Stuki w silniku 2,2 CRD na niskich obrotach
Started By
Bezimienny Gość.mlipek_*
, 01 gru 2013 20:35
8 odpowiedzi w tym temacie
#1 Bezimienny Gość.mlipek_*
Napisano 01 grudzień 2013 - 20:35
Witam serdecznie. Jako że to mój pierwszy post na tym forum to pozwólcie że się przedstawię.
Mam na imie Marek, od dłuższego czasu mamy "w rodzinie" PT 2003' 2,2 CRD z aktualnym przebiegiem 160 000 km. Mieszkam na stałe w Czechach. Od kilku dni mamy mały problem z PTkiem. Otóż na niskich obrotach <1000 RPM z silnika dochodzą silne stuki. Po nasłuchaniu silnika wydaje mi się że jest je najsilniej słyszeć z okolicy rozrządu - 1,2 cylinder. Przy zwiększeniu obrotów do ~1100-1200 RPM stuki całkowicie milkną. Silnik pracuje poza tym całkowicie poprawnie. Rozmawiałem z kolegą który stwierdził z mojego opisu że to typowe objawy zużycia koła dwumasowego no i sprzęgła które kwalifikują się do wymiany. Chciałbym podpytać się o Wasze opinie. Przejrzałem forum do roku 2010 i nie znalazłem postu w interesującym mnie temacie. Jako ciekawostkę dodam że przed kilkoma dniami w aucie pękł pasek klinowy a wydaje mi się że przed tą usterką to klepanie silnika nie występowało. Ciężko mi to powiedzieć bo autem na codzień jeździ moja kobita która "nie wie" czy klepało czy nie. Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Mam na imie Marek, od dłuższego czasu mamy "w rodzinie" PT 2003' 2,2 CRD z aktualnym przebiegiem 160 000 km. Mieszkam na stałe w Czechach. Od kilku dni mamy mały problem z PTkiem. Otóż na niskich obrotach <1000 RPM z silnika dochodzą silne stuki. Po nasłuchaniu silnika wydaje mi się że jest je najsilniej słyszeć z okolicy rozrządu - 1,2 cylinder. Przy zwiększeniu obrotów do ~1100-1200 RPM stuki całkowicie milkną. Silnik pracuje poza tym całkowicie poprawnie. Rozmawiałem z kolegą który stwierdził z mojego opisu że to typowe objawy zużycia koła dwumasowego no i sprzęgła które kwalifikują się do wymiany. Chciałbym podpytać się o Wasze opinie. Przejrzałem forum do roku 2010 i nie znalazłem postu w interesującym mnie temacie. Jako ciekawostkę dodam że przed kilkoma dniami w aucie pękł pasek klinowy a wydaje mi się że przed tą usterką to klepanie silnika nie występowało. Ciężko mi to powiedzieć bo autem na codzień jeździ moja kobita która "nie wie" czy klepało czy nie. Z góry dziękuję za każdą pomoc.
#2
Napisano 01 grudzień 2013 - 20:43
mlipek, Czy był wymieniony tylko pasek? Dlaczego pękł? Myślę, że przyczyną klepania silnika i zerwania paska jest zacięte sprzęgło alternatora lub rozsypany napinacz - ze wskazaniem na to pierwsze. Niedługo, jak nic nie zrobisz, pasek pęknie drugi raz. Sprzęgło alternatora (rolka na osi alternatora) powinna tylko napędzać alternator, a nie przenosić napędu z rozpędzonego alternatora na pasek. Jeśli sprtzegło jest zacięte, to pasek bardzo mocno szarpie napinaczem i piekielnie hałasuje na biegu jałowym. Pozdrawiam
#3 Bezimienny Gość.mlipek_*
Napisano 01 grudzień 2013 - 21:30
No widzisz, już bardzo mi pomogłeś . Czy jest możliwe że usterka (klepanie) pojawia się dopiero po nagrzaniu silnika ? Po odpaleniu jest wszystko OK. Pojawia się to dopiero po kilku minutach. No i co ciekawe na chwilę ustaje po włączeniu klimy...
#4
Napisano 01 grudzień 2013 - 21:38
mlipek, Wszystko się zgadza. Pasuje - po zdjęciu paska osprzętu możesz na chwile uruchomic silnik - najlepiej przed zdjęciem paska nagrzej go - bo pompa wodna pędzona jest tym samym paskiem. Powinieneś usłyszeć ciszę, nie pracuj za długo silnikiem bez paska - nie bedzie działać pompa wody. Góra 1-2 minuty. Pozdrawiam
#5 Bezimienny Gość.mlipek_*
Napisano 01 grudzień 2013 - 21:45
Super, dzięki za info. Napisz mi jeszcze proszę jak dostać się do alternatora celem wymiany tego sprzęgła. Niestety dostęp do niego wydaje mi się dosyć skomplikowany ..
#6
Napisano 01 grudzień 2013 - 21:53
mlipek, Jak wyjmiesz prawą lampę i zdejmiesz prawą osłone boczną, to temat się rozjaśni. Pozdrawiam
#7 Bezimienny Gość.mlipek_*
Napisano 01 grudzień 2013 - 22:06
Bardzo dziękuję za pomoc
Miłego wieczorka
Miłego wieczorka
#8
Napisano 01 grudzień 2013 - 22:28
mlipek,
Maxiu nie dopisał, że żeby wyciągnąć reflektor, to musisz najpierw zdjąć nadkole.
Jak ja wymieniałem sprzegiełko, to niestety byłem zmuszony wyciągnąć cały alternator, a to już prawdziwa droga przez mękę. Mam nadzieję że u Ciebie to nie będzie konieczne.
Maxiu nie dopisał, że żeby wyciągnąć reflektor, to musisz najpierw zdjąć nadkole.
Jak ja wymieniałem sprzegiełko, to niestety byłem zmuszony wyciągnąć cały alternator, a to już prawdziwa droga przez mękę. Mam nadzieję że u Ciebie to nie będzie konieczne.
#9 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 02 grudzień 2013 - 10:55
Mi się udało wyciągnąć sprzegiełko również bez demontażu alternatora. Próbowałem odkręcić je kluczem udarowym, ale bez powodzenia. Udało się najprościej jak można, specjalną końcówką (zakupioną na Allegro) i kluczem imbusowym.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Koła zębate do rozrządu CRD - gdzie kupić ?rozrząd CRD |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
wydech 2.2 crdtłumik, wydech |
Modyfikujemy | Raczaczek |
|
|
|
pt crusiser 2,2 CRD Chromkowysprzedam |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | chromek 1 |
|
|
|
Sprzedam CRD 2003r. po małej stłuczce |
Chrysler PT Cruiser | darbi16 |
|
|
|
Kupię korek filtra oleju 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Marcus |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych