
Jak sie dostać do włącznika wentylatora chłodnicy?
#1
Bezimienny Gość.Wiesław_*
Napisano 11 kwietnia 2014 - 18:40
#2
Napisano 11 kwietnia 2014 - 19:14
Nie musisz wyciągać kolektora ssącego do wyjęcia wentylatora.
Odkręcasz grill u góry i wyciągasz. Potem górne mocowanie chłodnicy.
Trochę niżej jest poprzeczka i będzie przeszkadzać - odkręcasz.
Odkręcasz ramkę wentylatora na dole.
Rozpinasz złączkę elektryczną od dołu.
Rozpinasz górny wąż płynu chłodzącego od chłodnicy. Jeśli podtrzymasz woreczek foliowy będziesz miał sucho pod autem.
Odchylasz chłodnicę.
Odkręcasz górne śruby ramki wentylatora i wydzierasz do góry.
Jednym zabezpieczeniem oddzielasz wentylator od silnika.
- monika_antonina lubi to
#3
Bezimienny Gość.Wiesław_*
Napisano 12 kwietnia 2014 - 05:18
Na krótko robisz mostek po wyjęciu przekażnika ( styki 30 i 87 ) osobno wolnego i szybkiego biegu wentylatora. Przekażniki są pomiędzy akumulatorem a ścianą grodziową.
Nie musisz wyciągać kolektora ssącego do wyjęcia wentylatora.
Odkręcasz grill u góry i wyciągasz. Potem górne mocowanie chłodnicy.
Trochę niżej jest poprzeczka i będzie przeszkadzać - odkręcasz.
Odkręcasz ramkę wentylatora na dole.
Rozpinasz złączkę elektryczną od dołu.
Rozpinasz górny wąż płynu chłodzącego od chłodnicy. Jeśli podtrzymasz woreczek foliowy będziesz miał sucho pod autem.
Odchylasz chłodnicę.
Odkręcasz górne śruby ramki wentylatora i wydzierasz do góry.
Jednym zabezpieczeniem oddzielasz wentylator od silnika.
wielkie dzieki, dzisiajsie za to biore
#4
Napisano 12 kwietnia 2014 - 11:36
film jak wymontować wentylator.
Pozdrawiam.
#5
Bezimienny Gość.Magnus_*
Napisano 08 kwietnia 2015 - 21:01
Podpinam wentylator na krotko i dziala.
Jutro jade do elektryka i dam znac na forum co bylo przyczyna.
Moze potomkom sie przyda

#6
Napisano 08 kwietnia 2015 - 21:04
czy aby na pewno? Może Ci działa tylko drugi bieg, który traktujesz wentylator jako działający, a jak na przekaźnikach sprawdzasz to nie chce Ci się włączyć pierwszy biegPodpinam wentylator na krotko i dziala.

#7
Bezimienny Gość.Jachuautogas_*
Napisano 11 kwietnia 2015 - 21:29
Jeśli już będziesz mieć wentylator wyciągnięty z auta,rozbierz sobie silniczek,będziesz mieć 4 szczotki zapewne w agonalnym stanie(fabryczne są bardzo krótkie przez zamontowane blaszki),dzisiaj przerabiałem ten temat,jednej szczotki w ogóle nie było i wentylator się nie załączał,kupiłem nowe szczotki za 8zł,blaszki pod szczotkami wyrzucasz,dajesz sprężynki i masz mega duże szczotki które do końca dni tego auta będą pracować,mogę ci wstawić fotkę jak to wygląda.
Fabryczne szczotki mają 17mm długości , kolego piszesz bzdury - te blaszki są dużo lepsza od sprężyny i zapewniają właściwy docisl do komutatora silnika - wprowadzajasz innego użytkownika w błąd : andreeas7
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 23 kwietnia 2015 - 19:28
#8
Napisano 23 kwietnia 2015 - 19:13
Jeśli już będziesz mieć wentylator wyciągnięty z auta,rozbierz sobie silniczek,będziesz mieć 4 szczotki zapewne w agonalnym stanie(fabryczne są bardzo krótkie przez zamontowane blaszki),dzisiaj przerabiałem ten temat,jednej szczotki w ogóle nie było i wentylator się nie załączał,kupiłem nowe szczotki za 8zł,blaszki pod szczotkami wyrzucasz,dajesz sprężynki i masz mega duże szczotki które do końca dni tego auta będą pracować,mogę ci wstawić fotkę jak to wygląda.
Cześć, planuję w weekend zająć się szczotkami, jeśli więc "fotka jak to wygląda" nie będzie kłopotem, to asekuracyjnie poproszę
#9
Napisano 23 kwietnia 2015 - 22:51
Skorzystaj ze strony Miecia
http://pt-cruiser.pl/index.htmlserwis/modyfikacje
#10
Napisano 02 lipca 2015 - 21:09
Jako, że już mam regenerację pierwszego biegu wentylatora za sobą, opiszę "swój pierwszy raz" a raczej to, co sprawiło mi kłopot ( no może nie dokładnie sprawiło kłopot, ale to chciałbym podkreślić, aby na to zwrócić uwagę).
1. Kwestia wyjęcia obudowy wentylatora:
Króciec chłodnicy początkowo mocno przeszkadza i wydaje się, że obudowy nie da się wyciągnąć, ale trzeba na niego znaleźć odpowiednią pozycję przy wyciąganiu obudowy do góry. Trzeba się raczej mocno zaprzeć (siłowo), przy górnej krawędzi obudowy. Dolną bardzo łatwo wyjmuje się wychylając obudowę do przodu ( w kierunku jazdy)
Rozpiąć elektrycznie obudowę można już po jej wyjęciu, nie koniecznie przed wyjęciem.
2. Lutowanie linki miedzianej szczotki:
a) linka szczotki jest fabrycznie zgrzewana do drutu. Nie ma sensu jej odrywać. Wystarczy linkę dość krótko przyciąć przy drucie, resztki linki "pobielić" cyną i przylutować linkę nowej szczotki.
B) linka od szczotki ma tendencję do " zaciągania" na siebie cyny, co powoduje, że staje się sztywna. Lutowanie trzeba przeprowadzić szybko i bez zbyt mocnego nagrzewania miejsca lutowanego.
3. Włożenie szczotek na komutator:
Najprościej przed założeniem rozeprzeć wszystkie cztery szczotki na np rączce od śrubokręta ( bo sprężynki chcą wypadać ), następnie nakładać obudowę szczotek na komutator lekkim skosem, naciągając po kolei każdą szczotkę.
Reszta to sama przyjemność.
Ale uwaga. To brudna (kurz ze szczotek- a jest tego naprawdę dużo) robota. Więc nie radzę robić tego na białym dywanie.
Pozdrawiam
Użytkownik vanpeer edytował ten post 02 lipca 2015 - 21:18
- Nazwa i kampaj lubią to
#11
Bezimienny Gość.Zeet_*
Napisano 31 maja 2016 - 17:31
Jakie są wymiary szczotek w silniku wentylatora, ewentualnie czy można je zastąpić jakimiś popularnymi. Wolałbym mieć szczotki na stanie zanim się wezmę z rozbieranie wentylatora.
#12
Napisano 31 maja 2016 - 18:54
Szczotka węglowa 6,8x10,1x17 (301a56)Jakie są wymiary szczotek w silniku wentylatora, ewentualnie czy można je zastąpić jakimiś popularnymi. Wolałbym mieć szczotki na stanie zanim się wezmę z rozbieranie wentylatora.
http://www.elektro-c...7-(301a56).html
#13
Bezimienny Gość.Zeet_*
Napisano 03 czerwca 2016 - 21:49
Dzięki, już zrobione
#14
Bezimienny Gość.Jacol_*
Napisano 28 grudnia 2016 - 15:57
przy wyjmowaniu wentylatora złamałem rączkę miarki oleju....hi,hi.,a mogłem wyjąć
#15
Napisano 05 maja 2017 - 09:53
Niestety na podanej wyżej stronie czas realizacji to ponad 7 dni.

bo jak nie będą przylegać mała powierzchnią, to silnik może nie być w stanie wystartować sam,
lub w cale nie będzie działał.

#16
Napisano 05 maja 2017 - 10:41
#17
Napisano 05 maja 2017 - 11:16
W elektronarzędziach są bardziej miękkie niż te w silnikach takich jak ten wentylator,
W tym przypadku moim zdaniem różnica jest mało znacząca.
Ważne by nie były za twarde żeby nie zniszczyły komutatora.
Za twarde szczotki iskrzą, trochę twardsze szczotki ścierają szybciej komutator.
Za miękkie oprócz tego, że szybciej się zetrą i mają delikatnie mniejszą rezystancję niczym się nie różnią.
Rezystancja przy tych prądach to nieistotny parametr,
a różnicy w czasie też mogę nie zauważyć,
(po 15 latach starł się jeden komplet, więc jak by nawet miały podziałać 10 lat to i tak świat i ludzie)
Użytkownik MAKLERSTAN1 edytował ten post 05 maja 2017 - 11:21
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Znalezione w sieci.... |
Multimedia: Filmy & Zdjęcia | paradyz |
|
![]()
|
|
Jak sprawdzic jaka mam wersje Pitka? |
Ogólnie | Bezimienny Gość.Twin_* |
|
![]()
|
|
Jak się trzymacie? Mam na myśli osoby w powodzi… |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
![]()
|
|
Wydał ktos stąd pitomaniaków jakąś książkę? |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
![]()
|
|
Pompa wspomagania kierownicy - jaki zamiennik? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.CruiserT_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych