Dziwne zachowanie silnika i brak błędów
#1
Napisano 04 wrzesień 2014 - 14:11
ok 3 miesiące temu zakupiłem PT Cruisera 2.4 benzyna (bez gazu, 125 tys km, 2003). Autko natychmiast po zakupie trafiło do warsztatu na rutynowe działania pozakupowe: wymieniłem pasek i rolki rozrządu, pompkę wody, świece, kable WN, filtry, płyny i parę innych drobiazgów.
Teoretycznie wszystko jest ok, autko, co mnie zadziwiło, nawet stosunkowo niewiele pali (we Wrocku, w korkach średnio ok 11 l/100 km). Problem jest z silnikiem: na wolnych obrotach bez przerwy wpada w wibracje, pracuje nierówno (jakby wypadały mu zapłony), czasami chwilę chodzi równo, potem znowu wibracje i tak w kółko. Obroty raz ustalają się na ok 1000, potem spadają na jakieś 900 (850), następnym razem znowu inna wartość. Jego praca przypomina mi 2-sów z trabanta. Poza tym, w trakcie przyspieszania dosyć często na sekundkę dusi się, efekt jakby na moment stracił dostęp paliwa albo iskrę. Badanie kodów metodą kluczykową nie wykazało żadnych błędów, komputer w serwisie również nic. Nie mam już pomysłu na przyczynę tego stanu rzeczy. Może ktoś spotkał się z takim problemem ? Dodam tylko, ze silnik chodzi nierówno bez względu na klimatyzację.
Pozdrawiam
#2
Napisano 04 wrzesień 2014 - 14:24
Podjedz do kumatego elektryka , podłączcie tester pod auto , parametry rzeczywiste i jazda .Wypadanie zapłonu będzie sygnalizowane na testerze z wyszczególnieniem na których cylindrach oraz parametr przy jakich to występuje - nie ma innej metody jeśli chcesz to zrobić dobrze .
Rozrzad do sprawdzenia , takie objawy sa przy przestawieniu o jeden ząb
#3
Napisano 04 wrzesień 2014 - 15:57
#4
Napisano 07 wrzesień 2014 - 08:56
Co do licznika: mam wyskalowany w milach i chciałem go wymienić, ale w warsztacie usłyszałem, że będzie źle wskazywał prędkość a przebieg i tak będzie pokazywał w milach, więc dałem sobie spokój.
Pozdrawiam.
#5
Napisano 05 październik 2014 - 13:47
Nie musi tego robić tylko administrator, bo mógł to zrobić również moderator tego działuW związku z faktem iż administrator z niewiadomych przyczyn usunął masę postów z tego tematu
Nie mniej jeśli w tematach technicznych pojawiają się posty nie na temat , to dla przejrzystości danego wątku są takie tematy usuwane.
#6
Napisano 05 październik 2014 - 13:56
Nie dopisuj sie do postów nie założonych przez siebie tylko załóż własny post w innym przypadku posty będą usuwane : jeden post jeden temat
#7
Napisano 05 październik 2014 - 13:57
W mojej osobistej opinii wzrost spalania w tym temacie ma znaczący wpływ na rozwój dyskusji. Ponadto jeśli ktoś zacznie pisać o podwyższonej emisji spalin to też moderator usunie taki post?? Może moderator powinien nabrać odrobinę dystansu do tego co robi. A ku ciekawości moderatora, kiedyś widziałem przypadek zdiagnozowania niewłaściwego luzu zaworowego po emisji spalin. Idąc tym tropem moderator musi zrozumieć że nie zawsze da się wejść drzwiami, i nie każdy problem da się opisać i usunąć ograniczając polemikę w danym temacie.
Przecież to co pisze w tym temacie ma na celu pomóć wszystkim usunąć problem który pojawia się u kilku użytkowników.
Ponadto gdybym założył nowy temat o tym samym tytule to usuniecie go bo już istnieje taki temat.
#8
Napisano 05 październik 2014 - 14:05
W tym momencie "pojechałeś lekko po bandzie" ponieważ moderatorami tego działu są nasi profesjonalni mechanicy.Może moderator powinien nabrać odrobinę dystansu do tego co robi
Poczekalnia Działu technicznego służy tylko i wyłącznie pomocy przy nagłych awariach i skierowana jest do osób, które nie mają pełnego dostępu do Działu technicznego.
Zasadą pisania w działach technicznych jest tak jak Jędrek napisał : Jedna awaria - jeden temat.
#9
Napisano 05 październik 2014 - 14:05
#10
Napisano 05 październik 2014 - 14:08
Dlaczego mamy usuwać? możemy np połączyć z innym tematem o podobnym zagadnieniu. Nie mniej staraj się pisać o usterkach w tematach osobnych, łatwiej będzie potem te tematy uporządkować, bo tematy z poczekalni i tak znajdą się posegregowane w Dziale TechnicznymPonadto gdybym założył nowy temat o tym samym tytule to usuniecie go bo już istnieje taki temat.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Obroty jałowe i ich brak.Silnik, Obroty, Jałowe, Krokowy |
Techniczny podstawowy | Renciak |
|
|
|
Nie działa klimatyzacja i brak pracy wentylatora chłodnicy |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
Temperatura silnika spada do ZERA po osiągnięciu powyżej 145 kmh |
Techniczny podstawowy | ALL |
|
|
|
PT 1.6 po mocnym rozgrzaniu silnika biegi wchodzą (i wychodzą) z oporem. |
Techniczny podstawowy | Zenonzlasu |
|
|
|
Wiązka elektryki silnika 2.2 CRD, 2006 150KM - pilnie zakupię ! |
Techniczny podstawowy | Danielz666 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych