Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

regulator cisnienia szyny paliwa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 05 październik 2014 - 13:41

W związku z faktem iż administrator z niewiadomych przyczyn usunął masę postów z tego tematu, pozwolę sobie wbrew tym zdarzeniom ciągnąć temat. W swoim pitolku wymieniłem czujnik/regulator ciśnienia, który wyglądał tak:
http://www.fotosik.p... ... a0f60.html
na używkę, (poniekąd idzie ten samo do 2.0 jak i 2.4) który wyglądał tak:
http://www.fotosik.p... ... 35ebe.html
Naprawa powyższa doprowadziła do obniżenia obrotów biegu jałowego normalnie obroty trzymają się w połowie drogi pomiędzy 500 a 1000 obr/min gdzie wcześniej trzymały się pod 1000 (precyzując to gdzieś ok 900-950obr/min).
Po rozruchu zimnego silnika nie ma już objawu w postaci wahających się obrotów (wcześniej miał coś jak by chciał wyłączyć ssanie przed czasem i obroty potrafiły wahać się pomiędzy 1200obr/min do ok 500obr/min) teraz ssanie wyłącza się dużo płynniej. Co prawda jeszcze nie testowałem spalania ale po drobnych przejażdżkach po mieście daje się zauważyć że wskazówka od poziomu paliwa przemieszcza się w dużo bardziej leniwy sposób.
Dla zainteresowanych mogę udostępnić film obrazujący pracę silnika (widok obrotomierza) przed i po wymianie, drogą e-mail.

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15983
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2014 - 14:08

Nie ma wpływu na wolne obroty , ma za to bardzo duży na pracę pod obciażeniem (wysokie obroty ) gwałtowne przyspieszenie , brak mocy silnika .

#3 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 05 październik 2014 - 14:48

Skoro wg masterów tego forum regulator ciśnienia nie ma wpływu na poziom obrotów bardzo proszę o wyjaśnienie sytuacji na tych dwóch filmach:
... gFg9nwAlNw
zachowanie samochodu przed wymianą regulatora (akcja po 1 minucie)
a tutaj już po wymianie regulatora, temperatura otoczenia mniej więcej na tym samym poziomie
... Nw&index=1
filmy nagrane w tym samym samochodzie.
Teraz to już pewnie Andrzejku zabiłem ci gwoździa, co??
Nic poza regulatorem nie było w aucie robione pomiędzy dwoma nagraniami. I co teraz??????

#4 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 886
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 październik 2014 - 14:51

mateo28 u mnie obroty miały i mają się następująco;
Silnik zimny w garażu, nie dotykam pedału gazu
rozruch - 1300 obr/min
po 40 sekundach wyrażny spadek do 1000 obr/min
po 90 sekundach powolny spadek do 850 obr/min
po 2 min. stabilizacja na 800 obr/min.

#5 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 05 październik 2014 - 14:52

zobacz pierwszy film, tam jest ponad 3 minuty :brawo

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15983
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2014 - 14:55

Nie interesuje mnie żaden test bez podłączonego manometru ciśnienia na szynie

Mateusz jesteś mądry chłopak i bez tego testu z manomerem nic tak naprawdę nie wiemy , prawidłowe cisnienie to przedział 3-4,5 bara na wtryskiwacze , nie jest monitorowane elektronicznie tylko mechanicznym regulatorem ciśnienia zwrotnego - jak bardzo musiałbyś mieć uszkodzony regulator ? , jeśli by były spadki cisnienia problem z mocą i odpalaniem , ale .... jeśli regulator byłby zablokowany i nie upuszczał ciśnienia to faktycznie komputer(pomiar czasu wtrysku )mogby traktowac jako duze obciazenie silnika i podwyższać obroty oraz byly by przepaly.
To jest ciekawa historia i warto było by to doprowadzic do konca i pomierzyć .

#7 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 09 październik 2014 - 20:48

Drogi Andrzeju, ciesze się że zdecydowałeś się rozwinąć temat. Mój drogi kolego, mam w zasięgu użycia różne narzędzia diagnostyczne (kuzyn posiada komputer diagnostyczny delphi który wiele potrafi) z tym że ja osobiście jestem uczniem starej szkoły mechanicznej kiedy to używało się logiki i prostych narzędzi diagnostycznych takich jak mierniki, kontrolki i stetoskop. Sprawdzałem na kompie mego pitka i nie bylo żadnych błędów, nie znałem "czasów" wtrysku (odczytów sprawnego w 100% silnika) w związku z czym nie miałem możliwości porównania tego parametru. Z manometrem wystąpiła sytuacja problematyczna bo znajomy który ma taki przyrząd wyjechał na dwa tygodnie na wakacje do Grecji, ale wracając do tematu, widziałeś zapewne zdjęcie mego "starego" regulatora (był opocony) więc pozostała logika i surowa dedukcja, więc:
Mając objawy typu:
-masakrycznie wysokie spalanie
-nierówna praca po rozruchu (te wahania wskazówki które widac na filmie pierwszym)
-wysokie obroty na biegu jałowym (jak dla mnie trochę za wysokie)
-moło-wyczuwalny moment obrotowy (skrzynia przy delikatnie głębszym wciśnięciu pedału gazu uciekała dość szybko na wysokie obroty w porównaniu do tego co jest teraz)
-no i organoleptycznie stwierdzone opocenie na regulatorze
Co za tym szło, tok myślowy: Jeżeli na szynie nie ma przelewu to regulator ciśnienia odgrywa kluczową rolę jeśli chodzi o poprawność pracy pod obciążeniem jak również MOŻE mieć znaczący wpływ na obroty biegu jałowego ponieważ wtrysk jest niczym innym w tym wypadku jak swoistym elektrozaworem podającym paliwo (jak sam Andrzej wspomniał brak jest elektronicznej kontroli ciśnienia na listwie), więc:
Jeśli podamy na biegu jałowym zbyt duże ciśnienie na listwę, automatycznie wzrosną nam obroty, a ponadto w czasie jazdy silnik będzie jak to nazywam "niedożywiony" co skutkowało zbyt wczesnym załączaniem niższego biegu by przy wyższych obrotach wydobyć potrzebny moment obrotowy.
Rozwiązanie: wymiana regulatora
Wynik zaobserwowany: widoczny na filmach spadek obrotów i wzrost kultury pracy

Słowem zakończenia, większość mechaników takie podejście by nazwało naprawą metodą prób i błędów lecz w mojej opinii przy tak prostym silniku moja diagnoza była trafna. Fakt dobrze byłoby na koniec sprawdzić manometrem ciśnienie na listwie, ale już po objawach zaobserwowanych z czystym sumieniem moge stwierdzić że jest dużo Lepiej;)

P.S. Dziękuję Andrzeju za komplement, bardzo wiele dla mnie znaczą słowa uznania z twoich ust;)

[ Dodano: 2014-10-09, 21:48 ]
Słowem zakończenia pragnę dodać iż wymiana regulatora przynosi wymierne korzyści, a mianowicie spalanie spadło z poziomu 15-16L/100km do 11,2L/100km w mieście, jazda całkiem normalna, z przewagą krótkich (3-5km) odcinków (rozgrzewanie zimnego silnika ok 2 minuty na postoju potem dopiero jazda).

#8 Ricardus

Ricardus

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 6
  • Dołączył:  14 cze 2018
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 136 LPG M
  • Imię:Ryszard
  • Skąd::Grotniki
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 lipiec 2018 - 13:05

Ciekawe, czy jeżeli jest duże spalanie, brak wachania obrotów, czasami przy rozruchu na zimno potrafi zgasnąć, objawy spalania takie same na LPG i na PB to przyczyny szukać też w regulatorze ciśnienia paliwa, czy gdzieś indziej?

#9 tomashee

tomashee

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  16 lis 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 marzec 2020 - 13:22

Panowie mam ten sam problem - gdzie mozna dostać taki regulator bo jak narazie nigdzie nie ma 

ani nie można zamówić?

 

PT CRIUSER 2.0. 141KM ROK 2002 
VIN 1C8FEN8912U502702.


#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15983
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 marzec 2020 - 18:09

tylko używany sprawny lub ebay 



#11 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 425
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 17 marzec 2020 - 18:16

https://allegro.pl/o...-16v-8853780416



#12 tomashee

tomashee

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  16 lis 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 marzec 2020 - 19:01

Dziękuję. 



#13 steryd

steryd

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 550
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 marzec 2020 - 16:26

tylko używany sprawny lub ebay

Andrzeju, czy może to być wynikiem przedmuchów i łapania lewego powietrza, bądź rozszczelnienia silnika... Czy to na pewno regulator ciśnienia.... Czy może pompa podaje zbyt małe ciśnie paliwa... Nie wiem jak z diagnostyką w pt. Czy da się odczytać z sondy lambda i wywnioskować w którym kierunku iść. mogą też lać wtryski.... i to z różnych powodów.

Użytkownik steryd edytował ten post 18 marzec 2020 - 16:29


#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15983
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 marzec 2020 - 16:57

1,6 ma inny układ paliwowy i nie ma regulatora powrotu





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych