wspomaganie kierownicy
#1 Bezimienny Gość.papamila_*
Napisano 30 listopad 2013 - 21:59
oprócz wspomnianego niesprawnego termostatu
mam nieodparte wrażenie że coś kuleje we wspomaganiu kierownicy
objawia się to nazwijmy to "pulsujacą" siła wspomagania
jadę np zjazdem z autostrady,albo po dużym rondzie, prędkośc 30-50km
koła lekko skręcone a ja na kole kierownicy wyrażnie czuję że wspomaganie działa
raz mocniej raz słabiej i tak cyklicznie. Wyrażnie czuc szarpnięcia na kierownicy
nie jest to mocne ale czuć wyrażnie.
płynu jest dość
#2
Napisano 30 listopad 2013 - 22:04
#3
Napisano 30 listopad 2013 - 22:04
Jeśli jest sprawny pasek wielorowkowy i sie nie ślizga - to jedyne co można zrobic to płukanie układu i wymianę z czyszczeniem płynu wspomagania do CRD Mopar ATF+4 , jesli to nie pomoże to pompa wspomagania do wymiany (tylko z oryginału , możę być z używki) - to jest komplet z pompą wody.
#4
Napisano 30 listopad 2013 - 22:07
Jeżeli nie ma błędów od czujnika wspomagania to płyn do wymiany i sitko do wyczyszczenia. Dobrze też zaglądnąć od spodu czy wszystko jest suche - to tak na początek
oraz
#5
Napisano 30 listopad 2013 - 22:10
Tomku w CRD czujnik nie jest monitorowany w układzie wspomagania i nie wyświetla błędów (nie jest nawet podłączony )
#6 Bezimienny Gość.papamila_*
Napisano 30 listopad 2013 - 22:43
zgromadzę części i do mechaniora
#7
Napisano 30 listopad 2013 - 22:46
#8
Napisano 01 grudzień 2013 - 07:15
#9 Bezimienny Gość.papamila_*
Napisano 01 grudzień 2013 - 08:31
chyba nie, poniewaz w czasie jazdy po prostej auto zachowuje się wzorowo,masz krzywą oponę lub felgę
zadnego bicia, telepania, opony cichutkie, w każdym zakresie prędkości 0-150 km/h
To jest wyczuwalne jeśli jedziemy ze skręconą kierownicą, musisz ją delikatnie trzymać
ręką bo naturalnym jest tendencja powrotu do jazdy na wprost.
A tu wyrażnie raz kierownica wymaga b. leciutkiego trzymania a po chwili muszę ją mocniej uchwycić, po czym cykl się powtarza, specjalnie objechałem rondo dwa razy
aby to dobrze zaobserwować
jeszcze jedna wskazówka- jeśli jadę b wolno, czy manewruję to jest to raczej niewyczuwalne,
poobserwuję to dziś dokładniej, może pojawią się inne wnioski
W PN lub WT szoruję kupić felgi stalowe i założe zimówki
wtedy zweryfikujemy definitywnie felgi i opony.
dzięki
#10
Napisano 01 grudzień 2013 - 21:15
#11 Bezimienny Gość.papamila_*
Napisano 01 grudzień 2013 - 22:19
za waszą radą i sugestią
oponami i felgami zajmę sie jutro lub we wtorek,
maxym72,
moglbyś pogrzebać w moim vin 1C8FEN8U12U560846,
a nuż dowiem się czegoś ciekawego
kupiony w PL, w ASO Kraków, poczatkowo auto demo, stos faktur od poprzedników
przebieg w 2008r ok 120.000
w 2012 ok 200.000
kolejny wlasciciciel do dziś zrobił 12.000km - to jako 3 auto w domu (akurat znam i potwierdzam)
#12
Napisano 01 grudzień 2013 - 22:23
W nastepnej opisywanej awarii ma problem z ładowaniem - może za wszytko odpowiada przycinające się sprzęgło alternatora i ślizgający pasek
#13
Napisano 01 grudzień 2013 - 22:32
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Wspomaganie |
Techniczny podstawowy | Jacek1 |
|
|
|
wspomaganie pt 2.0układ wpsomagania kierownica |
Techniczny podstawowy | Adam95 |
|
|
|
kupię kierownicę w kolorze czarnym oraz osłonę kierownicy i wierzch deski w kolorze czarnym |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.Hellboy47_* |
|
|
|
Przełącznik zespolony kierownicy |
Części do PT Cruisera | dominik |
|
|
|
Problem ze wspomaganiem kierownicy - nic nie piszczy i nie hałasujewspomaganie, pompa, dziwna sprawa |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Sławulton_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych