Chip-Tuning
#1
Napisano 13 marca 2009 - 16:16
#2
Napisano 13 marca 2009 - 16:56
#3
Napisano 13 marca 2009 - 18:34
#4
Napisano 13 marca 2009 - 19:07
MAXYM72 czekam z niecierpliwością mam nadzieje że jesteś za bowiem chce podrasować autko o jakieś 30% zmieniając soft ECU
#5 Bezimienny Gość.sas_*
Napisano 13 marca 2009 - 20:53
Ale nasze Pitki i tak łatwo w poślizgi wpadają , wystarczy wyłączyć kontrolę trakcji
Po co im większa moc?
#6
Napisano 13 marca 2009 - 20:58
#7
Napisano 13 marca 2009 - 21:04
[ Dodano: 2009-03-13, 21:07 ]
rafe1 czemu odpuściłeś co było problemem lub powodem?? ja jak naradzie słyszałem wiele dobrego na ten temat jak ktoś wie jak to zrobić i nie przesadzić przede wszystkim
#8
Napisano 13 marca 2009 - 21:08
[ Dodano: 2009-03-13, 21:11 ]
Bad Boy, odpuściłem bo kiedyś mnie fantazja poniosla i z passata TDI 130ps 310Nm zrobiłem 196 - 400Nm - co się zakończyło wymianą zawiechy z przodu bo fantazja poniosła
#9
Napisano 13 marca 2009 - 21:18
#10
Napisano 13 marca 2009 - 21:50
#11
Napisano 13 marca 2009 - 22:19
#12
Napisano 13 marca 2009 - 22:41
prawie 30 na karku miałem jak mnie to spotkałomłodość ma swoje prawa
#13
Napisano 13 marca 2009 - 23:04
Jestem przeciwnikiem stosowania boxów, które w czysto liniowy sposób podpięte na przykład pod regulator ciśnienia paliwa podnoszą ciśnienie na listwie powodując zwiększenie ilości wtryskiwanego paliwa. Takie urządzenia są prostackie w swej prostocie i przez to mogą narobić wiele szkody, na przykład zniszczyć wtryskiwacze lub uszkodzić denka tłoków. Przecież warunki pracy silnika są zmienne i wymagają zmiennego sterowania, jeśli ktoś bez względu na temperaturę silnika proporcjonalnie zwiększy mu dawkę poprzez podnioesienie ciśnienia na listwie paliwowej, To w skrajnych warunkach (silnik zimny lub silnik przegrzany) osiągnie wartości szkodliwe. Praca wtryskiwaczy na podwyższonym ciśnieniu też nie jest zdrowa dla silnika i dla temperatury spalania w komorze spalania. Sterownik silnika jest też oszukany, gdyż druga wtyczka jest przejściówką czujnika ciśnienia na listwie i podaje sygnał do sterownika o normalnym (niepodniesionym) ciśnieniu paliwa. Inaczej sterownik zgłosiłby błąd za wysokiego ciśnienia na listwie paliwowej i automatycznie zszedłby do trybu pracy awaryjnej obcinając moc o 50 %.
Odpadają też panowie z laptopami i magicznym grzebaniu w sofcie na zasadzie zmiany mapy wtrysku – nie są w stanie przewidzieć skutków swoich zmian i jeśli nie robią tego na hamowni, to jest to eksperyment na zasadzie co z tego wyjdzie i jak długo pojeździ. Często jeździ krótko.
Zdaję sobie sprawę z rajcu jaki człowiek ma podczas przeróbek typu załóżmy mu większą sprężarkę, a może dwie i jak zmodyfikujemu soft to zwinie asfalt. Podczas takich przeróbek mechanicznie – sofciarskich niezbędne jest doświadczenie i głowa na karku z mózgiem pomiędzy uszami, bo inaczej coś nie zostanie zmodyfikowane i silnik pierdnie, na przykład układ olejenia, chłodzenia oleju silnikowego czy układ chłodzenia silnika ogólnie. Tu już nie ma żartów i to są przeróbki na dużym zastrzyku adrenaliny, gdzie błąd w poprowadzeniu przewodu chłodzenia może spowodować małą katastrofę (przeciera się, płyn ucieka, silnik robi buuum).
Tak więc szukajcie zmodyfikowanych sterowników silnika zrobionych przez profesjonałów. Będziecie mieli moc i najbardziej prawdopodobną gwarancję, że nic się nie spieprzy, choć zawsze trzeba mieć świadomość, że to już nie fabryka i modyfikacja softu na podstawie sygnałów użytkowników, a chamskie kombinacje z cyklu jak mu tu zrobić żeby był naj… Obserwujcie też, co dzieje się z waszym autkiem oprócz zwiększenia mocy – na przykład, czy nie zaczyna się przegrzewać (strzałka temp wody zaczyna stać delikatnie wyżej niż przed tuningplastyką). Ogólnie głowa na karku i obserwacje przez pierwsze miesiące użytkowania.
#14
Napisano 13 marca 2009 - 23:10
nie wiem ale w passacie zauważyłem mniejsze zużycie paliwka (oczywiście w normalnych granicach ale około 0,5l/100km było).podniesieniem zużycia paliwa
#15
Napisano 13 marca 2009 - 23:12
#16
Napisano 13 marca 2009 - 23:19
słyszałeś może o firmie Jetronik,z Wrocka w sumie po przeanalizowaniu rynku w pobliżu Wrocka tylko oni wydają sie najbardziej kompetentnych
#17
Napisano 13 marca 2009 - 23:22
[ Dodano: 2009-03-13, 23:32 ]
Bad Boy, nie znam i nie zajmuję się sam podkręcaniem czyiś samochodów. W swoim sprzęcie wolę zmienić wałek rozrządu i trochę popracować mechanicznie - polerowanie kolektorów, utrzymanie wtryskiwaczy w stałej pełnej sprawności. Po wymianie końcówek wtryskiwaczy zszedłem w voyagerze 2,5 td z 2000 roku (jeszcze nie common rail) do 6 litrów na 100 w trasie z prędkością średnią podróży 80 km/h. Nie jechałem oszczędnie a raczej mocno szarpanie ze względu na ruch. Nie pociąga mnie chipsowanie.
#18
Napisano 14 marca 2009 - 00:54
#19
Napisano 14 marca 2009 - 09:06
#20
Napisano 14 marca 2009 - 10:31
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Chiptuning |
Modyfikujemy | adames |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych