Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Chip-Tuning


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 13 marca 2009 - 16:16

Mam proszę napiszcie mi co sądzicie o chip tuningu PT 2.2.CRD może znacie jakiś dobrych tunerów w okolicach Dolnego Śląska lub we Wrocławiu

#2 Aga

Aga

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1 118
  • Dołączył:  03 wrz 2008
  • Rok Produkcji:0
  • Silnik:1.6 Touring E

Napisano 13 marca 2009 - 16:56

Mój przyjaciel we wrocławiu robił chip tuning (zresztą kilka innych znajomych osób też)i był bardzo zadowolony z tego jak mu zrobili, ale to nie był pitek tylko inne auto, więc jeśli chcesz to mogę dowiedzieć się o adres bądź skontaktować Cię z nim.

#3 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2009 - 18:34

Bad Boy, Teraz nie mam czasu, ale wieczorkiem drobny wykładzik na temat chip tuningu. Pozdrawiam.

#4 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 13 marca 2009 - 19:07

ok AGA jeśli możesz bardzo proszę interesuje mnie cena czy mają chamownie i o ile mogą podnieść moc chciałbym uzyskać około 160Km i 360-380Nm

MAXYM72 czekam z niecierpliwością mam nadzieje że jesteś za bowiem chce podrasować autko o jakieś 30% zmieniając soft ECU :dance

#5 Bezimienny Gość.sas_*

Bezimienny Gość.sas_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 marca 2009 - 20:53

Ciekawy temat się szykuje.

Ale nasze Pitki i tak łatwo w poślizgi wpadają , wystarczy wyłączyć kontrolę trakcji ;)

Po co im większa moc?

#6 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 369
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2009 - 20:58

Bad Boy, interesując się tematem jakiś czas temu poświęciłem temu ze dwa dni mojego zycia. CRD w Pitku to to samo co w CDI Mercedesa. dzwoniłem w około 20 miejsc. Wszyscy mówili od 155 do 165 KM w zalezności od zuzycia silnika i turbiny no i tak 360-380Nm - ale wkońcu odpuściłem :cwaniak

#7 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 13 marca 2009 - 21:04

każdy PT ma traction control ? z tego co słyszałem to tylko limitet ma a poza tym działa tylko do 40 czy 50 km/h a cchiał by obniżyć spalanie i jeżdżę w długie trasy wiec przyda mi sie większa moc i moment np. podczas wyprzedzania nie chodzi mi tu żeby zrywać go z pod świateł bo wyrosłem i mam do tego celu inne autko jak bym chciał poszaleć :cwaniak

[ Dodano: 2009-03-13, 21:07 ]
rafe1 czemu odpuściłeś co było problemem lub powodem?? ja jak naradzie słyszałem wiele dobrego na ten temat jak ktoś wie jak to zrobić i nie przesadzić :cwaniak przede wszystkim

#8 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 369
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2009 - 21:08

ja mam wersję Tourning i jest TC :cwaniak i faktycznie zdaje swój egzamin tylko do pewnej prędkości :cwaniak

[ Dodano: 2009-03-13, 21:11 ]
Bad Boy, odpuściłem bo kiedyś mnie fantazja poniosla i z passata TDI 130ps 310Nm zrobiłem 196 - 400Nm - co się zakończyło wymianą zawiechy z przodu bo fantazja poniosła :cwaniak

#9 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 13 marca 2009 - 21:18

NO faktycznie Nm sporo mu dowaliłeś i i Km nie żałowałeś :cwaniak

#10 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 369
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2009 - 21:50

człowiek był młody i głupi bo jak bym zrobił ze 170PS i moment z 360-370 to bym pewnie do dzisiaj jeździł (dodam że tego paska mam cały czas w swojej stajni) :cwaniak

#11 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 13 marca 2009 - 22:19

właśnie tak jest jak piszesz mi tez proponowano około 185KM i 420-430 Nm ale gdy to słyszałem od razu kończyła się rozmowa.Ale jak piszesz powyżej 170Ps i nawet 370Nm było by ok ja tak myślę lecz młodość ma swoje prawa a przy okazji uczy życia pozdrawiam :cwaniak

#12 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 369
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2009 - 22:41

młodość ma swoje prawa

prawie 30 na karku miałem jak mnie to spotkało :cwaniak :cwaniak :cwaniak

#13 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2009 - 23:04

Bad Boy, Ja niczym ex prezydent Leszek jestem za a nawet przeciw. Jestem za modyfikacją softu sterownika silnika przez profesjonalne firmy z dedykacją do danego modelu samochodu, najlepiej przez firmę specjalizująca się w marce lub dedykuąca swoje produkty dla wyłacznie jednej marki. W przypadku chryslera wiodącym producentem jest oczywiście Startech. Próby modyfikacji sa przeprowadzane na hamowni podwoziowej i pozwalają na bezpieczne podkręcenie mocy silnika bez drastycznego skrócenia jego żywotności. Odbywa się to oczywiście kosztem ochrony środowiska, podniesieniem zużycia paliwa i zużycia innyuch elementów niż sam silnik, na przykład pólosi napędowych, sprzęgła lub skrzyni biegów oraz zawieszenia, ale jak ktos lubi się pobawic mocą i mieć satysfakcję z tego, ze jego auto jest inne, to musi się liczyć z kosztami przyspieszonego zużycia eksploatacyjnego.
Jestem przeciwnikiem stosowania boxów, które w czysto liniowy sposób podpięte na przykład pod regulator ciśnienia paliwa podnoszą ciśnienie na listwie powodując zwiększenie ilości wtryskiwanego paliwa. Takie urządzenia są prostackie w swej prostocie i przez to mogą narobić wiele szkody, na przykład zniszczyć wtryskiwacze lub uszkodzić denka tłoków. Przecież warunki pracy silnika są zmienne i wymagają zmiennego sterowania, jeśli ktoś bez względu na temperaturę silnika proporcjonalnie zwiększy mu dawkę poprzez podnioesienie ciśnienia na listwie paliwowej, To w skrajnych warunkach (silnik zimny lub silnik przegrzany) osiągnie wartości szkodliwe. Praca wtryskiwaczy na podwyższonym ciśnieniu też nie jest zdrowa dla silnika i dla temperatury spalania w komorze spalania. Sterownik silnika jest też oszukany, gdyż druga wtyczka jest przejściówką czujnika ciśnienia na listwie i podaje sygnał do sterownika o normalnym (niepodniesionym) ciśnieniu paliwa. Inaczej sterownik zgłosiłby błąd za wysokiego ciśnienia na listwie paliwowej i automatycznie zszedłby do trybu pracy awaryjnej obcinając moc o 50 %.
Odpadają też panowie z laptopami i magicznym grzebaniu w sofcie na zasadzie zmiany mapy wtrysku – nie są w stanie przewidzieć skutków swoich zmian i jeśli nie robią tego na hamowni, to jest to eksperyment na zasadzie co z tego wyjdzie i jak długo pojeździ. Często jeździ krótko.
Zdaję sobie sprawę z rajcu jaki człowiek ma podczas przeróbek typu załóżmy mu większą sprężarkę, a może dwie i jak zmodyfikujemu soft to zwinie asfalt. Podczas takich przeróbek mechanicznie – sofciarskich niezbędne jest doświadczenie i głowa na karku z mózgiem pomiędzy uszami, bo inaczej coś nie zostanie zmodyfikowane i silnik pierdnie, na przykład układ olejenia, chłodzenia oleju silnikowego czy układ chłodzenia silnika ogólnie. Tu już nie ma żartów i to są przeróbki na dużym zastrzyku adrenaliny, gdzie błąd w poprowadzeniu przewodu chłodzenia może spowodować małą katastrofę (przeciera się, płyn ucieka, silnik robi buuum).
Tak więc szukajcie zmodyfikowanych sterowników silnika zrobionych przez profesjonałów. Będziecie mieli moc i najbardziej prawdopodobną gwarancję, że nic się nie spieprzy, choć zawsze trzeba mieć świadomość, że to już nie fabryka i modyfikacja softu na podstawie sygnałów użytkowników, a chamskie kombinacje z cyklu jak mu tu zrobić żeby był naj… Obserwujcie też, co dzieje się z waszym autkiem oprócz zwiększenia mocy – na przykład, czy nie zaczyna się przegrzewać (strzałka temp wody zaczyna stać delikatnie wyżej niż przed tuningplastyką). Ogólnie głowa na karku i obserwacje przez pierwsze miesiące użytkowania.

#14 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 369
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2009 - 23:10

podniesieniem zużycia paliwa

nie wiem ale w passacie zauważyłem mniejsze zużycie paliwka (oczywiście w normalnych granicach ale około 0,5l/100km było). hmm

#15 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2009 - 23:12

sas, Tak naprawdę to nie znam bardziej stabilnego samochodu niz pt. Poślizgi? Jakiego typu? Może czas zainwestować w opony z wyższej półki? Trac control ma wpływ jedynie na ruszanie i tylko do 40 - 50 km na h. Ma za zadanie oszukać mechanizm róznicowy, tak aby nie kręciło się tylko to koło, które stoi na sliskim (to które ma dobra przyczepność będzie wtedy stało). Realizowane jest to przez moduł abs i polega na przychamowaniu tego koła, które się szybciej kręci klockami hamulcowymi. Nie ma to wpływu na stabilność samochodu w zakrętach ani podczas jazdy z większymi prędkościami. Pozdrawiam

#16 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 13 marca 2009 - 23:19

maxym72,
słyszałeś może o firmie Jetronik,z Wrocka w sumie po przeanalizowaniu rynku w pobliżu Wrocka tylko oni wydają sie najbardziej kompetentnych hmm

#17 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2009 - 23:22

rafe1, Zgadza się, zacząłeś jeździć więcej na dobiegach i częściej hamowałeś silnikiem. o.5 litra w przypadku spalania 4,5 - 5 /100 to prawie granica błedu, ale faktycznie duża liczba użytkowników chipsów wspomina o zmniejszonym zużyciu paliwa, pewnie z tych samych powodów, przestają wykorzystywac pełne możliwości swojego chipowego samochodu, bo zaczyna ich przerażać. :lol Jazda na dobiegach i hamowanie silnikiem mocno ogranicza zużycie paliwa - wtryskiwacze zamknięte paliwka zero. Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-03-13, 23:32 ]
Bad Boy, nie znam i nie zajmuję się sam podkręcaniem czyiś samochodów. W swoim sprzęcie wolę zmienić wałek rozrządu i trochę popracować mechanicznie - polerowanie kolektorów, utrzymanie wtryskiwaczy w stałej pełnej sprawności. Po wymianie końcówek wtryskiwaczy zszedłem w voyagerze 2,5 td z 2000 roku (jeszcze nie common rail) do 6 litrów na 100 w trasie z prędkością średnią podróży 80 km/h. Nie jechałem oszczędnie a raczej mocno szarpanie ze względu na ruch. Nie pociąga mnie chipsowanie.

#18 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5 224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 marca 2009 - 00:54

U mojego kolegi w Octawii 2004r. przy chipie mial kolo 0,5 l wieksze spalanie i rozpierdzielal mu sie silnik. olej zaczal brac i uszczelke pod glowica zmienial przez 3 lata chyba 2 razy, a octavia 1,9 TDI. Teraz ma nowego passata 2.0 170km tdi i powiedzial mi ze nie chce chipa juz. Octavia go wyleczyla, przy czym w pasku z takim silnikiem nie trzeba chipa bo zapieprza jak maly kazio :)

#19 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 14 marca 2009 - 09:06

Sam juz nie wiej jeżeli chip-tunung jest taki że to nazwę niebezpieczny dla silnika dlaczego z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz to więcej zwolenników słyszałem że firmy chipują całe floty samochodów dostawczych by zmniejszyć zużycie paliwa a na forum chipsów są w większości pozytywne wypowiedzi na temat chipsa. Zaczynam mieć obawy czy nie dać sobie spokoju nie chciałbym zrobić krzywdy PT-kowi ale z drugiej strony pitki które wyszły po 2005 maja 155Ps a silniki sa te same co my mamy w swoich nie sądze by dokonali w nich jakiś konkretnych zmian wydaje mi sie że tylko sofcik jest podrasowany to samo z -Opel insygnia- jeden silnik a trzy wartości mocy. gdy rozmawiałem z człowiekiem którey pracuje w salonie merca w Niemczech stwierdził że jesli mu sie zmodyfikuje sofcik do 30% nic sie nie stanie lecz ktoś kto to będzie robił musi naprawdę wiedzieć co i jak robi i hamownia musi być inaczej nie ma szans nawet u nich można to zrobić lecz cena jest znacznie wyższa :cwaniak hmm

#20 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 marca 2009 - 10:31

U mnie jest chip Startech jak już wcześniej w którymś temacie wspominałem.Średnie spalanie 7 litrow ,7,5 l z klimą.Zbiera się chyba dobrze!Wymianiałem jakąś rurkę przy intercolerze około 10 000 km temu i znowu mi syczy .Mozna było by zgonić na chipa lecz kolega z AutoTrapera mówił że to zdarza się często przy 2,2 CRD.Już nawet nowa czeka na mnie!O różnicy mogą powiedzieć koledzy z którymi ,,dopuszczaliśmy''/oni wiedzą o co chodzi/ :lol nasze Pitki





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych