Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Nierówna praca silnika oraz dławienie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 marth

marth

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 14
  • Dołączył:  27 lip 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:1996
  • Imię:Marta

Napisano 06 października 2014 - 12:59

Witam,
od jakiegoś czasu mam problem z pracą silnika w moim PT (2.0 16V - 2000r). Silnik pracuje nierówno, podczas przyspieszania brakuje mocy i sie dławi, az czasami potrafi cos "strzelic". Podobne objawy opisywal niedawno portable (Dziwne zachowanie silnika i brak błędów z 04-09-14 autor portable).
Wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowicą oraz wymiany rozrządu, bo wtedy, po odebraniu auta z warsztatu zauważyłam to dziwne zachowanie. Znajomy podpowiedział, że może być przestawiony rozrząd o jeden ząbek. Wróciłam do wasztatu, pan mechanik twierdził, że napewno dobrze ustawił, kazał wymienić świece. Wymieniłam, niestety było tak samo, pojechałam jeszcze raz, mechanik, chyba żeby się mnie pozbyć, zgodził sie jeszcze raz ustawić rozrząd... Odebrałam, wszystko elegancko, jezdził bez strzelania, jak wczesniej... przez tydzień... po czym wszystko wróciło. Podłączałam PT do komputera, pokazało uszkodzone sondy lambda. Wymieniłam. Przy okazji także przewody WN. I nicc. Nie mam już pomysłu, co to może być, a nie o to chodzi, żeby metodą prób i błędów po kolei wymienić wszystko, co możliwe. Mam wrażenie, że to jednak coś z rozrządem, ale ponoć rozrząd nie może się samoistnie przestawić. Bardzo proszę o sugestie, co jeszcze mogłabym sprawdzić, żeby Pt był żywotny jak wcześniej...

#2 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 06 października 2014 - 20:25

Pierwszorzędnie ja bym polecał sprawdzić:
-Ciśnienie na listwie wtryskowej (ona nie ma nadzoru elektronicznego w związku z czym różne rzeczy mogą się dziać a błędu nie wywali)
-ponadto wyjąłbym świece celem sprawdzenia ich koloru i mając je już na wierzchu, test kompresji (dla weryfikacji czy uszczelka pod głowicą wymieniona poprawnie) i wybadać czy czasem cewka nie ma przebić i czy jest szczelna;) hmm
:dance :dance :dance :dance

A jak ze spalaniem tego autka?? Opisane symptomy mogą świadczyć o zacinającym się regulatorze ciśnienia na szynie. Jeżeli test kompresji nie wskaże nieprawidłowości a kolor świec będzie w normie jak i reszta układu WN (czyt cewka) to manometr i skupiać się na punkcie ciśnienia na szynie. Ewentualnie można nawet metodą prób i błędów wymienić regulator ciśnienia bo koszt jest nieduży, (kupować najlepiej z chodzącego rozbitka) od zaufanego handlarza używkami ja płaciłem 50zł z przesyłką. Ewentualnie nowy w okolicy 300zł w serwisie. Wymiana to jakieś 1,5 minuty:D :kajka

#3 marth

marth

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 14
  • Dołączył:  27 lip 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:1996
  • Imię:Marta

Napisano 06 października 2014 - 20:58

A jaki kolor powinny mieć świece? Po wyjęciu dwóch, miały białawy nalot... A auto spala więcej niż zazwyczaj...

#4 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 06 października 2014 - 21:20

Jasno siwe, na pewno nie powinny być czarne czy też nie powinny mieć grubego białego nalotu, biały nalot sam z siebie nie jest złym objawem bo to zależy też od składu paliwa i o ile auto nie stawia białej chmury z komina to raczej głowica powinna być ok. Jeżeli auto pali więcej to ja bym obstawiał ten regulator ciśnienia na szynie. Pod tym tematem jest opisane wszystko :http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=8572
objawy porównaj, jak masz możliwość podepnij manometr by sprawdzić ciśnienie wtrysku. obejrzyj foto, popatrz filmy, poobserwuj swoje auto na biegu jałowym. Popatrz, poobserwuj.
Tak teraz analizując problem dochodzę do wniosku że nawet gdyby coś było nie tak z układem zapłonowym to przy tak znacznych anomaliach jak szarpanie czy dławienie to wyrzuciłby błąd, a ponadto jeśli nie wyrzuca błędu to tym bardziej kwestia paliwa bo jak już wspominałem paliwo jest streowane mechanicznie bez nadzoru elektronicznego.

#5 marth

marth

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 14
  • Dołączył:  27 lip 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:1996
  • Imię:Marta

Napisano 06 października 2014 - 21:34

Dzięki za podpowiedzi, posprawdzam i dam znać co i jak...

#6 Bezimienny Gość.futracjusz_*

Bezimienny Gość.futracjusz_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 października 2014 - 01:32

marth, z tego co mi zawsze mówiono to świece powinny mieć kolor sarenki (brzmi to śmiesznie ale powinny być takie szaro-beżowe)

#7 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 07 października 2014 - 04:38

Wiele zależy od paliwa a dokladnie jego skladu chemicznego, grunt by nie było na nich skrajnosci czyli nasmiernych osadów. Przy silnikach z taką ilością elektroniki za wiele tez juz nie da sie wydedukowac po samych świecach. Wazne jest by w pierwszej kolejności wyeliminować prawdopodobieństwo nieszczelnosci ukladu chłodzenia i smarowania na uszczelce pod głowica, stad tez stwierdzenie by zwrócić uwagę na nadmierne dymienie. Jezeli takowe nie wystepuje mamy do czynienia z zaburzeniami doprowadzenia paliwa bądź powietrza lub tez zaplonu. Najczęściej problemy z zaplonem komputer zasygnalizowalby lampka od silnika, z kolei niedobory powietrza sa mało prawdopodobne gdyż wymagałoby to niewymieniania filtra przez baaardzo dlugi czas i jezdzenia w trudnych warunkach wiec najprawdopodobniej zostaje paliwo. Bynajmniej ja bym zaczął tam poszukiwania usterki.

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 października 2014 - 09:04

Jedyna kontrola układu paliwowego w PT to standartowo układ odpowietrzania zbiornika i sterowania oparami - tak jak mateo28 napisał reszta sterowanie mechaniczne (totyczy 2,0 i 2,4) 1,6 nie ma powrotu układu paliwowego z szyny .

Świece ogląda każdy mechanik przed rozpoczęciem pracy szukając wskazówki z zabarwienia i stanu elektrod :cwaniak

#9 marth

marth

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 14
  • Dołączył:  27 lip 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:1996
  • Imię:Marta

Napisano 26 października 2014 - 13:51

:szacun bardzo, bardzo proszę o pomoc w znalezieniu dobrego Pana Mechanika, który będzie potrafił znaleźć rozwiązanie problemu w moim Pitku. Proszę polećcie kogoś z okolic Bolesławca, Zgorzelca lub Legnicy... Nie mam już siły na losowe propozycje kolejnych panów naprawiaczy... Będę bardzo wdzięczna za pomoc. :szacun

#10 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 08 stycznia 2015 - 23:19

ooo widzę, że nie jestem sam z problemem.
Udało się rozwiązać??

#11 Bezimienny Gość.Krzysiekgarf_*

Bezimienny Gość.Krzysiekgarf_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 grudnia 2017 - 08:32

Witajcie, nawiązując do tematu. Mam problem z moim PT. Mianowicie przy puszczaniu nogi z gazu szarpie silnikiem. Dodam, że wymieniłem już silnik krokowy, uszczelki pod klawiaturą, objaw nadal widoczny już nie wiem gdzie szukać problemu. Pomóżcie

#12 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 16 grudnia 2017 - 16:36

Witam
Krzychu WITAMY się w odpowiednim dziale z bracią forumową. Potem zakładamy swój temat że swoim problemem. Bo każdy jest inny.
Czytaj posty będziesz wiedział. A potem wymień kable i świece. Jakie? Odpowiedzi szukaj na forum.
:bigmeen

#13 Bezimienny Gość.Krzysiekgarf_*

Bezimienny Gość.Krzysiekgarf_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 grudnia 2017 - 23:48

Dzięki za zwrócenie uwagi 👍😉 a do uwagi o świecach i przewodach dostosuję się do zaleceń bo już nie wiem co z moim PT mam począć 🙃

#14 Bezimienny Gość.qba21_*

Bezimienny Gość.qba21_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 czerwca 2018 - 19:35

Witam,

u mnie jest podobnie 2.0 lpg. Strzela, szarpie i dławi się strasznie. Co to może być? Gdzie w okolicach Grodziska Maz. udać się z PT do naprawy



#15 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 czerwca 2018 - 19:43

Witam,
u mnie jest podobnie 2.0 lpg. Strzela, szarpie i dławi się strasznie. Co to może być? Gdzie w okolicach Grodziska Maz. udać się z PT do naprawy

Witam
Masz wszystko wyżej napisane jaka może być przyczyna . Dzień dobry.

:bigmeen

#16 Bezimienny Gość.Paweł_*

Bezimienny Gość.Paweł_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 stycznia 2023 - 16:54

Drodzy forumowicze,

 

Witam wszystkich - jestem świeżym użytkownikiem PT i nowym obecnym na forum.

Mam z autem taki problem - odpala chodzi równo daję gazu i gaśnie, to samo się dzieje jak chcę "wrzucić" bieg.

Model z 2007 roku 2,4 turbo 220 KM, przebieg 0k 100 tyś km, kiedyś miał zamontowany gaz ale ja kupiłem bez gazu.

Wymieniłem rozrząd, czujniki położenia wału, wałka rozrządu, nowe świece, oleje, filtry.

Może ktoś się spotkał z podobnymi problemami?

Proszę o poradę.



#17 Szymek_T

Szymek_T

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 279
  • Dołączył:  13 lip 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Szymon
  • Skąd::Toruń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 stycznia 2023 - 19:19

 

Drodzy forumowicze,

 

Witam wszystkich - jestem świeżym użytkownikiem PT i nowym obecnym na forum.

Mam z autem taki problem - odpala chodzi równo daję gazu i gaśnie, to samo się dzieje jak chcę "wrzucić" bieg.

Model z 2007 roku 2,4 turbo 220 KM, przebieg 0k 100 tyś km, kiedyś miał zamontowany gaz ale ja kupiłem bez gazu.

Wymieniłem rozrząd, czujniki położenia wału, wałka rozrządu, nowe świece, oleje, filtry.

Może ktoś się spotkał z podobnymi problemami?

Proszę o poradę.

 

Przywitaj się w odpowiednim dziale, a odpowiedź zostanie udzielona :p



#18 Bezimienny Gość.Paweł_*

Bezimienny Gość.Paweł_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 stycznia 2023 - 10:33

dzięki za info, podpowiedz proszę, który dział będzie odpowiedni?


  • pitkowechucherko lubi to

#19 pitkowechucherko

pitkowechucherko

    VIP

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1 857
  • Dołączył:  23 mar 2021
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6
  • Imię:Zosia
  • Skąd::Pruszków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 13 stycznia 2023 - 11:45

dzięki za info, podpowiedz proszę, który dział będzie odpowiedni?



Moje auto
Albo pomagamy sobie i potem klikasz potrzebuje pomocy
Przynajmniej wg mnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#20 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8 109
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 stycznia 2023 - 15:56

Tutaj się witamy https://ptclub.pl/fo...ałogą-ptclubpl/
Polecam też forumową "szukajkę".
  • Szymek_T lubi to





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych