Nierówna praca silnika oraz dławienie
#1
Napisano 06 października 2014 - 12:59
od jakiegoś czasu mam problem z pracą silnika w moim PT (2.0 16V - 2000r). Silnik pracuje nierówno, podczas przyspieszania brakuje mocy i sie dławi, az czasami potrafi cos "strzelic". Podobne objawy opisywal niedawno portable (Dziwne zachowanie silnika i brak błędów z 04-09-14 autor portable).
Wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowicą oraz wymiany rozrządu, bo wtedy, po odebraniu auta z warsztatu zauważyłam to dziwne zachowanie. Znajomy podpowiedział, że może być przestawiony rozrząd o jeden ząbek. Wróciłam do wasztatu, pan mechanik twierdził, że napewno dobrze ustawił, kazał wymienić świece. Wymieniłam, niestety było tak samo, pojechałam jeszcze raz, mechanik, chyba żeby się mnie pozbyć, zgodził sie jeszcze raz ustawić rozrząd... Odebrałam, wszystko elegancko, jezdził bez strzelania, jak wczesniej... przez tydzień... po czym wszystko wróciło. Podłączałam PT do komputera, pokazało uszkodzone sondy lambda. Wymieniłam. Przy okazji także przewody WN. I nicc. Nie mam już pomysłu, co to może być, a nie o to chodzi, żeby metodą prób i błędów po kolei wymienić wszystko, co możliwe. Mam wrażenie, że to jednak coś z rozrządem, ale ponoć rozrząd nie może się samoistnie przestawić. Bardzo proszę o sugestie, co jeszcze mogłabym sprawdzić, żeby Pt był żywotny jak wcześniej...
#2
Napisano 06 października 2014 - 20:25
-Ciśnienie na listwie wtryskowej (ona nie ma nadzoru elektronicznego w związku z czym różne rzeczy mogą się dziać a błędu nie wywali)
-ponadto wyjąłbym świece celem sprawdzenia ich koloru i mając je już na wierzchu, test kompresji (dla weryfikacji czy uszczelka pod głowicą wymieniona poprawnie) i wybadać czy czasem cewka nie ma przebić i czy jest szczelna;)
A jak ze spalaniem tego autka?? Opisane symptomy mogą świadczyć o zacinającym się regulatorze ciśnienia na szynie. Jeżeli test kompresji nie wskaże nieprawidłowości a kolor świec będzie w normie jak i reszta układu WN (czyt cewka) to manometr i skupiać się na punkcie ciśnienia na szynie. Ewentualnie można nawet metodą prób i błędów wymienić regulator ciśnienia bo koszt jest nieduży, (kupować najlepiej z chodzącego rozbitka) od zaufanego handlarza używkami ja płaciłem 50zł z przesyłką. Ewentualnie nowy w okolicy 300zł w serwisie. Wymiana to jakieś 1,5 minuty:D
#3
Napisano 06 października 2014 - 20:58
#4
Napisano 06 października 2014 - 21:20
objawy porównaj, jak masz możliwość podepnij manometr by sprawdzić ciśnienie wtrysku. obejrzyj foto, popatrz filmy, poobserwuj swoje auto na biegu jałowym. Popatrz, poobserwuj.
Tak teraz analizując problem dochodzę do wniosku że nawet gdyby coś było nie tak z układem zapłonowym to przy tak znacznych anomaliach jak szarpanie czy dławienie to wyrzuciłby błąd, a ponadto jeśli nie wyrzuca błędu to tym bardziej kwestia paliwa bo jak już wspominałem paliwo jest streowane mechanicznie bez nadzoru elektronicznego.
#5
Napisano 06 października 2014 - 21:34
#6 Bezimienny Gość.futracjusz_*
Napisano 07 października 2014 - 01:32
#7
Napisano 07 października 2014 - 04:38
#8
Napisano 07 października 2014 - 09:04
Świece ogląda każdy mechanik przed rozpoczęciem pracy szukając wskazówki z zabarwienia i stanu elektrod
#9
Napisano 26 października 2014 - 13:51
#10
Napisano 08 stycznia 2015 - 23:19
Udało się rozwiązać??
#11 Bezimienny Gość.Krzysiekgarf_*
Napisano 16 grudnia 2017 - 08:32
#12
Napisano 16 grudnia 2017 - 16:36
Krzychu WITAMY się w odpowiednim dziale z bracią forumową. Potem zakładamy swój temat że swoim problemem. Bo każdy jest inny.
Czytaj posty będziesz wiedział. A potem wymień kable i świece. Jakie? Odpowiedzi szukaj na forum.
#13 Bezimienny Gość.Krzysiekgarf_*
Napisano 17 grudnia 2017 - 23:48
#14 Bezimienny Gość.qba21_*
Napisano 07 czerwca 2018 - 19:35
Witam,
u mnie jest podobnie 2.0 lpg. Strzela, szarpie i dławi się strasznie. Co to może być? Gdzie w okolicach Grodziska Maz. udać się z PT do naprawy
#15
Napisano 07 czerwca 2018 - 19:43
WitamWitam,
u mnie jest podobnie 2.0 lpg. Strzela, szarpie i dławi się strasznie. Co to może być? Gdzie w okolicach Grodziska Maz. udać się z PT do naprawy
Masz wszystko wyżej napisane jaka może być przyczyna . Dzień dobry.
#16 Bezimienny Gość.Paweł_*
Napisano 12 stycznia 2023 - 16:54
Drodzy forumowicze,
Witam wszystkich - jestem świeżym użytkownikiem PT i nowym obecnym na forum.
Mam z autem taki problem - odpala chodzi równo daję gazu i gaśnie, to samo się dzieje jak chcę "wrzucić" bieg.
Model z 2007 roku 2,4 turbo 220 KM, przebieg 0k 100 tyś km, kiedyś miał zamontowany gaz ale ja kupiłem bez gazu.
Wymieniłem rozrząd, czujniki położenia wału, wałka rozrządu, nowe świece, oleje, filtry.
Może ktoś się spotkał z podobnymi problemami?
Proszę o poradę.
#17
Napisano 12 stycznia 2023 - 19:19
Drodzy forumowicze,
Witam wszystkich - jestem świeżym użytkownikiem PT i nowym obecnym na forum.
Mam z autem taki problem - odpala chodzi równo daję gazu i gaśnie, to samo się dzieje jak chcę "wrzucić" bieg.
Model z 2007 roku 2,4 turbo 220 KM, przebieg 0k 100 tyś km, kiedyś miał zamontowany gaz ale ja kupiłem bez gazu.
Wymieniłem rozrząd, czujniki położenia wału, wałka rozrządu, nowe świece, oleje, filtry.
Może ktoś się spotkał z podobnymi problemami?
Proszę o poradę.
Przywitaj się w odpowiednim dziale, a odpowiedź zostanie udzielona
#18 Bezimienny Gość.Paweł_*
Napisano 13 stycznia 2023 - 10:33
dzięki za info, podpowiedz proszę, który dział będzie odpowiedni?
- pitkowechucherko lubi to
#19
Napisano 13 stycznia 2023 - 11:45
dzięki za info, podpowiedz proszę, który dział będzie odpowiedni?
Moje auto
Albo pomagamy sobie i potem klikasz potrzebuje pomocy
Przynajmniej wg mnie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#20
Napisano 13 stycznia 2023 - 15:56
- Szymek_T lubi to
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
zachowanie się wskazówki temperatury silnika |
Techniczny podstawowy | romanikxxl |
|
|
|
SWAP silnika z 2.0 na 2.4 |
Modyfikujemy | Bezimienny Gość.Szymek_* |
|
|
|
Temperatura silnika spada do ZERA po osiągnięciu powyżej 145 kmh |
Techniczny podstawowy | ALL |
|
|
|
PT 1.6 po mocnym rozgrzaniu silnika biegi wchodzą (i wychodzą) z oporem. |
Techniczny podstawowy | Zenonzlasu |
|
|
|
Wiązka elektryki silnika 2.2 CRD, 2006 150KM - pilnie zakupię ! |
Techniczny podstawowy | Danielz666 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych