Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


proszę o pomoc


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.dawid_police_*

Bezimienny Gość.dawid_police_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 grudzień 2013 - 20:46

witam. od dłuższego czasu noszę się z zamiarem kupna tego pięknego auta. niestety jestem zielony jeżeli chodzi o jego specyfikację. moglibyście mi doradzić jaki silnik wybrać (nie potrzebuję super osiągów, ale również nie chcę być zawalidrogą - interesuje mnie taki złoty środek - autko zrywne i ekonomiczne zarazem. nie jestem zdecydowany ani na benzynę, ani na diesla (ale od razu mówię że jeśli benzyna to wsadzam LPG). nie wiem nic o tym aucie więc proszę was o fachową pomoc. powiedzcie mi jak kształtują się koszty eksploatacyjne, itp. chciałbym kupić pitka z rocznika 2004-2006. z góry dziękuję za pomoc i mam nadzieję już nie długo dołączyć do PTfamily.

#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 grudzień 2013 - 20:50

dawid_police, Masz tutaj trochę: http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=6867

Jak popatrzysz w tematy zakup kontrolowany lub w dział ogólny to znajdziesz wystarczającą ilośc odpowiedzi. Pozdrawiam. W razie wątpliwości pisz.

#3 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 grudzień 2013 - 20:54

dawid_police,
Masz do wyboru w benzynie silniki o pojemnościach 1,6 , 2,0 i 2,4 oczywiście 2,4 są w wersji z turbina i bez.
Silnik diesla jest jeden , 2,2CRD to silnik mercedesa, w wersji przed rokiem 2005 ma 121KM a po 2005 ma 150KM.
Silnik 1,6 sobie odpuść, z tego co można na forum przeczytać, to najbardziej niezawodne są silniki 2,4l przy czym nie zużywają więcej paliwa niż te 2,0.
O dieslach nie piszę bo wiadomo, palą najmniej chociaż w mieście musisz liczyć się ze spalaniem do 10l/100km , ale mają fajną dynamikę.
Gdybym miał ja wybierać to tylko między 2,2CRD albo 2,4l. Jednak wybór należy do Ciebie

#4 grzesiek.jk

grzesiek.jk

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 477
  • Dołączył:  15 lis 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Grzesiek

Napisano 02 grudzień 2013 - 21:22

Co do kosztów napraw musisz mieć grubszy portfel przeważnie części które siadają w serwisie lub uzywki :torba

#5 lukaszKA87

lukaszKA87

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  28 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:hemi
  • Imię:Łukasz

Napisano 02 grudzień 2013 - 22:01

dawid_police, opowiem krótko o tym co wiem. osobiście jestem szczęsliwym posiadaczem Pt 2.0 Benzyna z Gazem, trochę więcej mocy by się przydało- nie jest demonem przyspieszenia- gdybym to wiedział szukałbym 2.4. o dieslu jakoś nie myślałem, ale z tego co mówia koledzu i koleżanki z forum to jest to dobra jednostka- silnik mercedesa na łańcuszku rozrządu. wady ma jak każdy-problemy z elektroniką, wycieki oleju, dość szybko zuzywa się zawieszenie, słaby promień skretu itp. ale nie ma co sie zrażać bo :) jest wiele części zamiennych do auta , można je kupić uzywane w rozsądnych cenach, to auto mocno wyróżnia sie z tłumu w pozytywnym znaczeniu, jest śliczne, wygodnie się podróżuje. spalanie 2,0 Gaz u mnie wynosi w cyklu mieszanym około 12-13 litrów. w mieście 13-14, w trasie 11-12 . kręce to 3 tys i zmiana biegu.
może coś pomogłem chociaż trochę.

#6 AndrePT

AndrePT

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 922
  • Dołączył:  20 maj 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 grudzień 2013 - 22:58

odradzam 2.0 - do ślubu można kogoś i lans po mieście.
do jazdy - 2.4 albo 2.2 CRD ale to mogą być większe wydatki.

#7 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 grudzień 2013 - 23:06

Nie jeździłem benzyną, ale z perspektywy czasu (mam na myśli śledzenie forum, rozmowy, itp.) postawiłbym na diesla 2.2 CRD albo benzyna 2.4GT. Dla mnie marzeniem byłby diesel bez dachu, ale te są tylko w benzynie (2.4), choć ktoś podobno widział cabrio z silnikiem diesla. hmm

#8 jordan1987

jordan1987

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 279
  • Dołączył:  02 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6
  • Imię:Patryk

Napisano 03 grudzień 2013 - 11:08

a ja uważam, że nawet 1.6 daje radę :p jedyny mankament to paliwożerność więc instalki gazu nie żałuję :) nie m co się oszukiwać, że auto przyspiesza w niespełna 14s. do 100km/h... tak poza tym każdy co kupi PT niech się liczy z kosztami :) i jedna ważna sprawa jak ktoś nie ma smykałki do grzebania przy swoim PITKU to niech szuka innego wozika bo go koszty robocizny zjedzą:d

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16936
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 grudzień 2013 - 11:21

jordan1987,
Chyba nie jechałeś w szyku PT z mocniejszymi silnikami , każda zmiana prędkości zostajesz w tyle na dynamice auta (elastyczność tu jest problem tego silnika do masy auta ) .Nie chodzi o uzyskiwane prędkości - tylko jakim kosztem to się odbywa. Ogólnie silnik jest ok i da się nim jeżdzić , jest mało awaryjny i to jest podstawa .Ale jakby zamiast 116 kucy miał dorzucone jak w Mini turbo i minimum 163 KM to byłby dobra konkurencja dla 2,0 i 2,4 .

#10 jordan1987

jordan1987

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 279
  • Dołączył:  02 wrz 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6
  • Imię:Patryk

Napisano 03 grudzień 2013 - 17:20

jordan1987,
Chyba nie jechałeś w szyku PT z mocniejszymi silnikami , każda zmiana prędkości zostajesz w tyle na dynamice auta (elastyczność tu jest problem tego silnika do masy auta ) .Nie chodzi o uzyskiwane prędkości - tylko jakim kosztem to się odbywa. Ogólnie silnik jest ok i da się nim jeżdzić , jest mało awaryjny i to jest podstawa .Ale jakby zamiast 116 kucy miał dorzucone jak w Mini turbo i minimum 163 KM to byłby dobra konkurencja dla 2,0 i 2,4 .

nie sztuką jest zabić muchę na przedniej szybkie... sztuka zrobić to boczną :p

#11 lukaszKA87

lukaszKA87

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  28 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:hemi
  • Imię:Łukasz

Napisano 03 grudzień 2013 - 17:45

Wolę frytkownicę niż zapalniczkę z gazem :blabla

jak się ie ma co się lubi- to się lubi co się ma :)





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych