Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Dziwne zachowanie silnika i brak błędów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 portable

portable

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 14
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2400 M Benzyn
  • Imię:Jarek

Napisano 04 wrzesień 2014 - 14:11

Witam.
ok 3 miesiące temu zakupiłem PT Cruisera 2.4 benzyna (bez gazu, 125 tys km, 2003). Autko natychmiast po zakupie trafiło do warsztatu na rutynowe działania pozakupowe: wymieniłem pasek i rolki rozrządu, pompkę wody, świece, kable WN, filtry, płyny i parę innych drobiazgów.
Teoretycznie wszystko jest ok, autko, co mnie zadziwiło, nawet stosunkowo niewiele pali (we Wrocku, w korkach średnio ok 11 l/100 km). Problem jest z silnikiem: na wolnych obrotach bez przerwy wpada w wibracje, pracuje nierówno (jakby wypadały mu zapłony), czasami chwilę chodzi równo, potem znowu wibracje i tak w kółko. Obroty raz ustalają się na ok 1000, potem spadają na jakieś 900 (850), następnym razem znowu inna wartość. Jego praca przypomina mi 2-sów z trabanta. Poza tym, w trakcie przyspieszania dosyć często na sekundkę dusi się, efekt jakby na moment stracił dostęp paliwa albo iskrę. Badanie kodów metodą kluczykową nie wykazało żadnych błędów, komputer w serwisie również nic. Nie mam już pomysłu na przyczynę tego stanu rzeczy. Może ktoś spotkał się z takim problemem ? Dodam tylko, ze silnik chodzi nierówno bez względu na klimatyzację.
Pozdrawiam

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 wrzesień 2014 - 14:24

portable,
Podjedz do kumatego elektryka , podłączcie tester pod auto , parametry rzeczywiste i jazda .Wypadanie zapłonu będzie sygnalizowane na testerze z wyszczególnieniem na których cylindrach oraz parametr przy jakich to występuje - nie ma innej metody jeśli chcesz to zrobić dobrze . :cwaniak

Rozrzad do sprawdzenia , takie objawy sa przy przestawieniu o jeden ząb

#3 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 wrzesień 2014 - 15:57

może tak być w przypadku Jarka. U mnie się problemy pojawiły jeszcze na oryginalnym rozrządzie. Wymienię zegary, które sprawiały problem już po roku od zakupu i dam znać czy problem ustąpił

#4 portable

portable

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 14
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2400 M Benzyn
  • Imię:Jarek

Napisano 07 wrzesień 2014 - 08:56

Witam: przyznam, że rozrząd chodził mi po głowie. Powiedzcie, proszę, czy wymiana paska (znowu...) pomoże w takim przypadku jeśli zrobiłbym to w ASO ? (nie znam we Wrocku innego, dobrego warsztatu, który robi Chryslery, a ten, z którego skorzystałem zapewnił mi właśnie tą rozrywkę z obrotami. Na forum niestety nie udało mi się namierzyć wątku z wrocławskimi fachowcami w tytule:(). W ASO zabulę za to z 1000 pln ale przypuszczam, że śmiganie 2000 km miesięcznie na źle ustawionym rozrządzie wkrótce zaowocuje koniecznością wymiany całego silnika :(
Co do licznika: mam wyskalowany w milach i chciałem go wymienić, ale w warsztacie usłyszałem, że będzie źle wskazywał prędkość a przebieg i tak będzie pokazywał w milach, więc dałem sobie spokój.
Pozdrawiam.

#5 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2014 - 13:47

W związku z faktem iż administrator z niewiadomych przyczyn usunął masę postów z tego tematu

Nie musi tego robić tylko administrator, bo mógł to zrobić również moderator tego działu :cwaniak
Nie mniej jeśli w tematach technicznych pojawiają się posty nie na temat , to dla przejrzystości danego wątku są takie tematy usuwane.

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2014 - 13:56

mateo28,
Nie dopisuj sie do postów nie założonych przez siebie tylko załóż własny post w innym przypadku posty będą usuwane : jeden post jeden temat

#7 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 05 październik 2014 - 13:57

nie chce się kłócić ale w mojej opinii spalanie, a zwłaszcza jego nadmierny poziom jest niejednokrotnie doskonałym wskaźnikiem awarii które organoleptycznie trudno jest wypatrzeć na "pierwszy rzut oka"
W mojej osobistej opinii wzrost spalania w tym temacie ma znaczący wpływ na rozwój dyskusji. Ponadto jeśli ktoś zacznie pisać o podwyższonej emisji spalin to też moderator usunie taki post?? Może moderator powinien nabrać odrobinę dystansu do tego co robi. A ku ciekawości moderatora, kiedyś widziałem przypadek zdiagnozowania niewłaściwego luzu zaworowego po emisji spalin. Idąc tym tropem moderator musi zrozumieć że nie zawsze da się wejść drzwiami, i nie każdy problem da się opisać i usunąć ograniczając polemikę w danym temacie.

Przecież to co pisze w tym temacie ma na celu pomóć wszystkim usunąć problem który pojawia się u kilku użytkowników.
Ponadto gdybym założył nowy temat o tym samym tytule to usuniecie go bo już istnieje taki temat.

#8 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2014 - 14:05

Może moderator powinien nabrać odrobinę dystansu do tego co robi

W tym momencie "pojechałeś lekko po bandzie" ponieważ moderatorami tego działu są nasi profesjonalni mechanicy.
Poczekalnia Działu technicznego służy tylko i wyłącznie pomocy przy nagłych awariach i skierowana jest do osób, które nie mają pełnego dostępu do Działu technicznego.
Zasadą pisania w działach technicznych jest tak jak Jędrek napisał : Jedna awaria - jeden temat.

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2014 - 14:05

Nie masz racji , a wymiana regulatora nie ma znaczenia na wolne obroty , temat wydzielony i przeniesiony do poczekalni już jako Twój konkretny przypadek

#10 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2014 - 14:08

Ponadto gdybym założył nowy temat o tym samym tytule to usuniecie go bo już istnieje taki temat.

Dlaczego mamy usuwać? możemy np połączyć z innym tematem o podobnym zagadnieniu. Nie mniej staraj się pisać o usterkach w tematach osobnych, łatwiej będzie potem te tematy uporządkować, bo tematy z poczekalni i tak znajdą się posegregowane w Dziale Technicznym





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych