Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Czasem nie odpala, czasem nie przyśpiesza (2.4 turbo)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 sierpień 2014 - 21:24

Po ok 2 latach od zauważenia pierwszy raz objawu, dziś się udało odczytać błędy.
Objawy:
Jakiś czas temu, przy "lepszym" wciśnięciu gazu na III, IV biegu potrafił się "przydusić", szarpnąć, "gągnąć" i jechał dalej!!
Na postoju, błędów brak!!
Była okazja pogadać o tym naszym doktorem, ale za mało danych
Od jakiegoś, niecałego roku sytuacja powtarza się częściej, ale już nie tylko przy przyśpieszaniu mocniejszym, ale też przy ruszeniu z miejsca lub po redukcji "na skrzyżowaniu" i próbie przyśpieszenia też potrafił się "zająknąć" jeżeli się w porę nie wcisnęło sprzęgła to zgasł. Od kilku miesięcy sytuacja powtarza się w przypadku próby normalnego uruchomienia silnika - zgrzytnie, jakby się bendiks zawiesił i potem trzeba było trochę pokręcić, aby odpalił.
Za każdym razem jak tylko powożę się PiTkiem, próba odczytu błędu "done".
Na interfejsie OBDII żadnych błędów, ani zamrożonych ramek - NIC!!!
Po wymianie rozrządu pomyślałem, że może przy wyciągnięciu silnika coś zauważę "anormalnego" lub się "samo" naprawi, jak się co nieco poodkręca i skręci i przypadek sprawi, że się naprawi. Niestety, sytuacja się ponawia i to dość często i to tylko w wyżej wspomnianych 3 przypadkach (odpalaniu, ruszaniu i mocniejszego przyśpieszenia)
Dziś jadąc, znowu podobny problem przy ruszeniu i silnik zgasł, ale "Check" już nie zgasł - po sprawdzeniu błędów wyskoczyły w kolejności:
P1697, P0630, P0632, P0633
Następnie odpaliłem silnik i pojechałem dalej i check zgasł, a jak dojechałem na miejsce, błędów już nie było "done" :torba :glupek
Po rozkodowaniu błędów (w j. angielskim nie jestem biegły) nie kumam o co może chodzić, ale wstępnie przypuszczam, że siada sterownik (ale brak pewności).
Doktórzy!! nic pilnego, ale POMOCY :chory

#2 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 sierpień 2014 - 21:36

Wrzucając do tłumacza google wynik rozkodowaniu błędów zastanawiam się, czy też nie może być przyczyną licznik hmm
Po jakiś 2 latach od zakupu PiTka zaczął siadać licznik (całkowicie wszystko gasło). W Chryslerze chcieli go wymienić, bo tego się nie naprawia, ale na innym warsztacie elektryki samochodowej pracował były mechanik Chryslera i licznik naprawił - być może to to?
Choć licznik w styczniu tego roku zastrajkował, ale sam wrócił do sprawności.

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 sierpień 2014 - 14:23

Tomek ? - na początek wszystkie masy do sprawdzenia , zwłaszcza obok sterownika i przy lewej podłużnicy / błotniku .Nie chcę krakać ale nie wygląda to dobrze i z tego com podajesz to sterownik gubi parametry i nie potrafi ich ponownie zapisać w pamięci sterownika.Jest taka możliwość żę jest zwarcie na szynie komunikacji J1850 i jest ona częściowo winna za zamieszanie - może to być na liczniku

#4 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 24 sierpień 2014 - 17:40

Andrzej, dzięki za odpowiedź. Na pierwszy ogień i tak idzie licznik (są z nim cały czas jakieś kłopoty) - w sieci chodzą po ok. 150-200 zł.
Potem posprawdzam masy i wszelkie łatwo dostępne złączki i zobaczymy jakie będą efekty.

#5 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 wrzesień 2014 - 23:00

Wczoraj licznik założony. Działał bez problemu (nawet odjęło mu trochę kilometrów, bo teraz jakby z fabryki wyjechał i ma 15km ogólnego przebiegu :lol ).
Wczoraj próbne jazdy wieczorem i wszystko bez żadnego problemu - nie było szarpania podczas przyśpieszenia, nie zadławił się na wysokich obrotach - cud malina.
Dziś popołudniu użytkowniczka mi zgłasza - ZEGARY WYSIADŁY!!! :torba :cenzura :chory
Nie mam już pomysłu co to. Przy okazji nie ma światła w środku w samochodzie i nie przygasa radio jak się włącza światła mijania (bez względu na pozycje manetki).
W poniedziałek będę miał znowu trochę czasu i jeszcze raz posprawdzam wszystko (bezpieczniki, połączenia)
Zastanawiam się gdzie jeszcze może leżeć wina. Może coś spartolili w Chryslerze, jak zaraz po imporcie z Niemiec był alarm zakładany hmm
Coś czuję, że będzie trzeba elektrykę rozpruwać i szukać przyczyny. :torba :torba :torba

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 wrzesień 2014 - 23:26

liseczek,
wyglada że padł tylko bezpiecznik , Tomek musisz przejrzeć miejsca wpięcia alarmu może gdzieś puściła izolacja i robi się zwarcie

#7 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 wrzesień 2014 - 09:03

Andrzeju, wyciągnąłem alarm całkowicie przywracając wszystkie połączenia, jakie były.
Niestety, problem pozostał. Zabrałem się za rokręcenie całej konsoli. Po rozbiórce nie zauważyłem żadnych uszkodzeń przewodów, a tam gdzie był wpięty alarm zostało wszystko sprawdzone i wygląda na dobrze zrobione (zalutowane i zaizolowane).
Niepokoją mnie dwie sprawy.
1. znalazłem dwia gnizdka dwużyłowe wiszące na kabelku, ale nigdzie nie widzę nigdzie wtyczek. niestety, nie potrafię znaleźć tego na schemacie, bo nie potrafię rozkodować kolorów. Jedno z gniazd jest na kabelkach: żółty z zielonym paskiem i ciemnozielony z czerwonym paskiem, a drugie: biały z czerwonym paskiem i zielony z czarnym paskiem. Gniazdka te wiszą na kablach przy wiązce, która podąża do kierownicy. Było widać, że kiedyś były używane.
2. Zauważyłem, że statnia wtyczka sterownika od kielicha jest dość mocno naciągnięta i okazało się, że kabel jest pociągnięty pod półeczką i nie dość że naciągnięty to jeszcze ociera o tą półkę odsłaniając pierwszą izolację. Kabelki raczej izolacji nie zgubiły, ale dwa znich były dość mocno już wytarte i być może czasem może łączyły się z masą (tej półeczki) - kabelki te miały kolor fioletowy z białym paskiem i ciemnoniebieski z jasozielonym paskiem.
I pytanko ogólne: od czego te kabelki i czy mogły mieć wpływ na szarpanie silnikie, na pracę/świecenie zegarów??

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 wrzesień 2014 - 09:24

Tomku tu masz swój kabelek fioletowo/biały :
Dołączona grafika

#9 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 wrzesień 2014 - 15:26

Andrzeju, dzięki za schemat - widzę, że jest duża możliwość, że jak się viollet z masą zetknie to będą wyjdą błędy. A co z tymi gniazdkami? masz jakąś koncepcję?

#10 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 wrzesień 2014 - 11:41

Andrzeju, a jest możliwe, że pod te dwie wtyczki było podłączone jakieś urządzenie?

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 wrzesień 2014 - 11:43

Tomku wczoraj przewaliłem kilka ładnych godzin nad schematami i są rozbierzności co do tych kolorów .Według jednego schematu jeden kabelek odpowiada za sygnał do alarmu , inny za oświetlenie - gdzie dokładnie masz te kostki ?

tematu nie odpuściłem ale ..... zmęczył mnie wczoraj :lol

#12 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 wrzesień 2014 - 12:13

Dzięki za zajęcie się tematem, bo PiTek stoi i czeka bo drugi raz w najbliżym czasie nie chciałbym go tak rozkręcać
Dołączona grafika
Te dwie końcówki/wtyczki wiszą na kabelkach i są identyczne, ale kabelki innego koloru tak jak opisałem wyżej. Kabelki od jednej i drugiej końcówki wychodzą z tej grubej wiązki pod kierownicą w kierunku kierownicy, tak jakby były do czegoś podłączone co było przy kierownicy, choć ta co ma kabelek zielony z czarnym paskiem jakby było krótsze, ale kabel jest zwinięty opaską i w sumie może być ta sama długość. Na pewno ten bliżej kierownicyvjest oryginalny, bo jest w tym oplocie ochronnym z siateczki jak większość.
P.s. jak będę na komputerze to wstawię zdjęcia

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 wrzesień 2014 - 12:25

Białą kostkę zostaw w spokoju jest luźna w każdym PT , osprzęt dodatkowy (przypuszczam że były wersje z podświetlaniem stacyjki jak w innych chryslerach)

#14 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 wrzesień 2014 - 12:29

Obydwie kostki są białe, z czego jedną ktoś owinął taśmą izolacyjną, która niczego nie izoluje. Mogę ci wysłać mms'em to zdjęcie?

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 wrzesień 2014 - 12:33

Yes :lol

#16 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 wrzesień 2014 - 12:34

Poszło





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych