Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Diesel nie odpalił poniżej -15 stopni celcjusza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marcin

Marcin

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 283
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2017
  • Silnik:Land CRUISER 2.8
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 14:11

dołączę się do tego postu. a mianowicie mój Pitek dzis odmówił mi posłuszeństwa. Na termometrze -15 C kręcił kręcił kręcił kręcił i nie zaskoczył. Dodam że bateria jest jeszcze oryginalna Mopara ale fakt jest taki że jeszcze trzyma. od czego tu zacząć:
-wtryski ??
-pompa ??
-jakieś czujniki
podejrzewam że zamarzło paliwo (ON Orlen) bo nawet jak zapodałem trochę plaka to zaskoczył ale zaraz zgasł.. :(
PS. niech ta zima się kończy jak najszybciej!!! Kupiłem Pitiemu nowe kapciuszki zimowe i o tak mi się odpłacił psotnik.

#2 Jasiek

Jasiek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 196
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Jasiek&Paula

Napisano 29 styczeń 2014 - 14:22

Jak zamarzło paliwo to zacznij od tego to najtańsza wersja, jeśli to nie pomorze szukaj dalej.

#3 Marcin

Marcin

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 283
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2017
  • Silnik:Land CRUISER 2.8
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 14:25

to co do tego paliwa dolewać ? skoro na dobrej renomowanej stacji Orlen paliwo jest jakie jest?;/

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 14:45

Marcin, A skąd wiesz, ile wody miałeś w swoim własnym zbiorniku? Skąd wiesz, czy filtr paliwa nie jest brudny i nie jest źródłem zalążków krystalizacji parafiny?

Proszę o nie podłączanie się do tematów - zakładaj swój własny - to, że pitek benzynowy nie odpala nie jest równoznaczne, że diesel nie odpala. Robisz w ten sposób robotę moderatorom - moderatorzy tego nie lubią, a że moderatorzy są równocześnie mechanikami, radzę szanować ich wolę. Z poważaniem maxym72

#5 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 14:49

Zanim dolejesz dodatku paliwo w zbiorniku musi być rozmrożone - 12 godzin w temp 15 stopni powinno wystarczyć. Wymień filtr paliwa. Dopiero wtedy dodaj dodatek. Dodatek nie zadziała, jeśli parafina jest już wytrącona. Pozdrawiam

#6 Marcin

Marcin

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 283
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2017
  • Silnik:Land CRUISER 2.8
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 15:48

przepraszam was bardzo :*

#7 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 styczeń 2014 - 17:55

Ja, mimo wszystko, spróbowałbym podłączyć się kablami pod inne auto, innym akumualtor. Miałem tak przed zakupem nowego aku... Takie sprawdzenie nic nie kosztuje. Jak to nie pomoże to wtedy trzeba kombinować. :kawka

#8 maryn1974

maryn1974

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 577
  • Dołączył:  24 sty 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2
  • Imię:mariusz
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:00

Obstawiam świece żarowe ,, hmm hmm

#9 Marcin

Marcin

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 283
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2017
  • Silnik:Land CRUISER 2.8
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:03

Świece grzeją każdą z nich wykręciłem włożyłem w fajkę i sprawdziłem
-świece możemy skreślić z listy;/

#10 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:04

Marcin nie psikaj żadnymi środkami. Rozwalisz silnik.
To nie ciężarówka czy inna stara maszyna.
Wymieniaj filtry paliwa do skutku czyli kup od razu dwa wkłady. Wstaw do ciepłego garażu.

#11 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:05

Jeśli wytrąciła się parafina z paliwa i zatkała filtr paliwa, co przy takiej temperaturze było bardzo prawdopodobne (zimowa ropa jest najczęściej tylko do -22*C) to tylko wymiana filtra paliwa pomoże. :kawka

#12 Marcin

Marcin

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 283
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2017
  • Silnik:Land CRUISER 2.8
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:08

bagro ale gdyby nie plak to bym nie odpalił auta. a co do garażu to własnie mam ale nie ogrzewany i tu jest problem. Tak się dzieje że jak już zaskoczy to będzie chodził nawet mogę go zgasić od razu po odpaleniu i kolejny rozruch już jest płynny i to teraz hmm

dodam że filtr jest nowy zmieniony przed zalaniem paliwa.

dodam też że czyściłem układ paliwowy Liqui moli i kilka dni po tym autko odpalało nawet i przy -20 C

#13 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:23

jak już zaskoczy to będzie chodził nawet mogę go zgasić od razu po odpaleniu i kolejny rozruch już jest płynny

Filtr paliwa w takim razie zostawiamy w spokoju, bo gdyby był zatkany, to silnik by nie mógł pracować.
Dla mnie pozostają do sprawdzenia świece żarowe. Najpierw sprawdź próbnikiem (żarówką). Po odkręceniu przewodów jeden koniec próbówki podłącz do plusa, a drugim dotykaj do końcówki świecy, jeśli przy którejś się żarówka nie zaświeci, to świeca do wymiany.
Z tym że to tylko wstępne sprawdzanie, najlepiej byłoby je wszystkie wykręcić i po podłączeniu do prądu zobaczyć czy żarnik cały się rozżarzy. Bo kiedyś miałem tak że próbnikiem było wszystko ok, a świeca rozżarzała się delikatnie tylko na samym końcu
Sprawdź też czy prąd dochodzi do świec żarowych.
Odłącz przewód zasilający i podłącz go za pośrednictwem próbnika do masy. Niech ktoś włączy zapłon, w tym samym momencie powinna się zaświecić żarówka próbnika.

ps. to są stare metody sprawdzania świec, więc mam nadzieję że nasze doktory mnie oszczędzą :cwaniak

#14 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:26

Kolego Marcinie o nie używanie samostartów Cie proszę po koleżeńsku.
Rozwalonych silników się naoglądałem.
O garażu wzmianka abyś u kogoś znajomego podstawił.
O świecach i procedurach pisali koledzy.
Filtr zmieniłeś przed zalaniem paliwa a teraz nie wiadomo co masz w zbiorniku.
Każdy posiadacz diesla powinien wozić zimą zapasowy wkład bo tankowanie w trasie może być niespodzianką następnego dnia.
Powodzenia

#15 Marcin

Marcin

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 283
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2017
  • Silnik:Land CRUISER 2.8
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:31

Świece są ok bo wykręcałem je i sprawdzałem każdą po kolei i żarnik grzał cały. Tak więc świece zostawiamy w spokoju :)

[ Dodano: 2014-01-29, 18:31 ]

jak już zaskoczy to będzie chodził nawet mogę go zgasić od razu po odpaleniu i kolejny rozruch już jest płynny

Filtr paliwa w takim razie zostawiamy w spokoju, bo gdyby był zatkany, to silnik by nie mógł pracować.
Dla mnie pozostają do sprawdzenia świece żarowe. Najpierw sprawdź próbnikiem (żarówką). Po odkręceniu przewodów jeden koniec próbówki podłącz do plusa, a drugim dotykaj do końcówki świecy, jeśli przy którejś się żarówka nie zaświeci, to świeca do wymiany.
Z tym że to tylko wstępne sprawdzanie, najlepiej byłoby je wszystkie wykręcić i po podłączeniu do prądu zobaczyć czy żarnik cały się rozżarzy. Bo kiedyś miałem tak że próbnikiem było wszystko ok, a świeca rozżarzała się delikatnie tylko na samym końcu
Sprawdź też czy prąd dochodzi do świec żarowych.
Odłącz przewód zasilający i podłącz go za pośrednictwem próbnika do masy. Niech ktoś włączy zapłon, w tym samym momencie powinna się zaświecić żarówka próbnika.

ps. to są stare metody sprawdzania świec, więc mam nadzieję że nasze doktory mnie oszczędzą :cwaniak



Świece są ok bo wykręcałem je i sprawdzałem każdą po kolei i żarnik grzał cały. Tak więc świece zostawiamy w spokoju :)

#16 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:33

Każdy posiadacz diesla powinien wozić zimą zapasowy wkład

Ja może nie wożę ze sobą nowego filtra, ale zawsze w garażu mam ten , który wymieniłem ostatnio. W razie kłopotów z parafiną w paliwie, zawsze mogę tymczasowo się podratować starym filtrem.
A w swoim życiu dwa razy "załapałem" się na zatkany filtr parafiną, z tym ze było to zawsze jesienią, kiedy paliwo było letnie a przyszły spadki temperatury. Zimą jak są większe mrozy, to mimo iż paliwo jest zimowe, to i tak mimo wszystko dodaję dodatek skandynawski do paliwa.

#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:35

bagro,
Plak jest idealny do odpalania nowych diesli - dużo lepszy i bezpieczniejszy od samostartów powszechnie dostępnych na rynku :cwaniak

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:36

pierwsza zasada - diesla tankujemy tylko na dużych i sprawdzonych stacjach :cwaniak

#19 Marcin

Marcin

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 283
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2017
  • Silnik:Land CRUISER 2.8
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:37

no ja zatankowałem na dużej stacji Orlen hmm

#20 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:43

Mistrzu samostart to dla mnie potoczna nazwa wszystkiego co daje kopa uruchamianemu silnikowi.
Jak nie ma fabrycznej do tego instalacji to szkoda silnika.
Prywatnego silnika.
Zawsze można moje wypociny skasować.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych