stach
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2020 - 17:56

Trochę odgrzeję stary temat. Moja pompa zaczęła się pocić spod głowiczki. Teoretycznie trzymała parametry (wg serwisu boscha), ale mimo wszystko będzie szła do regeneracji. Z racji tego, że auto musi służyć, a wymiana to pikuś, kupiłem używkę. Po podmianie auto dostało kopa. Mam wrażenie, że przybyło ze stado kucy. Dodatkowo zmniejszyły się wibracje na zimnym. O ile to drugie mnie nie martwi, o tyle to pierwsze już trochę tak. Niby nic nie kopci, ale to nie jest tak, że daje za dużo paliwa? Nie wiem... Nie znam się





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych