Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Chip-Tuning


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.sas_*

Bezimienny Gość.sas_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 marca 2009 - 10:56

Witam,
Maxym72 nie wiem, jakiego ty masz Pitka, ale jeśli chodzi o prowadzenie to ze stabilnością to autko ma niewiele wspólnego :) .
Mój Złomek i kilka jego wad, których nawet najlepsze opony nie zlikwidują:

Podsterowność w zakrętach.

Za miękkie zawieszenie, auto kładzie się mocno w zakrętach.

Słabe wychodzenie z poślizgów, właściwie to nie ma możliwości wyprowadzić Złomka ze ślizgu przy dużej prędkości w zakręcie bez mocnego zarzucenia kufrem. ( Lub moje umiejętności są za małe)
Choć daje to frajdę z jazdy w zimie ( polecam w nocy duży ośnieżony parking przed hipermarketem) można bezpiecznie doskonalić jazdę i świetnie wyczuć auto).

W naszych Pitkach zbyt wysoko umieszczony i przesunięty do przodu jest środek ciężkości, ( choć to tylko moje odczucia).

Duża waga auta właściwie powinna poprawiać stabilność jazdy ( jednak w zakrętach siła odśrodkowa uczy pokory ;)

Mało precyzyjny i czuły układ kierowania oj trzeba się nakręcić, ale na siłownie nie trzeba już chodzić hi hi hi.

Czułość układu kierowania hmm może tak miało być, że przy nagłym wymijaniu przeszkody na drodze i gwałtownej reakcji kierownicą nie wpadniemy w poślizg? ( Patent Chryslera na tanie ESP hi hi hi).

Tylnia oś Pitka jest jak by przeszczepiona z Chryslera Airflow hi hi hi amortyzacja tylniej osi mało dopracowana ( załadujcie bagażnik na maxa).

Inne autko o lepszej stabilności, jakim jeździłem to Audi A6 4x4, choć to inna klasa auta i trudno je porównywać.
Nie wiem, może inne auta typu Reno Scenic lub Citroen Picasso gorzej się prowadzą nie jeździłem nimi.
Pitki mają bardzo dużo innych zalet jednak stabilność prowadzenia się do nich nie zalicza.
Gdyby nasze Pitki miały napęd 4x4 hmm to bym pomnik PT postawił :)

Pozdrawiam.

#22 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 369
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 marca 2009 - 23:56

resiurc, Latałem - potwierdzam - jest różnica między seryjnym :cwaniak

#23 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 15 marca 2009 - 10:38

rafe1, duża jest różnica czy tylko trochę czuć przy przyspieszaniu?

#24 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1 134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 15 marca 2009 - 12:04

Bad Boy zapewniam ,ze jest roznica
sam silnik pracuje jakby rowniej, mniej klekocze

#25 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 15 marca 2009 - 14:42

a co z temperaturą nie jest wyższa jak w seryjnych przy długiej jeździe np 800-1000km :cwaniak

#26 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 369
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 marca 2009 - 15:59

Bad Boy, uwież mi że jest :cwaniak nawet lepiej się wkręca :cwaniak

#27 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 15 marca 2009 - 16:06

a jak z grzaniem sie autka przy pokonywaniu dużych :cwaniak odległości 900-1000km na jeden raz jest jak w seryjnych czy temp jest troszkę wyższa i jak z turbinką :cwaniak

#28 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 marca 2009 - 01:05

sas, Twój nie jest stabilny - zawieszka troszkie do robienia ale to temat na późniejszy czas, na razie mamy inny problem. Jak będzie czas to przejedziemy sie innym pt, który trzyma sie jak przyklejony. Pozdrawiam

#29 Bad Boy

Bad Boy

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 206
  • Dołączył:  06 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2CRD Tourni

Napisano 17 marca 2009 - 12:59

maxym72, dobry temat a zarazem interesujący czekam na twój opis z niecierpliwością :brawo

#30 Bezimienny Gość.goago_*

Bezimienny Gość.goago_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 grudnia 2010 - 15:24

Poszukuje zmodyfikowanych map "wsadów" czy któryś z zawirusowanych kolegów dałby się zgrać dla dobra ogółu? :cwaniak
Ponadto proszę o zamieszczanie wykresów z hamowni serii i po modyfikacji. Przeglądałem całe forum ale żadnego wykresu nie uświadczyłem.
Tu jakiś przypadkowo znaleziony w sieci
Dołączona grafika

[ Dodano: 2011-01-15, 10:37 ]
Dziękuję za zainteresowanie tematem... :sciana :lol

W dniu wczorajszym jak biały człowiek udałem się do firmy Kreator Mocy aby dodać trochę wigoru Pitkowi. Po wstępnej rozmowie z miłym Panem określiłem swoje wymagania. Wóz został shamowany na 122KM@322Nm czyli zdrowa seria z naddatkiem niutona... :cwaniak
Następnie zostałem zaproszony na kawę której nie zdążyłem wypić bo proces kreowania mocy się zakończył. Usłyszałem 162Km, myślę, fajnie. Pan się pyta: czy chcesz więcej - nie dziękuje.... :cwaniak
Podobno nasze crd bardzo dobrze się "robi" Ogólnie polecam ww firmę. Nie zlewają klienta , można sobie pogadać nie powodując irytacji rozmówcy.
Dołączona grafika Dołączona grafika

#31 NoVy

NoVy

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 483
  • Dołączył:  04 gru 2008
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LTD
  • Imię:Bart
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 lutego 2011 - 09:58

goago, jakieś spostrzeżenia po chipie? Napisz jak się jeździ, jak wychodzisz ze spalaniem, no i jaka cena tej usługi :kawka

#32 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lutego 2011 - 17:50

Dziwnie ten moment przebiega, myslalem, ze 2.2 maja szczyt momentu gdzies przy 1.800 obr.

#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lutego 2011 - 19:00

Ciekawe jak wychodzi z zuzyciem paliwa faktycznie w realu - nie z wykresów.Jest duzo mocniejszy i wiekszy moment powinien przy normalnej pracy palic znacznie mniej - łatwiej radzic z duża masą PT.Na róznych opisach chiptuningu śą rózne opinie , niektórzy zauważyli duzo większe kopcenie przy dodawaniu gazu - tak jak u mnie jest to praktycznie w chwili obecnej bez modyfikacji programu sterownika nie zauważalne .

#34 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lutego 2011 - 20:23

andreeas7, I tak jest u mnie!Puszcza bąki - w kolorze czarnym.
Mój zaufany mechanik /pan Sławomir-co niektórzy wiedzą o kogo chodzi/ stwierdził iż jest to naturalne,przy dołożeniu chipa.Spalanie 7,5 literka z włączoną klimą-uważam za rozsądne .

#35 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lutego 2011 - 21:50

resiurc, andreeas7, u mnie po regeneracji wtryskow przestal kopcic w ogole, a spalanie spadlo do 6l/100 (a bylo 7-7,5). Ale tez mnie ciekawi ten chip, spalanie moze zostac jak jest, ale wiekszy bucik bylby wskazany.

andreeas7, awarie w koncu mi usuneli wymiana regulatora cisnienia paliwa na nowy, o czym pisalem w innym watku. Teraz normalnie odpala w mroz i juz rowno pracuje :kciuki

#36 rodak

rodak

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 15
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Piotr

Napisano 21 lutego 2011 - 22:32

W dniu wczorajszym jak biały człowiek udałem się do firmy Kreator Mocy aby dodać trochę wigoru Pitkowi. Po wstępnej rozmowie z miłym Panem określiłem swoje wymagania. Wóz został shamowany na 122KM@322Nm czyli zdrowa seria z naddatkiem niutona... :cwaniak
Następnie zostałem zaproszony na kawę której nie zdążyłem wypić bo proces kreowania mocy się zakończył. Usłyszałem 162Km, myślę, fajnie. Pan się pyta: czy chcesz więcej - nie dziękuje.... :cwaniak
Podobno nasze crd bardzo dobrze się "robi" Ogólnie polecam ww firmę. Nie zlewają klienta , można sobie pogadać nie powodując irytacji rozmówcy.
Obrazek Obrazek[/quote]

Tu kolega napisał o cdr a co polecacie do benzynki?
Mojemu PT tez chce dolozyc KM myslałem o 160-170.
Ale nie wiem co jak pojecia nie mam zielonego o tym hmm
Moze polecice kogos kto sie tym zajmuje profesjonalna firma, okolice Poznan lub Piła.
z gory dzieki

#37 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 248
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lutego 2011 - 09:28

rodak napisz jeszcze ile taka przyjemność w tej firmie kosztuje hmm

#38 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lutego 2011 - 10:26

sluna, w Kreatorze Mocy w wawie dla naszego klubu maja jakies rabaty, ale uzgadniane indywidualnie. Hamownia kosztuje 50-80zl, a chip gdzies 1200-1500.

rodak, z takiej benzynki to nie wiem czy chipem da sie duzo zyskac, a i czy w ogole nawet cokolwiek. Z benzyny bez turbo trudniej jest wykrzesac moc, trzeba by bylo i mechanicznie podlubac, tj. filtr powietrza sportowy, inny tlumik. Ale moze ktos bardziej kompetentny w temacie sie wypowie.

#39 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lutego 2011 - 10:33

Teoretycznie na modyfikacji komputera benzynki mozna zyskac w granicach 9-12 % realnie udaje sie ok 6-9 % , wieksze rezyltaty na tunningu mechanicznym , zmiana wałaka ,szlifowanie kanałów dolotowych zmiana wydechu i układu dolotowego - ale to są juz poteżne pieniązki .Standartowo chip tuning do naszego CRD 2100-2850zł w zależnosci co jest modyfikowane , jęsli w warszawie mają takie ceny dla PT jak pisze Marcin to rewelacja.

#40 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 908
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lutego 2011 - 10:43

a to moj wykres:

Dołączona grafika





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych