Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Stuki w silniku 2,2 CRD na niskich obrotach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.mlipek_*

Bezimienny Gość.mlipek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 grudzień 2013 - 20:35

Witam serdecznie. Jako że to mój pierwszy post na tym forum to pozwólcie że się przedstawię.
Mam na imie Marek, od dłuższego czasu mamy "w rodzinie" PT 2003' 2,2 CRD z aktualnym przebiegiem 160 000 km. Mieszkam na stałe w Czechach. Od kilku dni mamy mały problem z PTkiem. Otóż na niskich obrotach <1000 RPM z silnika dochodzą silne stuki. Po nasłuchaniu silnika wydaje mi się że jest je najsilniej słyszeć z okolicy rozrządu - 1,2 cylinder. Przy zwiększeniu obrotów do ~1100-1200 RPM stuki całkowicie milkną. Silnik pracuje poza tym całkowicie poprawnie. Rozmawiałem z kolegą który stwierdził z mojego opisu że to typowe objawy zużycia koła dwumasowego no i sprzęgła które kwalifikują się do wymiany. Chciałbym podpytać się o Wasze opinie. Przejrzałem forum do roku 2010 i nie znalazłem postu w interesującym mnie temacie. Jako ciekawostkę dodam że przed kilkoma dniami w aucie pękł pasek klinowy a wydaje mi się że przed tą usterką to klepanie silnika nie występowało. Ciężko mi to powiedzieć bo autem na codzień jeździ moja kobita która "nie wie" czy klepało czy nie. Z góry dziękuję za każdą pomoc.

#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 grudzień 2013 - 20:43

mlipek, Czy był wymieniony tylko pasek? Dlaczego pękł? Myślę, że przyczyną klepania silnika i zerwania paska jest zacięte sprzęgło alternatora lub rozsypany napinacz - ze wskazaniem na to pierwsze. Niedługo, jak nic nie zrobisz, pasek pęknie drugi raz. Sprzęgło alternatora (rolka na osi alternatora) powinna tylko napędzać alternator, a nie przenosić napędu z rozpędzonego alternatora na pasek. Jeśli sprtzegło jest zacięte, to pasek bardzo mocno szarpie napinaczem i piekielnie hałasuje na biegu jałowym. Pozdrawiam

#3 Bezimienny Gość.mlipek_*

Bezimienny Gość.mlipek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 grudzień 2013 - 21:30

No widzisz, już bardzo mi pomogłeś :brawo . Czy jest możliwe że usterka (klepanie) pojawia się dopiero po nagrzaniu silnika ? Po odpaleniu jest wszystko OK. Pojawia się to dopiero po kilku minutach. No i co ciekawe na chwilę ustaje po włączeniu klimy...

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 grudzień 2013 - 21:38

mlipek, Wszystko się zgadza. Pasuje - po zdjęciu paska osprzętu możesz na chwile uruchomic silnik - najlepiej przed zdjęciem paska nagrzej go - bo pompa wodna pędzona jest tym samym paskiem. Powinieneś usłyszeć ciszę, nie pracuj za długo silnikiem bez paska - nie bedzie działać pompa wody. Góra 1-2 minuty. Pozdrawiam

#5 Bezimienny Gość.mlipek_*

Bezimienny Gość.mlipek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 grudzień 2013 - 21:45

Super, dzięki za info. Napisz mi jeszcze proszę jak dostać się do alternatora celem wymiany tego sprzęgła. Niestety dostęp do niego wydaje mi się dosyć skomplikowany ..

#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 grudzień 2013 - 21:53

mlipek, Jak wyjmiesz prawą lampę i zdejmiesz prawą osłone boczną, to temat się rozjaśni. Pozdrawiam

#7 Bezimienny Gość.mlipek_*

Bezimienny Gość.mlipek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 grudzień 2013 - 22:06

Bardzo dziękuję za pomoc :brawo
Miłego wieczorka

#8 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 grudzień 2013 - 22:28

mlipek,
Maxiu nie dopisał, że żeby wyciągnąć reflektor, to musisz najpierw zdjąć nadkole.
Jak ja wymieniałem sprzegiełko, to niestety byłem zmuszony wyciągnąć cały alternator, a to już prawdziwa droga przez mękę. Mam nadzieję że u Ciebie to nie będzie konieczne.

#9 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 grudzień 2013 - 10:55

Mi się udało wyciągnąć sprzegiełko również bez demontażu alternatora. Próbowałem odkręcić je kluczem udarowym, ale bez powodzenia. Udało się najprościej jak można, specjalną końcówką (zakupioną na Allegro) i kluczem imbusowym.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych