Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Woda się gotuje po wyjęciu termostatu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.fudix1_*

Bezimienny Gość.fudix1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 marzec 2014 - 19:25

Witam , w czwartek skończyłem wymieniać uszczelkę pod głowicą w moim Piciu i zaczęła się jazda z temperaturą.Nawet po wyjęciu termostatu jest problem, ale jak stoi na postoju to może chodzić pół godz i temp w normie wystarczy że przejadę 4-5 km i zaczyna wychodzić poza połowę, pomaga trochę wychłodzenie ogrzewaniem alei tak nie zejdzie do połowy. Uszczelkę zmieniłem bo było bulgotanie w zbiorniczku
i wszystko przy wymianie zrobione książkowo do tego planowanie , szczelność i mycie.
Wykorzystałem już wszystkie pomysły i nie mam już mocy do niego.Pomocy może ktoś miał taki przypadek

#2 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 marzec 2014 - 19:38

Kolego układ chłodzenia kategorycznie nie toleruje wody.
Robią się poduszki powietrzne w kanałach głowicy i układ jest niesprawny.
Musi być płyn chłodzący którego temperatura wrzenia oscyluje w granicach 130 stopni.

#3 Bezimienny Gość.fudix1_*

Bezimienny Gość.fudix1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 marzec 2014 - 19:51

No to mnie zaskoczyłeś , wodę wlałem tak na początek żeby sprawdzić co i jak a tu widzę że picio jest delikatny że hoho. Dodam że to nie pierwsza uszczelka , którą wymieniłem i zawsze na początek zalewałem wodą i nie było problemu.
Dzięki za szybką odpowiedź jutro rano kupię jakiś dziarski płyn i zaaplikuję.
Aha , czy to musi być jakiś specjalny czy Petrygo mu wystarczy.

#4 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 marzec 2014 - 19:58

Najlepiej kupić koncentrat PRESTONE. Odmierzyć, zmieszać z wodą destylowaną i wlać do układu.Daj dwie trzecie koncentratu bo i tak nie spuścisz całej wody z układu.Potem gdzieś pomierzysz gęstość.
Inny płyn tez będzie ok.Najlepiej jednak koncentrat.

#5 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2014 - 19:58

fudix1,
Bardzo częstą bolączką w tych autkach jest korek ciśnieniowy przy chłodnicy. Ja bym zaczął od jego wymiany.

#6 Bezimienny Gość.fudix1_*

Bezimienny Gość.fudix1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 marzec 2014 - 20:08

Korek zmieniony jeszcze przed uszczelką bo dzięki forum i Wam wszystkim dowiedziałem się co i jak, także spróbuję z tym płynem bo też już gdzieś czytałem że nie bardzo woda do "Picia"
(haha ale mi wyszło). A tak poza tym to sama wymiana uszczelki i rozrządu to tak jak w każdym aucie ale wyjęcie tej :cenzura :cenzura :cenzura :cenzura :cenzura :cenzura :cenzura :cenzura :cenzura łapy od silnika to jakaś paranoja.

#7 cwmarta

cwmarta

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 875
  • Dołączył:  07 maj 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 LPG
  • Imię:____
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 marzec 2014 - 08:46

fudix1, jak Ci skoczy temp to żeby schłodzić przełącz z gazu na benzynę, to też pomaga dodatkowo prócz ogrzewania...no ja wczoraj przechodziłam to na miesćie w korku.. eh muszę coś z tym zrobić w końcu

#8 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 marzec 2014 - 12:11

ewentualnie może być zamulona chłodnica, można sprawdzić czy na rozgrzanym silniku cała jest gorąca no i jeszcze nieszczęsny wentylator czy jest sprawny

#9 Bezimienny Gość.fudix1_*

Bezimienny Gość.fudix1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 marzec 2014 - 17:46

Niestety problem jest dalej, jutro wykręcę pompę wody bo według wszystkich prawideł została tylko ona.Napisze co i jak jutro po południu.A tym czasem KSW za godzinę na polsacie.

[ Dodano: 2014-03-23, 17:46 ]
Panowie aż wstyd się przyznać ale po dogłębnej analizie stwierdziłem że jestem gamoniem bo okazało się że najprościej w świecie źle odpowietrzałem układ chłodzenia i to było przyczyną wzrastania temperatury.
Tym razem zrobiłem tak: auto było podniesione na lewarku od strony pasażera także wlew był w najwyższym punkcie i odkręcony był odpowietrznik, nalałem płynu przytkałem ręką wlew i pompowałem rurą od chłodnicy i po chwili polał się płyn odpowietrznikiem dokręciłem go i po robocie.
Dzięki wszystkim za pomoc, może mój babol przyda się dla potomności.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych