Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

sciaganie po uderzeniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 20:16

Miałem wczoraj nie zaciekawom sytuacje, przy ok 50 a 60km/h pekla mi lewa przednia opona. Po ty sciagnelo mnie na wysepke od ktorej się odbile( od dosyc wysokiego kraweznika) zalatwilem dwie felgi i jeszcze jednom opone. Bylem dzisiaj u diagnosty sprawdzil mi zawieszenie i powiedzial że wszystko jest prose i nie pourywane. ( Nic nie wspomnial o drazku kierowniczym). Ale jednak jest cos nie tak. Kierownica jest troche przekrecona w lewo, a sciaga w prawo ( jedna opona jest zalozona odwrotnie, bwrew jej kierunkowi toczenia) przy hamowani auto jedzie prosto. Po badani diagnostycznym sznowny Pan powiedzial mi ze mogla sie przesunac os ( gemba mi opdla). I u moje pytanie czy to jest mozliwe? I ewentualnie od czego moga byc te obiawy?

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 20:27

janiu1994,
Pierwsze co powinieneś zrobić, to zmiana tej opony która toczy się w złą stronę.
A po drugie podjedź na dobrą stację, gdzie sprawdzą geometrię .
Po uderzeniu w krawężnik ma prawo się coś poprzesuwać, o czym świadczy krzywa kierownica.
Tego diagnostę który tak Ci zdiagnozował auto, omijaj szerokim łukiem.
Najlepiej jakbyś znalazł taki zakład w którym mają nowoczesny sprzęt, chociaż dobry fachowiec jak będzie mu się chciało to i na tych starszego typu sprawdzi to co potrzeba.
Ja sprawdzam np na stacji kontroli pojazdów na warsztatach szkolnych samochodówki, tam mają najnowocześniejszy sprzęt.

#3 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 20:33

adames, narazie musialem tak zalozyc te opony bo nie mialem innych. Jutro bede mial wyprostowane felgi i wszystkie opony takie sane zalozone poprawnie i wywazone. Czyli z tom przesunietom osiom raczej niemozliwe? A moze ktos polecic dobrych specow w lodzi ? Bo w moim magicznym Ozorkowe nie ma takich ludzi:) :dobranoc

#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 20:39

Przesunięta oś, to potoczne określenie, na pewno masz w wyniku uderzenia zmieniona geometrie kół. Co konkretnie poszło to wskaże sprawdzenie geometrii, ale może to być np skrzywiony wahacz.
Nic więcej bez oglądania przez specjalistę się tu raczej nie dowiesz.

#5 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 20:49

Zdecydowanie tak jak pisze adames,
W poprzednim autku - wpadłem tylko w dziurę.Spowodowało to lekkie skrzywienie felgi oraz uszkodzenie łożyska.
Natomiast podczas geometrii - okazało się że przesunięta jest lekko prawy wahacz.
Choć podczas jazdy - nie odczuwałem mocnego ściągania.
Bankowo masz coś ,,skoszone''.

#6 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 21:01

Jutro zaloze kola tak jak powinny byc i pojade do jakiegos speca od geometri. Oby na tym sie to skonczylo

[ Dodano: 2014-07-24, 22:01 ]
Wolałbym wylądować na jakiejś egzotycznej wyspie a tu niestety tylko betonowa :lol

#7 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 21:25

Wolałbym wylądować na jakiejś egzotycznej wyspie a tu niestety tylko betonowa

To i tak chyba się należy cieszyć, że tak ta przygoda się skończyła !!!

#8 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 21:29

Dokladnie! Moglo być duzo goze, pare sekund wczesnie jechalem grubo ponad 100. Nawet nie chcę myslec co to by było.

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 21:44

janiu1994,
Jak najbardziej oś mogła się przesunąć , dolne zawieszenie jest regulowane i skręcane po każdym demontażu ławy silnika z wahaczami . :cwaniak

Jeśli przydzwoniłeś wahaczem to na 100% wahacz , łożysko ,ława dolna roztaw osi na stronach do sprawdzenia i podłużnice bo może być podbita .

Trzeba auto przemierzyć :pociesza

#10 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 21:45

Czyli jak cos jest to do wyregulowania?

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 21:50

janiu1994,
Co wyregulować ? - chopie na 100% jest coś skrzywione , a dolna ława to ostateczność do regulacji . :kawka

#12 janiu1994

janiu1994

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 487
  • Dołączył:  03 lis 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał
  • Skąd::Ozorków/ Rzeszów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 22:22

A do kogo lepiej się udac do fachowcow od geometri czy ogolnego mechanika? Aha dodam że na kierownicy nie wyczuwam luzow.

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 22:35

Juz same przesunięcie kierownicy jest informacja o awarii i o tym że masz gdzieś coś skrzywione , w pierwszej kolejności do mechanika aby obejrzała układ kierowniczy i zawieszenie dokładnie - zrobił wstępny pomiar roztawu osi po obu stronach auta (261,7cm) od środka osi oraz przemierzył wysokość podłużnic od od ziemi po obu stronach

#14 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2014 - 23:01

janiu1994, Pytasz jak bys nie wiedział że po takim uderzeniu może byc wszystko!
wahacz, półoś, felga i sam sobie dodaj. Koszta jak przy małum dzwonie :chory

#15 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 lipiec 2014 - 01:36

Nie doczytałem u Ciebie, czy felgi Ci się uszkodziły na przedniej osi czy na jednej stronie? Bo jeżeli miałeś na stronie przód i tył, to nie skupiaj się wyłącznie na geometrii przodu, możesz mieć coś z tyłu uszkodzone i dlatego kierownica jest krzywo a samochód robi "4 ślady". Całe zawieszenie do sprawdzenia

#16 Bezimienny Gość.arturant_*

Bezimienny Gość.arturant_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 lipiec 2014 - 05:16

Nie chciałbym się wymądrzać ,ale dwa słowa dla ogarnięcia skali uszkodzenia . Otóż miałem podobną sytuację w vito tzn."na śliskim " uderzyłem w krawężnik . Przestawiona kierownica leciutko i wyraźne ściąganie. Laserowa geometria wykazała ugięty drążek kierowniczy o około 2mm. Zdaje się co to 2 mm. A jednak starczyło ,żeby auto" dziwnie" jechało a "na oko" sprawa nie do uchwycenia.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych