Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


kod błędu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.arturant_*

Bezimienny Gość.arturant_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 lipiec 2014 - 16:55

Witajcie , potrzebuję objaśnienia w temacie błędu P2101 oraz P1135 . Wdzięczny będę za informację .

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 18:22

- Uszkodzenie elektryczne przepustnicy Control (ETC) siłownika
- Elektryczne sterowanie przepustnicy (ETC) wiązka siłownika , obwód jest otwarty lub zwarty
- Elektryczne sterowanie przepustnicy (ETC) Układ elektryczny siłownik słabe połączenie - kabelki do samego sterownika do sprawdzenia

ECM wykrył błąd między żądanym położeniu przepustnicy i rzeczywistego położenia przepustnicy które widzi sterownik silnika

Drugi błąd dotyczy usterki grzałki sondy lambda - sterownik wykrył nie właściwa rezystancję -uszkodzona wiązka -uszkodzona sonda lambda -defekt uszkodzenia oprogramowania sterownika

#3 Bezimienny Gość.arturant_*

Bezimienny Gość.arturant_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 lipiec 2014 - 18:35

No cóż sytuacja jest dramatyczna ,gdyż zmieniałem już sondę bo pojawiał się błąd o uszkodzeniu grzałki. Po wymianie przez chwilę było ok i zaś to samo. Dzisiaj zaczął się świecić znaczek pioruna w okienku obrotomierza i przestał reagować na naciskanie pedału gazu . Po kilku odpaleniach problem znikł ,niestety na chwilę . Dalej jest brak reakcji na wciskanie pedału gazu. Czy wystarczy przegląd kabli i połączeń czy szukać jakiegoś warsztatu z komp?

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 19:13

Wszystkie takie usterki wymagają komputera , co do sondy sprawdź kolektor wydechowy pęka z tym silnikiem i będzie wyzwalał błąd sondy . Co do przepustnicy pinologia , miernik w reke i sprawdzanie przejść przepustnicy sterownik silnika

#5 Bezimienny Gość.arturant_*

Bezimienny Gość.arturant_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 lipiec 2014 - 07:08

Połączenia sprawdzone i zakonserwowane ,wizyta u specjalisty wykazała uszkodzenie przepustnicy . I teraz pytanie : czy montując nową przepustnicę należy ją skalibrować poprzez komputer , czy zamontować i gotowe?

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 lipiec 2014 - 09:53

W 1,6 obowiązkowo kalibracja

#7 Bezimienny Gość.arturant_*

Bezimienny Gość.arturant_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 sierpień 2014 - 19:49

No i kolejny problem . Mam przepustnicę od mini ,numer się niby zgadza ale gniazdo na przepustnicy różni się nieznacznie od wtyku chryslera i nie ma możliwości podłączenia. Nie wiem co dalej ,czy przepinać kable ,czy szukać następnej?

[ Dodano: 2014-08-29, 20:49 ]
Temat z głowy , dałem radę. Jakby ktoś potrzebował ,to objaśnię co i jak .

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 sierpień 2014 - 20:27

Na forum udzielamy odpowiedzi publicznie - jak rozwiązałes problem to opisz innym pomoże w usunięciu usterki

#9 Bezimienny Gość.arturant_*

Bezimienny Gość.arturant_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 sierpień 2014 - 07:11

Po długich telefonicznych poszukiwaniach elektromechanika w okolicach KRK, i kilku wizytach u różnych fachowców ,które kończyły się diagnozą -"albo potencjometr albo przepustnica ,trzeba kupić i wymienić" ,trafiłem na gościa co się nie bał i pomierzył potencjometr i stwierdził ,że jednak przepustnica. Ze względów finansowych omijałem z daleka FIAT na ul. Armii Krajowej. Poszukiwania w sieci też nie przyniosły rezultatów. Wreszcie nadeszło olśnienie . Toż to przecież MINI. Na Allegro kupiłem przepustnicę od mini, numery takie same ,no prawie, różniły się końcówką no i oczywiście wtyczką. Ponieważ nie miałem w, świeżo nabytej przepustnicy ,wtyczki więc kupiłem następną . Tym razem z wtyczką . Obie przepustnice kupiłem po 30 zł + przesyłka. Rozebrałem swoją uszkodzoną oraz jedną z nabytych i porównałem podłączenia w środku .Oczywiście była różnica ,więc podłączyłem tak jak w pitusiu. Wpiąłem no i działa . Był problem z tzw. kalibracją .Pytałem po warsztatach i szukałem w sieci ale znalazłem mnóstwo informacji tylko na temat VAG. Więc odpaliłem maleństwo i chodziło sobie na wolnych obrotach do zagrzania , bez załączonych odbiorników elektrycznych i jak na razie wszystko działa.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych