Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Szarpanie przy ruszaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.AfReeOoO_*

Bezimienny Gość.AfReeOoO_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 listopad 2013 - 12:46

Witam,

Mój PT od momentu zakupu dosyć "żywo" ruszał. Dokładniej może uda mi się opisać sprawę na przykładzie;

Kiedy dojeżdżam do czerwonych świateł i zwalniam używając hamulca, mam powiedzmy 10km/h, wtedy światła zmieniają sie na zielone, puszczam hamulec i dodaję gazu - wtedy mój pt nie przyspiesza "gładko", ale lekko szarpie, jednak nie jest to mocne szarpnięcie, powiedzmy "akceptowalne". Tak było przez pół roku, jednak od miesiąca podczas tego "szarpnięcia" słychać stuk. Jest on coraz głośniejszy. A jeśli zaraz po stuku podczas przyspieszania puszczę pedał gazu, to stuk powtórzy się kiedy samochód zacznie samowolnie zwalniać. Rzecz dzieje się zazwyczaj kiedy zwolnię i znów przyspieszę, a rzadko zdarza się kiedy ruszam z postoju.

Jakieś rady zanim ruszę do mechanika?

Pozdrawiam,

Maciej

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopad 2013 - 13:09

AfReeOoO,
Pierwsza i zasadnicza rada - mechaniczne usterki przed podjęciem decyzji i trzeba oglądnąć naocznie i pomacać bez tego to wróżenie z fusów .
Co można przypuszczać : dolna łapa silnika , luz na wieloklinie półosi , przegub , wahacz przedni tylna tuleja .

#3 Bezimienny Gość.AfReeOoO_*

Bezimienny Gość.AfReeOoO_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 listopad 2013 - 13:48

AfReeOoO,
Pierwsza i zasadnicza rada - mechaniczne usterki przed podjęciem decyzji i trzeba oglądnąć naocznie i pomacać bez tego to wróżenie z fusów .
Co można przypuszczać : dolna łapa silnika , luz na wieloklinie półosi , przegub , wahacz przedni tylna tuleja .


Jasne, nie oczekuję magicznych porad, właśnie przed nimi chcę się bronić. Miałem przypadek w poprzednim samochodzie; moja uszczelka pod głowicą była do wymiany, a pan mechanik wmawiał mi wymianę sterownika automatycznej skrzyni biegów za 8 tysięcy. Wolę spytać i mieć jako-takie pojęcie niż potem wpaść w niepotrzebne koszty przez moją niewiedzę.

Ok, dzięki za odpowiedź.

#4 ncode

ncode

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 13
  • Dołączył:  14 kwi 2010
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:Jakub

Napisano 11 listopad 2013 - 14:13

Miałem podobnie i w moim przypadku do wymiany był przegub wewnętrzny. Miał już luzy i dlatego czuć było takie szarpnięcia





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych