pompa wodna w silniku 2,2 CRD
Started By
Bezimienny Gość.pitmidas_*
, 25 gru 2013 23:34
10 odpowiedzi w tym temacie
#1 Bezimienny Gość.pitmidas_*
Napisano 25 grudzień 2013 - 23:34
Witam
zepsuła się pompa wodna w moim PT 2,2 CRD .
Mam pytanie , czy do wymiany trzeba wymontować silnik ? (tak zasugierował mi jakiś mechanik) Czy wymiana jest bardzo skomplikowana ? (nie chcę by mnie ktoś nabrał)
Proszę o pomoc
zepsuła się pompa wodna w moim PT 2,2 CRD .
Mam pytanie , czy do wymiany trzeba wymontować silnik ? (tak zasugierował mi jakiś mechanik) Czy wymiana jest bardzo skomplikowana ? (nie chcę by mnie ktoś nabrał)
Proszę o pomoc
#2
Napisano 25 grudzień 2013 - 23:39
pitmidas, pisz na priva do naszych doktorków bo teraz święta to mogą na forum nie zajrzeć.
#3
Napisano 26 grudzień 2013 - 08:45
pitmidas, Silnika nie trzeba wyjmować - pompa do wymiany po demontażu zespołu chłodnic przód i reflektora przód prawy (dla wygody). Operacja nie jest prosta, lecz zdecydowanie nie wymaga wymontowania silnika z samochodu. Wymaga na pewno opróżnienia układu klimatyzacji i powtórnego nabicia. Reszta to czysta zręczność i czas. Pozdrawiam
#4 Bezimienny Gość.pitmidas_*
Napisano 26 grudzień 2013 - 13:35
dziękuję bardzo za informacje i pozdrawiam
[ Dodano: 2013-12-26, 13:35 ]
muszę udać się do innego mechanika , bo obecny we wstepnej kalkulacji uwzględnił
demontaż i montarz wtryskiwaczy . Jeszcze raz dziękuję
[ Dodano: 2013-12-26, 13:35 ]
muszę udać się do innego mechanika , bo obecny we wstepnej kalkulacji uwzględnił
demontaż i montarz wtryskiwaczy . Jeszcze raz dziękuję
#5
Napisano 26 grudzień 2013 - 16:27
pitmidas,jakie były objawy niesprawności pompy?
#6
Napisano 26 grudzień 2013 - 16:48
pitmidas,
Pamietaj jeśli były nieszczelności pod wtryskami - trzeba frezować gniazdo , jeśli nie było tylko dokładne wyczyszczenie i można montować .Dokręcać 7 Nm i 90 stopni .
Dobrze wymienić śruby pod wtryskami i przegwintować otwór w głowicy .
Nie da sie też zrobić tanio naprawy wtrysków - nie ma 100% regeneracji wtrysków poniżej 550zł - 590zł za szt. - za 350zł jest to tylko uszczelnienie + wymiana końcówki.
Pamietaj jeśli były nieszczelności pod wtryskami - trzeba frezować gniazdo , jeśli nie było tylko dokładne wyczyszczenie i można montować .Dokręcać 7 Nm i 90 stopni .
Dobrze wymienić śruby pod wtryskami i przegwintować otwór w głowicy .
Nie da sie też zrobić tanio naprawy wtrysków - nie ma 100% regeneracji wtrysków poniżej 550zł - 590zł za szt. - za 350zł jest to tylko uszczelnienie + wymiana końcówki.
#7 Bezimienny Gość.pitmidas_*
Napisano 26 grudzień 2013 - 16:51
Szybko wzrastająca temperatura silnika i brak ogrzewania wewnątrz . Myśisz , że to może być coś innego ?
#8
Napisano 26 grudzień 2013 - 16:53
pitmidas,
Do sprawdzenia korek bloku , obok turbiny , dostęp ciężki , jak zaczyna przepuszczać są takie objawy .Do wyjęcia rura gumowa idąca do turbiny i wkładając rękę można go namacać - najlepiej z kanału zalać płynem , odpalić auto i sprawdzać czy nie sika z tego miejsca płyn .
Uważam że pompę będziesz miał sprawną w 100% - usterka jest w innym miejscu.
Do sprawdzenia korek bloku , obok turbiny , dostęp ciężki , jak zaczyna przepuszczać są takie objawy .Do wyjęcia rura gumowa idąca do turbiny i wkładając rękę można go namacać - najlepiej z kanału zalać płynem , odpalić auto i sprawdzać czy nie sika z tego miejsca płyn .
Uważam że pompę będziesz miał sprawną w 100% - usterka jest w innym miejscu.
#9 Bezimienny Gość.pitmidas_*
Napisano 27 grudzień 2013 - 15:12
Jutro zaraz sprawdzę i dam znać , dzięki , obyś miał rację
[ Dodano: 2013-12-27, 15:12 ]
Mechanik korek sprawdził i twierdzi , że nie cieknie i nawet nie ma śladów by kiedykolwiek ciekło .
Jak myślisz andreeas7 , coś jeszcze daje takie objawy , czy jednak zająć się tą pompą ?
[ Dodano: 2013-12-27, 15:12 ]
Mechanik korek sprawdził i twierdzi , że nie cieknie i nawet nie ma śladów by kiedykolwiek ciekło .
Jak myślisz andreeas7 , coś jeszcze daje takie objawy , czy jednak zająć się tą pompą ?
#10
Napisano 27 grudzień 2013 - 15:37
pitmidas,
Musisz szukać nieszczelnosci na krótkim objegu , on bezposrednio odpowiada za chłodzenie i ogrzewanie po odpaleniu auta nim otworzy sie pełny objeg na termostacie .
Nim ruszysz pompe podłączyć cisnieniomierz i sprawdzic czy faktycznie pompa nie daje cisnienia w układzie chłodzenia .Na próbę mozna też podlaczyć objegową pompe elektryczna i sprawdzic co sie zmieni ? ... wszytko co Ci podaje powinien wiedziec mechanik ? zwłaszcza że naprawa pompy w CRD nie jest tania , jest to komplet ze wspomaganiem i nim cos sie ruszy trzeba to przemysleć .
Musisz szukać nieszczelnosci na krótkim objegu , on bezposrednio odpowiada za chłodzenie i ogrzewanie po odpaleniu auta nim otworzy sie pełny objeg na termostacie .
Nim ruszysz pompe podłączyć cisnieniomierz i sprawdzic czy faktycznie pompa nie daje cisnienia w układzie chłodzenia .Na próbę mozna też podlaczyć objegową pompe elektryczna i sprawdzic co sie zmieni ? ... wszytko co Ci podaje powinien wiedziec mechanik ? zwłaszcza że naprawa pompy w CRD nie jest tania , jest to komplet ze wspomaganiem i nim cos sie ruszy trzeba to przemysleć .
#11 Bezimienny Gość.pitmidas_*
Napisano 27 grudzień 2013 - 18:15
ok . sprawdzę jeszcze to ciśnienie . dzięki
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Koła zębate do rozrządu CRD - gdzie kupić ?rozrząd CRD |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
wydech 2.2 crdtłumik, wydech |
Modyfikujemy | Raczaczek |
|
|
|
pt crusiser 2,2 CRD Chromkowysprzedam |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | chromek 1 |
|
|
|
Sprzedam CRD 2003r. po małej stłuczce |
Chrysler PT Cruiser | darbi16 |
|
|
|
Kupię korek filtra oleju 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Marcus |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych