Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


kręci nie odpala


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Seba02_*

Bezimienny Gość.Seba02_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 grudzień 2013 - 21:28

Witam borykałem sie z wieloma problemami w aucie wahacze grzanie silnika i inne typowe usterki , ale teraz to wymiękam mianowicie w przed świąteczny poranek wsiadam do auta odpalam a skubany zaczął sie trząś nie równo pracować wydawać dźwięki jak śrutownik po czym zgasł i już 3 dzień nie odpala he he. Dodam że w ciągu miesiąca po odpaleniu zdarzyło sie trzy razy tak ze silnik nie równo pracował przez 6 sekund po czym wracał do normy. Stawiam na świecę przewody lub coś w tym temacie ale za bardzo nie wiem jak się do nich dostać. auto 2.0 benzyna + LPG 2000r

#2 Aischa4

Aischa4

    Guest

  • Użytkownicy
  • Posty: 6033
  • Dołączył:  11 sie 2013
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 27 grudzień 2013 - 21:32

Seba02, może to faktycznie świece ,u mnie dwa razy zrobiło się podobnie - tak jakoś "pyrcił sobie" tak jakby na jedną czy dwie świece nie palił,na razie jeszcze odpala normalnie i już tak się nie dzieje.

#3 Bezimienny Gość.Bass.tek_*

Bezimienny Gość.Bass.tek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 grudzień 2013 - 21:42

Na 90% to elektryka może to też być cewka/cewki zapłonowe. A sprawdzałeś czy na gazie i na Pb zachowuje się tak samo bo jeszcze w rolę może wchodzić układ paliwowy (pompa itp...) Kumpel miał dokładnie taki sam problem przy uwalonej właśnie pompie paliwowej.

#4 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudzień 2013 - 21:49

Z tego co tak nieraz rzucę okiem na posty benzyniaków to też stawiam na elektronikę, kable zapłonowe albo świece. Na pewno pomoże jakiś doktor.
A to nowy nabytek hmm

#5 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5814
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudzień 2013 - 21:52

kable zapłonowe albo świece.

wymieniamy od razu to i to jednocześnie jeśli ma być efekt

#6 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 442
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 27 grudzień 2013 - 22:03

Tu masz wymianę cewki ale ruchy podobne jak przy świecach

[ Dodano: 2013-12-27, 22:03 ]


#7 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudzień 2013 - 22:03

Pewnie że to i to, tylko ja bym na coś z tego postawił. Może głupi przykład ale w skuterze miałem podobny problem i wymiana świecy + nie kabli tylko kabla :lol pomogła. W końcu zasada działania podobna, chyba hmm

#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudzień 2013 - 22:57

Macacie po ciemku - zaczynamy od sprawdzenia błedów diagnostycznych. Nie wiem jak musiałyby być uwalone przewody, żeby nawet nie zagadał. Jeśli nie jest to uszkodzenie mechaniczne silnika (zerwany rozrząd) to prawdopodobne jest uszkodzenie czujnika położenia wału wałka rozrządu - powinny być błedy diagnostyczne - lub problem z adaptacja układu paliwowego na skutek źle wyregulowanej instalacji gazowej (zalał się przy starcie na zimno, bo mieszanka gazowa ustawiona jest za ubogo). W tym ostatnim przypadku odłaczenie aku powinno przynieśc skutek. Tylko najpierw odczyt błedów - po odłaczeniu aku sie wykasują i nic nie bedzie wiadomo.

Stawiać to sobie można w Las Vegas. Pozdrawiam :lol

#9 Bezimienny Gość.Seba02_*

Bezimienny Gość.Seba02_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2013 - 15:57

Odczyt błędów nie metodą z kluczyka( ta nic nie wykazała) tylko komputer ? Oczywiście z nerw jakie we mnie wezbrały zakatowałem aku , zamiast spróbować zapalić go na LPG tylko czy takie dopalanie jest bezpieczne na zimnym silniku.Skoro wiem już jak dobrać sie do świec warto je spr i nawet wymiana też nie zaszkodzi zwłaszcza że nawet święty mikołaj nie wie kiedy były wymieniane.Czy przy takich dziwnych drganiach rozrząd mógł by się przestawić lub zerwać?. W tej mojej mieścinie mechanicy potrafią naprawiać tylko wv audi opel i deaewo:) i chory jestem jak mam swojego pitka oddawać w ich łapy ale jeśli wymiana świec nie pomoże to dupa. Zwłaszcza że żona z fascynaci autem przeszła w nienawiść. Druga sprawa nie mógł zalać się gazem bo odpalił na 5 sekund i padł a gaz nie załączy sie przecież puki silnik nie osiągnie odpowiedniej temp .PS dostane sie bez kanału do czujnika położenia wału.

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2013 - 16:15

Seba02,
Nie odpalisz na gazie , instalacja tej generacji na to nie pozwala - musi być auto wcześniej odpalone na benzynie i osiągnięta ustalona temperatura na parowniku .Do czujnika nie dostaniesz się bez kanału.
Zawsze pasek może przeskoczyć - zwłaszcza jak nie wiadomo kiedy były wymieniane świecę - to pewnie i pasek też ?.
O auto trzeba dbać - czekanie z naprawą do wystąpienia awarii która uziemia auto w PT zawsze się kończy kosztami . Silnik jak silnik- każdy kumaty mechanik da radę .

#11 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2013 - 16:23

Seba02, Odpalił na 5 sekund i zgasł - objaw typowy dla awarii komunikacji pomiedzy immobilizerem a sterownikiem silnika. Po pięciu nieudanych próbach powinien przestać kręcic rozrusznikiem. Aż do przywrócenia prawidłowej komunikacji. Generalnie - kabloteka szyny komunikacyjnej, zasilanie sterownika silnika, immo umasowienie obu modułów (polecam sprawdzenie złączy pod podstawą akumulatora). Jeśli nic to nie da, to do warsztatu - i to z fabrycznym testerem. Błedów prawdopodobnie nie mogłes odczytać z powodu braku komunikacji ze sterownikiem silnika. To oczywiście tylko przypuszczenia.... Zalać mógł się benzyną - za uboga mieszanka gazowa powoduje przebogacenie dawki startowej - wtedy zaleje sie benzyną. Pozdrawiam

#12 Bezimienny Gość.Bass.tek_*

Bezimienny Gość.Bass.tek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2013 - 16:29

Co do odpalania na gazie to z tego co wiem można to robić na każdej instalacji tylko trzeba wejść w tryb awaryjny czy jak to się zwie.
Znajomy ma założoną jakąś nowszą sekwencję i u niego robi to się tak że musi przytrzymać guzik od gazu przez ileś sekund i wtedy odpalać auto... Sprawdzone gdy padła pompa paliwa.

#13 Bezimienny Gość.Seba02_*

Bezimienny Gość.Seba02_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2013 - 16:41

Tak serki mamy dobre zwłaszcza ze ja odpowiadam za ich poprawne spakowanie .Znalazłem instrukcje gazu niby jest metoda awaryjnego odpalania na gazie . No dobra panowie czas działać,spr choćby kable świece , oraz znaleźć mechanika któremu ręce nie zadrżą na widok auta , ktoś wie czy ucho do holowania od adi a 4 rok 2006 będzie pasowało do pt ciemnia na dworku a rejestracje muszę ściągnąć żeby naocznie spr bo mi przeszkadza i dziś już nie zadziałam

#14 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2013 - 20:32

Chyba nie będzie pasował bo mój do żadnego VW nie pasował. A audi pewnie ma te same. A co do auta też w pewnym momencie miałem go dosyć i chciałem go sprzedać, i dobrze że tego nie zrobiłem bo bym żałował

#15 lukaszKA87

lukaszKA87

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  28 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:hemi
  • Imię:Łukasz

Napisano 28 grudzień 2013 - 20:58

proponuję ustawic sie do mechanika a na początek to zajrzeć w świece i kable- podstawa

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2013 - 21:07

Bass.tek
Odpalisz tylko na gazie w trybie awaryjnym jeśli montażysta programował tę opcję - a nie jest zalecana gdyż potrafi rozwalić na zimnym silniku membranę w parowniku.

#17 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2013 - 21:16

W takim razie raz kozie śmierć

#18 uczucie84

uczucie84

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 348
  • Dołączył:  10 maj 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4
  • Imię:Grześ
  • Skąd::Bielsk Podlaski
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 grudzień 2013 - 22:32

Tak serki mamy dobre zwłaszcza ze ja odpowiadam za ich poprawne spakowanie

O kontroler jakości witaj w klubie:) A o samochód się nie martw wcześniej czy później się naprawi przecież to PT

#19 Bezimienny Gość.Bass.tek_*

Bezimienny Gość.Bass.tek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 grudzień 2013 - 13:54

Bass.tek
Odpalisz tylko na gazie w trybie awaryjnym jeśli montażysta programował tę opcję - a nie jest zalecana gdyż potrafi rozwalić na zimnym silniku membranę w parowniku.

andreeas7 masz rację wszystko kwestia silnika i instalacji... a tak jak wspominałem wcześniej w BMW 2,5 nie było z tym problemu.

#20 Bezimienny Gość.Seba02_*

Bezimienny Gość.Seba02_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 styczeń 2014 - 13:21

Świece wymienione odpalił aż miło a sercu się zobiło . Kolejny zonk jest taki ze 3 miesiące temu wymieniany był termostat . A jak juz miałem machę otwartą to spr wszystkie płyny i co sie okazuje w chłodnicy susza . No i oczywiście wielkie bulgotanie po wyłączeniu auta , nigdzie nie cieknie płyn i d...p...a a no i się dwa błędy zakolegowały p164 p172 ten pierwszy to chyba o aku chodzi ze był odłączony?

[ Dodano: 2014-01-08, 13:21 ]
Wiem już co oznaczają kody ale co zrobić żeby znikły? i czy mogę autem się poruszac





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych