Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

układ kierowniczy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 anton_2006

anton_2006

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 101
  • Dołączył:  19 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:jacek

Napisano 22 styczeń 2014 - 09:10

Przez ostatnie 5 dni temp utrzymuje sie w nocy około -10 .Po uruchomieniu silnika jak wykonuje skret w lewo lub prawo czuje opór kierownicy . Sprawdzałem poziom oleju w zbiorniczku od pompy i jest ok.
Nie jestem pewien ale moze być taka opcja ,że olej gestnieje bo po przejechaniu około 2 km wszystko wraca do normy. Nie wiem oze wymienic olej .Mieliscie już takie cos?

#2 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 styczeń 2014 - 10:02

Daj chwilkę popracować silnikowi na wolnych obrotach i niech oleje się troszkę zagrzeją.
Takie szybkie ruszanie po uruchomieniu to na chwałę warsztatom i producentom.
Cierpliwości.

#3 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 styczeń 2014 - 11:05

...ale taki objaw chyba nie powinien występować. Wiesz może jaki masz zalany płyn? Możesz wymienić, jeśli jest inny, niż czerwony (ATF+4). Zalecane jest przepłukanie układu przed wymianą, w związku z tym potrzebował byś 2 litry.

#4 Zimus

Zimus

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 161
  • Dołączył:  13 lis 2011
  • Rok Produkcji:1982
  • Silnik:305 cui A/T
  • Imię:Pete

Napisano 22 styczeń 2014 - 17:34

Żę tak zapytam jak to płukanie się ma odbywać?

#5 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 styczeń 2014 - 20:10

Przepłukanie zgodnie z zaleceniami dokładnie opisanymi na tym forum.
Kto chce ten szuka i znajdzie.

#6 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 styczeń 2014 - 20:12

Zimus,
Tutaj masz to opisane
http://www.ptclub.pl...opic.php?t=3188

#7 Zimus

Zimus

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 161
  • Dołączył:  13 lis 2011
  • Rok Produkcji:1982
  • Silnik:305 cui A/T
  • Imię:Pete

Napisano 22 styczeń 2014 - 20:27

adames bardzo dziękuję za podpowiedź.

bagro"Szukajcie a znajdziecie" i owszem ale jest też: "kto pyta nie błądzi" bądź "koniec języka za przewodnika" :)
Pzdr.

#8 anton_2006

anton_2006

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 101
  • Dołączył:  19 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:jacek

Napisano 22 styczeń 2014 - 20:46

Daj chwilkę popracować silnikowi na wolnych obrotach i niech oleje się troszkę zagrzeją.
Takie szybkie ruszanie po uruchomieniu to na chwałę warsztatom i producentom.
Cierpliwości.

Mam diesla i zawsze po uruchomienu jeśli chodzi o zimę to zanim rusze silnik pracuje na wolnych 5 minut i dopiero ruszm . Jesli temp powietrza przekroczy -20 to nawet i 15minutek, ale nigdy nie jade odrazu . Zreszta nigdy mi się nie spieszy.
Jutro sprawdzę dokładnie co tam jest zalane (jaki kolor ma płyn).

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 styczeń 2014 - 23:15

anton_2006,
Bzdura , wybacz diesla sie nie rozgrzewa bo to bardzo szkodliwe ze względu na słabe smarowanie silnika na wolnych obrotach , jedziesz od razu tylko nie wolno przgazowywać powyżej 2tys obrotów ze wzgledu na zimną turbinę i nic wiecej , jest to zdrowsze i bezpieczniejsze dla silnika .

#10 anton_2006

anton_2006

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 101
  • Dołączył:  19 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:jacek

Napisano 23 styczeń 2014 - 07:17

andreeas7, dzięki za rade i wyprowadzenie mnie z błednego myślenia.

#11 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 styczeń 2014 - 20:53

A ja jak zwykle mam inną zasadę - benzyna - jedzie od razu i powoli nagrzewamy w czasie jazdy. Diesel - przynajmniej 2 minuty pracy na biegu jałowym - przed ruszeniem w drogę. Dlaczego?
Wysoki stopień sprężania i znacznie większe obciążenia układu tłokowo - korbowego na zimnym silniku są jeszcze wyższe - zimny silnik to mocno wyprzedzony kąt wtrysku. Mocno wyprzedzony kąt to zdecydowanie większe ciśnienie na denko tłoka a przez to na stopę korbowodu. Ponieważ w dieslu obroty silnika sa mniej "rozpięte" niż w benzynie (góra do 4000 obr) w związku z tym wykres ciśnienie oleju - prędkość obrotowa silnika nie ma tak wielkich różnic jak w benzynie. Generalizując - ja tam w swoim czekam, aż przestanie łupać w silniku, jakby tam wrzucili cztery młotki i wtedy delikatnie zaczynam podróż. To oczywiście subiektywne przemyślenia, które stosowało się kieeeedyć dla starych jednostek bez common raila - tam były te obciążenia dużo większe. Ponieważ common rail potrafi strzyknąć dawkę przedwstępną, wstępną zasadniczą i dopalającą w bardzo krótkim czasie, takiego łupania po tłokach nie ma (zdecydowanie bardziej miękka praca silnika niż w tradycyjnym dieslu z wtryskiem bez komory wstępnej, patrz ford transit lata 90). Ale myślę, że zasada się nie zmieniła. Pozdrawiam

#12 Bezimienny Gość.marcin_ri1_*

Bezimienny Gość.marcin_ri1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 styczeń 2014 - 21:24

Witam u mnie jest ten sam problem w zimne dni strasznie słychać pompę wspomagania ale to na skutek zimna jakie panuje aj pochodzi chwilkę z 5minut to jest git ale bede musiał zrobi\c wymianę i płukanką bo auto nie dawno zakupione a stan płynu jest ok i jest ładny czerwony bo była nie dawno wymieniana pompa .

#13 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 styczeń 2014 - 21:27

marcin_ri1, Akurat w Twoim powinien być ładny biały. Powinien być zalany Moparowskim Power steeringiem - dopiero po 2006 roku i w dieslu mopar atf+4.
Sprawdź dokładnie szczelność układu wspomagania. Pompa pewnie była wymieniana na używkę. Mogę sie założyć, że sita w zbiorniczku nikt nie czyścił. Pozdrawiam

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 styczeń 2014 - 21:27

marcin_ri1, tylko Marcinie przy 2,0 płyn wspomagania nie jest w kolorze czerwonym

#15 Bezimienny Gość.marcin_ri1_*

Bezimienny Gość.marcin_ri1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 styczeń 2014 - 21:42

wiem Andrzejku rozmawialiśmy pompa była wymieniona na używaną oczywiście i jest zalana czerwonym atf na 100% wiec jest do wymiany po huczy chwile i przestaje ale wszystkie płyny idą do wymiana a sitka na pewno nikt nie czyścił .

#16 mirek

mirek

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  06 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Brańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 styczeń 2014 - 21:41

Tamtej zimy miałem ten sam problem aż przeraziło mnie gdy wjeżdzając na rondo na chwilę zablokowało mi kierownicę myślałem że padła pompa wspomagania ale po wyczyszczeniu sitka i wymianie oleju wszysko wruciło do normy.I bez względu na temperaturę wspomaganie jest ciche.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych